POLİTİKA - 01 Aralık 2011 Perşembe 09:27

TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

A
A
A
TBMM BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUN TEKLİFİ YASALAŞTI

TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı.
TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Meclis Teşkilatını yeniden yapılandıran, çalışanlara yönelik yeni düzenlemeler getiren TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanun Teklifi, kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, ’’TBMM Genel Sekreterliği Teşkilatı’’nın adı ’’TBMM Başkanlığı İdari Teşkilatı’’ olarak değişti. TBMM Başkanı’na yardımcı olmak üzere 5 başkan başmüşaviri, 15 başkan müşaviri ile 15 müşavir atanabilecek. Başkan başmüşaviri, başkan müşaviri ve müşavir kadrolarına, her biri kadro unvanının toplam
sayısının yüzde 40’ı oranında, istisnai memuriyet hükümlerine göre açıktan veya naklen atama yapılabilecek. Başkanlık Divanı, siyasi parti gruplarının personel ihtiyacını tespit edecek. Divan, ayrıca dolu kadrolarda derece ve sınıf değişikliği ile boş kadrolarda, sınıf, unvan ve derece değişikliği ile sınıflar arası atama yapabilecek.
Genel sekreter ya da genel sekreter yardımcılığı için üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren fakültelerinden veya YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olma ve en az 12 yıl kamu veya özel sektörde çalışma şartı aranacak. Memuriyette ilk defa idari teşkilat kadrolarında başlayacak olanlar, ÖSYM tarafından yapılan sınavda başarılı olanlar arasından sınavla seçilecek.
TBMM harcamalarının dış denetimi, her yıl Sayıştay tarafından görevlendirilen üç denetçiden oluşan bir komisyonca yalnızca hesaplar ve bunlara ilişkin belgeler esas alınarak yapılacak.
TBMM Genel Sekreterliği Kanunlar ve Kararlar, Bütçe ve Araştırma Merkezi Müdürlükleri ve Tutanak Müdürlüğünde müdürlük veya müdür yardımcılığı yapmış ya da yapmakta olanlar Yasama ve Denetimden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcılığına atanabilecek. TBMM Genel Sekreterliğinde uzman unvanlı kadrolarda bulunanlardan, kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Kanunlar ve Kararlar Müdürlüğünde görevli olanlar, yasama uzmanı kadrolarına atanabilecek.
15 Ocak 2012 tarihinden önce Meclis kadrosunda bulunun personel, Meclisin mali ve sosyal haklarına ilişkin eski hükümlerden yararlanmaya devam edecek.
İDARİ TEŞKİLATTA ÇALIŞTIRILACAK PERSONEL SINAVLA ALINACAK
İdari teşkilatta toplam kadro sayısının yüzde 20’sini geçmemek üzere, sözleşmeli ve geçici personel de sınavla alınmak koşuluyla çalıştırılabilecek. İdari teşkilat kadrolarında herhangi bir personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmasına ihtiyaç duyulması ve Başkanlık Divanında bu konuda karar alınması halinde, atamaya ilişkin talep, TBMM Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı’na bildirilmek üzere Başkanlığa gönderilecek. Devlet Personel Başkanlığı, personelin atanacağı kurum ve kuruluş
ile kadro görevini tespit edecek. İdari teşkilat personeli, Başkanlık tarafından uluslararası kuruluşlarda görevlendirilebilecek.
DANIŞMANLARA İLİŞKİN DÜZENLEME
TBMM faaliyetleri ile ilgili Meclis Başkanı’na danışmanlık yapmak üzere, kadro şartı aranmaksızın ve diğer kurumların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak 5 TBMM Başkan danışmanı çalıştırılabilecek. Milletvekilleri için 1 danışman, 2. danışman ve ilave bir personel sözleşmeli olarak çalıştırılabilecek.
