ASAYİŞ - 30 Temmuz 2024 Salı 12:36

Elektrik direğini çalan şüpheli jandarmadan kaçamadı

A
A
A
Elektrik direğini çalan şüpheli jandarmadan kaçamadı

Aydın’ın Çine ilçesinde elektrik direği ve kablolarını çalan şüpheliler, jandarmanın 264 saatlik kamera kaydı izlemesinin ardından kıskıvrak yakalandı. Jandarmanın dikkati sayesinde yakalanan 3 şüpheli ile otlara gizlenmiş durumda 12 elektrik direği ele geçirildi.



Olay, Çine ilçesi Seferler Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre bir elektrik dağıtım şirketine ait tahta makaraya sarılı elektrik kablosu ve elektrik direği kimliği belirsiz şahıs ya da şahıslarca çalındı. İhbar üzerine olay yerine gelen jandarma ekipleri, şüphelilerin bulunması için çalışma başlattı. Bölgede bulunan 22 kamera ve 264 saatlik kamera kaydı inceleyen ekipler, detaylı araştırma sonucu İ.K., Ü.K. ve B.Y. isimli şüphelilerin hırsızlık olayını gerçekleştirdiği tespit edildi. Harekete geçen jandarma ekipleri, şüpheli şahısların ikametlerinde ve eklentilerinde yapılan aramada otlara gizlenmiş şekilde 12 adet elektrik direği ele geçirdi. Yakalanarak gözaltına alınan şüpheliler hakkında adli işlem başlatıldı.



Elektrik direğini çalan şüpheli jandarmadan kaçamadı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce Uzmanından okula uyum için velilere öneriler Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Dr. Öğretim Üyesi Meltem Küçükdağ, yeni eğitim öğretim dönemi öncesinde öğrencilerin okula uyum sürecini kolaylaştıracak önemli tavsiyelerde bulundu. Okulların açılmasıyla çocukların genellikle çeşitli duygusal ve psikolojik tepkiler verdiğine dikkat çeken Dr. Meltem Küçükdağ “Bu tepkiler çocuğun yaşına, karakterine, okul deneyimlerine ve aile ortamına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, bazı çocuklar okula dönüşü heyecanla beklerken, diğerleri kaygı, stres veya belirsizlik hissedebilir. Okula dönüş dönemi, çocukların çeşitli duygusal tepkiler geliştirdiği bir süreçtir. Ebeveynler ve öğretmenler, bu dönemde çocukların duygusal ihtiyaçlarına dikkat etmeli, onlara destekleyici bir ortam sunmalı ve gerekirse profesyonel yardım almaktan çekinmemelidir” diye konuştu. “Ailelerinden ayrılma kaygısını tetikleyebilir” Okulun ilk gününde ailelerin, çocuklarının yeni bir akademik yıla başlamasıyla birlikte çeşitli psikolojik sorunlarla karşılaşabildiklerini ifade eden Küçükdağ, “Bu sorunlar hem çocuklarının yaşadıkları zorluklardan kaynaklanabilir, hem de kendi endişeleri ve beklentileriyle ilgili olabilir. Okul dönemi boyunca en sık karşılaşılan psikolojik sorunlar ise hem çocuklarda hem de ailelerde çeşitli şekillerde ortaya çıkabilir. Özellikle küçük çocuklar için okulun ilk günü, ailelerinden ayrılma kaygısını tetikleyebilir. Bu durum, ebeveynlerde de yoğun bir endişe oluşturabilir. Ebeveynler, çocuklarının okula uyum sağlayıp sağlayamayacağı, ağlayıp ağlamayacağı gibi konularda stres yaşayabilirler. Çocuklarının okuldan ve yeni deneyimlerden korkması, ebeveynlerde endişe oluşturabilir. Çocuğun sosyal uyum sağlayamaması, arkadaş edinme zorluğu ya da akademik baskılar gibi faktörler, ebeveynlerin kaygı düzeyini artırabilir. Ebeveynler, çocuklarının akademik başarılarıyla