KÜLTÜR SANAT - 15 Aralık 2024 Pazar 08:02

Edirne’de kadınların ’Şalvar Gecesi’ renkli görüntülere sahne oldu

A
A
A
Edirne’de kadınların ’Şalvar Gecesi’ renkli görüntülere sahne oldu

Edirne’de unutulmaya yüz tutmuş büyüklerinin çeyiz sandıklarından çıkardıkları şalvar, çember ve yeleklerle ’Şalvar Gecesi’ düzenleyen kadınların eğlenceleri renkli görüntülere sahne oldu.


Edirne’nin İstasyon Mahallesi’nde bir restoranda düzenlenen şalvar gecesine katılan kadınlar adeta şıklık yarışına girdi. Çeyiz sandıklarından kendilerinin, annelerinin ve teyzelerinin renk renk şalvarlarını, çemberlerini ve yeleklerini çıkarıp organizasyona katılan kadınlar, çalınan 9/8 müzikler eşliğinde doyasıya eğlendi. Giydikleri yöresel kıyafetlerle gecenin görselliğine renk katan kadınlar, eğlencenin tavan yaptığı anda hem stres attılar hem de şalvar kültürünü yaşattılar.


Organizasyona katılan vatandaşlardan Zuhal Azseven, coşku dolu bir gece yaşadıklarını belirterek, şalvarın çemberin, örme yeleklerin Trakya’nın vazgeçilmezi olduğunu söyledi.


Vatandaşlardan Sümeyra Taşkın, "Trakya kültürünü hatırlayıp benliğimize geri döndük, çok mutluyuz. Psikolog 3 bin lira, Roman gecesi 300 lira" dedi.



Edirne’de kadınların ’Şalvar Gecesi’ renkli görüntülere sahne oldu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Erzurum’da Diyanet hizmetleri değerlendirildi Erzurum İl Müftülüğü tarafından düzenlenen programda, Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Kadir Dinç, diyanet hizmetlerini değerlendirdi. Diyanet İşleri Başkanlığı "2024 Yılı Merkez-Taşra Buluşmaları" kapsamında düzenlenen toplantı, Erzurum Müftülüğü organizasyonuyla Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıya, Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Kadir Dinç, Atama 1 Daire Başkanı Yusuf Tunç ve Sicil Daire Başkanı Necati Kantar katıldı. Başkan Yardımcısı Kadir Dinç’in başkanlığında yapılan toplantıda Erzurum Müftüsü Dr. Rüstem Can, il genelinde müftülüklerce yürütülmekte olan hizmetlere ilişkin bilgilendirme sunumu gerçekleştirdi. İcra edilmekte olan dini ve hayri hizmetlerde etkinliğin ve verimliliğin artırılmasına yönelik istişare edilen toplantı, gündemdeki maddelerin görüşülmesi ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması ile sona erdi. Üç toplantının aynı saatte gerçekleştirildiği buluşma kapsamında ise; Başkan Yardımcısı Kadir Dinç, şube müdürü, şef ve vhki kadrolarında görevli personelle İl Müftülüğü Konferans Salonunda buluşurken, Atama 1 Daire Başkanı Yusuf Tunç, İl Müftülüğü Toplantı Salonunda vaiz ve din hizmetleri uzmanı personelle bir araya geldi. Sicil Daire Başkanı Necati Kantar ise Selami Camii’nde din görevlilerine hitap etti. Programda konuşan Başkan Yardımcısı Dinç, günümüz dünyasında dijitalleşmenin önemine vurgu yaparak, "Değişimin ve dönüşümün zirve yaptığı bir dünya düzenini icra ediyoruz. Bu kapsamda attığımız adımları her kesime ulaştırmak ve etkinliğimizi arttırmak adına, dijital mecraların etkin kullanımı çok önemli. İyi niyetli olmayan kesimler dijital mecraları kullanarak yapılan yararlı hizmetleri bir tıklamayla dezenforme edebiliyorlarken; bizler bu ülkenin ve milletimizin yararına yaptığımız hizmetleri neden etkin bir şekilde milyonlara ulaştırmayalım?” dedi. Atama 1 Daire Başkanı Yusuf Tunç ise, merkez ilçe personeline yönelik "Dijital Dünyanın Önemi ve Değişen Temsil Anlayışı" konulu sunum yaptı.
Erzurum “Üniversitelilerin kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyleri düşük” Atatürk Üniversitesi’nden Mustafa Özgeriş ve Mutlu Melis Özgeriş’in “Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Erzurum İli Kültürel Miras Unsurlarına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi” üzerine yaptığı araştırmada ilginç sonuçlara ulaşıldı. Araştırmada kültürel mirasın, toplumların geçmişini ve kimliğini yansıtan somut ve somut olmayan unsurlar olduğu ifade edilerek, “ Kültürel mirasın korunması, toplumların kimliğini ortaya koyan tarihinin, inançlarının, gelenek ve göreneklerinin, mimarisinin ve kültürel peyzajının da korunması anlamına gelmektedir. Kültürel mirasın korunması ise kültürel miras konusunda farkındalık sahibi olmaktan geçmektedir. Bu nedenle kültürel mirasın geleceğe taşınmasında kültürel farkındalığın arttırılması ve bilinçlendirme konuları gündeme gelmektedir” denildi. “408 öğrenci ile anket yapıldı” Araştırmanın birinci amacının, Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim gören lisans ve ön lisans düzeyindeki öğrencilerin, Erzurum ilinin somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarıyla ilgili farkındalık düzeylerini belirlemek olduğu vurgulanarak, şöyle devam edildi, “Araştırmanın ikinci amacı ise üniversite öğrencilerinin kültürel miras farkındalığı edinmede üniversite eğitiminin önemine yönelik görüşlerini ve kültürel miras farkındalığı edinme metotlarını değerlendirmektir. Araştırma, betimsel ve karşılaştırmalı araştırma modellerinin birlikte kullanıldığı nicel araştırma deseniyle yürütülmüştür. Araştırmada yöntem olarak ise veri toplama, analiz ve değerlendirme sürecine dayalı bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama bölümünde Atatürk Üniversitesi’nde örgün eğitimde öğrenim gören ön lisans ve lisans düzeyindeki öğrencilerden basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen 408 öğrenci ile anket yapılmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde ise çalışma kapsamındaki hipotezleri test etmek için non-parametrik testlerden Man Withney U testi yapılmıştır. Çalışma ile öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirdeki kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyinin düşük olduğu ve üniversite eğitiminin miras farkındalığı edindirmede etkili görüldüğü değerlendirilmiştir” “Farkındalık düzeyleri düşük” Çalışmanın sonuçlarında, Atatürk Üniversitesi örneğinde üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehirdeki kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeylerinin düşük olduğunu gösterdiği belirtilerek, “ Üniversite eğitimi her ne kadar öğrencilerin kültürel miras farkındalığı edinmesinde önemli görülse de bu durum, kültürel miras farkındalığı kazanmasına tam olarak yansımamıştır ve öğrencilerin beklentilerinin altında kalmıştır. Erzurum örneğinde yürütülen bu çalışma ile kültürel peyzajın bir bileşeni olarak kültürel mirasın sürdürülebilirliği için; özellikle çalışma alanları bakımından somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarıyla doğrudan ilişkili olan fakülte ve bölümler başta olmak üzere, üniversitelerde kültürel mirası ve yerel düzeyde miras unsurlarını öğretmeyi hedefleyen dersler konulabilir. Üniversitelerde sosyal etkinlikler bağlamında kültürel miras hakkında projeler geliştirilerek, miras unsurlarına yönelik teknik geziler düzenlenebilir. Kültürel miras konusunda bilgilendirici video içerikleri, katalog gibi tanıtım araçları hazırlanabilir. Üniversite öğrencilerinin kültürel miras farkındalık düzeylerinin arttırılabilmesi için kültürel ve sanatsal etkinlikler, sergiler ve kurslar düzenlenebilir. Kültürel miras unsurlarının farkındalığına yönelik öğrenci kulüpleri oluşturulabilir. Yarışmalar, festivaller vd. düzenlenerek kültürel miras unsurlarına dikkat çekilebilir”