DÜNYA - 09 Ağustos 2021 Pazartesi 16:25

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nda yangın kontrolden çıktı

A
A
A
Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nda yangın kontrolden çıktı

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nın (Evia) kuzeyinde geçtiğimiz salı günü başlayan orman yangınlarının, itfaiye ekiplerinin yetersizliği ve geç müdahalesi sonucu kontrolden çıkması üzerine, evlerini terk etmek istemeyen ada sakinleri harekete geçerek itfaiye ekipleri ile yan yana alevlere müdahale etti.

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nın (Evia) kuzeyinde geçtiğimiz salı günü başlayan orman yangınları, itfaiye ekiplerinin geç ve yetersiz müdahalesi nedeniyle kontrolden çıktı.

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nda yangın kontrolden çıktı

Hava ekiplerinin ülkedeki diğer yangınlara müdahale etmesi nedeniyle müsait olmayışı ve çoğu zaman yoğun duman nedeniyle yanan bölgelere ulaşamaması nedeniyle adadaki birçok köy alevlere teslim oldu.

Yangınlarda şu ana kadar 2 binden fazla ada sakini tahliye edilirken evlerini terk etmek istemeyen ada sakinleri ise tüm imkanlarını seferber ederek harekete geçti.

Bir araya gelen ada halkı ev ve eşyalarını kurtarmak için itfaiye ekipleri ile yan yana alevlere müdahale etti.

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nda yangın kontrolden çıktı

Ayrıca birçok bölgede yeniden alevlenmelerin yaşanması ve geçtiğimiz günlere göre daha güçlü rüzgarların meydana gelmesi nedeniyle durumun kritik olduğu Eğriboz Adası'nda itfaiye ekipleri, alevlerin Artemisio ve Galatsona köylerine ulaşmasını engellemeye çalışıyor.

Yunanistan'ın Eğriboz Adası'nda yangın kontrolden çıktı

Diğer yangın bölgelerinde ise itfaiye ekipleri, müdahale için gerekli suyun tükenmesi nedeniyle geri çekilmek zorunda kalıyor. Yetkililer tarafından yapılan açıklamalarda, çıkan orman yangınlarında şu ana kadar 460 bin dönümden fazla arazinin yandığı ve 300'den fazla ailenin ise evsiz kaldığı ifade edildi.

