EĞİTİM
Sinan öğretmen, müzik sınıfıyla öğrencilerini ‘Türk müziğine’ kazandırıyor 23 Kasım 2024 Cumartesi - 22:13:41 İzmir’in Gaziemir ilçesinde bir lisede müzik öğretmenliği yapan Sinan Humar, kısıtlı imkanlarla oluşturduğu özel müzik sınıfında, öğrencilerin 30 farklı enstrümanla tanışmasını sağlıyor. Sinan öğretmen, öğrencilerine verdiği eğitimle onları hem konservatuara hazırlıyor hem de Türk müziği adına yetişmelerine imkan sağlıyor. Gaziemir ilçesinde bulunan Şehit Furkan Yavaş Anadolu Lisesinde görev yapan 22 yıllık müzik öğretmeni Sinan Humar, okulda oluşturduğu müzik sınıfı ve öğrencilerine verdiği eğitimle dikkat çekiyor. 2 yıl önce 4 çeşit enstrümanla müzik sınıfının ilk adımlarını atan Humar, zaman içerisinde okuldan ve okul aile birliğinden gelen desteklerle bu sayıyı 30’a çıkardı. Öğrencilerin müziğe olan ilgisini gören Sinan öğretmen, ukuleleden gitara, piyanodan orga, kemandan kajona çeşit çeşit müzik aletini öğrencilerle buluşturdu. 9. sınıftan itibaren her öğrenciye müzik eğitimi vermeye başlayan Humar, müzikle yakından ilgilenen öğrencilerinden oluşan bir müzik grubu kurdu. Oluşturulan bu müzik grubuyla da hem hastaları ziyaret edip, onlara şarkı söyleyerek moral oldular hem de çeşitli etkinliklerde sahne aldılar. Sinan öğretmenin şimdiki hedefi ise daha çok öğrenciyi konservatuar bölümlerine yerleştirmek, yarışmalarda başarı sağlamak ve yetenekli öğrencileri Türk müziğine kazandırmak. “Enstrüman olmadan başarı olmaz” Müzik sınıfının oluşturulma aşamasından bahseden Müzik Öğretmeni Sinan Humar, “Bu okula ilk atandığımda okul müdürümüz beni yanına çağırdı. Eski okulumdaki çalışmalarımı takip etmiş. Bana ne yapabileceğimizi sordu. Ben de ‘enstrüman olmadan çok başarılı olamayacağımızı’ söyledim. Okulumuza ilk olarak piyano, keman, gitar ve kanun alarak bu yolculuğa başladık. Yaklaşık dört yılda yavaş yavaş burayı oluşturduk” diye konuştu. Hem öğreniyorlar hem sosyal sorumluluk projelerine katılıyorlar Öğrencileri müzik sınıfına girdiğinde çok etkilendiklerinden bahseden Humar, sözlerine şöyle devam etti: “Öğrenciler belki hayatları boyunca karşılaşamayacakları müzik aletleriyle tanışıyorlar. Onları deniyorlar. Sonra ilgileri yönünde müzik aletlerine yöneliyorlar. Bahar şenliklerinde, projelerde, etkinliklerde konserler veriyoruz. Hastanelere gidip hastalara destek olmak için de konser veriyoruz.” Okullarında ‘müzik dersi alıp da müzik çalamayan öğrencinin olmayacağı’ şeklinde hedeflerinin olduğunu anlatan Sinan Humar, hedeflerine ulaştıklarını ve şimdiye kadar 350’ye yakın öğrenciyi müzikle buluşturduklarını belirtti. “Okulun koridorlarında da piyano olsun isterim” Müzik sınıfındaki enstrümanlardan da bahseden Sinan öğretmen, imkanlar doğrultusunda sınıftaki müzik aletlerini çoğaltmaya çalıştıklarının anlattı. Okulun koridorlarında da piyanonun olmasını istediğini ifade eden Humar, “Müzik aletini çocukların önlerine koyduğumuzda illa bir öğretmen olmasına gerek kalmıyor. Çocuk kendisi o enstrümana yöneliyor. Bizim niyetimiz de burada çocukları müzikle tanıştırmak, buluşturmak” diye ifade etti. Okulda 750 öğrencinin olduğunu ve yaklaşık 350 öğrencinin bugüne kadar müzik dersi aldığını belirten Sinan Humar, 50 öğrencinin ileri seviyeye, 25 öğrencinin de profesyonele yakın dereceye ulaşıp müzikle uğraştığını söyledi. “Müzikle uğraşan öğrencilerin davranışlarında düzelme var” Müzik sınıfını daha da geliştirmeyi düşündüklerinden bahseden Okul Müdürü Ahmet Yılmaz da “Sinan hocamız bana ‘iyi bir müzisyen ve enstrüman öğretiminde çok başarılı olduğundan’ bahsetti. ‘Müzik aleti alabilir miyiz?’ dedi. Az bir enstrümanla yola çıktık. O günlerden bugünlere geldik. Yaz aylarında okulumuzu açık tutuyoruz. Hocamız haftanın her günü buradan ve çevre okullardan öğrencilere kurs veriyor. Müzikle uğraşan öğrencilerin davranışlarında da ciddi bir düzelme var” sözlerine yer verdi. “Müzik, beni okula bağladı” 11. sınıf öğrencisi Emirhan Sever ise önceden çok devamsızlık yapan bir öğrenci olduğunu, Sinan Hocayla tanıştıktan sonra müziğe aşık olduğunu anlattı. Müziğin, kendisini okula bağladığını söyleyen Sever, piyano, gitar, darbuka gibi çeşitli müzik aletleri çalabildiğini ve ileride bir rock grubu kurmayı hedeflediklerini belirtti” “Müzik her zaman hayatımda olacak” 12. sınıf öğrencisi Ayşe Esma Cirit “Bizim ilk başta böyle bir sınıfımız yoktu. Ahmet ve Sinan Hocamız sayesinde bize çok güzel bir imkan sunuldu. Biz de bunu elimizden geldiğince değerlendirdik. Ben bateri çalıyorum. Meslek olarak çok müzikle ilgilenmeyi düşünmüyorum ama müzik hayatımda her zaman olacak. Ebru Hocamızın ‘türkülerle coğrafya’ diye bir projesi var. Bu da derslerde bize katkı sağlıyor” şeklinde konuştu.
23 Kasım 2024 Cumartesi - 21:18 Vali Coşkun; “Öğretmenlerimiz, bir meşale gibi toplumumuzu aydınlatmaktadır” DENİZLİ (İHA) – Denizli Valisi Ömer Faruk Coşkun, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla bir kutlama mesajı yayımladı. Vali Coşkun, mesajında; “Millet Mekteplerinin açıldığı ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ‘Başöğretmenlik’ unvanının verildiği bu anlamlı günde, mesleğini büyük bir özveriyle ifa eden, gelecek nesillerin yetişmesinde, değerlerin yarınlara aktarılmasında bir meşale gibi toplumları aydınlatan irfan ordusunun neferleri tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü en içten duygularımla kutluyorum. Binbir meşakkatle, yılmadan, yorulmadan yüreğinde taşıdığı sevgiyle öğrencilerine rehber olan; birlik ve beraberliğin önemini, kardeşlik bilincini ve evrensel değerleri evlatlarımıza öğreten öğretmenlerimiz, bir meşale gibi toplumumuzu aydınlatmaktadırlar. Bizler ‘Bir harf öğretene kırk yıl kölelik yapmaya razı olan’ bir medeniyetin çocuklarıyız. Bizler öğretmenleri İrfan Ordusuna benzeten, milletleri kurtaranların yalnız ve yalnız öğretmenler olduğunu savunan bir anlayışın temsilcileriyiz” dedi. Mesajında öğretmenlere seslenen Vali Coşkun, “Yetiştirdiğiniz her insan, bu topraklara ekilen bir fidandır. İstikbale güvenle bakan ve bu yolda fedakârca çalışan sizler, ülkemiz için daima umut kaynağısınız. Eğitmeyi ve öğretmeyi bir ideal olarak benimseyip, ülkemizin ilerlemesi için gayret gösteren öğretmenlerimize ne kadar teşekkür etsek azdır. Bu vesileyle, başta Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve şehit öğretmenlerimiz olmak üzere, ebediyete irtihal eden tüm öğretmenlerimizi rahmet, minnet ve şükranla yâd ediyor, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nüzü kutluyor, sevdiklerinizle birlikte sağlıklı bir ömür diliyor, başarı dileklerimle sizleri saygıyla selamlıyorum” ifadelerini kullandı.
