ASAYİŞ - 21 Mart 2025 Cuma 18:53

Antalya’da 9 aydır kayıp şahıs için yeraltı görüntüleme cihazı ile arama yapıldı

A
A
A
00:00
00:00
HD

Yaklaşık 3 saat süren çalışmalarda Demirci’ye ait bir ize rastlanmadı.

29 Haziran 2024 tarihinde arkadaşları ile Konyaaltı Sahili’ne giden ve kendisinden bir daha haber alınamayan Ali Can Demirci’nin ailesine bir kişinin Demirci’nin gömüldüğü yeri bildiğini söylemesi üzerine bölgede arama yapıldı. Aile, Ali Can Demirci ve arkadaşlarının olay günü son görüldüğü yer olarak kendilerine söyleyen noktada gence ait bir iz aradı.

Antalya’da 9 aydır kayıp şahıs için yeraltı görüntüleme cihazı ile arama yapıldı

Yeraltı Görüntüleme Cihazı ve kadavra köpeği ile arama yapıldı

Ailenin talebi üzerine Antalya Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Cinayet Büro Amirliği, Olay Yeri İnceleme ekipleri bölgede inceleme yaptı. Şahsın aileye tarif ettiği yere gelen ekipler yeraltı görüntüleme cihazı ile arama yaptı. Cihazda şüpheli olarak belirlenen noktalarda Mia isimli kadavra köpeği ile bölgede Demirci’ye ait herhangi bir iz aradı. Ekiplerin çalışmaları sırasında Demirci’nin yakınları endişeli gözlerle arama çalışmalarını izledi. Yapılan arama neticesinde Ali Can Demirci’ye ait herhangi bir ize rastlanmadı.

Antalya’da 9 aydır kayıp şahıs için yeraltı görüntüleme cihazı ile arama yapıldıRamazan Bozca

