GÜNDEM - 24 Ekim 2024 Perşembe 15:25

Kurum çalışanlarına yönelik medya eğitim programı düzenlendi

A
A
A
Kurum çalışanlarına yönelik medya eğitim programı düzenlendi

Erzurum Valiliği ve Atatürk Üniversitesi iş birliğiyle, İletişim Fakültesi yürütücülüğünde Medya Eğitim Programı düzenlendi.


İletişim Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe; Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi, Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hacımüftüoğlu, İl Jandarma Komutanı Tuğg. Doç. Dr. Engin Avcı, Yakutiye Kaymakamı Tuncay Kaldırım, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Raci Taşçıoğlu ile çok sayıda akademisyen ve öğrenci katıldı.


Kurumların medya ve iletişim süreçlerini profesyonelce yönetmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan bu program; çalışanların basın ve halkla ilişkiler alanındaki yetkinliklerini artırarak, medya ile etkili iletişim kurmayı, sosyal medyanın doğru kullanılmasını, kurum imajının güçlendirilmesini ve kriz anlarında doğru iletişim stratejilerinin uygulanmasını hedefliyor. Ayrıca, resmi yazışma kuralları, medya etiği ve yasal sorumluluklar gibi konularda farkındalık oluşturacak program, hem kurum içi hem de dışı iletişimi geliştirmeyi planlayarak, kurumun kamuoyuna daha güçlü ve doğru bir şekilde ulaşmasını sağlayacak.



Dekan Taşçıoğlu: "Medya Eğitimi, Kurumsal İletişimde Yeni Bir Dönem Başlatacak"


Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Raci Taşçıoğlu, bu tür eğitimlerin kurumlar için stratejik bir önem taşıdığını belirtti. Prof. Dr. Taşçıoğlu, konuşmasında medyanın, özellikle dijital çağda kurumların dış dünyayla kurduğu bağın en güçlü araçlarından biri olduğunu vurgulayarak: “Kurumların hedef kitlelerine doğru mesajları en etkili şekilde iletebilmeleri, hem profesyonel medya kullanımı hem de dijital platformları etkin bir şekilde yönetmelerine bağlıdır. Bu eğitimler, çalışanlarımızın medya ve iletişim becerilerini geliştirerek kurumsal hedeflerimize daha güçlü adımlarla ilerlememizi sağlayacaktır” dedi. Son olarak, programın kurumlar için faydalı sonuçlar doğuracağına inandığını belirten Prof. Dr. Taşçıoğlu, bu eğitimlerin kurumsal farkındalık oluşturma ve iletişim süreçlerini daha profesyonel bir seviyeye taşıma noktasında önemli bir katkı sağlayacağını dile getirerek emeği geçen herkese teşekkür etti.



Rektör Hacımüftüoğlu: “Medya, Toplumun Her Kesiminde Vazgeçilmez Bir Unsur Haline Gelmiştir”


Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hacımüftüoğlu, medya ve sosyal medyanın gücüne dikkat çektiği konuşmasında, "Kurum İçi Eğitim Seminerleri Medya Eğitim Programı"nın önemine vurgu yaptı. Pandemi sürecinin medya etkileşiminin ne denli kritik olduğunu gözler önüne serdiğini belirten Rektör Hacımüftüoğlu, aşı sürecinde sosyal medyanın, klinik başvuru oranlarına göre 86 kat daha etkili olduğunu gözlemlediklerini belirterek, bu durumun aşı olan birey sayısında önemli bir artış sağladığını ifade etti. Prof. Dr. Hacımüftüoğlu: "Günümüzde medya, toplumun her kesiminde vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Atatürk Üniversitesi olarak, kendi medya yönetimimiz ve medya paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkileri bu önem üzerine inşa ediyoruz. Eğitim programının temel amacı, üniversite çalışanlarının medya okuryazarlığını artırmak, sosyal medyanın doğru ve etkin kullanımını öğretmek, ayrıca güncel medya dinamiklerine uyum sağlamalarını desteklemek olarak belirlendi. Bu seminerlerin çalışanların bilgi ve becerilerini geliştireceğini, kurumun medya ile olan ilişkilerini güçlendireceğine inanıyorum” diye konuştu.


