GÜNDEM - 15 Ocak 2025 Çarşamba 10:11

Payitaht Çarşı’da dijital dönüşüm başlıyor

A
A
A
Payitaht Çarşı’da dijital dönüşüm başlıyor

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iş dünyasına rehberlik eden çalışmalarına bir yenisini daha ekledi. Bursa’da ticaretin kalbini oluşturan ’Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’nin dijital dönüşümü için çalışmalarına hız veren BTSO, bölge esnafını küresel vitrine taşımak amacıyla e-ticaret eğitim programları hazırladı.


Oda Hizmet Binası’nda ’Payitaht Çarşı Dijital Dönüşüm Merkezi E-Ticaret Eğitim Programı’nın tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. Söz konusu toplantıyla birlikte ayrıca Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında hayata geçirilen ve BTSO’nun paydaşları arasında yer aldığı “Genç Dijital Girişimcilik Akademisi” 5’inci dönem sertifika töreni düzenlendi.


Programın açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Abidin Şakir Özen, hem geçmişin birikimini hem de geleceğin vizyonunu bir araya getiren iki önemli proje kapsamında bir araya geldiklerini söyledi. Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’nin, yalnızca Bursa’nın değil, Anadolu’nun ticaret tarihinde özel bir yere sahip olduğunu söyleyen Özen, “Bu bölge, yüzyıllar boyunca hem ekonomik hareketliliğin hem de sosyal dayanışmanın merkezi olmuştur. Ancak zaman değişiyor. Ticaretin kuralları yeniden yazılıyor. E-ticaretin küresel hacmi geçtiğimiz yıl 6,3 trilyon doları aştı. Ülkemizde de e-ticaret sektöründe her yıl yüzde 40’ın üzerinde bir büyüme gerçekleşiyor. Bu dönüşüm, ticaretin sınırlarını kaldırırken, internete erişimin olduğu her noktayı bir pazar yerine dönüştürüyor. Bu nedenle, odamızın da filizlendiği yer olan Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ndeki işletmelerimizin yeni dünyaya uyum yeteneklerini hızla geliştirmek durumundayız” dedi.



12 haftalık kapsamlı eğitim programı


Kentteki ticaretin kalbini oluşturan bölgedeki işletmelerin vitrinlerinin, sadece kapıların önüyle sınırlanmaması gerektiğini belirten Özen, “Bugün, bir cep telefonunun ekranı sizin vitrininiz, e-ticaret platformu ise dünyanın dört bir yanına açılan kapınızdır. İşte, Payitaht Çarşı Dijital Dönüşüm Merkezi E-Ticaret Eğitim Programı’nı tam da bu vizyonla hayata geçiriyoruz. Proje çerçevesinde Trendyol, Hepsiburada, Amazon ve Ozon gibi e-ticaret ve e-ihracat alanında sadece ülkemizde değil, dünyada da öncü firmalarla önemli iş birlikleri oluşturduk. İhracat yapmayı hedefleyen, e-ticaret veya e-ihracat hacmini artırmak isteyen bölge esnafımız, yaklaşık 12 haftalık uygulamalı ve kapsamlı bir eğitim programından faydalanacak. Ahilik geleneğimizi bu eğitimlerin de katkısıyla yeni nesil teknolojilerle ve dijital araçlarla buluşturmuş olacağız. Bu güçlü dönüşüm, sadece ticaretin değil, aynı zamanda kadim değerlerimizin de geleceğe taşınmasına imkân sağlayacaktır” diye konuştu.



"Dijital dünyanın kapıları açıldı"


BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Abidin Şakir Özen, “Bugün ayrıca, Genç Dijital Girişimcilik Akademisi Projesi’nin 5. Dönem Sertifika Törenini gerçekleştiriyoruz. 2023 yılının Temmuz ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’mızın destekleri ve BEBKA koordinasyonunda Gürsu Belediyesi tarafından başlatılan bu proje, Odamızın katkılarıyla daha da güçlendi. Projeden faydalanan gençlerimiz, ihracat destek ve teşvik eğitimlerinden e-ticaret komitemizin tecrübe paylaşımlarına kadar son derece faydalı bilgiler edindi. Kendilerine dijital dünyanın kapılarını açan, onları dijital ekonominin gereklerine hazırlayan bu projeden faydalanan gençlerimiz, girişimcilik ruhunu inovasyonla buluşturdular. Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ndeki işletmelerimizle de eşleşerek, Bursa’mızın dijital dönüşümünde ilk ve en önemli adımı da atmış oldular. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan, sertifika almaya hak kazanan ve dönüşüm sürecinde aktif rol üstlenen gençlerimizi tebrik ediyorum” ifadelerini kullandı.



