SPOR - 01 Mayıs 2023 Pazartesi 13:02

AKRA Gran Fondo Antalya yol bisikleti yarışında ödüller sahiplerini buldu

A
A
A
AKRA Gran Fondo Antalya yol bisikleti yarışında ödüller sahiplerini buldu

Kemer’de düzenlenen AKRA Gran Fondo Antalya powered by AG Tohum yol bisikleti yarışında ödüller sahiplerini buldu.

Kemer’de düzenlenen AKRA Gran Fondo Antalya powered by AG Tohum yol bisikleti yarışında ödüller sahiplerini buldu. Bisikletçilerin Kemer’in doğal güzelliği eşliğinde pedal bastığı yarış nefes kesen anlara sahne olurken, 13 ülkeden 570 bisikletçinin mücadelesi alkış aldı.


Argeus Travel & Events ve Yedi İletişim tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen AKRA Gran Fondo Antalya powered by AG Tohum 2023, sporculardan tam not aldı. Tarihi, doğası ve turkuaz koylarıyla, Akdeniz’in gözde turizm noktalarından Kemer’de buluşan 570 bisikletçi, “İyilik Elçisi" oldu.


Manzara eşliğinde 2 farklı parkurda yarışan bisikletçiler iyilik için pedala bastı. 98 kilometre uzunluğunda ve 2 bin metrenin üzerinde tırmanışıyla organizasyonun en uzun parkuru olan AKRA Parkuru’nu kadınlarda Züleyha Dikbaş, 3 saat 46 dakika 10 saniye ile bitirerek birincilik ipini göğüslerken, erkeklerde Anton Hrabovskyi 2 saat 58 dakika 41 saniyeyle yarışı en kısa sürede bitiren bir diğer bisikletçi oldu. 98 km uzunluğundaki parkurun Pro kategorisinde yarışan Serdar Anıl Depe, 2 saat 55 dakika 4 saniyelik derecesi ile parkur rekoru kırdı.


Kemer Olbia Park’tan başlayarak aynı noktada son bulan AG Tohum Parkuru’nda 49 kilometrenin sonunda bitişe kadınlarda ilk ulaşan isim 1 saat 25 dakika 36 saniye ile Sevcan Alper’di. Erkeklerde parkurun en hızlısı ise 1 saat 17 dakika 32 saniye ile Yağız Atıcı oldu.



Kazananlar düzenlenen törenle ödüllerini aldı


Bu yıl beşincisi düzenlenen AKRA Gran Fondo Antalya powered by AG Tohum 2023, 570 bisikletçinin katılımıyla tamamlandı. Ödül töreninde bu sene yarışı en hızlı tamamlayan bisikletçiler ödüllerini aldı. Olbia Park’ta gerçekleşen ödül töreninde 98 kilometrelik uzun parkurun kadınlarda ve erkeklerde ilk üçe girenlere ödüllerini Kemer Kaymakamı Hüseyin Çam, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Emin Müftüoğlu takdim etti. Kemer’in manzarası eşliğinde 49 kilometrenin ardından yarışı ilk üçte tamamlayan bisikletçilere ise ödüllerini Antalya Milletvekili İbrahim Aydın, AG Tohum Yönetim Kurulu Başkanı Burak Gönen ve Antalya Gençlik ve Spor İl Müdürü Yavuz Gürhan verdi.


Almanya’dan Mısır’a, Belçika’dan İngiltere’ye, Amerika Birleşik Devletleri’nden Ukrayna’ya dünyanın dört bir yanından Kemer’e gelen bisikletçiler zorlu mücadelenin ardından ödüllerine kavuştu. 49 kilometrelik kısa parkurda paralimpik kategorisinde 5 bisikletçi yarışırken, Eşpedal Derneği ve Gaziantep Belediyespor Kulübü’nden 15 takım da görme engelliler için özel olarak üretilen iki kişilik bisikletleri ile Tandem kategorisinde yarıştı. İyilik için pedal çevrilen yarışın en genç sporcusu 16 yaşındaki Şeyhmus Akçay olurken, en yaşlı sporcu da 68 yaşındaki Johan Huyghe’ydi.



