GÜNDEM - 25 Ekim 2024 Cuma 11:44

Hasar görmüş araç lastiklerine dikkat

A
A
A
Hasar görmüş araç lastiklerine dikkat

Bilecik’te lastik tamirciliği yapan Rıdvan Koca, kauçuk maddesinden üretilen araç lastiklerinin ideal bir şekilde kullanılabilmesinin kullanım ömrüne bağlı olduğunu söyleyerek, "Araç lastiği üreticisi markaların büyük bir bölümü, araç lastiği ömrünün 100 bin kilometre ya da 5 yıl olduğunu ifade eder" dedi.

Rıdvan Koca, araç lastikleri farklı malzemelerden üretilen, araçların yol tutuşunu arttırmaya yardımcı olan önemli ekipmanlar olarak tanımlandığını söyledi. Araç lastiklerinin üretiminde genellikle ana madde kauçuk olduğunu anlatan Koca, sözlerine şöyle devam etti:

"Üretim öncesinde farklı malzemelerin detaylı mühendislik çalışmaları ile hesaplanan etkileri göz önüne alınır. Kauçuk araç lastiğinin güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi sunması için en ideal malzemedir. Aşınan, gereğinden fazla kullanılan ya da bakımı yapılmayan araba lastiği kişilerin can ve mal güvenliğini tehlikeye atabilir. Bu gibi bir durumda en kısa süre içerisinde araç lastiği değişimi yapmak gerekir. Güvenli ve risksiz bir sürüş yapabilmek için belirli aralıklarla araç lastiklerinin bakımı yaptırılmalı ve gerekli görülürse değiştirilmelidir. Yeni bir araç lastiği alırken ya da mevcut olanı kullanırken lastik ömrü konusu önem kazanır."

"En çok soru ’Araç lastiğinin son kullanma tarihi var mı’ şeklinde oluyor"

Koca, müşterilerin en çok, "Araç lastiğinin son kullanma tarihi var mı" diye sorduklarını anlatarak, "Kauçuk maddesinden üretilen araç lastiklerinin ideal bir şekilde kullanılabilmesi, kullanım ömürlerine bağlıdır. Araç lastikleri, arabaların tekerleklerine takılır, bu nedenle de bütün aracın ve araç içerisine yerleştirilen tüm materyallerin ağırlığını taşır. Araç kullanıldıkça, zamanla araç lastiği üzerindeki dişli çıkıntıları ve dokusu etkisini kaybetmeye başlar. Kauçuktan oluşan bu yapılar, girintiler ve çıkıntılar sürüş sırasında yol ile sürekli temas halindedir. Bu nedenle fren sırasında gittikçe aşınır ve özelliğini kaybetmeye başlar. Bu durumdaki bir araç lastiği zamanla çıkıntısız, düz ve özelliğini kaybetmiş bir hal alır. Bu çıkıntılar aracın yol tutuşu için oldukça önemlidir. Araç lastiği üreticisi markaların büyük bir bölümü, araç lastiği ömrünün 100 bin kilometre ya da 5 yıl olduğunu ifade eder. Bunun yanı sıra araç lastiğinin üretimi sırasında fabrika tarafından belirlenen araba lastik ömrü yani son kullanma tarihi de lastiğin üzerine yerleştirilir" dedi.

Lastik değişimi ne zaman yapılmalı?

Rıdvan Koca, araç lastiği değişimi için belirtileri gözlemlemenin önemli olduğunun altını çizerek, "Çünkü araç lastikleri zaman içerisinde bakım veya değişim için belirtiler göstermeye başlar. Araç lastiği değişimini gerektiren belirtiler; lastik sırtı, önerilen diş derinliği seviyesinin ötesinde bir aşınmaya maruz kalmışsa, lastik yanağı hasar görmüş veya aşınmışsa, lastik sırtında çapı 6 milimetreyi aşan ve lastik kullanımını olumsuz yönde etkileyen bir delik bulunuyorsa, lastik topuğu hasar görmüş veya deforme olmuşsa. Araç lastiği değişimi için uzmanlardan yardım almak önemlidir. Bu sayede aracınıza tam uyum sağlayacak ve yol tutuşunuzu arttıracak lastik seçilebilir. Lastik satışı yapan noktasına giderek, araç lastiğinizi değiştirebilir veya lastik ömrünüzü kolaylıkla öğrenebilirsiniz" diye konuştu.

