ÇEVRE - 29 Eylül 2024 Pazar 17:36

Bayburt’ta silajlık mısır hasadı başladı

A
A
A
Bayburt’ta silajlık mısır hasadı başladı

Bayburt’ta yaklaşık 5 bin dekar alanda üretimi yapılan silajlık mısırın hasadına başlandı.


Hayvancılıkta kaba yem kaynağı olarak önemli bir yere sahip olan silajlık mısırın ekim alanları her geçen gün artmaya devam ederken, uygun bakım ve sulama koşullarını sağlayan üreticiler, mısırdan dekar başına yaklaşık 6 ton verim bekliyor. Akşar Köyündeki silajlık mısırın hasat çalışmalarını takip eden İl Tarım ve Orman Müdürü Selami Ersen, hayvan yeminde önemli bir yere sahip olan silajlık mısır ekim alanlarının son yıllarda artan sulama imkanlarıyla daha da önem kazanacağına vurgu yaptı.


Ersen, Karadeniz bölgesinden silajlık mısır için önemli miktarda talep olduğunu ve bu talebin çok büyük çoğunluğunun Bayburt’tan karşılandığını belirtti. Üreticilerle bir süre sohbet eden Ersen, çiftçilerin taleplerini de dinledi.



Bayburt’ta silajlık mısır hasadı başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Kütahya’da ’Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıttı Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, çeşitli etkinliklere katılmak üzere Kütahya’ya ziyarette bulundu. Prof. Dr. Cihad Demirli, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde (DPÜ) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde düzenlenen konferanslarda konuşmacı olarak yer aldı. Bu etkinliklerde, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’ni tanıtan Demirli, modelin sunduğu yenilikleri ve eğitime getirdiği dönüşümleri katılımcılarla paylaştı. DPÜ Eğitim Fakültesi Mehmet Akif Ersoy Konferans Salonu’nda düzenlenen konferansta, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli detaylı bir şekilde ele alındı. Programa, Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Taşpınar, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Başyiğit, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Demir, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Prof. Dr. Demirli, konuşmasında Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin, öğrencilerin akademik başarılarını artırırken onları çağın gerektirdiği becerilerle donatmayı amaçladığını belirtti. Modelin, fiziksel altyapının geliştirilmesi, teknolojik imkanların artırılması ve insan kaynağının niteliklerinin yükseltilmesi gibi temel hedeflere odaklandığını vurguladı. Eğitimde yeni ufuklar Demirli, modelin bireyleri akademik bilgiyle donatmanın yanı sıra milli ve manevi değerleri ön planda tutarak geleceğe hazırlamayı amaçladığını söyledi. Öğretmenlerin, öğrencilerin ilgisini çeken ve yeteneklerini geliştiren eğitim ortamları tasarlamalarının önemine dikkat çekti. Konferansın sonunda, Türkiye Yüzlü Maarif Modeli’nin eğitim sistemine getireceği köklü değişiklikler detaylı şekilde anlatıldı. Prof. Dr. Demirli, Kütahya’da olmaktan ve modelin tanıtımını gerçekleştirmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.