Erciyes Üniversitesi THE 2025 Yılı Disiplinler Arası Bilim Sıralamasında en iyi üniversiteler arasında yer aldı
21 Kasım 2024 Perşembe - 13:26 Erciyes Üniversitesi THE 2025 Yılı Disiplinler Arası Bilim Sıralamasında en iyi üniversiteler arasında yer aldı Dünyanın en saygın üniversite derecelendirme organizasyonlarından birisi olan Times Higher Education (THE) tarafından bu yıl ilk defa gerçekleştirilen 2025 Yılı Disiplinler arası Bilim Sıralaması (Interdisciplinary Science Rankings, ISR) sonuçları açıklandı. Schmidt Science Fellows ile birlikte başlatılan ve üniversitelerin disiplinler arası bilime katkılarını ölçmek için oluşturulan ilk sıralama sistemi özelliği taşıyan THE Disiplinler Arası Bilim Sıralamasında Erciyes Üniversitesi (ERÜ) önemli bir başarı gösterdi. Dünyada 92 ülkeden 749 üniversitenin katıldığı bu uluslararası sıralamada ERÜ dünya üniversiteleri arasında 120. sırada yer alırken, ulusal sıralamada devlet üniversiteleri arasında 3. sırada yer aldı. ERÜ Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun; konu ile ilgili yaptığı açıklamada üniversite olarak, THE Disiplinler Arası Bilim Sıralamasında devlet üniversiteleri arasında ilk 3 üniversite arasında yer alarak yeni bir başarıya imza atmaktan gurur duyduğunu belirtti. Rektör Prof. Dr. Fatih Altun “Dünyanın en prestijli derecelendirme kuruluşlarından biri olan Times Higher Education kurumunun bu yıl ilk defa disiplinler arası faaliyetlere göre üniversiteleri sıraladığı THE 2025 Yılı Disiplinler Arası Bilim Sıralamasında Erciyes Üniversitesi oldukça önemli bir başarıya imza atmış ve dünya üniversiteleri arasında 120. sırada yer almıştır. Üniversitemiz, araştırma odaklı yönetim anlayışı içinde Sağlık ve Yaşam Bilimleri, Fen ve Mühendislik Bilimleri ile Sosyal ve Beşeri Bilimler alanlarındaki disiplinlerde farklı yaklaşım ve yöntemlerin bir araya getirilerek yapıldığı disiplinler arası çalışmalara son derece önem vermektedir. Bu kapsamda disiplinler arası çalışmalara katkı sağlayabilecek birçok faaliyeti yürütmektedir. Üniversitemizin bu başarısında emeği geçen tüm araştırmacılarımıza katkılarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi. Disiplinler Arası Bilim Sıralaması metodolojisi, her biri araştırma projelerinin oluşturulma döngüsünü temsil eden girdiler, süreçler ve çıktılar olmak üzere üç bölümü kapsayan toplamda 11 göstergeden oluşmaktadır. Girdiler bölümü (%19) disiplinler arası bilimsel araştırma fonu (%8) ve sanayi fonu (%11) göstergeleri ile temsile edilmektedir. Süreçler bölümü (%16) başarı ölçüsü (%4), fiziksel tesisler (%4), yönetim desteği (%4) ve terfi süreci (%4) göstergelerine ait verilerden oluşmaktadır. Çıktılar bölümü (%65) ise disiplinler arası bilimsel araştırma yayınlarının sayısı (%10), disiplinler arası bilimsel araştırma yayınlarının oranı (%5), disiplin dışındaki fayda (%5), disiplinler arası bilimsel araştırmanın kalitesi (%20) ve itibar göstergelerine göre puanlandırılmaktadır (%25).