700 bisiklet depremzede çocuklara dağıtılacak


Her yıl yüz binlerce yerli ve yabancı turistin konakladığı bölgede 2018 yılından bu yana gerçekleştirilen organizasyonun bu yılki mottosu; “Pedallar İyilik İçin Dönecek” oldu. Heyecanla beklenen yarışın kayıt gelirlerinden elde edilen 700 bisiklet, Gençlik ve Spor Bakanlığı iş birliği ile depremzede çocuklara dağıtılacak. 13 ülkeden 570 sporcu “İyilik Elçisi” olarak Türkiye’de yaşanan deprem felaketi sonrası bir kez daha tek yürek oldu.


AKRA Gran Fondo Antalya 2023’te ilk üçler ise şu şekilde oldu:


98 km AKRA Parkuru Genel Klasman Erkekler


1. Anton Hrabovskyi (Ukrayna - 2 saat 58 dakika 41 saniye)


2. Zeki Tuna Akın (Trek Rmk Dinamis - 3 saat 03 dakika 20 saniye)


3. Alperen Kır (FTA Sports Team - 3 saat 05 dakika 06 saniye)



98 km AKRA Parkuru Genel Klasman Kadınlar


1. Züleyha Dikbaş (Asperox Bike Pedia Racing Team - 3 saat 46 dakika 10 saniye)


2. İpek Öztosun (İzmir Büyükşehir Spor Kulübü - 3 saat 47 dakika 25 saniye)


3. Şeniz Pamuk (Cyclingbabed - 3 saat 47 dakika 32 saniye)



