EĞİTİM
Başkan Şadi Özdemir üniversite öğrencileriyle buluştu 16 Kasım 2024 Cumartesi - 17:14:57 Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci Topluluklar ile bir araya gelerek, hem onları dinledi hem de belediyenin gençlere yönelik eğitim, barınma ve sosyal desteklerini anlattı. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) öğrencileriyle kahvaltı programında buluştu. Nilüfer Kent Konseyi Gençlik Meclisi ev sahipliğinde Görükle Mahallesi’nde gerçekleştirilen organizasyona Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları Okan Şahin ve Serpil Altun ile belediye meclis üyeleri, Nilüfer Kent Konsey Gençlik Meclisi Eş Başkanları Çağrı Önal ve Yağmur Akın’ın yanı sıra BUÜ Öğrenci Topluluklarının temsilcileri katıldı. Nilüfer Kent Konseyi Gençlik Meclisi Eş Başkanları Çağrı Önal ve Yağmur Akın’ın açılış konuşmasıyla başlayan toplantıda, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, belediyenin gençlere sunduğu hizmetleri kapsamlı bir şekilde anlattı. Başkan Şadi Özdemir, öğrencilerin hayatlarını kolaylaştırmak için önemli adımlar attıklarını belirterek, “Nilüfer Belediyesi gençlere her zaman kıymet veren bir belediye” dedi. Koza Kütüphanesi 7/24 hizmette Sınav dönemindeki öğrencilere Koza Kütüphanesi’nin 7 gün 24 saat hizmet verdiğini hatırlatan Başkan Şadi Özdemir, ders çalışan öğrencilere gece saat 12’den sonra çorba ikramı yapıldığını dile getirdi. Belediyenin toplam 7 kütüphane ile hizmet verdiğini hatırlatan Başkan Şadi Özdemir, Koza Kütüphanesi’ndeki 7/24 hizmet uygulamasının diğer kütüphanelerde de hayata geçirilebileceğinin mesajını verdi. Öğrencilerin beslenme ihtiyaçlarına yönelik de önemli hizmetler sunduklarını ifade eden Şadi Özdemir, BursaRay Üniversite Durağı çıkışında ve kampüs içindeki KYK yurtları önünde, sabah 08:00 ile 10:00 saatleri arasında ücretsiz çorba dağıtımı yapıldığını belirtti. Başkan Şadi Özdemir, Koza Kütüphanesi’nin giriş katında açılan Nilbel Kafe ile öğrencilere uygun fiyata kaliteli hizmet sunduklarını kaydederek, Nilüfer Kent Lokantası’nda 4 kaptan oluşan yemeği 70 liraya sunduklarını sözlerine ekledi. İki yeni yurt müjdesi Barınma konusunda da öğrencilere destek olduklarını ifade eden Başkan Şadi Özdemir, yeni yurt müjdesi verdi. Şadi Özdemir, “Belediyemiz bünyesinde 78 kişilik kız öğrenci yurdumuz bulunuyor. Önümüzdeki dönemde yaklaşık 450 ve 100 kişilik iki yeni yurt daha yapacağız. Amacımız öğrencilerimizin sağlıklı, güvenli ve ekonomik şartlarda yaşayarak eğitimlerini sürdürmelerini sağlamak” diye konuştu. Nilüfer Belediyesi’nin sosyal destek hizmetlerinden de bahseden Başkan Şadi Özdemir, “Giymiyorsan Giydir” projesiyle öğrencilere ücretsiz kıyafet desteği sağladıklarını, Nilpak Çamaşırevi’nde ücretsiz çamaşırhane hizmeti sunduklarını ve 2. el eşya konusunda da destekleri bulunduğunu söyledi. Kültür Müdürlüğü bünyesinde tiyatrodan kodlamaya kadar çeşitli atölyeler düzenlediklerini belirten Başkan Şadi Özdemir, geçen yaz düzenlenen atölyelere 7 bin 500 öğrencinin katıldığını belirtti. Gençlere kariyer tavsiyeleri Gençlere kariyer ve siyaset konusunda da önemli tavsiyelerde bulunan Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Siyasete katılmanızı, siyasette olmanızı tavsiye ederim ama kendinizi ileri taşımaktan daha çok, toplumu bir yere taşıma amacında olmanızı tavsiye ederim" dedi. Şadi Özdemir, öğrencilere öncelikle eğitim ve mesleki başarıya odaklanmaları gerektiğini hatırlatarak, "Hangi mesleği yapıyor olursanız olun onun en iyisi olmaya çalışın" önerisinde bulundu. Toplantıda öğrencilerin talep ve önerilerini de dinleyen Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, gençlerden gelen soruları da cevapladı.