NÖHÜ akademisyenlerinin projesine ’Mükemmeliyet Mührü’
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:52 NÖHÜ akademisyenlerinin projesine ’Mükemmeliyet Mührü’ Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bora Timurkutluk ile Arş. Gör. Furkan Toruntay’ın çevre dostu enerji teknolojilerine katkı sunacak ’AEM Elektrolizör Geliştirilmesi’ başlıklı projeleri, 1812-TÜBİTAK Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı (BİGG) 2024-2 Çağrısı kapsamında ’Mükemmeliyet Mührü’ ile desteklenmeye hak kazandı. Niğde Teknopark A.Ş.’nin uygulayıcı kuruluş olarak yer aldığı Girişimci Rampası Konsorsiyumu’nun koordinasyonunda yürütülen program kapsamında, proje ekibi alacakları yatırım desteği ile çalışmalarına başlayacaklar. 1812 - TÜBİTAK Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı - 2024-2 BİGG Yatırım Çağrısı kapsamında Mükemmeliyet Mührü ile desteklenmeye hak kazanan proje için destek tutarı yüzde 3 hisse karşılığında yatırım olarak aktarılacak. Bu destekle akademisyenler; teknoloji odaklı iş planlarını gerçekleştirmeye başlayarak sürdürülebilir enerji alanında yenilikçi çözümler geliştirecekler. Ayrıca proje, ülkemizin enerji bağımsızlığına katkı sağlama ve yenilenebilir enerji teknolojilerinde dışa bağımlılığı azaltma hedefleri doğrultusunda stratejik önem de taşıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, yenilenebilir enerjinin üniversitenin öncelikli alanları arasında yer aldığını ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin bu alanda Türkiye’de öncü ve marka değeri bir yükseköğretim kurumu olduğunu hatırlattı. Akademisyenlerinin çevre dostu enerji teknolojilerine katkıda bulunacak projelerinin TÜBİTAK’tan Mükemmeliyet Mührü ile desteklenmeye hak kazanmasının bunun bir kanıtı olduğunu belirten Rektör Uslu, ayrıca projeyle sürdürülebilir enerji alanında yenilikçi çözümlerin geliştirileceğini ve ülkemizin enerji bağımsızlığı hedeflerine önemli katkılar sunulacağını ifade edip akademisyenleri tebrik ederek başarılarının devamı diledi.