Medya Eğitim Programının, alanında uzman eğitmenler tarafından yürütülecek olup, katılımcılara kapsamlı bir deneyim sunmayı hedeflediğini aktaran Rektör Hacımüftüoğlu: “Bu doğrultuda, çalışanlar medya dünyasının dinamiklerini öğrenerek, kurum içi iletişim ve dış iletişimde daha etkin olma fırsatını elde edecekler. Bu düşüncelerle, şehrimizdeki kurumların medya birimleri ile halkla ilişkiler ekibine önemli katkılar sağlayacak olan etkinliğin düzenlenmesine öncülük eden Valimiz Mustafa Çiftçi başta olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyor, verimli bir program olmasını diliyorum” diye konuştu.



Vali Çiftçi: “İletişim Süreçleri, Dijital Çağa Uygun Olarak Yeniden Şekilleniyor”


Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi, Erzurum Valiliği ve Atatürk Üniversitesi iş birliğiyle İletişim Fakültesi yürütücülüğünde gerçekleştirilen Kurum İçi Eğitim Seminerleri Medya Eğitim Programında yaptığı konuşmada, önceki dönemlerde düzenlenen eğitim seminerlerinin önemine değindi. Vali Çiftçi, özellikle Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile ilgili uzmanların ve kurul üyelerinin katkıda bulunduğu seminerlerden, CİMER başvurularının cevaplanması ve resmi yazışma kuralları hakkında yapılan eğitimlerden bahsetti.


Vali Çiftçi, medya eğitiminin özellikle kurumların basın ve halkla ilişkiler birimlerinde çalışan personel için büyük bir öneme sahip olduğunu vurguladı. İletişim süreçlerinin dijital çağa uygun olarak yeniden şekillendiğini ve klasik yöntemlerin yerini sosyal medya aracılığıyla yürütülen başvuru ve taleplerin aldığını belirtti. Bu bağlamda, medya kullanımı ve sosyal medyanın etkin yönetimi üzerine gerçekleştirilen seminerin son derece önemli olduğunu dile getiren Çiftçi; fotoğrafların, videoların ve haber içeriklerinin doğru şekilde hazırlanması, kullanılan dil ve yazım tekniklerinin etkili olması gerektiğinin altını çizdi.


Vali Çiftçi, seminerin düzenlenmesinde emeği geçen tüm birimlere teşekkür ederek, bu tür eğitimlerin kurumların daha etkili iletişim süreçleri yürütmesine katkı sağladığını ifade etti. Eğitimin sadece formalite gereği değil, kurumsal farkındalığı artırmak ve çalışanların yetkinliklerini geliştirmek amacıyla düzenlendiğini vurgulayan Vali Çiftçi ayrıca, medyanın gücünün doğru kullanılarak kamuoyuna etkili bir şekilde ulaşmanın ve mesajların doğru iletilmesinin kritik önem taşıdığını belirtti.


Açılış konuşmalarının ardından program; Prof. Dr. Hakan Temiztürk’ün Yerel Medyada Şehir Haberleri, Prof. Dr. Besim Yıldırım’ın Haber ve Metin Yazım Teknikleri, Prof. Dr. Raci Taşçıoğlu’nun Etkili İletişim, Doç. Dr. İbrahim Ethem Zinderen’in Sosyal Medya Teknikleri, Doç. Dr. Ülhak Çimen’in ise Fotoğraf ve Videoda Yeni Nesil Teknolojiler başlıklı sunumlarıyla devam etti.