Her siyasi parti grubunda 10 grup danışmanı, 25 büro görevlisi, partilerin milletvekili sayısının yüzde 10’u oranında ek büro görevlisi; yasama faaliyetlerinde milletvekillerine yardımcı olmak üzere her milletvekili için bir danışman, bir danışman yardımcısı ve ek bir personel sözleşmeli olarak çalışabilecek. Danışmana 83500, ikinci danışmana 73000, diğer personele ise 63000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda aylık sözleşme ücreti ödenecek.
Söz konusu sözleşmeli personel ile ilgili düzenleme, 15 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe girecek. Sınavlarda yasama uzman yardımcılığı için 35, stenograflık için ise 30 yaşını geçmeme şartı aranacak. TBMM Genel Sekreteri de diplomatik pasaport alabilecek.
MECLİS BAŞTABİPLİĞİ, SAĞLIK BAKANLIĞI’NA DEVREDİLECEK
Meclis Baştabipliği, Sağlık Bakanlığı’na devredilecek. Sağlık hizmetleri, TBMM Başkanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokol çerçevesinde, bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastanelerince ve bu hastanelerin TBMM yerleşkesi içinde kuracakları yataklı veya yataksız sağlık birimlerince verilecek. Özel sağlık kurumlarında da sağlık hizmeti alınabilecek.
MECLİSİ, POLİS KORUYACAK
TBMM’nin bütün bina, tesis, eklenti ve arazisinde kolluk ve yönetim hizmetleri, TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenecek. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet, İçişleri Bakanlığı tarafından TBMM Başkanlığı’na tahsis edilecek. Böylece, Meclisin güvenliği yalnızca polis tarafından sağlanacak. Meclisteki Tabur Komutanlığının görev süresi sona erecek. Kanun yürürlüğe girdikten sonra Mecliste görevlendirilecek polis memurları, Meclisin mali haklarından yararlanamayacak.
ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEYENLERE YÜZDE 30 İLE 50 ARASINDA FAZLA İKRAMİYE
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkan Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, İdari Şube Müdürü, Saray Müdürü ve Müdür Yardımcısı, Grup Başkanı, İşletme, Fabrika ve Personel müdürlükleri unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri sona erecek. Aynı unvanlı bu kişiler, TBMM Başkanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilecek. rat kadrolarında herhangi bir personel
TBMM Genel Sekreterlik kadrolarında görev yapanlardan, emekli aylığı bağlanmaya hak kazanan ve bu tarihten itibaren 4 ay içinde emeklilik başvurusunda bulunanlara emekli ikramiyesi; yasanın yayımı tarihi itibariyle yaş haddinden emekliliğine en fazla 3 yıl kalanlara yüzde 30, 3 yıldan çok 6 yıldan az kalanlara yüzde 40, 6 yıldan fazla kalanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek. Bu şekilde emekli olanlardan boşalan toplam kadro sayısının yüzde 40’ı, hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilecek.
Genel Sekreterlikte geçici personel olarak görev yapan ve kanun yürürlüğe girdikten sonra emekli aylığı bağlanmasına hak kazananlara iş sonu tazminatları ise emekli aylığı bağlanmasına hak kazanılan tarihi aşan süresi 10 yıl ve üstü olanlara yüzde 30, 5 ile 10 yıl arasında olanlara yüzde 40, 5 yıldan az olanlara yüzde 50 oranında fazla ödenecek.
İDARİ TEŞKİLATTA 4-C STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARA ÖNCELİK
İdari teşkilata personel alımında 4-C statüsünde çalışanlara öncelik verilecek. Alınacak toplam personelin yüzde 20’si, 4-C’li çalışanlardan olacak. 4-C’li personelin atanmasında, kurum içindeki sınavlarda başarılı olma şartı aranacak. İdari teşkilatta norm kadro ilke ve standartları uygulanacak. Meclisteki personel sayısı norm kadro sayısına düşünceye kadar personel alınmayacak. Personelde aranacak nitelikler, norm kadro ilke ve standartları dikkate alınarak Başkanlık Divanınca belirlenecek.
