ÇEVRE - 28 Eylül 2024 Cumartesi 11:36

Depremden etkilenen Elazığ’da imar çalışmaları sürüyor

Deprem bölgesi Elazığ’da, rezerv alanı ilan edilen mahallelerde kalıcı konut çalışmaları hız kesmeden devam ederken Güneykent Mahallesi’nde 602 konutun yapımına başlandı.

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat 2023’te yaşanan depremlerde ağır hasar alan kentlerden biri olan Elazığ’da yıkılan konutların yeninden inşası için başlatılan çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına bağlı Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından rezerv alanlarda sürdürülen çalışmalarda binalar yükselirken, Güneykent Mahallesi’nde 602 konutun yapımı için çalışmalar başladı.

24 Ocak 2020 depreminden sonra Elazığ’da 35 bin konut inşa edilirken bu 35 bin konutun 13 bin 730 konutunun Güneykent Mahallesi’nde rezerv edildiğini aktaran Güneykent Mahalle muhtarı Necati Karataş, “Şu an itibariyle Güneykent Mahallesi Elazığ’ın en büyük ilçesinden daha büyük bir konuma geldi. Gayri resmi nüfusumuz 65 bin civarındadır. Bununla birlikte halen daha rezerv alanlarımız da 602 konutun yapıldığı şantiye alanındayız. Kısa bir süre içerisinde kırıcıları getirerek çalışmalara başladılar. Biz inanıyoruz ki 1 yıl içerisinde yapıları tamamlayarak vatandaşlarımıza teslim edeceklerdi. Çünkü çok ciddi manada çalışmalar hızla devam ediyor. Bu çerçevede mahallemiz büyümeye devam ediyor. Burada rezerv alanlarımız halen daha çok fazla. Yerleşik alanda yaşam alanlarımızı oluşturulması için de çalışmalar hızla sürüyor. Bununla birlikte 79 adet iş yeri ve 2 adet Aile Sağlık Merkezinin temelleri atılmaya başlandı 3 aya kadar da teslimatları yapılacak. Bunlarında tamamlanmasıyla birlikte buranın Elazığ’ın en gözde ve güzel mahallerinden birisi olacağını düşünüyoruz. Mahallemizin sınırları içerisinde çok fazla rezerv alan var. Hak sahipleri de çok fazla var. Şuan itibariyle ihaleye çıkan sadece 27 blokun olduğu 602 konutun çalışmaları devam ediyor” dedi.