Alexandros Gasteratos
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Nevşehir Anneannesinin çeyiz sandığı ilham kaynağı oldu Nevşehir’de Görsel Sanatlar öğretmenliği yapan Ressam Zeliha Bazoğlu, anneannesinin sandığından çıkan kanaviçe ve dantelleri yağlı boya tablolar ile birleştirdi. Yaklaşık 100 yıllık kanaviçe ve danteller ile yaptığı tablolar uluslararası sergilerde de ilgi odağı oldu. Nevşehir Şehit Demet Sezen Güzel Sanatlar Lisesi’nde görsel sanatlar öğretmeni olan Ressam Zeliha Bazoğlu, 2012 yılında anneannesi Bahriye Sarıgül’ün çeyiz sandığını açtığında sanata bakış açışı değişti. Selanik göçmeni olduklarını söyleyen Bazoğlu, anneannesinin sandığında kendisine miras kalan çok sayıda kanaviçe ve danteller ile karşılaştı. Yaklaşık 100 yıllık olan Kanaviçeler ve danteller ile kendisine yeni tarz oluşturan Ressam Bazoğlu, bu tür uygulamanın da dünyada bir ilk olduğunu söyledi. Bazoğlu “Yağlı boya fırçanın dışına çıkabilecek malzemeler beni çok cezbetti. Çünkü ben dokunsallığı çok seviyorum. Dokunarak hissederek daha çok karşı tarafa da yaptığımız işi hissettirebildiğimizi düşünüyorum. Bu dokunsallığı böyle kumaşlarla verebileceğini düşündüm. Anneannem de köyün terzisiymiş. O da böyle kumaşlarla çok uğraşırmış, çok güzel dikişler yaparmış. Aynı yetenek bana da geçmiş. Ben de böyle kumaşın etkisini çok seviyorum ve bunu resimlerimde kullanmak istedim. Önce düz kumaşlarla başladım, ondan sonra anneannemin çeyiz sandığından çıkan kanepeleri bu kumaşlara dahil ettim. Böylelikle bu tekneyi geliştirmiş oldum ve bu tekniğin dünyada ilk olduğunu düşünüyorum. Kumaş kullanan, tekstille yağlı boyayı kullanan sanatçı arkadaşlarım var. Ama herkesin tarzı çok farklı. Sanatımda kullandığım bu nesneler hem kültürel mirasımızın gelecek nesillere aktarımında sürdürülebilir sanata yardımcı olduğunu düşünüyorum. Hem de gelecek nesilleri bu eserler ile buluşturarak o dokunsallığı sağlayarak, o hissetmeyi sağlayarak onların da ruhunu besleyeceğini düşünüyorum. Zamanında yapılan bu işler çok yavaş yavaş, böyle hayaller kurularak o gaz lambalarının ışığında çok zor şartlarda ve tek tek yapılan işler. Onları bugüne taşıyıp, bugün bu yağlı boyalarla ve portrelerle birleştirip hem portrelerin anlamını bu yapılan işlerin anlamıyla birleştirip gelecek nesillere aktarmak beni çok heyecanlandırdığı için yeni eserler üretimi de her zaman teşvik ediyor” dedi. Eserlerinin Türkiye dışında 7 defa Paris’te, 1 defa da Atina’da sergilendiğini söyleyen Bazoğlu “eserlerim üç yıldır Kapadokya bölgesinde bulunan ve dünyanın ilk yeraltı müzesi olan Güray Müze’nin koleksiyonunda sergilenmekte. Aynı zamanda son bir yılda yedi defa Paris’te sergilerim oldu. Paris’e ilk gittiğimde bana şöyle bir cümle kurdular ‘eğer sen buraya düz yağlıboya ile yaptığın resimlerle gelseydin bu kadar çok dikkat çekmezdin. Ama bu yaptığın teknik çok farklı çok sıra dışı’ dediler. Paris’te çok fazla eserim satıldı ve çok fazla ilgi gördü” dedi. Savaş ülkelerinin çocuklarını ve Anadolu kadınlarının portrelerini çalıştığını söyleyen Ressam Zeliha Bazoğlu, “Savaş çocuklarının o gözlerindeki ışık tüm dünyaya yayılsın istiyorum” dedi. 2025 Türkiye Kültür Yolu Festivali için ‘Gelenekten Geleceğe’, ‘Hüzün Çiçekleri’ ve ‘Anadolu Kadınları’ isimleriyle 3 ayrı koleksiyon hazırladığını söyleyen Bazoğlu, 2025 yılında Türkiye’de 7 şehirde sergi açmayı hedefliyor.
Trabzon Trabzonspor’un en istikrarlı ismi Uğurcan Çakır Trabzonspor’un kaptanı ve kalecisi Uğurcan Çakır, bu sezon bordo-mavililerin Süper Lig’de oynadığı 16 maçın tamamında forma giydi. Uğurcan, bu 16 müsabakanın 6’sında da kalesini gole kapamayı başardı. Trendyol Süper Lig’in 17. haftasında sahasında Bodrum FK’yı 1-0 mağlup ederek moral bulan Trabzonspor, alt sıralardan kurtulmaya çalışırken, takım kaptanı Uğurcan Çakır da kalede güven vermeyi sürdürüyor. Yüzde 76’lık kurtarış oranıyla Süper Lig’in en başarılı kalecileri arasında yer alan Uğurcan, yaptığı kritik müdahalelerle takımını ayakta tutmaya devam ediyor. Her maçta istikrar ve güven Trabzonspor’un kaptanı Uğurcan Çakır, bu sezon Süper Lig’de oynanan 16 maçın tamamında forma giydi. Sahada gösterdiği istikrar ve liderlik vasfıyla hem teknik ekibin hem de taraftarın takdirini kazanan Çakır, geride kalan maçlarda toplam 22 gole engel olamasa da yaptığı kritik kurtarışlarla da gidişatın daha kötü olmamasında önemli rol oynadı. Yüzde 76’lık kurtarış oranı Süper Lig’in en çok kurtarış yapan kalecilerinden biri olan Uğurcan Çakır, yüzde 76’lık kurtarış oranıyla dikkat çekiyor. Her maçta ortalama 6-7 kurtarış gerçekleştiren başarılı file bekçisi, özellikle zorlu anlarda yaptığı müdahalelerle Trabzonspor’un puan kayıplarını engelledi. Hem kalede sergilediği performans hem de saha içindeki liderliğiyle öne çıkan Çakır, Teknik Direktör Şenol Güneş’in de en güvendiği isimlerden biri oldu. Uğurcan, geride kalan 16 maçta maç başına 1.38 gol ortalaması da yakaladı. Şenol Güneş: "O Türkiye’nin en iyi kalecisi durumunda" Teknik Direktör Şenol Güneş, takım kaptanı Uğurcan Çakır’dan övgüyle söz ediyor. Çakır’ın, Türkiye’nin en iyi kalecisi konumunda olduğunu belirten Güneş, "Yetenekleri var. Hem kendi karakteri hem de oyuncu karakteri güçlü. Bu başarılı dönemini devam ettirmeli. Onun neler yaptığını bizler gibi herkes görüyor. Devamlılık diliyorum. Şu anda Türkiye’nin en iyi kalecisi durumunda" diye konuştu.