ASAYİŞ - 15 Ocak 2025 Çarşamba 13:29

Kentsel dönüşüm projesiyle anlaştığı ev sahiplerinin dairelerini sahte sözleşmeyle satışa çıkarmış

A
A
A
Kentsel dönüşüm projesiyle anlaştığı ev sahiplerinin dairelerini sahte sözleşmeyle satışa çıkarmış

Bursa’da bir müteahhit, 428 kişinin hak sahibi olduğu daireleri kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde 2 yılda teslim etmesi gerekirken, aradan 8 yıl geçmesine rağmen teslim etmedi. Mahkeme kararıyla sözleşmesi fesih edilen müteahhit, iddiaya göre daireleri sahte sözleşmelerle başka kişilere sattığı için, asıl daire sahiplerini evlerini satmaya zorluyor. Adliye önünde toplanan mağdurlar hakları olan dairelerini istediler.


Bursa’nın Nilüfer ilçesi Ataevler Mahallesinde bir müteahhit, 8 yıl önce kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde 192 tapu sahibiyle kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde anlaştı. Sözleşmeye göre, 2 yılda 9 kattan oluşan 10 blok 428 daire yapılması gerekirken, aradan geçen 8 yıl geçmesine rağmen sitenin yüzde 59’u tamamlandı. Evlerine 6 yıldır yerleşemeyen hak sahipleri firmadan şikayetçi oldu. Mahkeme kararıyla müteahhitin sözleşmesi fesih edildi. Mahkeme kararıyla çekilmesi gereken firma, iddiaya göre, başka kişilere daire satıp sözleşme yaptığı için, ev sahiplerini silahla tehdit edip, “Dairelerinizi bize satın” dedi. İddiaya göre, mağduriyet üzerine bir de tehdit edilen yüzlerce vatandaş, adliyenin yolunu tutup firmadan bir kez daha şikayetçi oldu.


Bursa Adalet Sarayı önünde basın açıklaması yapan mağdurlar, “ 8 yıl önce 192 hak sahibi tapulu arazisini kentsel dönüşüm çerçevesinde bir müteahhide yerini veriyor. 8 yıldır aynı müteahhit bu siteyi bitirmemek için elinden geleni yapıyor. Çünkü burayı kendine göre ayarlamaya çalışıyor. Ne belediye ne de karakol buna bir şey yapamıyor. Dolasıyla bu kişi burada farklı sözleşmeler ile başka kişilere daire satıyor. 5 blokta yüzde 70 civarında oturanlar var. Onlar kendi dairelerine zaten zorla geçti. Yani burada müteahhit, daire sahiplerini caydırıp yerleri kendi alabilmesi için suç işliyor. 24 aylık bir sözleşme varken, 8 yıldır bu site tam olarak yapılmış değil. 428 kişi şu anda mağdur, çoğu kişi yıllardır kirada kalıyor” ifadelerini kullandı.


“Bize kim sahip çıkacak”


Bir başka mağduriyet yaşayan vatandaş, “Biz kiralarda sürünüyoruz, bize kim sahip çıkacak? CİMER’e şikayet ettik, dava açtık, Çevre Müdürlüğüne şikayet ettik, Belediyeye şikayet ettik bizim daha ne yapmamız gerekiyor ? Biz nasıl derdimizi anlatalım, mağduruz. Lütfen artık bizi duyun” diyerek yetkililere seslendi.


8 yıl önce işi alan müteahhidin bırakıp gittiği, yeni bir müteahhidin de inşaatta çalışmalarına devam ettiği kaydedilirken, taraflar arasındaki ticari anlaşmazlık mahkeme yoluyla çözümlenecek.



Kentsel dönüşüm projesiyle anlaştığı ev sahiplerinin dairelerini sahte sözleşmeyle satışa çıkarmış

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Şanlıurfa MediaMarkt’ten sıfır telefon alan vatandaş hayatının şokunu yaşadı Şanlıurfa’da yaşayan öğretmen Fadıl Baran’ın teknoloji mağazası MediaMarkt’ten 145 bin 347 liraya aldığı cep telefonu iddiaya göre daha önce kullanılmış ve kusurlu çıktı. Telefonu geri vermek isteyen Baran, mağazanın iadeyi kabul etmemesiyle hayatının şokunu yaşadı. Şanlıurfa’da yaşayan 53 yaşındaki öğretmen Fadıl Baran, Piazza Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde bulunan teknoloji mağazası MediaMarkt’ten 145 bin 347 liraya iPhone 16 Pro Max telefon aldı. Aldığı telefonun kurulumunu yaptığı sırada başka bir kullanıcı adı ile telefonun daha önce açıldığını iddia eden öğretmen Baran, durumu yetkililere bildirdi. Yazılım sorunu olduğunu öne süren yetkililer, yaşanan dokunmatik ve navigasyon gibi sorunların giderildiğini belirterek telefonu öğretmen Baran’a verdi. Garantili ve kaskolu aldığı telefon nedeniyle mağdur olduğunu ve iade talebinin kabul edilmediğini öne süren Baran ise tüketici hakem heyetine başvurarak mağduriyetinin giderilmesini istedi. Öğretmen Fadıl Baran, konu ile ilgili, “Şanlıurfa merkezde bulunan Piazza Alışveriş Merkezi’nde MediaMarkt’ten 145 bin TL’ye iPhone 16 Pro Max aldım. Bu telefonu alırken ilk kurulum yapılırken iCloud hesabı oluşturmam istendi. Hesabı oluştururken başka bir kullanıcıya ait bir isim orada gördüm. Bu ismin bir emsal olabileceğini sanarak kendi hesabımı oluşturdum ama daha sonra telefonda bir sürü sıkıntı yaşadım. Bu sıkıntıların başında dokunmatiğinde sıkıntı vardı, mesaj yazarken aynı harfe defalarca basmam gerekiyordu, belge taramasını yaparken taramada sıkıntı oluyordu, navigasyonda sıkıntı oluyordu, telefonu geceleri kapatıp, sabah uyandığımda telefon kendiliğinden açılmış oluyordu. En son yaklaşık bir 30 gün kullandıktan sonra telefonum kapandı ve bir daha açılmadı. Geri iade etmek için mağazaya gittim. Kendilerine teslim ettim. ’Yazılım güncellemesinde sıkıntı varmış, biz yazılım güncellemesini yaptık, telefonunuzu böyle alın’ dediler. Ben ise 145 bin TL’ye aldığım bu telefonun para iadesini talep ettim, iademi kabul etmediler. Bu süreçte beni mağdur ettiler, telefonu garantili ve kaskolu almama rağmen telefonsuz kaldım. İhtiyacımı gidermek için bana ikinci bir telefon verilmedi. Bu konuda da gerçekten şikayetçiyim. Yıllardır bu marketten alışveriş yapıyorum ama kendilerine duyduğum güveni yitirmiş bulunuyorum. Telefon markası dünyaca ünlü bir marka olmasına rağmen bu ürüne para verip de bu şekilde bir mağduriyet yaşamış olmamı gerçekten kabullenemiyorum. Mağduriyetimin giderilmesi için kaymakamlık tüketici hakem heyetine gittim. Burada yazılı müracaatta bulundum. Şu an olay onlara intikal etmiş durumda ama benim beklentim mağazadan bir çözümdü. Yani paranın edilmesini istiyordum ama maalesef bu talebimi de karşılamadılar. Çok ilgisiz davranıyorlar, umursamıyorlar. Maalesef ben şu an bu market zincirine artık güvenimi yitirmiş bulunuyorum” ifadelerini kullandı.