"Projelerimiz Bursa’nın geleceğine katkı sağlayacak"


Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, “Genç Dijital Girişimcilik Akademisi” Projesi 5. Dönem Finali’nden muhteşem kazanımlar elde ettiklerini söyledi. Projeye destek veren BEBKA ve BTSO’ya teşekkür eden Işık, “5 yıl önce kurduğumuz Kollektif Kariyer Merkezi’nin meyvelerini bugün toplamaya başladık. Sahadan aldığımız talepler karşısında şehrimizdeki 2 üniversite ile sanayi ve ticaret odalarıyla görüşecek bizim de artık bu projelerin içinde olmamız gerektiğinin kararını verdik. BTSO’nun mottosu ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’. Bu doğrultuda hepimiz üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeliyiz. Kurumlarımızın işbirlikleriyle bu projelerimizi daha da büyüterek sürdüreceğimize ve Bursa’nın büyümesine katkı sağlayacağımıza inanıyorum” diye konuştu.



"BTSO’nun öncülüğü fark oluşturuyor"


Tarihi Çarşı ve Hanlar Birliği Başkanı İsa Altıkardeş, Payitaht Çarşı Projesi’ni Türkiye’nin en vizyoner projelerinden biri olarak değerlendirerek, “Bu projede BTSO’nun öncülüğü büyük bir fark oluşturuyor. Ticaret olmadan sanayiden söz etmek mümkün değil. Payitaht çarşılar ticaret ve sanayinin başlangıç noktalarıdır. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ın, bu bölgeden çıkmış bir isim olarak tarihi çarşılara gösterdiği önem bizleri gururlandırıyor. Bugüne kadar yaptığımız tüm çalışmalarda ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’ anlayışını benimsedim. İbrahim Burkay Başkanımıza bu vizyonu ve tarihi çarşılara olan katkıları için yürekten teşekkür ediyorum” dedi.



120 saat teorik ve 80 saatlik saha eğitimi


BTSO E-Ticaret ve Dijitalleşme Konseyi Başkanı İlker Özgüven, dönüşüm merkezinin çalışmaları doğrultusunda yapılan eğitim faaliyetlerine ilişkin sunum gerçekleştirdi. Açılış konuşmalarının ve sunumların ardından Gürsu Belediyesi tarafından, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında hayata geçirilen ve BTSO’nun paydaşları arasında yer aldığı “Genç Dijital Girişimcilik Akademisi” 5’inci dönem sertifika töreni düzenlendi. Programa katılan gençler, 120 saatlik teorik eğitim ve 80 saatlik saha deneyimiyle donanımlı bir girişimcilik süreci geçirdi.