ilgili yüksek beklentiler taşıyabilir. Bu durum, özellikle okulun ilk günlerinde, çocuğun performansı hakkında belirsizlik olduğunda ebeveynlerde stres ve baskı hissi oluşturabilir” ifadelerini kullandı. “Dikkat ve davranış sorunları olan çocuklar için zorlu bir süreç olabilir” Okul fobisi, sosyal kaygı, akademik stres, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunu (DEHB) okul döneminde en sık karşılaşılan psikolojik sorunlar olarak sıralayan Küçükdağ, “Bazı çocuklar, okula gitme konusunda yoğun bir korku ve isteksizlik yaşayabilirler. Bu durum, fiziksel belirtilerle (karın ağrısı, baş ağrısı) kendini gösterebilir ve çocuğun okula devamını olumsuz etkileyebilir. Özellikle sosyal becerileri gelişmemiş çocuklar, arkadaş edinme ve sosyal etkileşimler konusunda zorluk yaşayabilirler. Bu durum, çocuğun okula uyum sağlamasını zorlaştırabilir ve sosyal izolasyona yol açabilir. Çocuklar, derslerde başarılı olma baskısıyla karşı karşıya kaldıklarında, akademik stres yaşayabilirler. Bu durum, özellikle sınav dönemlerinde yoğunlaşabilir ve çocuklarda özgüven eksikliğine, kaygıya ve hatta depresyona yol açabilir. Okul dönemi, DEHB gibi dikkat ve davranış sorunları olan çocuklar için zorlu bir süreç olabilir. Bu durum, çocukların derslere odaklanmasını zorlaştırabilir ve akademik başarılarını olumsuz etkileyebilir” diye konuştu. Çocukların okula dönüşte yaşadığı kaygı ve endişenin, çeşitli belirtilerle kendini gösterebildiğine dikkat çeken öğretim üyesi Küçükdağ, bu belirtilerin çocuğun okul uyumunu olumsuz etkileyebildiğini belirtti. Çocukların genellikle üzgün, huzursuz, ağlama nöbetleri, ayrılma kaygısı ve odaklanma sorunları gibi duygusal belirtiler gösterdiğini dile getiren Küçükdağ, kaygı ve endişelerini karın ağrısı ve mide bulantısı, uyku sorunları, iştah değişiklikleri, yorgunluk ve enerji eksikliği gibi de fiziksel belirtilerle de sergileyebileceklerini sözlerine ekledi. Çocukların, okul kaygısını genellikle okula gitmek istememe, hastalık bahanesi uydurma veya okuldan kaçma girişimleriyle de gösterdiğini kaydeden Küçükdağ, “Kaygılı çocuklar, ebeveynlerine veya güvenli buldukları birine aşırı bağlanabilirler. Ebeveynlerinden ayrılmak istemez, sürekli yanlarında olmak isteyebilirler. Bazı çocuklar, kaygılarını öfke ve sinirlilikle ifade edebilirler. Okula gitme konusunda direnç gösterme, ani öfke patlamaları bu dönemde görülebilir. Bu belirtiler, çocuğun okula uyum sağlama sürecinde zorluk yaşadığını gösterebilir. Ebeveynlerin ve öğretmenlerin bu belirtilere dikkat etmeleri, gerektiğinde destekleyici adımlar atmaları önemlidir” dedi. “Ebeveynlerin En Önemli Görevlerinden Biridir” Ebeveynlerin de, okulun pozitif yanlarına vurgu yaparak çocuklarını teşvik edebileceğini dile getiren Küçükdağ, “Çocuğun kaygılarını anlamak ve dinlemek, ebeveynlerin en önemli görevlerinden biridir. Onları dinlemek, endişelerini ciddiye almak ve gerektiğinde onları rahatlatıcı sözlerle desteklemek önemlidir. ‘Seni anlıyorum. Seninle gurur duyuyorum’ gibi cesaretlendirici ifadeler kullanılabilir. Sabah rutini oluşturmak, çocukların okula hazırlık sürecini daha düzenli hale getirir. Kahvaltı, diş fırçalama, çanta hazırlığı gibi aktiviteleri belli