BASKETBOL - 17 Şubat 2022 Perşembe 11:55

Basketbolda devlerin final mücadelesi Tivibu’da

A
A
A
Basketbolda devlerin final mücadelesi Tivibu’da

Basketbolseverler, Bursa’da düzenlenen Basketbol Türkiye Kupa’sı Final Four serisi yarı final karşılaşmalarını 18 ve 20 Şubat tarihlerinde Tivibu Spor kanalından naklen takip edebilecek.

Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketlerinden Türk Telekom, dijital TV platformu Tivibu ile izleyicilerine futboldan basketbola, tenisten motor sporlarına uzanan zengin içerikler sunmaya devam ediyor. Verilen bilgiye göre platform, basketbolseverlerin heyecanla beklediği Basketbol Türkiye Kupa’sı Final Four serisini Bursa Tofaş Spor Salonu’ndan şifresiz naklen ekranlara getiriyor. Seriyi, Tivibu abonesi olmayanlar da takip edebiliyor.

Mücadeleyi kazananlar Türkiye Kupası final maçına çıkıyor
Basketbol Türkiye Kupası yarı final mücadelesi birinci maçı, 18 Şubat Cuma günü saat 18:00’de Fenerbahçe Beko, Galatasaray Nef takımları arasında, yarı final mücadelesi ikinci maçı ise 18 Şubat Cuma günü saat 21.00’de Anadolu Efes, Darüşşafaka takımları arasında oynanıyor. Mücadeleyi kazanan takımlar 20 Şubat Pazar günü saat 17.00’de Türkiye Kupası final maçına çıkıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Malatya Battalgazi Belediyesi Karagöz Mahallesi’nde seferberlik başlattı Karagöz Mahallesi’nde kış şartlarının etkisiyle kapanan yollar nedeniyle hayvanlarını sulama alanlarına götüremeyen vatandaşların çağrısına Battalgazi Belediyesi kayıtsız kalmadı. Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, yoğun bir çalışma gerçekleştirdi ve mahalle yollarını ulaşıma açarak bölge halkının mağduriyetini giderdi. İki gündür kapalı olan yolların açılması için seferber olan Battalgazi Belediyesi ekipleri, kısa sürede çalışmalarını tamamladı. Karagöz Mahallesi sakinleri, hayvanlarını kışlık alanlara götürememekten kaynaklanan sıkıntıların sona ermesiyle rahat bir nefes aldı. “Hızlı müdahale için minnettarız” Karagöz Mahalle Muhtarı Mustafa Sönmez, Battalgazi Belediyesi’nin hızlı ve etkili müdahalesine dair memnuniyetini şu sözlerle ifade etti: “İki gündür yollarımız kapalıydı, hayvanlarımız da mahsur kalmıştı. Durumu Battalgazi Belediye Başkanımız Bayram Taşkın’a ilettik ve kendisi hemen ekiplerini bölgeye yönlendirdi. Fen İşleri ekiplerimiz yoğun bir çalışma gerçekleştirdi ve bugün itibarıyla yollarımız açıldı. Çobanlarımız hayvanlarını kışlık alanlara güvenle götürebilecek. Emeği geçen tüm ekiplere ve Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Allah razı olsun.” Mahalle sakinlerinden Ahmet Sönmez ve Bekir Külün de yolların açılmasıyla büyük bir rahatlama yaşadıklarını belirterek, Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın’a teşekkürlerini iletti. Battalgazi Belediyesi ekiplerinin özverili çalışmaları, kış şartlarında yaşanabilecek olumsuzlukları engelleyerek vatandaşların hayatını kolaylaştırdı. Bu müdahale, belediyenin vatandaş odaklı hizmet anlayışının güçlü bir yansıması olarak takdir topladı.