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul KEMANKEŞ 1 azami uçuş ve dalış testini başarıyla geçti Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği KEMANKEŞ 1 Yapay Zeka Tabanlı Mini Seyir Füzesi’nin test süreci devam ediyor. KEMANKEŞ 1 bu kapsamda yapılan Azami Uçuş ve Dalış Testi’ni başarıyla tamamladı. Baykar tarafından geliştirilen yüksek teknoloji ürünü yapay zeka tabanlı insansız sistemler başarıyla testleri tamamlamaya devam ediyor. Bu kapsamda 2 adet KEMANKEŞ 1 Yapay Zeka Tabanlı Mini Seyir Füzesi Azami Uçuş ve Dalış Testi’ni başarıyla tamamladı. Azami uçuş ve dalış testi Baykar’ın geliştirdiği KEMANKEŞ ailesinin ilk üyesi olan KEMANKEŞ 1 Yapay Zeka Tabanlı Mini Seyir Füzesi’nin test takvimi başarıyla ilerliyor. Edirne’nin Keşan ilçesinde bulunan Baykar Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nden 2 adet KEMANKEŞ 1 ile havalanan Bayraktar TB2 SİHA test kapsamında belirlenen noktaya havada seyretti. Daha sonra sırasıyla KEMANKEŞ 1 Yapay Zeka Tabanlı Mini Seyir Füzeleri Azami Uçuş ve Dalış Testi için Bayraktar TB2’den ayrıldı. Belirlenen noktalara doğru 100 kilometrenin üzerinde havada seyreden mini seyir füzeleri Azami Uçuş ve Dalış Testini başarıyla tamamladıktan sonra paraşüt ile iniş gerçekleştirdi. İlk kez TEKNOFEST’te sergilendi Stratejik hedeflere karşı kullanılmak üzere Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen mini akıllı seyir füzesi KEMANKEŞ 1, 27 Nisan - 1 Mayıs tarihleri arasında Atatürk Havalimanı’nda TEKNOFEST 2023 kapsamında ilk kez halka açık bir şekilde sergilendi. KEMANKEŞ 1, adını attığı okla en zorlu şartta dahi hedefi tam isabetle vuran tarihimizdeki okçulardan alıyor. Milli İHA’ların vurucu gücü KEMANKEŞ 1, Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar AKINCI TİHA, Bayraktar TB2 SİHA ve Bayraktar TB3 SİHA’ya entegre edilerek görev yapabilecek. Yaklaşık 1 saat havada kalabilen mini akıllı seyir füzesi, sahip olduğu jet motoru sayesinde süratle yol alarak düşman hattı gerisindeki en riskli hedeflere karşı etkinlik gösterebilecek. 200+ kilometre görev menziline sahip KEMANKEŞ 1, yapay zeka destekli optik güdüm sistemi sayesinde hedefini tanıyarak zorlu hava şartlarında dahi tam isabetle imha kabiliyetine sahip olacak. Muharabe sahasında dengeleri değiştirecek Yapay zeka destekli oto pilot sistemi ile otonom uçuş gerçekleştirip stratejik hedefleri yüksek hassasiyetle etkisiz hale getirerek muharebe sahasında dengeleri değiştirecek. Gece ve gündüz şartlarında kullanılabilecek KEMANKEŞ 1, barındırdığı anti-jamming teknolojisi sayesinde elektronik karıştırmalardan etkilenmeden görev yapabilecek. Bağlı olduğu platform ile tüm görüş hattı haberleşmesi gerçekleştiren KEMANKEŞ 1, elde ettiği tüm veri ve görüntüleri platform üzerinden yer kontrol istasyonuna ileterek kullanıcıya veri takibi konusunda destek sağlayacak. Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin yüzde 83’ünü ihracattan elde etti. 2023’te 1.8 milyar dolarlık ihracat yapan Baykar, ülkemizdeki tüm sektörlerde en çok ihracat gerçekleştiren ilk 10 firma arasında yer aldı. Dünya insansız hava aracı ihracat pazarının en büyük firması olan Baykar, 2024 yılında da küresel ölçekteki başarısını sürdürdü ve gelirlerinin yüzde 90’ını ihracattan elde ederek 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Dünyanın en büyük İHA şirketi Baykar İhracatın Şampiyonları Ödülü alan Baykar, 2021, 2022 ve 2023 yıllarında Savunma Sanayi Başkanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Önceki yıl sektör ihracatının üçte birini tek başına yapan Baykar, 2024’te de savunma ve havacılık sektörünün toplam ihracatının dörtte birini tek başına gerçekleştirerek Türkiye’yi küresel SİHA ihracat pazarında lider konuma taşıdı. Dünyanın en büyük insansız hava aracı şirketi olan Baykar, Bayraktar TB2 SİHA için 34 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 11 ülke ile olmak üzere toplam 36 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.
Bolu Tarihi çarşının 54 yıllık iplikçisi, dünya pazarına açıldı Bolu’da tarihi Yukarı Çarşı’da 54 yıldır yün ve tuhafiye satışı yapan dükkan, dünya pazarına açıldı. 8 yaşında çırak olarak başladığı işleri yürüten Murat Gürol, "Kız kardeşimin eşi de bankacılıkta müdürlükten ayrılıp geldi ve bu işi daha da büyütmek için beraber çalışıyoruz. Amerika’nın içinde bile ürün satıyoruz. Uluslararası şirketler üzerinden mağazalar açarak bir yer edindik" dedi. Bolu’nun tarihi Yukarı Çarşı’sında 54 yıldır faaliyet gösteren yün ve tuhafiye dükkanı dünya pazarına açıldı. 