16 Kasım 2024 Cumartesi - 17:14 Başarı belgeleri Başkan Amcadan Denizli Bilim Merkezi Bilim Atölyeleri Ara Tatil Programına katılan çocuklara başarı belgelerini veren Başkan Çavuşoğlu, “Gelecek nesiller bizim ışığımız. Onların yüzünün güldüğü bir Denizli hepimizin hayali” dedi. Denizli Bilim Merkezi Bilim Atölyeleri Ara Tatil Programı tamamlandı. Denizli Bilim Merkezindeki 6 ayrı bilim atölyesinde tatillerini eğlenerek ve öğrenerek geçiren çocuklar için katılım başarı belgesi töreni düzenlendi. Nihat Zeybekci Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen programa Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, Başkanvekili Ali Marım, Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Başkurt, Kültür ve Sosyal İşleri Dairesi Başkanı Mehmet Selçuk, davetliler, veliler ve öğrenciler katıldı. Başkan Çavuşoğlu burada yaptığı konuşmada bilime inanan güzel bir Türkiye, güzel bir Denizli hayalinde kendilerine eşlik eden minikler ve velilerine teşekkür ederek, “Atatürk’ün de dediği gibi ‘Dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir’ demiştir. Biz gerçekten buna inanıyoruz. Çünkü bilimin olmadığı yerde maalesef gerçeğe ulaşma şansımız mümkün değildir. O anlamda çocuklarınızı bu tür etkinliklere getiriyor olmanız gerçekten çok önemli” dedi. “Bu hayali hep beraber gerçekleştireceğiz” Başkan Çavuşoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bilimin ışığında ilerleyen gençlerimizle beraber, geleceğin Türkiye’sinde, geleceğin Denizli’sinde ayakları yere basan, kendine güvenen, kula kulluk edenlerden değil özgür bireylerin oluşmasına katkınızdan dolayı bugünü hep hatırlayacağınıza inanmanızı istiyorum. Gelecek nesiller bizim ışığımız. Onların yüzünün güldüğü bir Denizli hepimizin hayali. Bu hayali hep beraber gerçekleştireceğiz.” Konuşmanın ardından Başkan Çavuşoğlu çocuklara katılım başarı belgelerini verdi.
16 Kasım 2024 Cumartesi - 16:47 MAGİNDER’den Deprem Paneli Malatya Girişimci İş İnsanları Derneği (MAGİNDER), 6 Şubat 2023 depremi sonrası Malatya’nın demografik ve psikososyal yapısını ele almak amacıyla bir panel düzenledi. Panel, Malatya Kongre ve Kültür Merkezi’nde büyük ilgiyle karşılandı. Etkinliğe, MAGİNDER Başkanı Salih Karademir, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nden Prof. Dr. Bülent Kara, Malatya İnönü Üniversitesi’nden Prof. Dr. Hakan Aydemir, Prof. Dr. Ramazan Sever, Prof. Dr. Mustafa Talas, Yeşilyurt Kaymakamı Kutsal Baytak, Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Malatya İl Başkanı Gökhan Gök, Ticaret Borsa Başkanı Ramazan Özcan ve çok sayıda sivil toplum temsilcisi katıldı. Programda konuşan MAGİNDER Başkanı Salih Karademir, MAGİNDER’in 6 Şubat depreminden sadece 10 gün önce kurulduğunu belirterek, Malatya’nın her sektör ve görüşten insanının bir araya geldiği bir platform oluşturduklarını vurguladı. Karademir, deprem sonrası şehrin toparlanması ve yaralarının sarılması için bir arada çalışmanın önemine dikkat çekti. Karademir, "Malatya’mızın deprem sonrası demografik yapısının değişmesi ve psikolojik etkileri hakkında bu paneli düzenlemek istedik. Depremin yaralarını birlikte sarıyoruz. Şehrimizin yeniden ayağa kalkması için hep birlikte çalışacağız," dedi. MAGİNDER’in "Malatya’mız Malatyalılar güzel" anlayışıyla hareket ettiklerinin altını çizdi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ramazan Sever, depremin dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Türkiye için de kaçınılmaz bir gerçek olduğunu belirterek, Malatya’nın deprem riski konusunda dikkatli olunması gerektiğini vurguladı. Sever, Malatya’nın geçmişteki büyük depremlerine atıfta bulunarak, özellikle Kuzey Anadolu ve Doğu Anadolu fay hatlarıyla birlikte Malatya-Ovacık fay hattının da şehri tehdit ettiğini söyledi. Sever, "Malatya, deprem riski yüksek bir bölgede yer alıyor. Bu nedenle, depreme karşı hazırlıklı olmak çok önemli" dedi. Prof. Dr. Bülent Kaya ve Prof. Dr. Mustafa Talas’ın Katkıları Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nden Prof. Dr. Bülent Kaya, Malatya’nın değerine vurgu yaparak, "Malatya, biz biz yapan şehirdir" diye konuştu.