Ankara Diyanet İşleri Başkanı Erbaş: "İslam düşmanlığı ile mücadeleye yönelik 62 adet dijital içerik ve yeni yayın yapılmış" Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş, “İslam düşmanlığı ile mücadeleye yönelik 62 adet dijital içerik ve yeni yayın yapılmış, 4 özel rapor hazırlanmış, yurt dışında yaşayan soydaş ve dindaşlarımızı bilinçlendirmeye, korumaya, hak arama kültürünü geliştirmeye yönelik 40 özel program yapılmıştır” dedi. Diyanet İşleri Başkanlığınca düzenlenen 7. Din Şûrası, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımlarıyla Ankara’da başladı. Şura’da dijitalleşmeyle ilgili birçok başlıkla birlikte yapay zeka uygulamalarının din hizmetlerine entegrasyonu da masaya yatırılacak. Şura 28 Kasım’a kadar “Dijitalleşen Dünyada Diyanet Hizmetleri: Etkililik-Verimlilik-Sürdürülebilirlik” temasıyla gerçekleştirilecek. "Teknolojinin, hayatın her alanını kuşattığı bir çağda yaşıyoruz" Diyanet İşleri Başkanı Erbaş, Şura’nın açılışında yaptığı konuşmada, “Teknolojinin, hayatın her alanını kuşattığı bir çağda yaşıyoruz. Bugün eğitim, iletişim, ticaret, üretim, tüketim başta olmak üzere hayatın büyük bölümü dijital mecralarda geçiyor. Özellikle yapay zekâ ve bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler; hizmet ürettiğimiz alanlarda ciddi çalışmalar yapmamız gerektiğini apaçık ortaya koyuyor” ifadesini kullandı. "Tüm uygulamalarımız Pardus sistemine taşınmış" Diyanet İşleri Başkanlığının teknolojinin tüm imkanlarını hizmete dönüştürmeye gayret ettiğini belirten Prof. Dr. Erbaş, “Diyanet Bilgi Yönetim Sistemi uygulamalarıyla, merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarının tamamında, tüm iş ve işlemler elektronik ortamlarda gerçekleştirilmektedir. Devletimizin açık kaynak kod ve milli yazılım kullanımı politikaları doğrultusunda tüm uygulamalarımız Pardus sistemine taşınmış; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız ile basın ve tanıtım toplantıları yapılarak bu konuda diğer kurum ve kuruluşlara öncülük yapılmıştır” diye konuştu. "On binlerce içerik üretiyoruz" Namaz vaktim, Kur’an Akademi, Diyanet Hafız, Diyanet Kitaplık, Fetva, Yayın, Diyanet Haber gibi mobil uygulamaların 25 milyonu aşkın insan tarafından kullanıldığını aktaran Erbaş, “Dinimizi, inancımızı, sevgili Peygamberimizin güzel ahlakını tanıtmak gayesiyle, kısa videolardan çizgi filmlere, aktüel yapımlardan akademik anlatımlara kadar, her yaştan kullanıcıya hitap eden on binlerce içerik üretiyoruz. Kur’an-ı Kerim hatim ve meal setleri, yüzlerce kitap, makale, sesli ve görüntülü içeriklerin bulunduğu dijital platformlarımız var” ifadelerini kullandı. "e-kitap ve sesli kitap uygulamamızdan 1 milyonu aşkın indirme gerçekleşmiştir" Milyonlarca insanın Diyanet İşleri Başkanlığının medya ve internet üzerinden yayın yapan kanalları takip ettiğini söyleyen Erbaş, “Son üç ayda sadece web sitelerimizde 100 milyonu aşkın görüntülenme, e-kitap ve sesli kitap uygulamamızdan 1 milyonu aşkın indirme gerçekleşmiştir. Dijitalleşme, yapay zekâ, kripto paralar, robot teknolojisi, metaverse, transhümanizm gibi konularda birçok kongre, sempozyum ve çalıştay yaptık. Bunlardan hareketle çalışma alanları ve faaliyet planları oluşturduk” şeklinde konuştu. "37 maddelik kararda ortaya koyulan hedefleri yüzde 95 oranında gerçekleştirdik" Din Şûrasında alınan kararları önemsediklerine dikkati çeken Prof. Dr. Erbaş, “Alınan tüm kararlar için uygulama/eylem planları oluşturuyoruz. 