YEREL HABERLER - 04 Şubat 2013 Pazartesi 16:08

ÇANAKKALE`DE 16 KADIN İŞÇİ SU KANALI İNŞAATINDA ÇALIŞIYOR

A
A
A
ÇANAKKALE`DE 16 KADIN İŞÇİ SU KANALI İNŞAATINDA ÇALIŞIYOR

Çanakkale`de, karayollarının kenarında yapılan su kanalı inşaatında 16 kadın işçi görev alıyor.
Devlet Karayolları`nda çalışan kadın işçiler, günlük sekiz saat çalışarak, 30 lira yevmiye alıyor. Ev ekonomisine katkıda bulunmak için çalışmak zorunda olduklarını ifade eden 16 kadın işçi, yol kenarlarındaki su kanallarını açarak yolun iki yakasında da çalışmalarını sürdürdü. Çanakkale`nin Kayadere köyünden getirilen kadın işçiler, ekmek parası için çalışmak zorunda olduklarını ifade etti. Okuyan çocuklarına para yetiştiremediklerinden yakınan kadın işçilerden 69 yaşındaki Elif Çakır ``Günde sekiz saat çalışıyorum. 30 lira yevmiye alıyoruz. Yaz demeden kış demeden sürekli çalışıyorum. Eşim benden iki yaş büyük. Kendisi 71 yaşında. O da çobancılık yapıyor. Evimizi geçindirmek için çalışmak zorundayız. El eline bakmakla olmuyor`` dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Kütahya’da ’Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıttı Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, çeşitli etkinliklere katılmak üzere Kütahya’ya ziyarette bulundu. Prof. Dr. Cihad Demirli, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde (DPÜ) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde düzenlenen konferanslarda konuşmacı olarak yer aldı. Bu etkinliklerde, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıtan Demirli, modelin sunduğu yenilikleri ve eğitime getirdiği dönüşümleri katılımcılarla paylaştı. DPÜ Eğitim Fakültesi Mehmet Akif Ersoy Konferans Salonu’nda düzenlenen konferansta, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli detaylı bir şekilde ele alındı. Programa, Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Başyiğit, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Demir, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Prof. Dr. Demirli, konuşmasında Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin, öğrencilerin akademik başarılarını artırırken onları çağın gerektirdiği becerilerle donatmayı amaçladığını belirtti. Modelin, fiziksel altyapının geliştirilmesi, teknolojik imkanların artırılması ve insan kaynağının niteliklerinin yükseltilmesi gibi temel hedeflere odaklandığını vurguladı. Eğitimde yeni ufuklar Demirli, modelin bireyleri akademik bilgiyle donatmanın yanı sıra milli ve manevi değerleri ön planda tutarak geleceğe hazırlamayı amaçladığını söyledi. Öğretmenlerin, öğrencilerin ilgisini çeken ve yeteneklerini geliştiren eğitim ortamları tasarlamalarının önemine dikkat çekti. Konferansın sonunda, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin eğitim sistemine getireceği köklü değişiklikler detaylı şekilde anlatıldı. Prof. Dr. Demirli, Kütahya’da olmaktan ve modelin tanıtımını gerçekleştirmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.