Kurum çalışanlarına yönelik medya eğitim programı düzenlendi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Balıkesir Balıkesir’in 5 yıllık yol haritası belirlendi: 10 Numara Kent Vizyonu Balıkesir Büyükşehir Belediye Meclisi Ekim Ayı Olağan Meclis Toplantısı 2. Birleşimi yapıldı. 2025-2029 Dönemi Stratejik Planı ile ilgili açıklama yapan Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın “10 Numara Kente 10 Numara Tema” başlığıyla Balıkesir’in ihtiyaçlarını belirlediklerini ve katılımcı, planlı çalışmalarla Balıkesir’in Türkiye’nin parlayan yıldızı olacağını söyledi. Balıkesir Büyükşehir Belediye Meclisi Ekim Ayı Olağan Meclis Toplantısı 2. Birleşiminde 2025-2029 Dönemi Stratejik Planı görüşüldü. Sistemin aksamadan çalışmasının en önemli göstergesinin 5 Yıllık Stratejik Plan çalışmaları olduğuna değinen Başkan Akın, “Bildiğiniz üzere bu konudaki hazırlık çalışmalarımızı Mayıs’ta başlatmıştık. Mayıs’ta Balıkesir Dönüşüm Kongresi’nde Balıkesir’in bütün aktörlerini yan yana getirerek tarımı, turizmi, tarihi, ulaşımı, kültürü, eğitimi, iklimi ve enerjiyi hep beraber konuşmuş ve Balıkesir Stratejik Planını da bunun üzerine kuracağımızı ilan etmiştik. Çünkü hem biliyoruz, hem de inanıyoruz ki Balıkesir, doğru planlandığında, doğru bir strateji izlendiğinde Türkiye’nin parlayan yıldızı olacak” ifadelerini kullandı. “10 Numara Kente 10 Numara Tema” başlığıyla Balıkesir’in ihtiyaçlarını belirlediklerini dile getiren Başkan Akın, Stratejik Plan Çalışmasını toplamda 13 amaç, 53 hedef, 326 faaliyet ve 228 performans göstergesi ile tamamladıklarını dile getirdi. Akın, tüm bu amaç, hedef ve faaliyetleri hayata geçirebilmek adına 2025-2029 döneminde 184 milyar 310 milyon 700 bin TL tutarında bir bütçe planlaması gerçekleştirildiğini ifade etti. “Kent yönetiminde iki önemli husus var” Kentin tüm unsurlarının yönetime dâhil edilmesi gerektiğini söyleyen Başkan Akın “Bir kent yönetiminde önemli olan iki husus vardır: Katılımcılık ve Planlama. Kentin tüm unsurlarının yönetime dâhil olduğu, önerilerde bulunduğu ve planlı bir şekilde hareket edildiği takdirde sistem aksamadan ve nitelikli bir şekilde ilerler. Biz de Balıkesir’imizde bu yönetim anlayışını tesis etmek için çalışmalarımızı durmadan sürdürüyoruz. Bu planlı dönüşüm sürecimizin önemli bir parçası da gerçekleştirdiğimiz 5 Yıllık Stratejik Plan çalışmalarımızdı. Bildiğiniz üzere hazırlık çalışmalarımıza Mayıs 2024 tarihinde başlamıştık. Bugün de Stratejik Plan Taslağımızı Meclisimizde onayınıza sunuyoruz. Biz, bu geçen 6 aylık süre içinde kentimizin orta ve uzun vadeli geleceğine yön vermek için büyük bir özveriyle ve tüm paydaşlarımızın ortak katılımıyla Balıkesir’imiz için mesai harcadık. Büyükşehir Belediyemizin; orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini; katılımcılık ve ortak akıl esası ile belirledik” dedi. “Kentimizin geleceğine birlikte önem vereceğiz” Balıkesir’i yönetirken ortak aklı esas alacaklarını söyleyen Başkan Akın “Balıkesir’imize gönül vermiş, bu kentin geleceğini düşünen hemşehrilerimle, sizlerle bir olduk, beraber olduk ve çok sevdiğimiz Balıkesir’imiz için gece gündüz çalıştık. Çalışmaya da devam ediyoruz. Kentimizin geleceğine yön verirken Balıkesir’in geleceğinde “ben de varım” diyen herkesin bu yönetimde söz hakkı var. Ortak aklı devreye sokarak Balıkesir’imize çok daha fayda sağlayacağımızdan hiç şüphem yok. Plan