GÜNDEM - 05 Mayıs 2024 Pazar 12:42

Dronu gören leylek yumurtalarını saklamaya çalıştı

A
A
A

Havadan görüntülenmek isteyen bir leylek, dronu görünce yuvasındaki yumurtaları saklamaya çalıştı.

Baharın gelmesi ile Çankırı’ya gelen leylekler yuvalarında kuluçkaya yattı. Kentte elektrik direğine yuva yapan leylekler dron ile görüntülendi. 4 yumurtası bulunan bir leylek ise uçan dronu gördüğünde verdiği tepki dikkat çekti. Leylek dronu görünce yumurtasının üzerine yatarak korumaya çalıştı. Leyleğin tedirgin olduğunu gören dron operatörünün dronu uzaklaştırması ile leylek tekrar yumurtaların üzerinden kalktı.

Bedirhan Göksu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Kütahya’da ’Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıttı Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, çeşitli etkinliklere katılmak üzere Kütahya’ya ziyarette bulundu. Prof. Dr. Cihad Demirli, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde (DPÜ) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde düzenlenen konferanslarda konuşmacı olarak yer aldı. Bu etkinliklerde, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıtan Demirli, modelin sunduğu yenilikleri ve eğitime getirdiği dönüşümleri katılımcılarla paylaştı. DPÜ Eğitim Fakültesi Mehmet Akif Ersoy Konferans Salonu’nda düzenlenen konferansta, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli detaylı bir şekilde ele alındı. Programa, Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Başyiğit, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Demir, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Prof. Dr. Demirli, konuşmasında Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin, öğrencilerin akademik başarılarını artırırken onları çağın gerektirdiği becerilerle donatmayı amaçladığını belirtti. Modelin, fiziksel altyapının geliştirilmesi, teknolojik imkanların artırılması ve insan kaynağının niteliklerinin yükseltilmesi gibi temel hedeflere odaklandığını vurguladı. Eğitimde yeni ufuklar Demirli, modelin bireyleri akademik bilgiyle donatmanın yanı sıra milli ve manevi değerleri ön planda tutarak geleceğe hazırlamayı amaçladığını söyledi. Öğretmenlerin, öğrencilerin ilgisini çeken ve yeteneklerini geliştiren eğitim ortamları tasarlamalarının önemine dikkat çekti. Konferansın sonunda, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin eğitim sistemine getireceği köklü değişiklikler detaylı şekilde anlatıldı. Prof. Dr. Demirli, Kütahya’da olmaktan ve modelin tanıtımını gerçekleştirmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.