TBMM Başkanvekili Meral Akşener, gece saatlerinde teklifin yasalaşmasının ardından birleşimi saat 14.00’de toplanmak üzere kapattı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un adı doğduğu köyde yaşatılacak Erzurum’un Olur ilçesi Coşkunlar Mahallesi, üç buçuk yıl önce Suriye’nin Gara bölgesinde rehine kurtarma operasyonunda şehit olan Yüzbaşı Burak Coşkun’un adını yaşatacak önemli bir projeye ev sahipliği yaptı. Erzurum Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan taziye evi, bugün düzenlenen törenle açıldı. Genelkurmay Başkanı Orgeneral Metin Gürak’ın mesaj gönderdiği açılış törenine Olur Kaymakamı Mehmet Kaan Kini, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, 9. Kolordu Komutanı Tümgeneral Tuncay Altuğ, Olur Belediye Başkanı Vedat Ergün, MHP İl Başkanı Adem Yurdağül, Özel Kuvvetler eski Komutanı emekli Korgeneral Zekai Aksaklı, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin Başdanışmanı Eyüp Yıldızlar, Oltu Belediye Adem Çelebi, Şenkaya Belediyesi eski Başkanı koordinatör Yavuz Bedir, şehidin ailesi ve çok sayıda vatandaş katıldı. “Canım evladım Burak’ımın adını yaşatacaklar çok mutluyum” Açılış programının ilk konuşmasını şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un annesi Gülten Coşkun yaptı. Anne Coşkun, duygu dolu bir konuşma yaparak, “Canım evladım Burak’ımın adını yaşatmak için yapılan bu güzel hizmet için çok teşekkür ederim. Bizleri çok mutlu ettiniz, emeği geçenlerden Allah razı olsun” dedi. “Şehidimizin Adını Hep Birlikte Yaşatacağız” dedi. Olur Belediye Başkanı Vedat Ergün de, taziye evinin yapımına katkı sağlayan Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen başta olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür etti. MHP İl Başkanı Adem Yurdagül, şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un adının her zaman yaşatılacağını vurgulayarak, “Bugün Büyükşehir Belediye Başkanımız Mehmet Sekmen’in liderliğinde, değerli ekip arkadaşlarının katkılarıyla bu güzel eseri ilçemize kazandırıyoruz. Şehidimizin adını her yerde olduğu gibi burada da yaşatacağız” dedi. “Şehitlerimize vefa borcumuzu ödeyebilmenin yolu” Olur Kaymakamı Mehmet Kaan Kini, “Şehitlerimizin anısına yapılan bu eserin, Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün emaneti olan Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne sahip çıkmanın bir göstergesi olduğunu belirterek, “Vefa borcumuzu ödeyebilmenin yolu, şehitlerimize sahip çıkmak ve onların hatırasını yaşatmaktır” diye konuştu. “Burak Coşkun, kahraman bir askerdi” Emekli Korgeneral Zekai Aksaklı ise, şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un çok değerli bir asker olduğunu, 2019 yılında tanıdığı Burak Coşkun’un dürüst kişiliği ve vatanseverliğiyle dikkat çektiğini söyledi. “Şehidimizin adını yaşatacak bu taziye evinin yapılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diyen Aksaklı, tüm şehitlere rahmet diledi. “Burak Coşkun, vatanı için feda oldu” Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, konuşmasında şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un, bu vatan için canını seve seve feda eden kahramanlardan biri olduğunu belirterek, “Burak Coşkun ve tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyor, mekanları cennet olsun” dedi. Sekmen, şehidin adının yaşatılacağı Taziye Evi’nin, bölge halkı için büyük bir anlam taşıdığını ifade etti. Taziye evinde ikramlar ve anlamlı hediyeler Açılış töreni sonrasında şehit Yüzbaşı Burak Coşkun’un babası Gülbay Coşkun, 9. Kolordu Komutanı Tümgeneral Tuncay Altuğ, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen ve Olur Kaymakamı Mehmet Kaan Kini’ye, üzerinde Türk bayrağı bulunan asker heykelleri hediye etti. Katılımcılara ise Olur Belediyesi tarafından taziye evinde ikramlar sunuldu. Açılış programı, şehitlerin anısına yapılan bu önemli hizmetin, ilçedeki vatandaşlar için manevi bir değer taşıdığını ve Burak Coşkun’un isminin her zaman yaşatılacağına olan inancı pekiştirdi.