5 yıl önce ‘Sosyokültürel Değişim ve Diyanet Hizmetleri’ başlığıyla gerçekleştirdiğimiz 6. Din Şûramızda alınan kararları büyük bir titizlikle takip ettik. Ve 6. Din Şûramızda alınan 37 maddelik kararda ortaya koyulan hedefleri yüzde 95 oranında gerçekleştirdik elhamdülillah” ifadelerine yer verdi. "Fetva uygulamalarımıza 5017 yeni içerik yüklenmiştir" Erbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Örneğin; sahih dinî bilginin toplumun tüm kesimlerine ulaştırılması, inanç karşıtı akımlarla mücadele ve toplumsal birlikteliğin güçlendirilmesi, kararı almıştık. 902 adet karar, mütalaa, görüş, kitap, makale, tez ve rapor hazırlanmıştır. 402 ulusal ve uluslararası kongre, toplantı, çalıştay, seminer ve konferans gerçekleştirilmiştir. Fetva uygulamalarımıza 5017 yeni içerik yüklenmiştir. Hutbe, vaaz ve irşat faaliyetlerinde düzenli olarak bu konular ele alınmıştır. 230 adet basılı, süreli, sesli, görüntülü ve dijital yayın üretilmiştir.” "Yüzbinlerce eser ücretsiz dağıtılmıştır" 10 bin 499 personele özel seminerler verildiğini söyleyen Erbaş, “Dini değerleri istismar eden PKK, FETÖ, DEAŞ vb. yapılar konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmaları devam ettirme kararı almış idik. 4 yeni eser hazırlanmış, Türkçe ve yabancı dillerde 140 adet, tez, rapor, basılı, sesli ve görüntülü materyal ve makale yayınlanmıştır. Yurt içinde 12 bin 399, yurt dışında 243 seminer ve konferans verilmiş; yüzbinlerce eser ücretsiz dağıtılmıştır” ifadesini kullandı. "14 özel temalı proje yapılarak 20 milyon vatandaşımıza ulaşılmış" Erbaş, şu ifadelere yer verdi: “İnanç sorunları, dini hayat ve diyanet hizmetleri konusunda 5 kamuoyu araştırması ve 4 uzmanlık tezi yapılmıştır. İsraf ve tüketim konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik; 24.286 konferans ve seminer düzenlenmiş, 73 basılı, süreli, sesli, görüntülü ve dijital materyal üretilmiş, konu hutbe ve vaazlarda düzenli olarak işlenmiştir. Aile, gençlik, manevi destek ve sosyal-kültürel içerikli din hizmetleri alanında; farklı kurum ve kuruluşlarla 58 ortak çalıştay ve 5 iş birliği protokolü yapılmıştır. Temel Aile Bilinci, Baba Okulu gibi 14 özel temalı proje yapılarak 20 milyon vatandaşımıza ulaşılmış, 106 dijital materyal hazırlanmış, yurt içi ve yurt dışında düzenlenen binlerce etkinlikle milyonlarca insana ulaşılmaya gayret edilmiştir.” "İslam düşmanlığı ile mücadeleye yönelik; 62 adet dijital içerik ve yeni yayın yapılmış" Manevi danışmanlık hizmetlerini geliştirmek amacıyla 45 hizmet içi eğitimin yapıldığını söyleyen Erbaş, 13 rehber kitabın yayınlandığını, 6 protokolün de imzalandığını belirtti. Erbaş, “İslam düşmanlığı ile mücadeleye yönelik; 62 adet dijital içerik ve yeni yayın yapılmış, 4 özel rapor hazırlanmış, yurt dışında yaşayan soydaş ve dindaşlarımızı bilinçlendirmeye, korumaya, hak arama kültürünü geliştirmeye yönelik 40 özel program yapılmıştır. Farklı dil ve lehçelerde yapılan yayınların çeşitlendirilmesi ve artırılması kararı doğrultusunda; 20 yeni mütercim istihdamına gidilmiş, farklı dil ve lehçelerde 424 yeni yayın hazırlanmıştır. Bunlar 6. Din Şûrasında alınan kararlardan 37 maddenin sadece 10’u ile ilgili yapılan bazı çalışmalardan örneklerdir” diye konuştu. Erbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İslam’ın evrensel mesajlarını, varlık, âlem ve hayat tasavvurunu, sevgili Peygamberimizin güzel ahlakını, insanlığın ufkunu aydınlatan sünnet-i seniyyesini, zamanın ruhuna uygun yöntemlerle tüm dünyaya tanıtmanın mücadelesini veriyoruz. Dolayısıyla bu şuramızdan çıkacak sonuçlar ışığında yeni projeler oluşturarak azim ve kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz. Etkin, kaliteli, faydalı ve gerçekçi hizmetler ve eserler üretmeye, özellikle yeni neslin ilgisini çekebilen, ihtiyaçlarına, becerilerine ve gönül dünyalarına doğrudan hitap edebilen nitelikli yayınlarla, faaliyetlerle onları buluşturmaya devam edeceğiz.”