Bahriye Üçok Eğitim Merkezi’nden 2 bin 200 öğrenci yararlandı
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:50 Bahriye Üçok Eğitim Merkezi’nden 2 bin 200 öğrenci yararlandı Tepebaşı Belediyesi Bahriye Üçok Eğitim ve Gelişim Merkezi, güz dönemi kursları 600 öğrencinin katılımı ile devam ediyor. Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, “Merkezimizden yararlanan öğrencilerimizin sayısı 2 bin 200’e ulaştı. Çocuklarımıza daha aydınlık bir gelecek sunmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi. Tepebaşı Belediyesi, hayata geçirdiği proje ve merkezler ile çocukların gelişimine katkı sunmaya devam ediyor. Ev sahipliği yaptığı eğitim ve etkinlikler ile çocukların gelişimine önemli katkılar sunan Bahriye Üçok Eğitim ve Gelişim Merkezi de 9 derslik, 3 etüt salonu ve 1 tane de çok amaçlı salonu ile faaliyetlerini sürdürüyor. Merkezde uzman eğitmenler tarafından 4,5,6,7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik akademik ve sosyal gelişimi destekleyici programlar düzenleniyor. 2023 Mart ayında açılan merkezden bugüne kadar 2 bin 200 öğrenci faydalanırken güz dönemi kursları 600 öğrenci ile devam ediyor. LGS programı sürüyor Merkezde, matematik, fen bilimleri, İngilizce, Türkçe, sosyal bilgiler ve rehberlik gibi alanlarda öğrencilere verilen eğitimlerin yanında LGS’ye hazırlanan 8. sınıf öğrencileri için de destek programı gerçekleştiriliyor. Merkezden memnun olduklarını ifade eden veliler de eğitime verilen destekten dolayı Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç’a teşekkür ediyor. “Tüm toplumun kalkınması için” Tepebaşı Belediye Başkanı Dt. Ahmet Ataç ise merkeze ilişkin değerlendirmesinde, “Eğitim, bir toplumun geleceğini şekillendiren en önemli faktördür. Çocuklarımız yarının liderleri, bilim insanları, sanatçıları ve öğretmenleri olacaklar. Bu nedenle onlara sunacağımız kaliteli bir eğitim, sadece çocuklarımızın değil, tüm toplumun kalkınması için büyük bir yer tutuyor. Onlara eşit fırsatlar sunmak, geleceğe daha güçlü bir toplum bırakmak demektir. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz Bahriye Üçok Eğitim ve Gelişim Merkezi de kısa sürede çok sevildi ve ilgi gördü. Tamamen ücretsiz olarak sağladığımız kaliteli eğitimlerden hem çocuklarımız hem de anne ve babalar çok memnun. Merkezimizden yararlanan öğrencilerimizin sayısı 2 bin 200’e ulaştı ve güz dönemi de 600 çocuğumuz ile devam ediyor. Çocuklarımıza daha aydınlık bir gelecek sunmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
FÜ’de Öğretmenler Günü programı düzenlendi
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:49 FÜ’de Öğretmenler Günü programı düzenlendi Fırat Üniversitesi’nde (FÜ) Öğretmenler Günü kutlama programı düzenlendi. FÜ Eğitim Fakültesi tarafından 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla kutlama programı düzenlendi. Eğitim Fakültesi Şehit Canbert Tatar Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinliğe, FÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mahmut Doğru, Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Nuri Gömleksiz, Öğretim üyeleri, öğrenciler ve davetliler katıldı. Programın açılış konuşmasını Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı Faruk POLATCAN öğretmenlik mesleğinin önemini vurguladı. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Nuri Gömleksiz, milletin geleceğini şekillendirmede görev üstlenecek çocuklar ve gençlerin günün şartlarına uygun olarak ve karşılaştıkları bütün zorluklara göğüs gererek yetiştirmenin çabası içinde olan öğretmenlerin toplumun en saygın ve en fedakar bireylerini oluşturduğunu söyledi. Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit ise, öğretmenlik mesleğinin kutsal olduğu kadar, zor bir görev olduğunu hatırlatarak, tüm öğretmenlerin gününü kutladı. Konuşmaların ardından program, Mezun olan öğrencilerden gelen mesajların okunması, farklı meslek gruplarından insanların öğretmenler günü mesajları, Devlet Konservatuvarı Öğr. Gör. Mustafa Öztürk’ün seslendirdiği eserler, temel eğitim bölümü öğrenci korosunun konseri ve Öğretmenler Günü paneli etkinliğiyle sona erdi.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne ikinci ’Mükemmeliyet mührü’
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:45 Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne ikinci ’Mükemmeliyet mührü’ Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Ana Bilim Dalı ve Biyoteknoloji Ana Bilim Dalı yüksek lisans öğrencileri Kemal Karadağ ile Nuri Yeşilyurt’un ’Lignoselülozik Atıklardan Polihidroksi Alkonoat (PHA) Eldesinden Biyoplastik Sentezi’ başlıklı projeleri, TÜBİTAK 1812-Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı (BİGG) 2024-2 Çağrısı kapsamında ’Mükemmeliyet Mührü’ almaya hak kazandı. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Niğde Teknopark A.Ş.’nin yer aldığı Girişimci Rampası Konsorsiyumu koordinasyonunda yürütülen proje ile öğrenciler, aldıkları 900 bin TL’lik yatırım desteğiyle teknoloji odaklı iş planlarını hayata geçirebilecek. Bu destekle birlikte girişimci öğrencilerimizin biyoplastik alanında önemli adımlar atması ve sıfır atık konusunda üniversiteye ve ülkeye katkı sağlamasının önü açılacak. Konuyla ilgili açıklama yapan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, araştırma odaklı bir yükseköğretim kurumu olarak üniversitenin projesi kültürüyle akademisyeninden öğrencisine kadar her düzeyde başarıdan başarıya koştuğunu aktardı. Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin geçtiğimiz yıl TÜBİTAK 2209-A Öğrenci Bilimsel Araştırma Projeleri’nde Türkiye’de 208 üniversite arasında dördüncü olduğunu hatırlatan Rektör Uslu, ayrıca öğrencilerin son zamanlarda farklı destek programlarında da önemli başarılara imza attığını belirtti. Öğrencilerin projesine verilen desteğin bölgedeki girişimcilik ekosistemine büyük katkı sağlayacağına değinen Rektör Uslu; "Öğrencilerimizin başarısı, sadece üniversitemiz için değil, ülkemiz için de gurur verici. Üstelik bu projeyle ikinci Mükemmeliyet Mührü aldık. Projenin ülkemize, şehrimize ve üniversitemize hayırlı olmasını diliyorum" ifadelerine yer verdi.
NÖHÜ THE Disiplinler Arası Bilim Sıralaması’nda dünyada ilk 500’de
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:40 NÖHÜ THE Disiplinler Arası Bilim Sıralaması’nda dünyada ilk 500’de Dünyanın en prestijli sıralama kuruluşu Times Higher Education (THE) tarafından hazırlanan Interdisciplinary Science Rankings’e (Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları) tarihinde ilk defa bu yıl giren Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, tüm dünyadaki yükseköğretim kurumları arasında 401-500 aralığında yer alma başarısına imza attı. Üniversitelerin farklı disiplinleri bir araya getirerek küresel sorunlara çözüm üretme potansiyelini ölçen bir değerlendirme sistemi olan THE Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları (ISR) Schmidt Science Fellows ile ortaklaşa geliştirildi ve yükseköğretim kurumlarının disiplinler arası çalışmalara olan bağlılıklarını değerlendirmek için özel olarak tasarlandı. Üniversitelerin sıralamada yer alabilmek için belirli kriterleri karşılaması gerektiği sistemde, sıralamaya girmek