Ordu Ordu’da yaşayan 45 kişi ‘akıllı saat’ ile güvende Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından 65 yaş üstü yalnız yaşayanlar için hayata geçirilen ücretsiz ‘akıllı saat’ uygulaması vatandaşları güvende hissettiriyor. Özellikle Alzheimer hastalarının yakınları tarafından tercih edilen saat, Ordu’da 45 kişi tarafından kullanılıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in öncülüğünde sosyal belediyecilikte örnek projeler hayata geçiriliyor. Bu projelerden biri olan akıllı saat uygulaması da vatandaşlardan oldukça takdir topluyor. Bu kapsamda Ordu’da devam eden uygulamadan ailesinden uzak, yalnız yaşayan vatandaşlar yararlanıyor. Çeşitli özellikleriyle donatılmış olan saat, bireylerin yakınları arasında kolay ve sağlıklı iletişim kurmasını sağlıyor. Anlık konumlarının görüntülenebilmesi, düşme sensoru ile tehlikeyi bildirmesi, ilaç hatırlatma ile nabız ve kalp atışlarını ölçebilme, fotoğraflı rehber ve hareketsizlik hatırlatıcısı özellikleriyle donatılmış olan akıllı saat, daha çok Alzheimer hastaları için ailelerin tercihi oluyor. Böylelikle aile, büyüğünü bu cihaz ile kolayca takip edebiliyor. Daha öncesinde Ordu’da yaşayan Alzheimer hastası Suzan Rüzgar, Fatma Pelit ve Gülbeyaz Keskin’in kaybolması ve bulunduktan sonra aileleri tarafından Ordu Büyükşehir Belediyesinden talep edilmesi üzerine akıllı saat tesliminde bulunulmuştu. Alzheimer hastaları başta olmak üzere Ordu’da toplamda 45 kişi bu saatten faydalanıyor. Yalnız kalan ya da bakıma muhtaç olan vatandaşların kendilerinin ve yakınlarının daha güvende hissetmelerine yardımcı olacak olan akıllı saate başvuruda bulunmak isteyenler, Ordu Büyükşehir Belediyesinin resmi internet sitesi üzerinden ‘hizmetlerimiz’ butonundan, ‘Sosyal Yardım Online Başvuru’ya tıklayıp projeye talepte bulunabiliyorlar. Akıllı saat tamamen ücretsiz bir şekilde vatandaşa teslim ediliyor.
Antalya ‘Yaşlı Adam ve Deniz’ Adanalı tiyatroseverlerle buluştu Alanya Belediye Tiyatrosu (ABT), Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu tarafından düzenlenen 9. Şehir Tiyatroları Festivali’ne katıldı. Adana’da 14 Ekim-5 Kasım tarihleri arasında düzenlenen festivalde, Alanya Belediye Tiyatrosu, ‘Yaşlı Adam ve Deniz’ oyununu sanatseverler için sahneledi. 2 Kasım Cumartesi günü sahne alan oyun, 550 kişilik solonu dolduran izleyicilerden büyük beğeni aldı ve ayakta alkışlandı. Adana Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni Seyfettin Süha Erol ve Şube Müdürü Hüseyin Şapkalı tarafından Alanya Belediye Tiyatrosu oyuncularına plaket ve çiçek takdim edildi. “Oyunumuz büyük beğeni topladı” Belediye Tiyatro Müdürü Hüseyin Çinal, hem yurt içinde hem yurt dışında Alanya’yı temsil etmeye devam ettiklerini belirterek, "Adana turnesine her yıl davet ediliyoruz. 17 şehir tiyatrosu arasında yer almak bizleri onurlandırdı. Oyunumuz ve oyuncularımızın performansı Adana seyircisi tarafından da çok beğenildi. 9 Kasım’da da Kazakistan’da düzenlenen 9. Uluslararası Orta Asya Ülkeleri Tiyatro Festivali’ne katılacağız. Kentimizi en iyi şekilde temsil etmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Belediye Başkanımız Sayın Osman Tarık Özçelik’e, sanata ve bizlere verdikleri destekten dolayı tüm sanatseverler adına teşekkür ediyorum” dedi. Kazakistan’da Alanya temsil edilecek Alanya Belediye Tiyatrosu, Adana’nın ardından Kazakistan’ın Çimkent şehrinde 6-11 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek 9. Uluslararası Orta Asya Ülkeleri Tiyatro Festivali’ne katılacak. Uluslararası Orta Asya Ülkeleri Tiyatro Festivali’nde, “Yaşlı Adam ve Deniz” oyunu sahnelenecek.