bir sırayla yapmak, çocukların okul gününe daha rahat başlamasını sağlar. Çocuklara okula hazırlık sürecinde sorumluluk vermek, onların özgüvenini artırır. Kendi kıyafetlerini seçmek, çantalarını hazırlamak gibi basit görevler, çocukların bağımsızlıklarını geliştirmelerine yardımcı olabilir. Ebeveynler, çocuklarına duygusal destek sunarak onların kaygılarını hafifletebilirler. Çocuklar, okulun ilk gününde ebeveynlerinin onlara inandığını ve desteklediğini bilmek isterler. Bu, onları cesaretlendirir ve güven verir. Çocukların okula dönüş sürecinde farklı duygular yaşaması normaldir. Ebeveynlerin sabırlı ve anlayışlı olması, çocukların bu süreci daha kolay atlatmalarına yardımcı olur. Çocuklar, ailelerinden aldıkları bu destekle okulun ilk gününe daha rahat ve güvenli bir şekilde başlayabilirler. Bu süreç, sadece akademik başarıya değil, aynı zamanda çocuğun genel mutluluğuna ve gelişimine de katkıda bulunur” diyerek açıklamalarını sürdürdü. Çocukların stres yönetiminde hem ailelere hem de öğretmenlere önemli görevlerin düştüğünü belirten Dr. Küçükdağ, “Çocuklar, yetişkinler kadar olgun olmadıkları için stresle başa çıkma becerilerini geliştirmede rehberliğe ihtiyaç duyarlar. Çocukların duygularını tanımasına ve ifade etmesine yardımcı olun. Onlara ‘Nasıl hissediyorsun?’ gibi sorular sorarak duygusal farkındalıklarını artırın. Sağlıklı yaşam tarzını teşvik edin. Okul, ev ödevleri ve serbest zaman gibi günlük aktiviteleri bir rutin haline getirin. Ebeveynler, çocuklarına sevgi ve güven dolu bir ortam sunarak onlara duygusal destek verebilirler. Sorunları birlikte çözmeye çalışın, alternatif çözümler üzerinde konuşun ve çocuklara sorumluluk vererek onların özgüvenini artırın” dedi. “Öğretmenler, sınıf ortamında güven ve anlayışa dayalı bir atmosfer oluşturmalıdır” Okula alıştırma sürecinde öğretmenler için de tavsiyelerde bulunan Küçükdağ, “Öğretmenler, sınıf ortamında güven ve anlayışa dayalı bir atmosfer oluşturmalıdır. Çocuklar, öğretmenlerinin onları anladığını ve desteklediğini hissettiklerinde daha az stres yaşarlar. Dikkat dağınıklığı, içe kapanma, aşırı sinirlilik gibi belirtiler, çocukların stres altında olduklarını gösterebilir. Bu tür belirtileri fark ettiğinizde, öğrencinizle bire bir konuşmalar yaparak destek sunabilirsiniz. Öğrencilerinizle açık iletişim kurun ve empati gösterin. Onların duygularını ciddiye alın ve ihtiyaç duyduklarında onlara destek olun. Çocukların kendilerini ifade etmelerine imkan tanıyan sınıf tartışmaları veya bireysel görüşmeler, stresin azaltılmasına yardımcı olabilir. Öğrencilere, sınıfta rahatlatıcı teknikler öğretin. Derin nefes alma, kısa meditasyonlar veya basit gevşeme egzersizleri, çocukların stresle başa çıkma becerilerini artırabilir. Bu tür teknikleri ders aralarında veya zorlu etkinliklerden önce uygulayabilirsiniz. Öğrencilere yapıcı ve destekleyici geribildirim verin. Başarıları kutlamak, çabaları takdir etmek ve gelişim alanlarını olumlu bir şekilde ifade etmek, çocukların stres düzeyini düşürebilir ve motivasyonlarını artırabilir. Ailelerle düzenli iletişimde olun ve onların da çocuklarına nasıl destek olabilecekleri konusunda bilgi paylaşın” şeklinde açıklamasını tamamladı.