98 km AKRA Parkuru Pro Kategorisi


1. Serdar Anıl Depe (Bireysel -2 saat 55 dakika 4 saniye)



49 km AG Tohum AG Tohum Parkuru Genel Klasman Erkekler


1. Yağız Atıcı (Asperox Bike Pedia Racing Team - 1 saat 17 dakika 32 saniye)


2. Ege Erhan Verit (Trek Rmk Dinamis - 1 saat 17 dakika 35 saniye)


3. Ediz Ateş (Trek Rmk Dinamis - 1 saat 17 dakika 44 saniye)



49 km AG Tohum AG Tohum Parkuru Genel Klasman Kadınlar


1. Sevcan Alper (Asperox Bike Pedia Racing Team - 1 saat 25 dakika 36 saniye)


2. Buse Özlem (ISS Cycling Academy - 1 saat 25 dakika 41 saniye)


3. Aylin Karanfil (Asperox Bike Pedia Racing Team - 1 saat 28 dakika 27 saniye)

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Fatih Sultan Mehmed’in mirası Karadeniz Medresesi’nin restorasyonunun yüzde 90’ tamamlandı Fatih Külliyesi’nde bulunan Karadeniz Medresesi’nin 2022 yılında başlanan restorasyonunun yüzde 90’ı tamamlandı. Medresenin altında yer alan gizemli sarnıç hakkında konuşan Vakıflar İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürü Feyyaz Fidan, “Fatih Camii avlusunun kuzeybatısına yönlenen 51 metre uzunluğunda 35 metre genişliğinde 43 sütunla taşınan Karadeniz Sarnıcı bulunmakta. 1851 tarihli bir belgede biz Karadeniz Sarnıcı olduğunu görüyoruz. Karadeniz Medresesi restorasyonunu tamamladıktan sonra sarnıcın restorasyonuna başlamayı planlıyoruz” dedi. Fatih Sultan Mehmed’in mirası Karadeniz Medresesi’nin son hali havadan görüntülendi. İstanbul’un fethinden sonra Fatih Sultan Mehmed, kendi adına Fatih Külliyesi’ni inşa ettirdi. Külliyenin içinde yer alan 16 medreseden bugüne 8’i kaldı. Karadeniz ve Akdeniz Medreseleri olarak ikiye ayrılan tarihi yapılar, külliyeyi Marmara Denizi ve Haliç tarafından çevreleyecek şekilde tasarlandı. Marmara Denizi tarafında Akdeniz Medreseleri, Haliç tarafında ise Karadeniz Medreseleri yer alıyor. Karadeniz Medresesi, “Baş Kurşunlu, Baş Çifte Kurşunlu, Ayak Çifte Kurşunlu ve Ayak Kurşunlu” olmak üzere 4 bölümden oluşuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü 2022 yılında Karadeniz Medresesi’nin restorasyonuna başlamıştı. Büyük titizlikle sürdürülen çalışmaların yüzde 90’ı tamamlandı. Çalışmalarda tarihi yapı, özgün olmayan eklentilerinden arındırılırken çatıdaki kurşunlar yenilendi. Kubbelerinde güçlendirme çalışmaları tamamlanan tarihi medresenin, zemin kaplamalarının ve peyzaj düzenlemeleri yapıldıktan sonra 2025 yılının ortasında restorasyonun bitmesi planlanıyor. Karadeniz Medresesi’nin altında gizemli bir sarnıç bulunuyor. 43 sütun ve yaklaşık 50 metre yükseklikten oluşan sarnıç, medresenin restorasyonu tamamlandıktan sonra restore edilerek gün yüzüne çıkarılacak. Fatih Sultan Mehmed’in mirası Karadeniz Medresesi’nin son hali havadan görüntülendi. “Karadeniz Medresesi klasik Osmanlı mimarisinin en kıymetli örneklerindendir” Fatih Külliyesi hakkında bilgi veren Vakıflar İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürü Feyyaz Fidan, “Fatih Külliyesi, İstanbul’un 7 tepesinden birinde bulunmaktadır. 1470 yılında inşa edilen Fatih Külliyesi banisi Fatih Sultan Mehmed, mimarı ise Atik Sinan’dır. Külliye tarihte birçok depremden etkilenmiş, 1766 küçük kıyamet olarak adlandırılan depremde büyük hasar görmüştür. 