Payitaht Çarşı’da dijital dönüşüm başlıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Isparta Her sabah itfaiyeci duasıyla güne başlıyor Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, her sabah dua ederek ve spor yaparak görevlerine başlıyor. 2024 yılında toplam bin 227 olaya müdahale eden ekipler; yangınlar, su baskınları, hayvan kurtarma ve trafik kazalarına anında müdahale etti. Isparta İtfaiyesi, Muğla, Antalya ve Uşak’taki büyük yangınlara da destek verdi. Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ekipleri, her sabah mesailerine anlamlı bir gelenekle başlıyor. Sabah nöbet değişiminde okunan özel itfaiyeci duası ve ardından yapılan spor etkinlikleriyle göreve hazır hale gelen ekipler, vatandaşların can ve mal güvenliği için 7/24 özveriyle çalışıyor. 2024’te bin 227 olaya müdahale 2024 yılında toplamda bin 227 olaya müdahale eden Isparta İtfaiyesi, yangından arama kurtarmaya, su baskınlarından hayvan kurtarma operasyonlarına kadar birçok farklı görevde aktif rol aldı. 393 yangın, 30 asansör kurtarma, 213 su baskını, 379 hayvan kurtarma, 58 arama kurtarma ve 74 trafik kazası gibi olaylara anında müdahale eden ekipler, vatandaşların güvenliğini sağlamak için gece gündüz demeden çalışıyor. Yangınlara ve afetlere destek Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen’in talimatıyla, Isparta İtfaiyesi sadece şehir içinde değil, şehir dışında da görev alarak büyük takdir topluyor. Ekipler, 2024 yılında Muğla, Antalya (Kemer ve Alanya) ve Uşak’taki büyük yangınlarda söndürme ve kontrol altına alma çalışmalarına destek verdi. Eğitim ve tatbikatlarla güçlü bir yapı Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, eğitim çalışmalarına da büyük önem veriyor. Resmi kurumlar, okullar, üniversiteler ve iş yerlerinde düzenlenen yangın tatbikatları ve eğitim programlarıyla yangın güvenliği bilincini artırmayı hedefleyen müdürlük, TOBB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı Bölümü öğrencilerine de staj imkânı sağlıyor. ISAK ve Su Altı Arama Timleri görevde Başkan Şükrü Başdeğirmen’in göreve gelmesiyle kurulan Arama Kurtarma Ekibi (ISAK) ve Su Altı Arama ve Kurtarma Timi, şehirde ve çevre bölgelerde arama kurtarma, boğulma ve diğer olumsuzluklara karşı anında müdahale ediyor. Isparta Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü ekipleri, her sabah görevlerine “Allah’ım, tehlikeye düşmüş olan her canlının imdadına geç kalmadan yetişebilmem için bana güç ver” sözleriyle başlayarak Ispartalıların gururu olmayı hedefliyor.
Samsun İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi arasında protokol Samsun’un İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi (SEAH) arasında savaş hallerinde, seferberlikte ve olağanüstü durumlarda iş birliği ve yardımlaşma yapılabilmesi amacıyla protokol imzalandı. Seferberlik, savaş halleri ve olağanüstü durumlarda sivil savunma planlarının etkin bir şekilde uygulanabilmesi, can ve mal kaybının en aza indirilmesi amacıyla İlkadım Belediyesi ile Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği arasında Yardım ve İşbirliği Protokolü imzalandı. İlkadım Belediyesi’nde gerçekleşen ve 5 yıl sürecek protokolün imza törenine İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz ve SEAH Başhekimi Doç. Dr. Ümit Çallı katıldı. "Çok önemli bir protokole imza attık" Kurumlar arası karşılıklı işbirliği ve yardımlaşma protokollerinin devam edeceğini söyleyen İlkadım Belediye Başkanı İhsan Kurnaz, “Belediyemiz ve Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi arasında çok önemli bir protokole imza attık. Seferberlik ve savaş hallerinde, yaşanabilecek doğal afetler gibi olağanüstü durumlarda iki kurum arasında iş birliği ve yardımlaşma yapılabilmesi amacıyla 5 yıl süreli bir protokolü imzalayarak hayata geçirdik. Elbette ki en büyük temennimiz savaş hallerinin olmaması, afetlerin yaşanmamasıdır. İmzaladığımız protokolün iki kuruma, ilçemize ve şehrimize hayırlı olmasını diliyorum. Farklı alanlarda farklı kurumlarla da iş birliklerimiz ve temasımız devam edecek” dedi.