Ağrı Milli Eğitim Müdürü Kökrek, öğrencilere MEBİ’yi tanıttı
25 Ekim 2024 Cuma - 12:35 Ağrı Milli Eğitim Müdürü Kökrek, öğrencilere MEBİ’yi tanıttı Ağrı İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, il merkezindeki Naci Gökçe Anadolu Lisesi’ni ziyaret ederek öğrencilerle bir araya geldi. Kökrek, öğrencilere bireysel öğrenme platformu MEBİ’yi tanıttı. Naci Gökçe Anadolu Lisesi’nde incelemelerde bulunan Kökrek, okul müdürü Tekin Ergül’den okulun eğitim öğretim faaliyetleri hakkında bilgi aldı. Okulun konferans salonunda öğrencilerle bir araya gelen Kökrek, öğrencilerin üniversiteye hazırlık süreçlerinde MEBİ platformundan nasıl yararlanabileceklerini anlattı.Öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına cevap veren MEBİ platformunun, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kendi hedeflerine göre şekillendirmelerine olanak sağladığını belirten Kökrek, "MEBİ, öğrencilerimize kişiselleştirilmiş öğrenme imkanı sunuyor. Öğrencilerimiz, kendi öğrenme hızlarına ve stillerine uygun olarak içeriklere erişebilirler. Bu sayede öğrenme daha etkili ve verimli hale geliyor" dedi. MEBİ platformunun öğrencilerin akademik başarılarını artırmada önemli bir role sahip olduğunu ifade eden Kökrek, "MEBİ, öğrencilerin ders tekrarı yapmalarını, eksiklerini gidermelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlıyor. Bu platform sayesinde öğrencilerimiz, üniversite sınavlarına daha iyi hazırlanacaklar ve hedeflerine ulaşacaklar" diye konuştu. Kökrek, öğrencilerle sohbet ederek onların hedefleri ve beklentileri hakkında bilgi aldı. Öğrencilerin üniversite sınavlarına hazırlanırken karşılaştıkları zorluklar ve ihtiyaçları konusunda öğrencileri dinleyen Kökrek, öğrencilerin sorularını yanıtladı.Naci Gökçe Anadolu Lisesi Müdürü Tekin Ergül, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek’in ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Sayın Müdürümüzün öğrencilerimizle bir araya gelmesi ve onlara MEBİ platformunu tanıtmış olması bizleri çok mutlu etti. Bu tür ziyaretler, öğrencilerimizin motivasyonunu artırıyor ve onların daha başarılı olmalarına katkı sağlıyor" şeklinde konuştu. Öğrenciler ise, MEBİ’nin kendileri için oldukça faydalı olacağını ve öğrenme süreçlerini kolaylaştıracağını belirtti. Özellikle üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler, MEBİ sayesinde eksiklerini daha kolay tespit edebileceklerini ve kendilerini geliştirebileceklerini ifade etti. Kökrek’in ziyaretine Milli Eğitim Şube Müdürü Süleyman Çetin de eşlik etti.