isteyen yükseköğretim kurumlarının bünyesinde 2019-2023 yılları arasında en az 100 adet disiplinler arası araştırma yayınının yapılmış olması ve kurumların 2025 Dünya Üniversite Sıralamaları için veri göndermesi gerekiyor. Ayrıca küresel sorunlara çözüm üretmek için farklı alanlardan bilgi ve metodolojileri bir araya getirmeyi amaçlayan sistemde, araştırma projelerinin girdiler, süreç ve çıktılar olmak üzere üç ana aşaması değerlendiriliyor ve üniversitelere ait veriler toplamda 11 farklı metrik üzerinden ölçülüyor. Sıralama, üniversitelerin disiplinler arası çalışmalara yönelik çabalarını küresel ölçekte görünür kılmayı da hedefliyor. 2024 yılı içerisinde THE’nın yayımlamış olduğu sıralamalara tarihinde ilk defa önemli konumlarda giren Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, kuruluşun Disiplinler Arası Bilim Sıralamaları kriterlerini de başarıyla karşılayarak yine tarihinde ilk defa bu sıralamaya girmiş oldu. Üstelik Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ilk defa girdiği bu sıralamada 401-500 aralığında yer alarak adını dünyada ilk 500 yükseköğretim kurumu arasına yazdırdı. Öte yandan yükseköğretim kurumlarının yayın verilerini 11 farklı metrik üzerinden ölçerek sıralamanın yapıldığı listeye Türkiye’den sadece 45 üniversite girebildi Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ise listeye girebilen Türk üniversiteleri arasında birçok üniversiteyi geride bırakarak ilk 500’e girebilen yükseköğretim kurumlarından birisi olmayı başardı. Konuyla ilgili açıklama yapan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, üniversitenin özellikle 2024 yılı içerisinde önemli kuruluşların yapmış olduğu dünya sıralamalarında önemli bir sıçrama kaydettiğini belirterek; "Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin son üç yıllık dönemde marka değeri ve küresel görünürlüğü önemli ölçüde arttı. Bu başarıya da üç yıl gibi kısa bir sürede imza atmayı başardık" diye konuştu. 32 yıllık tarihi olan üniversitenin uluslararası düzeyde hak ettiği konuma erişmesi için çeşitli stratejilerin benimsendiğini ve bu kapsamda çok önemli çalışmaların yapıldığını ifade eden Rektör Uslu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin THE’nın bu yılki sıralamalarına ilk defa önemli konumlardan girmesi ile RUR sıralamalarında dünyada ilk 500’e ve Türkiye’de ilk 10’a girme başarılarına imza atmasının bu başarıların bir meyvesi olduğunu kaydetti. Bilim, eğitim öğretim, Ar-Ge, teknoloji ve inovasyon açısından öncü konumda olduklarını hatırlatan Rektör Uslu, ayrıca Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin disiplinler arası araştırma kültürüne sahip olduğunu ve bu potansiyelini multidisiplinler yaklaşımla her geçen gün daha da zenginleştirdiğini ifade etti. Rektör Uslu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi bünyesinde bilimsel araştırma kültürünü daha da geliştirmek için yeni kurulan Araştırma Dekanlığının faaliyetleri ile araştırma odaklı bir yükseköğretim kurumu anlayışı temelinde çalışmalarımızın kararlılıkla süreceğini ifade ederek; "Bu çerçevede birçok alandaki bilimsel araştırmalarımızda farklı disiplinleri bir araya getirerek daha yenilikçi çözümler geliştirmeyi hedefliyoruz. Disiplinler arası araştırmalar üniversitelerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda toplumsal sorunlara çözüm üretme kapasitelerini artırır. Bölgesel kalkınma odaklı, öncelikli alanlarda ihtisaslaşmış, topluma hizmette öncü ve yenilikçi bir üniversite olma vizyonuyla Üniversitemizin ve Niğde’nin adını ulusal ve uluslararası düzeyde daha da üst sıralara taşıyacağız" dedi.