Antalya Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Ceviz: “2024 yılında 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi” Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz, “2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi. Yani vatandaşlarımız, randevu alıp gitmediler. Bu sorunun çözümü için daha ciddi adımlar atmamız gerekiyor” dedi. Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz’in başkanlığında, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü ek hizmet binasında Akdeniz Bölgesi’ndeki tüm il sağlık müdürleri, başhekimler ve ilgili yetkililerin katılımıyla bir toplantı düzenlendi. İlki düzenlenen toplantıda randevu sorunu yaşanan branşların tespiti ve çözüm yollarının geliştirilmesi ele alındı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Kamu Hastaneleri Genel Müdürü Uzm. Dr. Emrah Ceviz, Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu’nun bir basın toplantısında, ’randevu sorunu yaşanan bazı branşların çözümü için çalışmalar yürüttüklerine’ dair sözlerini hatırlatarak, bu doğrultuda kapsamlı çalışmalara devam ettiklerini kaydetti. Ülke genelinde il il, hastane hastane, branş branş randevu yoğunluğunun kök nedenleri incelendiğini ve ayrı ayrı çalışmalar yapıldığını belirten Ceviz, “Bu çalışmalar sonucunda illere geri bildirimler yapılmakta ve gereken aksiyonlar alınmaktadır. Hastaların, doğru basamaklarda, doğru tedavi ve takip hizmetlerini en sağlıklı şekilde alabilmeleri için yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Her basamakta, hekimlerimizin hastaları sahiplenmesi ve hekim-hasta ilişkisinin en iyi şartlarda kurulabilmesi için çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Birinci, ikinci ve üçüncü basamakların entegrasyonu sağlanarak birinci basamak sağlık hizmetleri güçlendirilmiştir. Basamaklar, sadece program üzerinden değil, sosyal anlamda da bir araya getirilmiş, böylece hastalarımıza tüm basamaklarda bütüncül bir yaklaşımla hizmet sunulması hedeflenmiştir. Aile hekimlerimizin, birinci basamakta takip ve tedavi edebilecekleri rahatsızlıkları daha etkin bir şekilde yönetmeleri sağlanmış; ayrıca devlet hastanelerinde çalışan hekimlerle bir araya getirilmeleri sağlanmıştır. Bazı hastalık raporları ve ilaç reçetelendirme kuralları için branşlar bazında bilimsel komisyonlar oluşturularak detaylı çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmaların sonuçlarının ilerleyen günlerde alınması beklenmektedir” dedi. 2025 yılı içerisinde 12 bin uzman hekimin göreve başlayacağını aktaran Ceviz, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Randevu yoğunluğu yaşanan illerde ve hastanelerde, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile ortak çalışılarak hekim kadroları tamamlanmaktadır. Kadro müsaitliği bulunan hastanelerde mesai kaydırması yapılarak saat 17.00’den sonra randevulu muayene yapılmakta, hekim eksiği bulunan hastanelerde ise gönüllülük esasıyla mesai dışı çalışmalar gerçekleştirerek randevulu hastalar bakılıyor. Hastanelerdeki laboratuvar ve görüntüleme işlemleri için akıcı rehberler hazırlanmakta; MR ve tomografi raporlarının ülke genelinde radyoloji uzmanlarınca tele-radyoloji üzerinden okunması için pilot çalışmalar başlatılmıştır. Kısa sürede tüm kamu hastanelerinde bu sistemin aktif hale getirilmesi hedeflenmektedir.” “2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi” Ceviz, son üç hafta içerisinde Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nde bekleyen hasta randevularında yüzde 30 civarında bir azalma sağlandığına dikkati çekerek, “Bu azalışın gün geçtikçe daha da artması beklenmektedir. İlerleyen günlerde, bu çalışmaların sonuçları Sayın Bakanımız tarafından kamuoyuyla paylaşılacaktır. Bugün burada, Antalya’da bulunmamızın iki nedeni var. Birincisi, ebelik eğitimlerine başladık. Üç yüz ebemizi ocak ve şubat aylarında iki program halinde eğiterek, ardından tüm Türkiye’deki ebelerimizi burada eğitim alan ebelerimiz vasıtasıyla eğitmeyi hedefliyoruz. İkinci neden ise Antalya, Muğla, Konya, Burdur, Isparta ve Karaman illerindeki kamu hastanelerinde işleyiş ve randevu sistemi sorunlarına yönelik çözümler geliştirmek için çalışmalara başlamamızdır. 2024 yılı içerisinde yaklaşık 20 milyon 800 bin randevu gerçekleşmedi. Yani vatandaşlarımız, randevu alıp gitmediler. Bu sorunun çözümü için daha ciddi adımlar atmamız gerekiyor. Çalışma prensibimiz, günde 24 saat, her gün üç ayrı sekiz saatlik dönem gibi çalışmayı içeriyor. Tüm bakanlık birimlerimiz bu tempoyla çalışarak sorunlara çözüm üretmeye devam ediyor” ifadelerini kullandı.