Bayraklı’nın kütüphanelerinde çalıştılar, üniversiteli oldular
25 Ekim 2024 Cuma - 12:23 Bayraklı’nın kütüphanelerinde çalıştılar, üniversiteli oldular Bayraklı Belediyesinin kütüphaneleri, üniversite sınavına hazırlanan gençlerin başarıya ulaşmasında önemli rol oynamaya devam ediyor. Bu kapsamda kütüphanenin sakin ortamı ve imkanlarından faydalanan öğrenciler, hayallerindeki üniversitelerin de kapılarını aralıyor. Bayraklı Belediyesinin kütüphaneleri her yaş grubundan vatandaşların uğrak yeri oluyor. Genci yaşlısı herkes kütüphane imkanlarından ücretsiz faydalanabiliyor. Özellikle üniversiteye hazırlanan öğrenciler için birer etüt merkezine dönüşen kütüphaneler, öğrencilerin başarısında da önemli rol oynuyor. Son olarak Mansuroğlu Mahallesi’ndeki 100’üncü Yıl Matematik ve Zeka Parkı’nda bulunan Livaneli Kütüphanesi’nde bir araya gelerek çalışma grubu oluşturan ve üniversite sınavlarında başarılı sonuçlar alan öğrenciler, ailelerini ve eğitmenlerini gururlandırdı. İstedikleri Üniversitelerde eğitim alma hakkı kazanan öğrencilerden Serhan Köksal ve Deha Uzar, Başkan Önal ve tüm belediye çalışanlarına desteklerinden dolayı teşekkür etti. Bu kapsamda Köksal, Ege Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’ni, Uzar ise Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği’ni kazanmanın mutluluğunu yaşadı. Aynı gruptaki öğrenciler de İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Çevre Mühendisliği gibi prestijli okullar ve bölümlere yerleşti. Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, gençlerin başarısına katkı sunmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek, "Gençlerimizin hayallerine ulaşmalarına yardımcı olabilmek bizim için büyük bir mutluluk ve övünç kaynağı oluyor. Onların bu başarılarını görmek, geleceğe dair umutlarımızı artırıyor. Bayraklı Belediyesi olarak, geleceğimizin teminatı olan gençlerimize her zaman destek olmaya devam edeceğiz. Onların başarısı bizim gururumuz" dedi.
Okulda cep telefonu öğrencinin dikkatini dağıtıyor
25 Ekim 2024 Cuma - 12:06 Okulda cep telefonu öğrencinin dikkatini dağıtıyor Öğrencilerin okul saatlerinde yanlarında cep telefonu veya farklı iletişim araçlarının bulunmasının çocukların dikkatini dağıtacağını vurgulayan uzmanlar, okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olmasının çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacağını, velilerin bunu çocuklarına anlatması gerektiğini belirtiyor. Bir çok ülkede ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin okulda telefon kullanmasını yasaklanırken, ülkemizde de yasak olmasına rağmen bazı öğrencilerin okula telefon ile gitmesinin zararlarına değinen uzmanlar, çocukların derslere dikkatini verebilmesi ve başarısı için aileleri uyarıyor. Konya Teknik Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü Başkanı, Bilişim Uzmanı Doç. Dr. Yağmur Küçükbezirci, okulda kullanılan telefonun dikkatin dağılması ve beraberinde getirdiği sorunlara dikkat çekerek, “Öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun cep telefonu var. Bu ilköğretim ya da ortaöğretim fark etmiyor. Bilindiği üzere öğrencilerimizin okula cep telefonuyla girmesi yasak. Şimdi yasak denildiği zaman insanların zihninde hemen yasaklara karşı bu yasağı nasıl kırabilirim, hele hele gençler ve çocuklar bunu özellikle düşünüyor. Fakat burada bir yasak varsa özellikle cep telefonuyla okula gitme yönünde şöyle bir durum söz konusu; çocuklar dersteyken cep telefonları yanında olduğu zaman kesinlikle bir dikkat dağılımına yol açacaktır. Öğretmen dersini anlatırken orada emek veriyor. Çocukları eğitim anlamında güzel bir yönde yönlendirmeye çalışıyor. Fakat yanlarında ekran olduğu zaman, bu cep telefonu olabilir ya da farklı şeyler, iletişim araçları olabilir, çocukların dikkati dağılacaktır” dedi. “Burada en fazla iş velilere düşüyor” Okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olmasının çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacağına dikkat çeken Bilişim Uzmanı Doç. Dr. Yağmur Küçükbezirci, “Okulun girişinde cep telefonları toplanınca tabii ki veliler şunu diyor; ’çocuğumla ben irtibat kurmak istiyorum, bir şey mi oldu, çocuğuma istediğim zaman ulaşmak istiyorum’ gibi velinin gözünden baktığımız zaman doğru ama okul saatleri arasında telefonun okul idaresinde olması çocukların daha iyi eğitim alabilmesine sebep olacaktır. Velilerin bu konuda çocuklarına, iyilikle güzellikle anlatması gerekiyor. Tamamıyla bunu öğretmene ya da okula yükleyip de ’ya bak işte, okul idaresi ya da öğretmen benim cep telefonumu alıyor’, yani çocuğun o pencereden bakmasını önlemek gerekiyor. Çocukla öğretmeni ya da okul idaresini karşılıklı bırakmamak gerekiyor. Bence burada en fazla iş velilere düşüyor. Çünkü çocuğuna iyilikle, güzellikle anlatıp bunun yanlış bir durum olduğunu, onu derslerinden alıkoyacağını, eğitiminden alıkoyacağını, yanlış bir davranış olduğunu velilerin çocuklarına anlatması gerekiyor” diye söyledi.
SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı Doç Dr. Özturan oldu
25 Ekim 2024 Cuma - 12:05 SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı Doç Dr. Özturan oldu ’Ahlak Felsefesi’ konulu söyleşiyle SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı olan Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan, “Ahlak araştırmalarının en önemli noktalarından birisi hukuka zemin hazırlamasıdır. Örneğin sosyal medyaya ilişkin etik sorular önce ahlâkta tartışılır, sonrasında sosyal medya hukukuna dönüşür” dedi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) tarafından düzenlenen SUBÜ Konuşmaları’nın 79’uncu konuşmacısı, ’Ahlak Felsefesi’ konulu söyleşiyle Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan oldu. Moderatörlüğünü SUBÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdür Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Ömer Yazıcı’nın üstlendiği söyleşide; ahlak ilmi, ahlak felsefesi yapma biçimleri, ahlak felsefesine dair farklı yaklaşımlar ve ahlak felsefesinin özerkliği ve kesinliği üzerine konuşuldu. Programın tamamı üniversitenin YouTube kanalı SUBÜ Haber’den istenildiği zaman izlenebiliyor. Ahlak felsefesinin, insan davranışlarını araştıran bir bilim dalı olarak adlandırabileceğini belirten Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hümeyra Özturan “Ahlak kelimesi Arapçadaki hulk veya huluk yaratılış, huy anlamına gelen kelimelerin çoğuludur. Türkçemize de böyle geçmiş ve hala kullanılıyor. Sözlüğe baktığımız zaman ahlak; bir toplum içinde kişilerin uymak zorunda olduğu davranış biçimleri, kuralları, huylar diye tanımlanıyor. Bu tanımda bizim normatif dediğimiz şey var. Yani ‘nasıl yapmalıyız?’ sorusuna cevap veren bir yönü var. Biz bunu araştırdığımız zaman ahlak ile ilgili bilgilere ulaşıyoruz. Fakat ahlak felsefesi biraz daha farklı ve meseleye felsefi bir metotla yaklaşmayı ifade ediyor. Felsefi metot ise hakikatin insani sınırlar içerisinde akli, eleştirel, tutarlı, bütüncül, sistemli, mantık kurallarına uygun bir biçimde araştırılması demek. Dolayısıyla ahlak felsefesi yapan bir kişi ahlakı reddeden sonuçlara da varabilir. Ahlak felsefesi, ahlak gibi normatif değildir. Herhangi bir ahlaki öğretiden, ahlâk kuralları bütününden biraz daha farklı bir alandır. Ahlak olgusunu bütünüyle araştırır ve daha çok sorularla ilerler” diye konuştu. Daha ilk derslerinde öğrencilere dini bilgi ile felsefi bilginin ayrı olduğundan bahsettiklerini anlatan Özturan “Dini bilgi, dini otoriteden gelir. Belirleyici ve normatiftir. Dini bilgi yanılmaz kabul edilir. Tabii dini iman şartını taşır. Bu şartı yerine getirdikten sonra o bilgi sizin için anlamlı olur. Felsefi bilgi ise tamamen meraka dayanır ve normatif olmak zorunda değildir. Ahlakla ilgili dini bildirimlere değer veren bir insan dahi ahlaka dair daha ileri sorular sormak durumunda kalabilir. Felsefe araştırmacısı, meraka dayanan ve araştırdığı alanla ilgili rasyonel cevaplara ‘insani çabayla nasıl ulaşılabileceği gibi’ bunları bulmayı amaçlayan hedefleri gözetir. Dolayısıyla burada üretilen bilgi insanidir, eleştiriye açıktır ve hatalar taşıyabilir. Bu araştırmalar anlamsız değildir çünkü hukuka zemin sağlar. Ahlak araştırmalarının en önemli noktalarından birisi hukuka zemin hazırlamasıdır. Mesela sosyal medyaya ilişkin etik sorular önce ahlâkta tartışılır, sonrasında sosyal medya hukukuna dönüşür” ifadelerini kullandı.
