GENEL - 07 Haziran 2021 Pazartesi 20:29

Başakşehir sosyal inovasyonda Avrupa’ya örnek oluyor

A
A
A
Başakşehir sosyal inovasyonda Avrupa’ya örnek oluyor

Başakşehir Belediyesi, ‘Atmadan Önce Bir Kez Daha Düşün’ projesinin ardından ‘Avrupa İçin Sosyal İnovasyon’ projesi için hazırlıklara başladı.

Başakşehir Belediyesi, ‘Atmadan Önce Bir Kez Daha Düşün’ projesinin ardından ‘Avrupa İçin Sosyal İnovasyon’ projesi için hazırlıklara başladı. Proje kapsamında 5 ülkenin yerel yönetimleriyle birlikte 18 ay boyunca sosyal inovasyon uygulamaları, yenilikçi eğitim modellemeleri ve müfredat çalışmaları yapılacak.


Başakşehir Belediyesi, Avrupa’ya örnek olan sıfır atık projesinin ardından yeni bir başarıya daha imza attı. Avrupa Komisyonu’nun Kovid-19 salgınıyla ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar üzerine dijitalleşme alanında yaptığı çağrı üzerine Başakşehir Belediyesi tarafından geliştirilen ‘Avrupa İçin Sosyal İnovasyon’ projesi, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edildi.


203 proje arasından seçildi


Türkiye genelinde 203 proje arasından seçilen proje kapsamında, 18 ay boyunca Başakşehir Belediyesi koordinatörlüğünde İspanya, İtalya, Romanya, Slovakya ve İngiltere’deki yerel yönetimlere sosyal inovasyon uygulamalarını alanında eğitimler verilecek. Ayrıca eğitim modellemeleri ve müfredat çalışmaları yapılacak.


Tecrübeler gençlere aktarılacak


Türkiye Ulusal Ajansı’nın desteğiyle hayata geçirilecek eğitimler boyunca ortak ülkeler tarafından hazırlanan proje çıktıları, iyi uygulama örnekleri, temel girişimcilik prensipleri ile eğitim modülleri kitapçık haline getirilecek. Projenin gençlik topluluklarında sosyal girişimciliğe de rehberlik etmesi hedefleniyor.


Avrupa ülkelerinden sanatçılar Başakşehir’e gelecek


Proje kapsamında kültür ve sanat alanında da çalışmalar yapılacak. Sürece ilişkin aktiviteler ve yaygınlaştırma etkinlikleri kapsamında İngiltere, Romanya, Slovakya, İtalya ve İspanya’dan gelen sanatçılar, Başakşehir’de bir araya gelerek geleneksel sanatlarını icra edecek. Başakşehir’de, Avrupa’dan gelen sanatçıların tanıtımı için açık hava festivalinin yapılması da planlanıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul MediaMarkt elektronik perakende sektöründe kadınların en çok tercih ettiği marka seçildi Türkiye İtibar Akademisi tarafından 23 Eylül – 11 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen Kadın Marka Tercih Endeksi araştırmasına 26 bölgeden 18-55 yaş arası 6 bin 468 kadın katıldı. Araştırmada kadınların elektronik perakende alanında en çok tercih ettiği marka MediaMarkt olarak belirlendi. Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliği ile gerçekleştirdiği Kadın Marka Tercih Endeksi araştırması, 18-55 yaş aralığındaki kadınların marka tercihlerini ortaya koyuyor. Kadınların itibar, güven ve satın alma davranış eğilimini belirlemek amacıyla yapılan, 26 bölgeden 6 bin 500’e yakın kadının katıldığı araştırmada elektronik perakende kategorisinin en çok tercih edilen markası MediaMarkt oldu. “Kadınların bir numaralı tercihi olmak gurur verici” Kadınların en çok tercih ettiği marka unvanını kazanmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade eden MediaMarkt Türkiye Pazarlama, E-Ticaret ve Kurumsal İletişim Direktörü Tolga Ünvan şunları söyledi: “Araştırma; dijitalleşmeye önem veren, gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse hayata geçirdiği kampanyalarla kadınlara dokunan markaların kadınlar arasında daha çok güven algısı oluşturduğunu ve tercih edildiğini gösteriyor. MediaMarkt Türkiye olarak sektörümüzde kadınların bir numaralı marka tercihi olmak bizim için gurur verici. Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak ve onlara unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunmak için gösterdiğimiz çabanın özellikle kadınlar tarafından takdir edilmesi, doğru yolda olduğumuzun en büyük göstergesi. Kadınların tercih ettiği ilk marka olmak, sektörümüze getirdiğimiz yenilikçi yaklaşımın ve dijitalleşmeye yaptığımız yatırımların da karşılıksız kalmadığını gösteriyor ve bizi mutlu ediyor”. “Kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini önemsiyoruz” Teknolojinin hayatımızın merkezine yerleşmesiyle artık kadınların teknolojik ürün alışverişinde de ön planda olduğuna işaret eden Ünvan, “Özellikle online platformlardan alışveriş yapan kullanıcıların sayısı günden güne artıyor. Bu artış trendinde kadınların payı oldukça yüksek. MediaMarkt olarak kadınların hayatı kolaylaştıran, son teknolojiye sahip, inovatif ürünlere gösterdiği ilgiyi yakından gözlemliyoruz. Onların bu ilgisi bize de gerek fiziksel gerek online alışveriş platformumuz için ilham veriyor. Kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini önemsiyoruz. Mağazalarımızda en az yüzde 50 kadın çalışan istihdam etmeye devam ediyoruz” dedi.
Ankara Hazine ve Maliye Bakanlığı: “’Aileye Destek Lüksmüş’ haberi gerçeği yansıtmamaktadır" Hazine ve Maliye Bakanlığı, bir gazetede yer alan ‘Aileye Destek Lüksmüş’ başlıklı haberin gerçeği yansıtmadığını açıkladı. Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan bir gazetede yayımlanan ‘Aileye Destek Lüksmüş’ başlıklı habere ilişkin açıklama yapıldı. Açıklamada söz konusu haberin yalan olduğu belirtilerek, haberin içeriğindeki programın süreli olduğu ve bakan imzasına gerek olmadan otomatik olarak sonlandığı belirtildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yürütülen Türkiye Aile Destek Programı, 2022 yılı Haziran ayında geçici süreli olarak başlatılan ve öngörülen sürede doğal olarak sona eren bir programdır. Hazine ve Maliye Bakanımızın programın sonlandırılmasına yönelik herhangi bir talimatı bulunmamaktadır. Bu çerçevede basında yer alan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. 2025 yılı bütçemiz kuşatıcı sosyal destek sistemine kaynak aktaran ve toplumun her kesimini gözeten bir bütçedir. Engelli kardeşlerimizden 65 yaş üstü büyüklerimize, sosyal güvencesi olmayanlardan aile birliğini korumaya ve dar gelirli aileleri desteklemeye kadar geniş bir perspektifle sosyal yardımlarımızı sürdürüyoruz.” 2025 yılında sosyal yardım harcamaları için ayrılan kaynağın 651 milyar liraya çıkarıldığı belirtilen açıklamada, 2002’de milli gelirin yüzde 0,4’ü olan sosyal yardım harcamalarının 2025 yılında yüzde 1,1’e yükseltildiği kaydedildi. Teyit edilmeden kamuoyunda algı oluşturma amacıyla bilinçli bir şekilde yayılan haberlere itibar edilmemesi gerektiği de belirtilen açıklamada, vatandaşların kasıtlı ve yanıltıcı haberlere karşı daha dikkatli olmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı.