EKONOMİ - 24 Ekim 2024 Perşembe 13:05

DENİB “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi eğitim programı başladı

A
A
A
DENİB “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi eğitim programı başladı

Denizli İhracatlar Birliği (DENİB), sürdürebilir geleceğe değinerek tekstil ve konfeksiyon, gıda, su ve kaynak ve enerji verimlilik gibi konuların ele alındığı “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi eğitim programları başladı. Aynı zamanda Denizli’nin ocak ve eylül aylarında tekstil ve konfeksiyondaki ihracat verilerine aktaran Başkan Memişoğlu, "Tekstil ve konfeksiyonda, ocak ve eylül aylarında Denizli’de, 1 milyar 53 milyon ihracat yapıldı" dedi.



Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB), “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi eğitim programı başladı. Güney Ege Kalkınma Ajansı 2024 Yılı Teknik Destek kapsamında, Denizli İhracatçılar Birliği’nin tekstil ve konfeksiyon sektörüne yönelik yürüttüğü “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi DENİB Hizmet Binasında bugün başladı. Toplamda 5 gün sürecek olan proje eğitiminde tekstil ve konfeksiyon, gıda, döngüsellik, su, kaynak ve enerji verimliliği, atık yönetimi, karbon ayak izi ölçümleme konular ele alınacak. Toplamda 5 gün sürecek eğitimlerin en az 4 gününde yer alan katılımcılar için katılım sertifikası düzenleneceği belirtildi. Aynı zamanda Denizli’de tekstil ve konfeksiyon ihracatı hakkında konuşan Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkan Memişoğlu, "2024 yılı Ocak-Eylül döneminde Türkiye geneli tekstil-konfeksiyon ihracatı yüzde 6,3 azalışla 20 milyar 630 milyon dolar oldu. Denizli’de ise aynı dönemde yüzde 2,3 azalışla 1 milyar 053 milyon dolar olarak gerçekleşti" dedi.



"Tekstil ve Konfeksiyonda, Ocak ve Eylül aylarında Denizli’de, 1 milyar 53 milyon ihracat yapıldı"


Ocak ve Eylül arasında Türkiye geneli ve aynı zamanda Denizli’deki tekstil ve konfeksiyon ihracatı hakkında bilgiler veren Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Hüseyin Memişoğlu; Türkiye genelinde, 6,3 azalışla 20 milyar 630 milyon dolar olurken Denizli’de ise aynı dönemde yüzde 2,3 azalışla 1 milyar 053 milyon dolar olarak gerçekleştiğini belirtti. Aynı zamanda Denizli’nin tekstil ve konfeksiyon sektörü ihracatında ilk 10 ülkeye sıralandığında 7’sinin AB ülkesi olduğunu belirten Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Hüseyin Memişoğlu, “Tekstil-konfeksiyon sektörünün ülkemiz ve ilimizdeki önemli konumuna belirtmek istiyorum. Türkiye genelinde, tekstil-konfeksiyon sektörü, otomotiv ve kimyevi maddeler sektörlerinden sonra üçüncü sırada yer alıyor. Yine ülke genelinde, ihracat birim değeri 1,50 dolarken, tekstil-konfeksiyon sektöründe 8 dolar seviyesinde. Denizli genelinde ise; tekstil-konfeksiyon, lokomotif sektör olarak lider konumunu sürdürüyor. İlimizin ihracat birim değeri 2,15 dolarken, tekstil-konfeksiyon sektöründe bu değer 9,6 dolar seviyesinde. Kısaca, tekstil-konfeksiyon sektörü katma değerli ihracatıyla ön sıralardaki yerine koruyor. İhracat rakamlarını değerlendirdiğimizde ise, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde Türkiye geneli tekstil-konfeksiyon ihracatı yüzde 6,3 azalışla 20 milyar 630 milyon dolar oldu. Denizli’de ise aynı dönemde yüzde 2,3 azalışla 1 milyar 053 milyon dolar olarak gerçekleşti. Tekstil-konfeksiyon sektöründe ihracatın sürdürülebilirliği, üretimin, istihdamın ve inovasyonun sürdürülebilirliği anlamına geliyor. İlimizin tekstil-konfeksiyon sektörü ihracatında Avrupa Birliği ülkelerinin payı yüzde 66 oranında. En fazla ihracat yaptığımız ilk 10 ülkeyi sıraladığımızda ise; ilk 10 ülkenin 7’sinin AB ülkesi olduğunu görüyoruz. Bu nedenle, Avrupa Birliği’nde gerçekleşen sürdürülebilirlikle ilgili tüm gelişmeler Denizlili ihracatçıları çok yakından ilgilendiriyor. Avrupa pazarımızın devamlılığı için bu gelişmelerin yakından takibi ve uyum süreci için projemizi hayata geçirdik" dedi.