Kastamonu Kastamonu Üniversitesinde tekno-girişimcilik eğitimleri verildi Kastamonu Üniversitesi’nde genç araştırmacılara yönelik tekno-girişimcilik eğitimlerinin dördüncüsü düzenlendi. TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği çerçevesinde desteklenen ve proje yürütücülüğünü Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erol Tekin’in yaptığı “Genç Araştırmacıların Ar-Ge Kültürünün Tekno-Girişimcilik Dikeyinde Geliştirilmesi” programının dördüncüsü, Kastamonu Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Kastamonu Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen etkinlikte Ar-Ge kültürünün tekno-girişimcilik özelinde geliştirilmesinin, dünyada ve özellikle de Türkiye’de milli teknoloji hamlesi ışığında teknolojik girişimciliğin nasıl bir gelişim gösterdiğinin anlaşılmasının, dijital dönüşüm konusunun öneminin farkına varılmasının ve eğitimlere katılan kursiyerlerin orta vadede bireysel ya da Teknokent’ler vasıtasıyla girişimci faaliyette bulunmasının teşvik edilmesine yönelik farkındalık oluşturulması amaçlandı. Etkinliğe Türkiye’deki farklı üniversitelerde lisans öğrenimi gören 20 kursiyer katıldı. Ayrıca başta Kastamonu Üniversitesi olmak üzere Ankara Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sinop Üniversitesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi ve Hitit Üniversitesi’nden eğiticilerin yanı sıra; KOSGEB Kastamonu İl Müdürü Nevzat Erol; Batı Karadeniz Bölgesi’nin en büyük yapı marketinin sahibi Hasan Bülent Eynihan ve Black & White Software Desing firma sahibi Muhammed Serdar Akmanoğlu etkinlikte konuşmacı olarak yer aldı. Alanlarında seçkin akademisyenler ile buluşma fırsatını yakalayan farklı disiplinlerden genç girişimci adaylarına öncelikle; girişimciliğin temelleri, girişimci psikolojisi, Teknokent yapılanması, iş fikri geliştirme, temel pazarlama, pazar araştırması, dijital pazarlama, fikri sınai mülkiyet hakları, finansal okuryazarlık, finansal destek mekanizmaları ve dijital dönüşüm teknolojileri konularında teorik eğitimler verildi. Ardından uygulamalı iş modeli kanvası hazırlama çalışmaları gerçekleştirildi. Hazırlanan iş modeli kanvasları çerçevesinde kursiyerler iş fikirlerini jüri önünde sundu. Etkinliğin son gününde yapılan iş fikri sunumları ile program başarılı bir şekilde sona erdi. Katılımcılar girişimcilik ekosistemi içerisine girmek adına fırsat sunan böyle bir etkinlikte yer aldıkları için mutlu oldukları ifade ederken, bu imkânı kendilerine sunan Kastamonu Üniversitesi’ne ve emeği geçen tüm personele teşekkür etti. Etkinliğin beşincinin 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Kastamonu Üniversitesi’nin ev sahipliğinde “Kadın Girişimciliği” teması ile yapılması da planlandı.