çalışmaları kapsamında ilgili kurullarımızı katılımcılık ve ortak akıl esasıyla oluşturarak, 14 Mayıs 2024 tarihinde Strateji Geliştirme Üst Kurul Toplantımızı gerçekleştirdik. Bu toplantıda ilçe belediye başkanlarımıza süreç ile ilgili bilgiler verdik. Yönetim stratejimiz, projelerimiz ve iş birliklerimiz üzerine değerlendirmelerde bulunduk. Stratejik Plan Çalışması kapsamında yer alan şehir, paydaş ve kurum analizlerimizi yaptık” ifadelerini kullandı. “8 bin 335 anket ve görüşme gerçekleştirdik” Başkan Akın “İlgili mevzuat ve politika belgelerini taradık. Tüm paydaşlarımızı, kentimizin aktif yönetimine dâhil etmek üzere yüz yüze, telefon ve anketler aracılığıyla kentimizin ihtiyaç ve beklentilerini belirledik. Dış paydaşlarımızla 4 bin 745, iç paydaşlarımızla 3 bin 590 anket olmak üzere toplamda 8 bin 335 anket ve görüşme gerçekleştirdik. Bu anketleri kendi bünyemizde yaptık. Dışarıdan herhangi bir hizmet satın almadık. Katılımcı bir anlayışla misyon, vizyon, ilke ve temel değerlerimizi belirledik. Belirlediğimiz stratejik amaç ve hedeflere ulaşmak adına hayata geçireceğimiz faaliyet ve projelerimizi tespit ettik” dedi. “İlçelerimizin özelliklerini tek tek ele aldık” Sürdürülebilir kalkınma hedefiyle çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen Başkan Akın “Bu doğrultuda tüm Balıkesir ailemle birlikte belirlediğimiz vizyonu sizlerle paylaşmak isterim: Sürdürülebilir kalkınma ve yenilikçi çözümlerle yaşam kalitesi yüksek, birlikteliğin güçlendiği, adil, insanı önceleyen, şeffaf, çevreci, sosyal ve dayanıklı şehir Balıkesir Bu vizyona ulaşmak üzere üstlendiğimiz misyon ise; geniş coğrafyamızdaki tüm yurttaşlarımızın gündelik yaşamını kolaylaştıran, yaşam kalitesini artıran, herkesin bu kentte yaşamaktan huzur, güven, mutluluk duyduğu, geleceğini bu kentte hayal ettiği bir Balıkesir için adil, yenilikçi ve sürdürülebilir belediyecilik hizmetleri sunmaktır. Biliyorsunuz Balıkesir’imiz geniş bir coğrafya. Bu sebeple kentimizin çeşitli bölgelerinin birbirinden farklı ihtiyaçları veya öncelikleri olabiliyor. Bu süreçte Körfez, Kuzey ve Güney olmak üzere 3 ana bölgeye ayrılan kentimizin yol haritasını belirlerken, ilçelerimizin özelliklerini tek tek ele alarak çalışmalarımızı yürüttük” şeklinde konuştu. “10 numara kente 10 tema” “10 Numara Kente 10 Numara Tema” başlığıyla Balıkesir’in ihtiyaçlarını belirlediklerini dile getiren Başkan Akın “Balıkesir’in ihtiyaçlarını 10 tema başlığı altında masaya yatırdık. Yöneticilerimizle, personelimizle çeşitli toplantılar düzenledik. Bu temalar; Kentsel Ulaşım ve Altyapı, Dayanıklı ve Güvenli Şehir, Şehir Çevre ve İklim Değişikliği, Tarım ve Kırsal Kalkınma, Ekonomik Kalkınma ve İstihdam, Sağlık ve Sosyal Hizmetler, Kültür, Sanat, Spor, Turizm ve Tanıtım, Teknoloji ve İnovasyon, Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi Şimdi bu 10 temanın tek tek çalışmalarını gerçekleştirdik. Bölge toplantılarımız ve istişarelerimiz sonunda da değerlendirme yapmak üzere iç ve dış paydaşlarımızın, vatandaşlarımızın katılımıyla Şehir Çalıştayı’nı düzenledik. Ayrıca 5 binden fazla katılımcının yer aldığı ve 30 - 31 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz Dönüşüm Kongresi’nde; 10 farklı temada 40 uzman konuşmacının ve 600’den fazla katılımcının paylaştığı görüşleri de Stratejik Plan Çalışmalarımızda dikkate aldık” dedi. 184 milyar 310 milyon 700 