Tekstil ve konfeksiyon hakkında bilgileri aktaran ve aynı zamanda projedeki eğitimin 5 gün süreceği ve adım adım eğitimde nelerin aktarılacağını dile getiren Başkan Memişoğlu, "GEKA 2024 yılı teknik destek programı kapsamında bu sene belirlenen temalar; Dijital ve Yeşil Dönüşüm, Ekonominin Çeşitlendirilmesi ve Kadın Girişimciliği ve Kadın İstihdamı olarak belirlendi. Yeşil dönüşümün tekstil ve konfeksiyon sektörleri için bir tercih değil zorunluluk olması, ayrıca, bu sektörlerde kadın çalışan oranının da yüksek olması programda yer almak istememizin diğer sebebi oldu. Tekstil-konfeksiyon sektörü, herkesin günlük hayatında kullanılıyor. Kıyafetler, mobilyalar, koruyucu ekipmanlar, medikal giysiler gibi oldukça geniş bir yelpazede sektör ürünleri ile karşılaşıyoruz. Tekstil ürünlerine yönelik artan su ve enerji ihtiyacı, çevre üzerinde ciddi baskı oluşturuyor. Gıda, inşaat ve ulaşımdan sonra çevresel etkisi yüksek olan dördüncü sektör olarak sıralanıyor. Su ve kaynak tüketimi açısından da üst sıralarda yer alıyor. Projemizde genel olarak ele almak istediğimiz konular sürdürülebilirlik ana ekseninde, döngüsellik, su, kaynak ve enerji verimliliği, atık yönetimi, karbon ayak izi ölçümleme gibi konular oldu. Toplamda 5 gün sürecek olan eğitim programının ilk kısmı Tekstil/Konfeksiyon Sektöründe Sürdürülebilirlik, Yaşam Döngüsü Analizi ve Döngüsel İş Modelleri ile Tekstil/Konfeksiyon Sektöründe Enerji Verimliliği, Yönetimi ve İyi Uygulama Örnekleri başlıklarıyla 23-24 Ekim 2024 tarihlerinde tamamlanacak. Eğitim projesinin ikinci kısmı ise Tekstil/Konfeksiyon İşletmelerinde Su, Atık Yönetimi ve Endüstriyel Simbiyoz, Yenilenebilir Enerji ve Karbon Azaltım Sertifikaları ile Karbon Ayak İzi Ölçümleme ve Raporlama başlıklarıyla Kasım ayı içerisinde 3 gün olarak planlanıyor" şeklinde konuştu.



Toplamda 5 gün sürecek olan projenin en az 4 gününde yer alan katılımcılar için katılım sertifikası düzenleneceğini belirten Başkan Memişoğlu, "Eğitim programının ilk gününde, sürdürülebilirliğin ekonomik, sosyal ve çevresel boyutuyla başlanarak Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin 17 maddesine kapsamlı bir şekilde değinildi. Ardından, küresel karbon salımının yüzde 10’undan sorumlu olan ve bu oranın 2030 yıllarına gelindiğinde yüzde 60 seviyelerine çıkacağı beklenen moda endüstrisinin üretim sürecine giriş yapılarak değer zinciri analizi yapıldı. Sektörün sürdürülebilirliğinin artması için işletmelerde atılması gereken temel adımlardan bahsedilen eğitim programında yaşam döngüsü değerlendirilmesi kapsamlı bir şekilde yapıldı. Eko tasarım ilkeleri, araçları ve gerekliliklerine de detaylı bir şekilde yer verilerek temel öneriler anlatıldı. Döngüsel ekonomi ve tekstil-konfeksiyon sektöründe döngüsel iş modellerine de değinilen eğitim programı yarın sektörde enerji verimliliği, enerji yönetimi ve iyi uygulamalar başlığında devam edecek. “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” Projesi eğitim programının ilk gününde ilgi oldukça yüksekti. Firmaların sürdürülebilirlik, kalite kontrol, üretim, insan kaynakları ve idari işler departmanları personelinin yoğun bir şekilde katılım sağladığı eğitim programı karşılıklı etkileşim ile tüm gün boyunca interaktif bir şekilde devam etti. Toplamda 5 gün sürecek olan projenin en az 4 gününde yer alan katılımcılar için katılım sertifikası düzenlenecek olup Kasım ayı takvimi için web sitemizi ve sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz" dedi.