Siverek’te 700 öğrenciden Cumhuriyet’in 101’inci yılı koreografisi
25 Ekim 2024 Cuma - 11:49 Siverek’te 700 öğrenciden Cumhuriyet’in 101’inci yılı koreografisi Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde 700 öğrenci, Cumhuriyet’in 101’inci yılına özel koreografi etkinliği gerçekleştirdi. Siverek Şehit Ali Öztürk Anadolu Lisesi’nde eğitim gören 700 öğrenci, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları kapsamında yaptıkları koreografi ile 101 yazısını oluşturdu. Cumhuriyet’in 101’inci yılını kutlayan öğrenciler daha sonra alanda Türk bayrağı açarak “Yaşasın Cumhuriyet” diye bağırdı. Okul Müdürü Şeyhmus Yeniköy, “Geçen sene Cumhuriyetimizin 100. yılı nedeniyle öğrencilerimizle birlikte 100. yıl çalışması yapmıştık. Bu sene de Cumhuriyetimizin 101’inci yılını böyle bir çalışma ile kutlamak istedik. İnşallah daha nice yıllara Cumhuriyetimizi yaşatacağız. Bugün 700 öğrencimizle birlikte koreografi çalışmasıyla güzel bir etkinlik gerçekleştirdik. Bu güzel çalışmada bizlere destek olan tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum. İnşallah daha nice yüzyıllara Cumhuriyetimizin kuruluş yıldönümlerini kutlayacağız” dedi. Etkinliğe katılan 10. sınıf öğrencisi, “Cumhuriyetimizin 101’inci yılını sevinç ve mutlulukla kutluyoruz. Bu çalışma ile de bu güzel günü kutladık. Cumhuriyetimizin 101’inci yılı kutlu olsun” şeklinde konuştu. Beden Öğretmeni Mehmet Lektemur, “Öğretmen ve öğrencilerimizle birlikte geniş çaplı bir etkinlik yaptık. Öğrencilerimizle birlikte Cumhuriyetimizin 101’inci yılı kutlaması için böyle bir organizasyon gerçekleştirdik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. Okul öğrencilerinden Şeyhmus Ertaş da, “Cumhuriyetimizin 101’inci yılı münasebetiyle 700 kişilik bir arkadaş grubumuzla koreografi çalışması yaptık. Güzel geçti, başarılı oldu. Tüm öğretmen ve öğrenci arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar
25 Ekim 2024 Cuma - 11:23 Öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar Samsun’da bir ilkokulun idareci ve öğretmenleri, öğrenciler arasındaki ’zorbalık’ içeren tutum ve davranışların önüne geçmek için 8 yıldır çalışma yapıyor. Bu çerçevede Almanya’daki okullarda gözlem yapan öğretmenler, zorbalığa karşı öğrendiklerini Samsun’da uygulayacaklar. İlkadım ilçesinde bulunan Kazım Orbay İlkokulu idareci ve öğretmenleri, okul öğrencileri arasındaki zorbalık içeren tutum ve davranışların önüne geçmek, her türlü zorbalığı engellemek ve bu anlamda kalıcı davranış değişikliği meydana getirebilmek için insani değerlere de vurgu yaparak, 8 yıldır, okul içi çalışmalar ve projeler yürütüyor. Uzun yıllardır bu anlamda yapılan çalışmalarda her zaman olumlu sonuç elde edemeyen öğretmenler, Avrupa’daki okullarda zorbalığı önleyici çalışmaları görmek için Erasmus + KA122 SCH programına başvuru yaparak hibe almayı hak kazandı. Proje akışında okulun 14 öğretmeni Almanya’daki okullarda işbaşı gözlem faaliyeti gerçekleştirdi. Bilgi birikim, deneyim paylaşımları yaptı. Gözlemlerini okullarında meslektaşları ile paylaştı. Kazım Orbay İlkokulu Müdürü İbrahim Baysal, proje koordinatörü Nurcan Ünsal’a, proje ekibine, kapanış programına katılan Sakarya İlkokulu Müdürü Zekeriya Keskin’e, Alparslan İlkokulu Müdürü İsmet Özdağ’a, Kavak Yaşardoğu İlkokulu Müdürü İsmail Yanar’a ve programa katılan tüm öğretmenlere teşekkür etti.