bin TL bütçe planlaması gerçekleştirildi Kentin geleceğine dair hedef ve amaçları belirlediklerini dile getiren Akın “Stratejik Plan Çalışmamızı toplamda 13 amaç, 53 hedef, 326 faaliyet ve 228 performans göstergesi ile tamamladık. Tüm bu amaç, hedef ve faaliyetleri hayata geçirebilmek adına 2025-2029 döneminde 184 milyar 310 milyon 700 bin TL tutarında bir bütçe planlaması gerçekleştirdik. Büyükşehir Belediyemiz olarak vatandaşlarımız, siz kıymetli meclis üyelerimiz, belediye başkanlarımız ile ortak akıl çerçevesinde çalışmaya ve kentimizin kaynaklarını etkili bir şekilde kullanarak Balıkesir’imize hizmet etmeye devam edeceğiz. Sözlerime son verirken 2025-2029 dönemini kapsayan stratejik planımızın hazırlanmasında emeği geçen tüm belediye başkanlarımıza, meclis üyelerimize, kamu kurumlarımıza, sivil toplum kuruluşlarımıza, muhtarlarımıza, vatandaşlarımıza ve personelimize teşekkürlerimi sunuyorum. Balıkesir’imizi birlik ve beraberlik içinde, Kuvayı Milliye’nin dayanışma ruhuna yakışır bir şekilde yöneteceğimizden kimsenin şüphesi olmasın” şeklinde konuştu.
Bursa Zabıta Müdürlüğü 7/24 sahada Şehirde ses ve gürültüden gıda ve hijyen denetimlerine, işyeri ruhsatlarının verilmesi ve işyerlerinin denetlenmesine kadar pek çok alanda çalışma yürüten İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, 64 personeliyle İnegöl’ün tertip ve düzenini sağlıyor. Kış sezonu öncesi de Belediye Başkanı Alper Taban ile uygulama ve süreçlere dair istişareler yapıldı. İnegöl Belediyesi bünyesinde şehrin pek çok alanıyla ilgili başta denetim ve kontrol olmak üzere sorumluluk üstlenen, çok geniş bir yelpazede halkın huzur ve sağlığını ilgilendiren konularda çalışmalar yapan İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğü personeli, Belediye Başkanı Alper Taban ile bir araya geldi. Devam eden süreçler ve uygulamalara ilişkin istişareler yapılırken, Başkan Alper Taban da kamu sağlığı ve huzurunu sağlayan zabıta teşkilatına teşekkür etti. 64 personelle tüm İnegöl’ü denetim altında tutuyorlar Zabıta Müdürlüğü’nün çalışmalarına ilişkin konuşan Başkan Taban, Zabıta Müdürlüğü’nün görev ve sorumlulukları itibariyle İnegöl Belediyesi’nin kolluk kuvveti olduğunu ve şehrin dört bir yanında sahada gayretle çalışmalar yürüttüğünü söyledi. 64 personelle hizmet müdürlüğün çalışmalarını sürdürdüğünü kaydeden Başkan Taban, “Bu personeller arasında veteriner hekimden tutun da trafik mühendisine kadar farklı alanlarda uzman çalışanlarımız da var. Zabıta Müdürlüğü görevleri itibariyle çok geniş yelpazede hizmet sunan bir birim. Bugün İnegöl’de açılan her işletmenin işyeri ruhsatının verilmesi ve denetlenmesinden tutun da şehrin tamamında kaldırım ve yol işgallerine, gıda işletmelerinin hijyen denetimlerine, ses ve gürültü şikayetlerinden uygunsuz katı yakıt tüketimine, okullarımızdaki kantinlerin denetimine kadar halk sağlığı ve güvenliğine dair çalışmalar yapıyorlar. Ben ekiplerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum” dedi. İzleme ve değerlendirme merkeziyle şehir 7/24 gözetim altında İnegöl Belediyesi’nin Mart ayında hizmete açtığı İzleme ve Değerlendirme Merkeziyle beraber Zabıta Müdürlüğünün daha efektif ve hızlı hareket kabiliyetine eriştiğini de hatırlatan Başkan Taban, “Zabıta Müdürlüğümüz şehir kameralarıyla trafikten çevre kirliliğine kadar İzleme ve Değerlendirme Merkezinden anında müdahale sağlıyor. Şehrimiz