Cem Kaan Toka

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Burdur Kediye çarpıp öldü, cenazesi saatler sonra bulundu Burdur-Antalya karayolunda kediye çarptıktan sonra kontrolü kaybederek şarampole düşen ve hayatını kaybeden motosiklet sürücüsünü saatler sonra yol bakım çalışması yapan karayolları ekipleri buldu. Olay, sabah saatlerinde Burdur-Antalya Karayolu Ağlasun Kavşağı yakınlarında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, yolda bakım çalışması yaparak ilerleyen karayolları ekipleri yol kenarında motosikletin yanında hareketsiz yatan birini gördü. Yerdeki parçalardan motosikletin kaza yaptığını anlayan ekipler 112 Acil Çağrı Merkezine ihbarda bulundu. İhbar üzerine olay yerine sağlık, jandarma ve polis ekipleri sevk edildi. Olay yerine gelen sağlık ekiplerinin yaptığı kontrollerde şahsın yaklaşık 3-4 saat önce hayatını kaybettiği belirlendi. Jandarma ekiplerinin yaptığı incelemelerde motosiklet sürücüsünün Ayhan Büyükkoç (60) olduğu tespit edildi. Olayın nasıl olduğunu araştıran ekipler olay yerine 110 metre uzaklıkta bulunan kedi cesedini görünce Ayhan Büyükkoç’un 15 AG 973 plakalı Kanuni marka motosikletiyle ilerlerken kediye çarptıktan sonra gidon hakimiyetini kaybederek şarampole düştüğü ve olay yerinde hayatını kaybettiğini belirledi. Savcı ve Olay yeri inceleme ekiplerinin çalışmalarının ardından Ayhan Büyükkoç’un cenazesi otopsi yapılmak üzere Burdur Devlet Hastanesi morguna kaldırılırken motosiklet ise çekici yardımıyla otoparka çekildi. Kaza ile ilgili inceleme başlatıldı.
Denizli GEKA, Denizli sanayicileriyle Güney Ege Teknokentlerini ikinci kez bir araya getirdi DENİZLİ (İHA) – Denizli sanayisi, Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) organizasyonuyla Denizli, Aydın ve Muğla illerindeki Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde faaliyet gösteren ve iş dünyasına yönelik dijital çözümler sunan yazılım firmaları bir araya geldi. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda faaliyetlerini yürüten Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) ile Denizli İl Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü, Pamukkale Teknokent Yönetici A.Ş. ve Denizli Sanayi Odası Bilişim Komisyonu iş birliğinde organize edilen “2024 Teknokent Sanayi Buluşmaları” Pamukkale Teknokent toplantı salonunda düzenlendi. Buluşmada Denizli sanayisi ile Denizli, Aydın ve Muğla illerinde yer alan Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde faaliyet gösteren ve iş dünyasına yönelik dijital çözümler sunan yazılım firmaları bir araya geldi. Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın “İmalat Sanayinde Yeşil ve Dijital Dönüşüm Sonuç Odaklı Programı” ve Denizli İl Sanayi ve Teknoloji İş Birliği Kurulu’nun (SANTEK) sanayide dijitalleşme alanında yapılacak faaliyetleri doğrultusunda, sanayide yazılım kullanımı farkındalığının artırılması hedefiyle düzenlenen etkinlikte Denizli’de öne çıkan; “Tekstil ve Boyahane”, “Kablo ve Makine”, “Mermer ve Makine” olmak üzere 3 farklı sektöre yönelik odak grup toplantısı gerçekleştirildi. Bu yıl ikincisi düzenlenen etkinlikte, Denizli, Aydın ve Muğla Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde faaliyet gösteren yazılım firmaları, dijital çözümlere adapte olmak, bölgede üretilen teknoloji çözümlerinden ve dijital gelişmelerden haberdar olmak ve bu hedef doğrultusunda teknoloji geliştirme bölgelerindeki potansiyel çözüm ortakları ile tanışmak isteyen sanayi firmalarına uzmanlık alanları, dijitalleşme alanında sundukları hizmetleri ve çözümleri tanıtma fırsatı buldu. Etkinlikte, yazılım profesyonelleri ile sanayi firmalarının üretim, Ar-Ge/tasarım, idari/yönetim departmanları ile firma ortaklarından oluşan temsilcileri birebir görüşme imkânına da erişti. Güney Ege Teknokentlerinde üretilen teknoloji çözümlerinin ve dijital gelişmelerin masaya yatırıldığı odak grup toplantıları kapsamında bölgede sanayi ekosisteminin güçlendirilmesi, uluslararası ticaretin gelişmesi ve rekabet gücünün artırılması yönünde iş birliği çalışmalarının önemi vurgulandı.