DENİB “Sürdürülebilir Geleceğe Denizli Tekstili Birlikte Yol Alıyor” projesi eğitim programı başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Esenler’de trafik denetimi esnasında polise çarparak şehit eden sanık hakkında iddianame hazırlandı Esenler’de trafik denetimi görevini yaptığı esnada Muhammet Furkan Yurttaş’ın kullandığı aracın çarpması sonucu şehit olan polis memuru Mustafa Peksoy’un ölümüne ilişkin yürütülen soruşturma tamamlandı. Hazırlanan iddianamede Yurttaş’ın ‘taksirle ölüme neden olmak’ suçundan 2 yıldan 6 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi. Esenler’de 19 Ağustos günü meydana gelen olayda polis memuru Mustafa Peksoy (27) trafik denetiminde görev yaparken Muhammet Furkan Yurttaş’ın (31) kullandığı aracın çarpması sonucu şehit olmuştu. Olaya ilişkin soruşturma tamamlanarak iddianame hazırlandı. Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede 19 Ağustos 2024’te Esenler’de meydana gelen olay anlatıldı. İddianamede olay günü öğle saatlerinde Esenler İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı devriye görevlilerine ‘trafik kazası yaralı polis memuru’ şeklinde ihbar geldiği aktarıldı. İddianamede ekiplerin olay yerine gittiğinde Muhammet Furkan Yurttaş’ın önce trafik ekibinin aracına ardından Trafik Büro Amirliği’nde görev yapan Mustafa Peksoy isimli memura çarptığının tespit edildiği belirtildi. Yaralı polis memuru Peksoy’un yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılmayarak hayatını kaybettiği de iddianamede kaydedildi. İddianamede Yurttaş’ın Karayolları Trafik Kanunu’nu ihlal ettiği de ifade edildi. Muhammet Furkan Yurttaş’ın taksirli eylemi sonucunda bir kişinin ölümüne neden olduğu aktarılarak ‘taksirle bir insanın ölümüne neden olmak’ suçundan 2 yıldan 6 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi. İddianamenin kabul edilmesiyle sanık Yurttaş’ın önümüzdeki günlerde yargılanmasına başlanacak.
İstanbul Global Marketing Summit, pazarlama dünyasının yıldızlarını buluşturdu Dünyanın önemli pazarlama guruları, iş dünyasının etkin düşünce liderleri Global Marketing Summit 2024 için İstanbul’da bir araya geldi. 23-24 Ekim tarihlerinde gerçekleşen zirve, pazarlama sektörünün yıldızlarını buluştururken, Türkiye’den ve dünyadan pek çok iş insanını da konuk etti. Pazarlama dünyasının yıldızlarını buluşturan Global Marketing Summit 2024, 23-24 Ekim tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşti. İki gün süren zirvenin bu seneki konusu ’Sürdürülebilir Büyüme’ oldu. Pazarlama dünyasının guruları, pazarlama liderleri, dünyaca ünlü yazarların anlatımı ile birçok içerik sektör katılımcıları ile paylaşıldı. Zirvenin onur konuğu dünyanın en ünlü pazarlama gurusu, ‘Modern Pazarlamanın Babası’ olarak kabul edilen Dr.Philip Kotler oldu. Kotler, “Bir çoğunuzla İstanbul’da ve Türkiye’de tanışmanın keyfini yaşıyorum ve sizinle en son fikirleri paylaşmaktan her zaman mutluluk duyuyorum” dedi. Global Marketing Summit 2024’te konuşma yapan Zirve Başkanı, KREA M.I.C.E. Kurucusu ve CEO’su, KREA Digital Kurucu Ortağı Seda Mızraklı Ferik, dün gerçekleşen TUSAŞ saldırısı ile ilgili şu sözleri söyledi: “Dün biliyorsunuz, Türkiye, maalesef hepimizi çok üzen vahim bir saldırı ile karşılaştı. Güzide şirketimiz Türk Savunma Sanayi’nin incisi TUSAŞ’a hain bir saldırı gerçekleşti. Bu saldırıda şehit olan vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum. Bu