bu noktada 7/24 gözetim altında diyebiliriz” diye konuştu. Bizim için mücadele ediyorlar Zabıta ekiplerinin halk sağlığı ve huzuru noktasında önemli bir vazifeleri bulunduğuna vurgu yapan Taban, “Ekiplerimiz asla keyfi bir uygulama için sahada olmaz. Okul sezonunda kantinler, okul çevrelerindeki gıda işletmeleri denetlenir. Okul öncesi vatandaşlarımızın alışverişlerinde sorun olmaması adına kırtasiyeler denetlenir, fırınlar, marketler, pazarlar, çarşı bölgesi sürekli denetim altında. Bizim için mücadele ediyorlar. Ne yapıyorlarsa vatandaşlarımız için” şeklinde konuştu. Zabıtaya destek bekliyorum Başkan Taban, her ne kadar özverili ve gayretle çalışılsa da halkın desteğinin de şehrin tertip ve düzeninin sağlanmasında önemli bir paya sahip olduğunu hatırlatarak, “Zabıta Müdürlüğümüz her an her yerde olmaya devam ediyor. Ancak vatandaşlarımızdan da birer zabıta memuru gibi bizlere bildirimde bulunmalarını, ekiplerimize bu noktada destek olmalarını bekliyoruz. 153 Çözüm Merkezimiz 7/24 telefonlara cevap verir vaziyette. İlçe halkımızdan ricamız, gördükleri eksik ve aksakları bildirerek ekiplerimizin işlerini kolaylaştırması” ifadelerinde bulundu.
Diyarbakır Narin Güran cinayetine ilişkin davada 22 kişi hakkında zorla getirme kararı Diyarbakır’da 8 yaşındaki Narin Güran cinayetine ilişkin 4 sanığın ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası talebiyle yargılanacağı davanın 7 Kasım’da ilk duruşması için 22 kişi hakkında "zorla getirme" kararı çıkarıldı. Merkez Bağlar ilçesinin Tavşantepe Mahallesi’nde 21 Ağustos’ta kaybolan ve 8 Eylül’de Eğertutmaz Deresi’nde cansız bedenine ulaşılan Narin Güran cinayetine ilişkin tutuklu 4 sanık hakkında Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma tamamlandı. Tutuklu sanıklar anne Yüksel Güran, ağabey Enes ve amca Salim Güran ile komşuları Nevzat Bahtiyar hakkında "iştirak halinde çocuğa karşı kasten öldürme" suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istemiyle hazırlanan iddianamenin kabul edildiği Diyarbakır 8. Ağır Ceza Mahkemesince tensip zaptı hazırlandı. Tensip zaptında, 4 sanığın tutukluğunun devamı yönündeki gerekçeye ilişkin, "Üzerlerine atılı suç nedeniyle kuvvetli suç şüphesinin varlığını gösteren somut delillerin bulunması, sanıkların tutuklulukta geçirdiği süre, suça ilişkin kanunda öngörülen cezanın alt ve üst sınırı, eylemin CMK’nin 100/3 maddesinde sayılı katalog suçlardan olması nedeniyle tutuklanma nedeninin var sayılması gerektiği ve sanıklar hakkında adli kontrol tedbirinin uygulanmasının yetersiz kalacağı, tutuklanma tedbirinin ölçülü olduğu göz önüne alınarak sanıkların tutukluluk halinin ayrı ayrı devamına karar verilmiştir" ifadeleri yer aldı. Tutuklu 4 sanığın ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istemiyle yargılanacağı davanın 7 Kasım’daki ilk duruşmasına, baba Arif Güran’ın "müşteki", aralarında tutuklu şüphelilerin de bulunduğu 21 kişinin ise "tanık" sıfatıyla katılması için "zorla getirme" kararı çıkarıldı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Diyarbakır Barosu da "müşteki kurum" sıfatıyla duruşmaya davet edildi. Tensip zaptında duruşma saatinin 09.00 olarak belirlendiği bilgisi yer aldı. Öte yandan, cinayetle ilgili yeni görüntülere de ulaşıldı. Güvenlik kamerası kaydında, itirafçı Nevzat Bahtiyar’ın otomobiliyle Narin’in cansız bedenini dere yatağına taşıdığı görülüyor.