Bilecik İBB Başkanı İmamoğlu, Bozüyük’te Kurtuluş Savaşı ve İnönü Zaferleri Anı Evi ve Seyir Terası’nın açılışına katıldı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Bilecik’in Bozüyük ilçesinde Kurtuluş Savaşı ve İnönü Zaferleri Anı Evi ve Seyir Terası’nın açılışına katıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı üstlenilen ve 28 Ocak 2023 yılında temeli atılan anı evinin açılışına katılan İmamoğlu, yaptığı konuşmada, "Sanki ülkemizde bütün konular bitmiş, her meseleyi halletmişiz ve hiçbir sorunumuz yokmuş gibi hepiniz biliyorsunuz Harbiye’nin pırıl pırıl mezunlarıyla uğraşmayı bir mesele kabul ederek bunun üzerinden dahi siyasi rant elde etme hakkına artık hüzünleniyorum. Bu tür tutum ve tavırları bu millete ne kadar kötü olduğunu hiç hesaba katmıyorlar mı diye düşünüyorum. Özellikle seçilmiş bir toplantıda milletini birbirine uzaklaştırma gayreti içerisinde insanları tahdit eden anlayışı kınıyorum. Açıkçası o özellikle seçilmiş toplantıda ve ortamda olaydan tam 8 gün sonra ağızlar açılarak sönmüş bir ateş parlatılmak isteniliyor. Ben diyorum ki Allah aşkına derdiniz ne sizin? Buradan çıkarmak istediğiniz olan ne sizin? Buradan neyi büyütüyorsunuz? Allah’ın bir gününü bile bu milleti kavga ettirmeden bu millete bir ortam oluşturmayacak mısınız? Nedir derdiniz sizin? Bu millete niye kavga ettirmek istiyorsunuz? İnsanlar biraz birbirini seviyor, insanlar biraz daha sevecek kucaklaşacak diye ödü kopuyor bunların. Gençler ne yapmış? En mutlu, en gururlu, en onurlu günlerinde büyük bir coşkuyla annelerinin, babalarının, ablalarının, ağabeylerinin, kardeşlerinin huzurunda büyük bir coşkuyla ne yapmış? Ya bu memleketin kurucusu, evini, yatağını görmemiş, annesine doya doya sarılamamış, hayatını cephelerde geçirmiş ebedi baş komutana teşekkür ediyorlar. Bundan ne istiyorsun? Mustafa Kemal Atatürk’e saygısını dile getirmenin bunun altından iş çıkarmanın, iş aramanın çabası ne? Bakın bugün teğmenlere kızdığınız o çocukların içindekini ne yaptınız biliyor musunuz? O teğmenlerin içinde parlayan pırıl pırıl ışığı karanlık bir tülle kapattınız. Orada kamerada görülen 20-30 tane genç yok. Uzaktan çekilen fotoğrafa bakın.3 tane genç kızımızın birinci olduğu okullardaki yüzlerce gencin akın akın gelerek simgeleri olan kılıcını havaya kaldırarak kutlamalarını yapmışlar” ifadelerini kullandı. Bozüyük Belediye Başkanı Mehmet Talat Bakkalcıoğlu ise, “Ben 4’üncü dönem belediye başkanlığı yapıyorum. 2000 yılının öncesini de 2019 yılının sonrasını da biliyorum. Eskiden bizim gibi ilçeler daha küçük ilçeler belediyeye destek için büyükşehirlere giderler ve büyükşehir belediye başkanlarına derler ki, ‘Kenara çıkardığınız eskimiş kamyon var mı, kepçe var mı, araç var mı? Varsa bana verir misin?’, destekler böyle olurdu. Ama 2019-2024 yılı döneminde Ekrem başkanımız bambaşka bir yapılanmayı yelkendi. Ekipleri gönderdi. Önce Marmara bölgesindeki belediye başkanlara daha sonra tüm Türkiye’de ki belediyelere gönderdi ve dedi ki onlar geldiler bize yapmak istediğiniz projeleri ortak olarak yapabilir miyiz nasıl yaparız? Ben açıkçası ben şaşırdım. Ve bu yöntemle 5 yıl içinde bir çok kente belediyeye büyük eserler yaptı sayın başkanımız” dedi. Kurdele kesilmesinin ardından törene katılanlar yeni yapılan anı evini gezmeleri sonrası program sona erdi. Açılış törenine, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu yanı sıra Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, Bozüyük Belediye Başkanı Mehmet Talat Bakkalcıoğlu, partililer ve çok sayıda vatandaş katıldı.