Osmangazi Belediyesi’nden çocuklara kitap okumayı sevdiren etkinlik
21 Kasım 2024 Perşembe - 12:27 Osmangazi Belediyesi’nden çocuklara kitap okumayı sevdiren etkinlik Osmangazi Belediyesi, çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla düzenlediği etkinlikler kapsamında yazar Halime Yıldız’ı ilkokul öğrencileri ile buluşturuyor. Bilgili, eğitim seviyesi yüksek ve bilimin ışığında ilerleyen nesiller yetiştirmek için çalışmalar yürüten Osmangazi Belediyesi, Dünya Çocuk Hakları Günü kapsamında düzenlediği etkinlikte, Hacı Akkadın Tarman İlkokulu öğrencileri ile yazar Halime Yıldız’ı ilkokul öğrencileri ile bir araya getirdi. Çocuklara kitap sevgisi aşılayan buluşmada, minik öğrenciler merak ettikleri soruları Halime Yıldız’a sordu. Oldukça keyifli geçen söyleşide Yıldız, çocuklara kelimelerin önemi, nerelerde kullanmaları gerektiği, kelimelerin anlamlarından emin olmak için sözlük kullanmaları ve kelimelerini çoğaltmaları gerektiği konularda bilgiler verdi. Sohbet ortamında geçen söyleşinin sonunda yazar Halime Yıldız, Kertenkelime ve Uçurtmayla Balık Tutmak, kitaplarını imzalayarak küçük okurlarına hediye etti. Çocukları mutlu görünce kendisinin de çok mutlu olduğunu ifade eden yazar Halime Yıldız, “Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği çok keyifli bir etkinlik oldu. Bugün gerçekleştirdiğim söyleşide çocuklara kelimelerin önemi hakkında bir şeyler söylemeye çalıştım. Kelimeler hayatımızı değiştirir; olumlu ve olumsuz yönde hayatımıza şekil verir. Çocuklara kelimelerin anlamlarından emin olmak için sözlük kullanmaları ve kelime dağarcıklarını çoğaltmaları gerektiğini anlattım. Kertenkelime ve Uçurtmayla Balık Tutmak, kitaplarımı imzalayarak çocuklara hediye ettim. Deneme türünde yazılan, ufuk açıcı olan bu kitaplar, farklı konularda çocukların bakış açılarını değiştirecek ve düşünmeye sevk edecek” dedi. Söyleşinin sonunda Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, yazar Halime Yıldız’a çiçek takdim etti.
İnönü Üniversitesi yapay zeka ile geleceğe adım atacak
21 Kasım 2024 Perşembe - 11:31 İnönü Üniversitesi yapay zeka ile geleceğe adım atacak İnönü Üniversitesi bünyesinde mühendislik fakültesinde kurulan dijital altyapı birimi sayesinde üniversitede yapay zeka dönemi başlıyor. Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Nusret Akpolat, 6 Şubat’ta yaşanan deprem felaketi sonrası yeniden yapılanma sürecinde sadece fiziksel altyapılarını değil, aynı zamanda geleceğe yönelik dijital altyapıyı da güçlendirmeye kararlı olduklarını söyledi. Rektör Akpolat, bu kapsamda üniversite bünyesinde oluşturulacak Dijital Dönüşüm Ofisi ile tüm bilgi sistemleri tek bir çatı altında toplanacağını ifade etti. Kağıt devrine son Rektör Prof. Dr. Nusret Akpolat, "Yapay zeka teknolojileri sayesinde üniversitemizdeki tüm bilgileri tek bir merkezde toplayarak iş süreçlerimizi optimize edeceğiz. Öğrencilerimiz, ders kayıtlarını daha kolay yapacak, akademisyenlerimiz araştırmalarına daha fazla odaklanabilecek ve iş yükünü azaltacak. Bu dönüşümle birlikte üniversitemiz, bölgemizin en saygın ve teknolojik üniversitelerinden biri olma yolunda önemli bir adım atmış olacağız" dedi. Tüm bilgiler tek merkezde toplanacak Konu ile ilgili açıklamada bulunan Rektör Akpolat, “Depremin ardından onarım ve tadilat işlemlerimiz devam ederken, projesini hazırladığımız yapay zeka ile üniversitemizde tüm bilgilerin tek bir merkezde toplanmasıyla iş süreçleri hızlanacak ve hataların önüne geçeceğiz. Öğrenci kayıtları, ders seçimi gibi işlemlerin kolaylaşmasıyla öğrenci memnuniyeti artırmış olacağız” şeklinde konuştu. “Dünyada sayılı üniversiteler arasına girmek istiyoruz" Akademik çalışmaların yapay zeka ile tek çatı altında toplanacağını anlatan Rektör Akpolat, "Dijital ofis ile birlikte üniversitemizin tüm verilerinin güvenli bir şekilde saklanması ve analiz edilmesini sağlayacağız. Dijital ofisimizin kurulması ile birlikte üniversitemiz bu dönüşümle birlikte sadece bölgenin değil, ülkemizin de sayılı üniversiteleri arasında yerini alacaktır” diye konuştu.