konunun hızlıca çözülebilmesi için de güvenlik güçlerine başarılar diliyorum. Türkiye’de bu tip saldırılar maalesef yeni değil. Fakat özellikle Türk Savunma Sanayi’nin güçlendiği bu günlerde, TUSAŞ’ın çok önemli bir uçak motoru üretimini daha geçen hafta, Teknoloji ve İnovasyon Haftası’nda gözlemlemiştik. Uçak motorunu sergilemişlerdi. Aslında bu saldırıyı manidar buluyorum. Bu tip saldırılara karşı bütün ülkemizin, bütün vatandaşlarımızın tek çatı altında birleşmesi için çağrıda bulunuyorum. Bu ülke hepimizin. Türkiye, asla bu konularla ilgili motivasyon kaybına uğramamalı. Türkiye, yoluna hızla, büyüyerek devam etmeli” dedi. Global Marketing Summit 2024’de #siddetvarsareklamyok kampanyasını başladı Tüm dünyada artan şiddet olaylarına karşı, Global Marketing Summit 2024’de #siddetvarsareklamyok hashtag’iyle kampanya başlattıklarını duyuran Zirve Başkanı, KREA M.I.C.E. Kurucusu ve CEO’su, KREA Digital Kurucu Ortağı Seda Mızraklı Ferik, kampanya ile ilgili tüm reklam verenlere seslenerek, “Global Marketing Summit 2024 ile birlikte şiddetin her türlüsüne karşı olduğumuzu belirtmek isteriz. Tüm reklam verenleri şiddet içeren dizilere reklam vermemeye, şiddet konusunda tüm toplumu hassas davranmaya davet ediyoruz” dedi. “Sürdürülebilir Büyüme” bizim için çok büyük bir değer Global Marketing Summit’in içerikleri içerisinde ‘Sürdürülebilir Büyüme’nin çok büyük bir değer olduğunu aktaran Seda Mızraklı Ferik, “İki gün süren fiziki oturumlarda da hepimizin dinlediği gibi sektörlerin ekonomik açıdan çalkalandığı dönemlerde büyüme her zamankinden çok daha zor. Ama biliyorsunuz zoru başarmak hepimizin arzusu. Dolayısıyla farklı ipuçlarını bu zirvede diledik. Bu sene özellikle well being (İyi Yaşam) konusuna çok önem vermek istedik. İş hayatı- özel hayat dengesi zaman zaman hepimizin zorlandığı bir husus oluyor. Dolayısıyla sağlığımız da çok önemli. Bundan dolayı wellbeing (İyi Yaşam) konusunda da birçok oturumu dinleme imkanı bulduk. Dünyanın en önemli kliniklerinden birkaçı bizim İstanbul’da misafirimiz oldu. Bu zirvede pazarlama dünyasını bir araya getirdik. İstanbul’un yüzünü tüm dünyadan gelen misafirlerle tanıştırdık. Önümüzdeki sene ise ‘İnsan Kaynakları’ dünyasını bir araya getireceğiz. Etkinlik 4 gün sürecek. Zirveye katılamayanlar online oturumları internet üzerinden izleyebilecekler” diye konuştu. Zirvenin çok güzel geçtiğini belirten Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Kerem Ömer Orbay, “Ana sponsor olarak bu zirveye destek verdik. Şirketimiz olarak bu tarz zirvelerin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bizler burada olmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi. Pazarlama sektörünün dünyadaki en etkili ismi olarak kabul edilen pazarlama gurusu ‘Modern Pazarlamanın Babası’ Philip Kotler, zirvede dördüncü kez onur konuşmacısı olarak yer aldı. Kotler, ‘50 yılın perspektifinde Pazarlamanın Geleceği ve bizleri neler bekliyor?’ konusundaki öngörülerini katılımcılar ile paylaştı. Kotler, konuşmasında, “Birçoğunuzla İstanbul’da ve Türkiye’de tanışmanın keyfini yaşıyorum ve sizinle en son fikirleri paylaşmaktan her zaman mutluluk duyuyorum” dedi. Pazarlama dünyasının yıldızları İstanbul’a geldi Global Marketing Summit 2024’ün ilk gününde konuşma yapan Küresel Düşünce Lideri, Yazar, Fütürist -konuşmacı - kariyeri süper iletkenlik laboratuvarında şekillenmiş Geniusworks Yöneticisi Peter Fisk, dünyanın önde gelen markalarının sürdürebilir bir büyüme çerçevesinde nasıl bir strateji geliştirmeleri gerektiğinden, teknoloji ve siyasi değişimler çerçevesinde nasıl daha verimli sonuçlar elde edebileceğinden bahsetti. Fisk, “Pozitif anlamda etki oluşturmayı amaçlayan markalar fütürist yaklaşımla marka kampanya hikayelerinde etkileyici olabilmeleri sayesinde fark oluşturabilir hale gelirler. Geleceğin şampiyonları olarak konumlanan pazarlama profesyonelleri eski pazarlama teknikleri, daha fazla reklam ve daha fazla satış taktiklerini değiştirip daha geniş kapsamlı denklemler ile çözüm sağlayabileceklerdir” diye konuştu. Zirvenin ilk günü konuşma yapan bir diğer isim, global basında tek küresel üreticilik ödülleri olan Epica Awards’ın Editoryal Direktörü Mark Tungate oldu. Tungate, Avrupa’dan sürdürebilirlik alanında ödül almış basın ödülleri ve medya planlama üreticilik ödüllü kampanyaları ile ilgili örnekleri paylaştığı sunumunda reklamların analizini yaptı. Zirvenin dikkat çeken bir diğer iki ismi ise Wheeler Dealers Sunucusu, Talk Show Sunucusu Mike Brewer ve Wheeler Dealers Sunucusu, Takım Kültürü Uzmanı, F1 Yorumcusu, Marc Elvis Priestley’di. İkili zirvede, “Bir TV Programının DNA’sı Olarak Sürdürülebilirlik” konulu panel oturumunu Warner Bros Discovery Pazarlama CEE & Menat Başkan Yardımcısı Grigory Lavrov moderasyonunda gerçekleştirdi. Diversity in Luxury CEO’su, Kariyer Koçu, Konuşmacı, Podcaster, Yazar Elizabeth Solaru da Global Marketing Summit 2024’te dikkat çeken isimler arasındaydı. ‘Lüks Segmentte Kapsayıcı Pazarlama Yoluyla Sürdürülebilir Büyüme’ konulu oturumda konuşma yapan Elizabeth Solaru, sunumunda lüks markaların çeşitliliği ve yeterince temsil edilmeyen kitleleri hedefleyen kapsayıcı pazarlama stratejilerini benimseyerek nasıl büyüyebileceğini inceleyerek anlattı. Modern Medyanın öncü isimlerinden biri olarak kabul edilen Amani Al-Khatahtbeh de Global Marketing Summit 2024 için İstanbul’a gelen isimlerdendi. Batılı ülkelerde Müslüman kadınların sesi olarak kabul edilen muslimgirl.com online platformun kurucu ve yöneticisi olan Amani Al-Khatahtbeh, “ İstanbul’a çok büyük bir istek ve heyecanla geldim. Sizlerle buluştuğum için çok mutluyum” diye konuştu. Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ana iş ortaklığı, Borusan Otomotiv resmi araç sponsorluğu, Aras Kargo, Uber, Vestel resmi iş ortaklıkları ile Mandarin Oriental Bosphorus Istanbul’da düzenlenen Global Marketing Summit 2024, iyi bir programla pazarlama ve iş dünyasını kucakladı. Birbirinden farklı içerikler ve konuşmacı oturumları kapsamında gerçekleştirilen zirvede liderlik, Dijital, Marka, Yaratıcılık ve Sürdürebilirlik kulvarları yer aldı. Zirve, 100’den fazla oturum ile birbirinden değerli 150’nin üzerinde konuşmacıyı ağırladı. İki gün süren zirvede katılımcılar için konuşmacılarla masterclass oturumları, İyi Yaşam söyleşileri ve workshop’lar da gerçekleşti. 2024’ün teması: ‘Sürdürülebilir Büyüme’ Tüm dünyadan yoğun ilgi gören Global Marketing Summit 2024’ün bu seneki teması ‘Sürdürülebilir Büyüme’ oldu. Zirvede, CEO’ların ve üst düzey pazarlama liderlerinin katılımı ile ’CMO Circle Özel Öğle Yemeği’ gerçekleşti. Global Marketing Summit 2024’te oteldeki fiziki oturumlara ’kayıt yaptırmış olan’ katılımcılarla paylaşılan içerikler ömür boyu ulaşabilme olanağı sağladığı için güçlü bir arşiv değeri taşıyacak.