Depremden etkilenen Elazığ’da imar çalışmaları sürüyor

Manisa Vali Özkan’dan Kula ve Selendi ilçelerine ziyaret Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Konya’dan Manisa’ya atanan ve dün görevine başlayan Vali Vahdettin Özkan, ilçe ziyaretleri kapsamında Selendi ve Kula ilçelerini ziyaret etti. Manisa’daki görevine başlayan Vali Vahdettin Özkan, ilk ilçe ziyaretlerini yaptı. Sabah saatlerinde Selendi ilçesinde bir dizi temaslarda bulunan Vali Özkan, daha sonra Kula ilçesini ziyaret etti. İlk olarak Selendi Hükümet Konağı önünde Kula Kaymakamı ve Selendi Kaymakam Vekili Ahmet Ömer Özdemir, Selendi Belediye Başkanı Murat Daban ve daire amirleri tarafından karşılanan Vali Özkan, burada Kaymakam Özdemir ve Belediye Başkanı Murat Daban’dan ilçenin tarihi, sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı hakkında bilgi aldı. Vali Özkan, “Tüm kurum ve kuruluşlarımızla birlikte şehrimizin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için el birliğiyle hareket edeceğiz. İlk ziyaretimizi de Selendi ilçemizde başladık" dedi. Kula’da jeopark ve futbol topu dikim atölyesini inceledi İkinci durağı olan Kula ilçesinde Kaymakam Ömer Ahmet Özdemir ve protokol üyeleri tarafından Kula Kaymakamlığı önünde karşılanan Vali Özkan, Kaymakam Özdemir’den ilçe hakkında bilgiler aldı. İlçe protokolü ile de tanışan Vali Özkan, Kula Kaymakamlığı tarafından yürütülen futbol topu dikim atölyesini ziyaret etti. Burada elleriyle futbol topu üreten kadınlarla sohbet eden Vali Özkan, daha sonra Türkiye’nin ilk ve tek Avrupa UNESCO tescilli Kula-Salihli jeopark ağı içerisinde yer alan Divlit Yanardağı ve Jeopark Ziyaretçi Merkezi’nde incelemelerde bulundu. Türkiye’de tek olma özelliğine sahip jeopark alanı ile ilgili Kaymakam Özdemir ve Jeopark Turizm Sorumlusu Ali Karataş’tan bilgiler alan Vali Özkan, Salihli ilçesini ziyareti için Kula’dan ayrıldı. Vali Özkan’ın Kula ilçe ziyaretine Kula Kaymakamı Ömer Ahmet Özdemir, Belediye Başkan Vekili Semra Gündüz, İlçe Jandarma Komutanı Üsteğmen Bayram Yüksel, İlçe Emniyet Müdürü Ali Rıza Gökmen ve protokol üyeleri eşlik etti.
İstanbul Beşiktaş Belediyesi’nin Öğrenci-Ye uygulamasıyla üniversite öğrencileri ücretsiz yemek yiyebiliyor Beşiktaş’ta eğitim ve öğrenim hayatını sürdüren üniversite öğrencileri Öğrenci-Ye uygulaması sayesinde ücretsiz yemek yiyebiliyor. Beşiktaş Belediyesi ve TURYİD (Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği) iş birliğiyle gerçekleşen Öğrenci-Ye mobil uygulamasını kullanan çok sayıda üniversite öğrencisi, anlaşmalı restoranlardan ücretsiz yemek imkânından faydalanabiliyor. Beşiktaş Belediyesi, 9 üniversitenin bulunduğu ilçesinde, öğrencilerin ücretsiz yemek yiyebilmesi için TURYİD ile iş birliği yaparak bir sosyal dayanışma uygulaması olan Öğrenci-Ye projesini hayata geçirdi. Beşiktaş’ta öğrenim gören üniversite öğrencileri Öğrenci-Ye uygulamasını telefonlarına indirerek anlaşmalı olan restoranlarda ücretsiz yemek yiyebiliyor. “Talebi ne kadar karşılayabilirsek biz de o kadar mutlu oluyoruz” Arnavutköy’de esnaflık yapan Kadir Şaki projeyi desteklediğini ve Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat’a teşekkür ettiğini belirterek, “Yaklaşık 6 yıldır burada esnaflık yapıyorum. Beşiktaş Belediyesi’nin başlatmış olduğu kampanyayı severek ve isteyerek destekliyoruz. Talebi ne kadar karşılayabilirsek biz de o kadar mutlu oluyoruz. Belediyemize ve belediye başkanımıza bu konudan teşekkürlerimi iletiyorum. Bu desteğin devamlı olması gerekliliğini bütün esnaf arkadaşlarla da paylaşıyorum” diye konuştu. “Normalde bir öğrencinin bütçesinin yetmeyeceği yerlerde yemek yiyebiliyoruz” Öğrenci-Ye uygulamasını kısa bir süre önce kullanmaya başladığını belirten İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi 2. sınıf öğrencisi Sıla Kayış, “Öğrenci-Ye uygulamasıyla bir panoda görerek tanıştım. Daha sonra başvuru yaptım ve başvurum onaylandı. Onaylandığı günden bu yana neredeyse her gün kullanıyorum. Öğrenciler için çok yararlı bir uygulama. Yemekler çok lezzetli ve normalde bir öğrencinin bütçesinin yetmeyeceği yerlerde yemek yiyebiliyoruz. Bu bir öğrenci için çok kıymetli bir şey” dedi. “Belediye başkanımıza ve diğer bütün çalışanlara teşekkür ediyorum” Bahçeşehir Üniversitesi Hemşirelik Bölümü öğrencisi Zeynep Arda ise, “Beşiktaş Belediyesi’nin Öğrenci-Ye uygulaması gerçekten çok güzel. Birçok imkândan yararlanabiliyorsunuz. Öğrenci-Ye uygulamasının olduğu yerdeki yemekler gerçekten çok lezzetli. Belediyenin bu imkanından diğer bütün öğrencilerin de yararlanmasını isterim. Belediye başkanımıza ve diğer bütün çalışanlara teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. “Elimizden geldiği kadar destek olmaya çalışıyoruz” Etiler’de bir restoranda işletme müdürü olarak görev yapan Mustafa Korkmaz, “Etiler Develi olarak belediye tarafından gelen öğrencilere günlük karavana yemek hizmeti vermekteyiz. Karavana olmasa bile biz yemek, lahmacun, pide, kebap yaptırıyoruz. Biz de elimizden geldiği kadar destek olmaya çalışıyoruz” dedi.
Antalya Rostov Belediyesi bitki üretiminde Muratpaşa’yı örnek alacak Antalya Muratpaşa Belediyesi’nin bitki üretim tesislerini inceleyen Rusya Rostov Belediye Başkan Vekili lurii Vladimirovich Ovchinnikov, “Böyle bir çalışmayı biz de yapmak istiyoruz. Muratpaşa’nın bu alandaki tecrübelerinden faydalanmayı umut ediyoruz” dedi. Rostov’un 8 şehir bölgesinden Kirovskiy’nin Belediye Başkanı Natalya Simachenko’nun bulunduğu Rostov heyeti, Muratpaşa Belediyesi’nin bitki üretim tesislerini inceledi. Başkanvekili Ovchinnikov ve heyet, yetkililerden belediyenin sulama, üretim ve bakım sistemleriyle ilgili bilgi aldı. Ovchinnikov, Rostov Belediyesi’nde bir bitki üretim tesisinin bulunmadığını yalnızca Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne bağlı birkaç seradan oluşan alanlarının olduğunu söyledi. Belediye Başkanı Ümit Uysal’ı ziyaretleri sırasında Muratpaşa’nın bitki üretimi yaptığını öğrenmeleri üzerine konuyla ilgilendiklerini ve incelemek istediklerini belirten Ovchinnikov şöyle konuştu: “Böyle bir çalışmayı biz de yapmak istiyoruz. Muratpaşa’nın bu alandaki tecrübelerinden faydalanmayı umut ediyoruz. Antalya gerçekten çok güzel bir kent. Yeşil alanları çok güzel ve bakımlı. Bu alanlardan faydalanmak istiyoruz. Çok basit, pratik, uygulanabilir, akılcı bir yeşillendirme sistemi kurmuşsunuz. Başkanımızla bu konuyu tekrar görüşeceğiz. Bizim uzmanlarımıza, sizin uzmanlarınızdan bu tecrübe aktarımını sağlayıp bizim kentimizi de sizinki gibi güzel hale getirmek için işbirliği yapmayı umuyoruz.” Rusya’ya örnek tesis Muratpaşa Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne bağlı bitki üretim tesislerinde sera ve saksılarda ortalama 200 çeşit ağaç ve bitkinin üretimi sağlanıyor. 6 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 33 bin metrekare alana sahip tesis, 2014 yılında kuruldu. Tesiste üretilen bitkiler arasında iç mekan bitkileri, sukulent, tek yıllık bitkiler ve mevsimlik çiçekler de yer alıyor. Muratpaşa Belediyesi seralarında sisleme, sera dışında ise damla sulama ve yağmurlama sulama sistemleri uygulanıyor. Mevsimlik bitki üretimine ayrılan serada ise boom adı verilen sulama sistemi kullanılıyor. Bitkileri hastalıklardan korumak için ise alanda 200 litre kapasiteli ilaçlama motoru kullanılıyor. Mevsimlik üretim serasında gübre ayarı yapabilen bir dozlama cihazı yer alıyor. Saksı değişimi, yabancı otlarla mücadele, gübreleme ve budama gibi işlemlerin gerçekleştirildiği tesiste bitki bakımları mevsimlere göre yapılıyor.