3. Mustafa Fatih Camii’ni yeni bir plan şemasına göre yeniden inşa ettirmiştir. Sahn-ı Seman ya da Semaniye Medreseleri 8 tanedir. Akdeniz ve Karadeniz olmak üzere. Tetimme Medreseleri vardır. Toplamda 16 medrese bulunmaktadır. Külliyede medreselerin dışında türbeler, muvakkithane tabhane, arasta, hamam, çarşı, imarethane ve darüşşifa da bulunmaktadır. Ancak külliyenin bazı parçaları günümüze ulaşamamıştır. Fatih Külliyesi’nden bahsederken, Fatih Sultan Mehmed’in türbesinin burada olmasından da bahsetmemiz gerekir. Fatih Sultan Mehmed’in türbesinin dışında Gülbahar Hatun, Nakşidil Valide Sultan ve Plevne kahramanı Gazi Osman Paşa’nın türbeleri de yine bu külliye içerisindedir. Karadeniz Medresesi klasik Osmanlı mimarisinin en kıymetli örneklerindendir. İnşa edildiği tarihte de Osmanlı eğitim sisteminin en üst noktasında olduğunu söyleyebiliriz. Molla Hüsrev, Zembilli Ali Efendi, Ebu Suud Efendi, Ali Kuşçu gibi isimler bu medresede görev yapmıştır” ifadelerini kullandı. “Karadeniz Medresesi restorasyonunun yüzde 90 aşamasının tamamlandığını ifade edebiliriz” Karadeniz Medresesi’nde devam eden restorasyon sürecini anlatan Feyyaz Fidan, “Fatih Külliyesi güney tarafında Akdeniz medreseleri bugünkü Fevzipaşa Caddesi üzerinde, kuzeyinde ise Karadeniz medreseleri bulunmaktadır. Baş Kurşunlu ve Ayak Kurşunlu müstakil medreselerdir. Çifte Baş Kurşunlu ve Çifte Ayak Kurşunlu çift medreselerdir. Toplam 4 medreseden oluşmuştur. Her medrese bir dershane mescit, 19 hücreden oluşur. Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü olarak Karadeniz Medresesi restorasyonuna 2022 yılında başladık. Diğer restorasyonlarda olduğu gibi burada da alanında uzman mimar, inşaat mühendisi, sanat tarihçisi hocalarımızdan oluşan Bilim Kurulu ile restorasyon sürecini yürütüyoruz. Restorasyonda yapılan imalatlardan bahsetmemiz gerekirse; öncelikle muhtes kısımları yani sonradan eklenilen kısımların sökümü ile başladık. Islak hacimlerin sökümünü yaptık. Kubbe üzerinde kurşun taklidi olan yapı elemanlarını aldık. Yapı genelinde çimento esaslı derz ve sıvaları raspa ettik. Bu çalışmalardan sonra adeta 4 medrese de ağırlıklarından kurtuldu diyebiliriz. Ardından güçlendirme imalatlarına başladık. Kubbede bir güçlendirme yaptık. Kubbe kurşunları örtüldü, baca imalatları tamamlandı. Yapı genelinde 4 medresede de muhtes döşemelerin tamamı söküldü. Özgün harç terkibine uygun harcı ile dolgu yapılarak şeşane döşemeler yapıldı. 4 medresede de nefaset sıvaları tamamlandı. Boya imalatları tamamlandı. Özgün içliklerin tamiratı yapıldı. Özgün kepenklerin konservasyonu yapıldı. Yine ahşap kapı ve pencerelerde özgün cins ve boyutunda yeniden üretildi. Cephe temizlikleri tamamlandı. Lokma demir parmaklıkların boyaları devam ediyor. Elektrik, mekanik işler ve peyzaj ileri devam ediyor. Karadeniz Medresesi restorasyonunun yüzde 90 aşamasının tamamlandığını ifade edebiliriz. Karadeniz Medresesi restorasyonunu 2025 yılının ortalarında bitirmeyi hedefliyoruz. Medrese restorasyondan sonra özgün niteliklerini koruyarak yine eğitim yapısı olarak kullanılacağı düşünülüyor” şeklinde konuştu. “Karadeniz Medresesi restorasyonunu tamamladıktan sonra sarnıcın restorasyonuna başlamayı planlıyoruz” Karadeniz Medresesi’nin altında yer alan gizemli sarnıç hakkında konuşan Fidan, “Tarihsel süreçte birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan İstanbul özelinde söylemek gerekirse Fatih, yer üstü kültür varlıklarının yanı sıra yeraltı kültür varlıkları açısından da çok değerli. Roma ve Bizans döneminde şehir suyunun depolanması için şehrin birçok noktasında sarnıçlar yapılıyordu. Burada da bunlardan bir tanesi var. Çifte Baş Kurşunlu ve Çifte Ayak Kurşunlu medreseden başlayarak Fatih Camii avlusunun kuzeybatısına yönlenen 51 metre uzunluğunda 35 metre genişliğinde 43 sütunla taşınan Karadeniz Sarnıcı bulunmakta. 