1971 yılında amcası Adnan Gürol’un açmış olduğu yüncü dükkanına Murat Gürol (54), 8 yaşında satış yaparak, dükkana çırak olarak başladı. Okulların tatil olduğu günlerde amcasına yardım için giden Murat Gürol, 18 yaşında amcasını kaybetti. Üniversite okumayıp amcasının işlerini devam ettirme kararı alan Murat Gürol, işlerin başına geçti. Evlilik sürecinin ardından 25 yaşında eşiyle birlikte tarihi çarşıda işlerini büyüttü. İplik ve tuhafiye üzerine yıllarca birebir insanlara satış yapan Gürol, ailenin damatlarının da işlere dahil olmasıyla dünya pazarına açıldı. Murat Gürol’un kız kardeşinin eşi Harun Aydın, 10 yıldır çalıştığı bankadaki yöneticilik konumunu bırakarak, iplik ve tuhafiye dükkanını web pazarına sundu. Murat Gürol, artık Amerika’daki bir teyzenin bile evinde oturup örgü yapmak istediği ipi ulaştırdıklarını belirtti. "Liseyi bitirip üniversite kazanmama rağmen gitmedim" Murat Gürol, "Yün ve tuhafiye dükkanının kurucusu rahmetli Adnan amcamın yanında büyüdüm. Amcam ben 17-18 yaşındayken vefat etti. Ondan sonra liseyi bitirip üniversite kazanmama rağmen gitmedim. Tercihimi ticaretten yana kullandım. Bu şekilde de bir büyüme sağladık. Daha sonraki süreçlerde başka işler de yaptık. Kuyumculukta bulunduk, otel ve restoran işleri de yaptık. Sonra kız kardeşlerimin eşleri de yanıma geldi. Şimdi hep beraber bu süreci devam ettiriyoruz" şeklinde konuştu. "Ben 8 yaşında dükkânda satış yapmaya başladım" 54 yıldır sektörde olduklarını belirten Murat Gürol, "Benim doğumumla, yani 1971’den beri bu sektördeyiz. Ben 8 yaşında dükkânda satış yapmaya başladım. Yani 8 yaşındaydım satışa başladığımda. Tabii bu vesileyle gençlere de önerilerimiz olacak. Ticaret güzeldir. Layıkıyla, ahlakıyla yaparsan ve önüne hedefler koyarsan başarılı olacağına inanıyorum. Bu sadece bu sektör için değil, ticaretin genel kuralıdır. Uzun süre kalıcı olanlara baktığınızda bunu göreceksiniz. O felsefeye uyan insanlardır" dedi. "Amerika’nın içinde bile ürün satıyoruz" Artık Amerika Birleşik Devletleri’ne bile iplik sattıklarını ifade eden Gürol, "Şu anda sektörde gerçekten parmakla sayılan firmalardan biriyiz. Türkiye çapında bu konumdayız. Bununla birlikte bir internet sitesi kurduk. Globalleşme mantığıyla yeni bir marka oluşturduk. Kız kardeşimin eşi de bankacılıkta müdürlükten ayrılıp geldi ve bu işi daha da büyütmek için beraber çalışıyoruz. O teknik kısımlarla ilgileniyor, ben ise işin organizasyon tarafına bakıyorum. Birlikte güç birliği yaptık. Amerika’nın içinde bile ürün satıyoruz. Uluslararası şirketler üzerinden mağazalar açarak bir yer edindik" diye konuştu. "Amerika, Kanada, Meksika gibi ülkeler üzerinden ihracata devam ediyoruz" 54 yıllık firmanın yurt dışı pazarına açıldığını dile getiren Harun Aydın, "Şu anda mikro ihracat üzerinden yurt dışına açılmış durumdayız. Bu süreç pandemi öncesinde başladı. Pandemi ile beraber online ticaretin hız kazanmasıyla kendi sektörümüzü geliştirme kararı aldık. O dönemde insanlar dışarı çıkamadığı için online talep arttı. Bunun üzerine yurt dışı piyasasında kendimizi geliştirip sonrasında da yurt dışına açılmayı düşündük. Yaklaşık bir yıldan fazladır mikro ihracat üzerinden ürünlerimizi yurt dışında pazarlıyoruz. Şu anda dünyada birkaç ülke buna dahil. Avrupa pazarı yeni gündemimizde, ama ondan önce Amerika, Kanada, Meksika gibi ülkeler üzerinden ihracata devam ediyoruz. Halihazırda tabii bizim ana kalemimiz yine yurt içi. Yurt içinde de güzel bir pazar payımız oluştu. Kendi tescilli markamız üzerinden yerelde tüm müşterilerimize şehirler, ilçeler, köyler dahil hizmet veriyoruz" ifadelerini kullandı. "Mevcut hedefimiz pazar lideri olmak" 10 yıllık bankacılık tecrübesini yün ve tuhafiye işiyle birleştirdiğini ifade eden Aydın, "Ben yaklaşık 10 yıl ticari bankacılık yaptım. En son özel bir bankada bölge satış yöneticiliğinden istifa ederek bu işe yöneldim. Dijital tarafla ilgili de 6 yaşından beri bilgisayar kullanıyorum. Aile geçmişimizi birlikte yukarılara taşıma hedefiyle tecrübemizi dijitale aktardık. Her sektörde insanların kendine kattığı şeyler oluyor, ama kendi sektörümde özellikle araştırma, geliştirme ve ticari bankacılıktaki eğitimlerimi bu işe yansıttım. İstatistik ve veri bizim bankacılıkta çok kullandığımız şeylerdi. Pazar araştırmalarında mevcut ürünlerin satış adetlerinin dönemselliği, müşterideki karşılığı gibi analizler yapılabiliyor. Bankacılık analiz sever. Bu tecrübeyi de sektöre yansıttık. Mevcut hedefimiz pazar lideri olmak. Çalışmalarımız bu yönde devam ediyor. En önemlisi, geçmişteki aile tecrübemizi Murat abimizin de destekleriyle yerelden genele, genelden yurt dışına taşımak. Bir aile şirketinin dijitalleşmesi diyebiliriz buna. Yurt içinde gitmediğimiz köy, kasaba kalmayacak şekilde hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Aynı gün kargo ile çalışarak müşteriyi bekletmeden ürünü ulaştırıyoruz. Amacımız, kapıya kadar bu ürünleri güvenle ulaştırıp müşteriyi memnun etmek. Yurt dışındaki hedefimiz ise ülkemizin ekonomisine katkı sağlamak. Yabancılara satış yaparak ülkeye döviz girdisi kazandırmayı amaçlıyoruz. Büyüme hedeflerimiz bu yönde devam edecek. İnşallah başarıyla ilerleyeceğiz" dedi.