Bursa "Efsane cuma" kampanyalarıyla dolandırılmayın aldatılmayın Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu, "efsane cuma" adı altında indirim kampanyanlarının başladığını belirterek, bu hafta tüketicileri dolandırılma ve aldatılmaya karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı. Ağaoğlu, kasımın son haftasının cuma gününün alışveriş çılgınlığının körüklenmesi için ""efsane cuma" olarak adlandırıldığını belirterek, bu cumayı içine alan son haftada indirim kampanyalarının duyurulmaya başlandığını söyledi. "Yüzde 50+25 indirim yüzde 75 anlamına gelmiyor" Öncelikle bu dönemde yanıltıcı, aldatıcı indirimler yapıldığını dile getiren Ağaoğlu, şöyle konuştu: "Birçok mağazada indirimler görüyoruz. Yüzde 50+25 ya da yüzde 40+40 indirim yazılıyor. Birçok tüketici bunu yüzde yüzde 75 ya da üzde 80 indirim sanıyor. Ancak bu anlama gelmiyor. 100 liralık ürün düşünün. Öne yüzde 50 indiriyor 50 liraya ve 50 lira üzerinden yüzde 25 yapıyor, 12,5 lira düşüyor. Toplamda 62,5 lira düşmüş oluyor ki toplam indirim yüzde 75 değil yüzde 62,5 oluyor. Diğerinde de yüzde 40+40 indirimde de toplam indirim yüzde 80 değil yüzde 64’e denk geliyor. Zaten indirim yaptıkları fiyatlar da ne kadar gerçekçi üzerinde düşünülmesi lazım. Bu yöntem yanıltıcı bir ilan anlamına gelebilir. Dikkatli olmalılar. Ayrıca bu konuyu da Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulunun dikkatine sunabiliriz. Yani bunun aldatıcı ve yanıltıcı bir ilan olup olmadığını Reklam Kurulunun değerlendirmesinde yarar vardır." "İndirimli sahte ürün almayın" Ağaoğlu, bu tür alışveriş çılgınlığının körüklendiği indirim kampanyalarında çoğu zaman taklit ya da tağşiş edilmiş gıda ürünleri, tekstil ürünleri, kozmetik ve benzeri değerli ürünleri ucuza aldığını sanan tüketicilerin "indirimli aldım" derken aslında bir nevi dolandırıldıklarını vurguladı. Tüketicileri yanıltıcı indirim kampanyalarının cezasının 55 bin liradan başlayıp 550 bin liraya kadar çıkabildiğine dikkati çeken Ağaoğlu, şöyle devam etti: "Tüketiciler bu tür sahte indirimlerin yanı sıra taklit ürünlerle de karşılaşabilirler. O nedenle dikkatli olmalı önlerine gelen linkleri tıklayarak alışveriş yapmaktan uzak durmalılar. Özellikle de finansal bilgilerinin girerken dikkat etmelerinde yarar görülmektedir. İnternetten alışveriş yapacaklarsa sanal kart tek kullanımlık sanal kullanmalarını tavsiye ediyoruz. İnternetten dijital ortamda alışveriş yapacak olanlar mutlaka açık adresi, ticaret ünvanı, sabit telefon ve varsa yani elektronik bilgi sistemi kayıt numarası olan firmalardan alışveriş yapsınlar. Ben Instagram üzerinden satışa sunulan ürünlerin satanların büyük bölümünü Tüketici Kanunu’na ya uymadığını ya bilmediklerini düşünüyorum. Tüketicilerin en çok mağduriyetleri de burada söz konusu olabiliyor. Ticaret ünvanı yok firmanın. Burası ’ucuzluk pazarı’ diyor. Ne demek? Böyle bir ticaret ünvanı mı olur? Şikayet de edemiyorsun hakem heyetine, çünkü bulunamıyorlar." "Elektronik postalara ve cep telefonlarına gelen mesajlara dikkat!" Aydın Ağaoğlu, "efsane kasım indirimleri"nin tüketiciler için özellikle dijital ortamda önemli fırsatlar ve avantajlar sunmasına rağmen çok ciddi de riskler barındırdığını belirterek, "Çünkü bu indirimlerden alışveriş yapmak isteyen tüketicilerin yoğunluğu, dolandırıcı, sahtekar ve düzenbazların iştahını kabartmış durumda." dedi. Şu anda yüzbinlerce tüketicinin cep telefonuna SMS olarak veya e-posta adreslerine gönderilen mesajlarla "kargonuz adres yetersizliğinden iade edilecektir. Bizimle temas kurunuz veya gönderdiğimiz linke giriniz orada bilgilerinizi doldurunuz" şeklinde yöneltmeler olduğunu anlatan Ağaoğlu, şunları söyledi: "Tüketiciler buna aldanıp linki tıkladığında bir virüs cihazlarına girmek suretiyle tüm kişisel verilerini ele geçirebiliyor. Ve tüketicinin finansal hesaplarını boşaltabiliyor. Hatta tüketiciyi borçlandırabiliyorlar. Bunun yanı sıra gümrükte bekleyen gönderiniz var. Bununla ilgili gümrük vergisi ödenmesi lazım. Benzeri dolandırıcılıklara karşı tüketiciler çok dikkatli olmalılar. Çünkü sahtekarlar, tüketicilerin bir kısım özel bilgilerini, kişisel verilerini nasıl olduğu bilinmeyen bir şekilde ele geçirmişler. Siparişlerin olduğunu biliyorlar. Cep numaralarına e-posta adreslerine ulaşma imkanına sahipler. Ve bu bilgiyle tüketicileri tuzağa düşürebiliyorlar. Bu noktada kargo şirketlerinin satış portallarının kamu kurumlarının, web sitelerini birebir taklit ederek tüketicinin güvenini sağlayıp ciddi anlamda dolandırılmasına yol açabiliyorlar. Bu yüzden her linki tıklamamak nerden geldiğini uzantısını iyice araştırmak gerekiyor."