1851 tarihli bir belgede biz Karadeniz Sarnıcı olduğunu görüyoruz. 19. yüzyıla tarihlenen Vakıflar Su Yolu Haritasında ayırt edici bir biçimde çizilmediğinden o dönemde kullanılmadığını düşünüyoruz. 1939 yılına gelindiğinde ise Ali Saim Ülgen ve Baki Kunter’in bir tespiti var. Toprak, moloz ve ağaç kökleri ile dolu olduğu ve hava almadığı için kötü koktuğu, çok temiz olmadığına ilişkin bir tespit var. Karadeniz Sarnıcı’nın derz ve örgü sisteminden özgün Bizans Sarnıcı olduğunu söyleyebiliriz. Bugün bir su tabii birikiyor, o suyun temiz ve berrak olması, şebeke sularından sızan sular olduğunu bize düşündürüyor. Ahşap gergilerin yok olduğunu görüyoruz. Karadeniz Sarnıcı’nda sütunlara kadar suyun dolu olduğunu, yaklaşık 4 metre derinliğinde olduğunu görüyoruz. Kemerlerin birleştiği noktalarda künkler vasıtasıyla suların sarnıca toplandığını anlıyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü olarak gerek İstanbul gerek Türkiye’nin birçok yerinde restorasyonlara devam ediyoruz. Karadeniz Medresesi restorasyonunu tamamladıktan sonra sarnıcın restorasyonuna başlamayı planlıyoruz” diye konuştu.
Ankara İstanbul milletvekilli Nilhan Ayan: "Bu coğrafyanın umudu Türkiye’dir" TBMM Genel Kurulu’nda başörtüsü tartışması yaşandı. TBMM Genel Kurulu’nda 2025 Merkezi Yönetim Bütçe ve 2023 Kesin Hesap Kanun Teklifi görüşmeleri devam ediyor. AK Parti İstanbul Milletvekilli Nilhan Ayan Kürtlerin Siyonist İsrail’in piyonu olmaktansa Türk milletinin asli unsuru olacaklarını söyleyerek, “Çünkü bu coğrafyanın umudu Türkiye’dir. Türk, beklenendir. "’Osmanlı’nın artığısınız.’ dediklerinde kahroluyorum." diyen Kerküklü ninenin, "Bizi kimlere bırakıp gidiyorsunuz?" diyen Şamlı dedenin umududur Türkiye. "Türkiye için dua etmeden seccademi kaldırmam." diyen Bosnalı teyzenin, "2 patik ördüm, köyüme ilk gelen Türk askerine vereceğim" diyen Ahıskalı gelinin umududur Türkiye. Şehadet parmağını İsrailli askerlere uzatıp "Bir gün gelecekler." diyen, ağlayan Gazzeli çocuğun umududur Türkiye” diye konuştu. Türkiye’de başörtüsü sorununa dikkat çeken Ayan, CHP Çorum milletvekili Mehmet Tahtasız’ın ‘Senin başörtünü de mi çıkardılar? Senin başörtünü de mi çıkardılar? Sizin başörtünüzü de mi aldılar’ ifadelerini kullandı. Tahtasız, Ayan’a emekliden, yoksuldan yana olmasını istedi. AK Parti Grup Başkanvekili Leyla Şahin Usta ise Metmet Tahtasız’a tepki göstererek, “Başkanım, maalesef, hani burada hep bir temiz dilden bahsediyoruz ya, Sayın Vekilimiz, hatibimiz konuşurken Sayın Vekil burada oturduğu yerden "Senin de mi başını açtılar, başörtünü çıkarttırdılar?" diye laf atıyor yani. Bizim vermiş olduğumuz mücadeleyi böylesine küçümsemek, böylesine bir laf atma mevzusu yapmanız kadar onur kırıcı bir şey olamaz. Bu, kesinlikle kabul edilemez, bu cümlenizden dolayı sizi esefle kınıyorum. Bu onurlu bir mücadeledir, burada bulunan bütün kadınlardan özür dilemeniz ve bu cümlelerin bir daha bu Genel Kurulda duyulmaması için herkesin özen göstermesini hassasiyetle rica ediyorum” şeklinde konuştu. CHP Grup Başkanvekili Murat Emir başörtüsü sorunu kalmadığını hatırlatarak, “Bu sorunun bitmiş olmasından dolayı da son derece memnunuz. Biz bu tartışmaları geri bırakmış olmaktan dolayı mutluyuz” ifadelerini kullandı.