Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’de 9 yıl içerisinde havaalanı yolcusunun 8,5 milyondan 58,5 milyona yükseldiğini belirterek, 2023’te her 100 kilometrede bir havaalanına ulaşmanın mümkün olacağını söyledi.
Yozgat’ta kurulan çağrı merkezinin açılına katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, hava ulaşımının geldiği son durum hakkında bilgi verdi. "Türkiye’de son 9 yılda havacılığın nereden nereye geldiğini hepimiz çok iyi biliyoruz" diyen Yıldırım, "Hava yolu halkın yolu olacak, dedik, Türkiye’nin batısından doğusuna 47 havaalanını hizmete açtık. Yolcu sayısını 8,5 milyondan 58,5 milyona çıkardık. Sayın Başbakanımızın bize bir talimatı var; ’2023 yılına kadar Türkiye’de benim
vatandaşım ister kuzeye, ister güneye, ister batıya gitsin, her 100 kilometrede bir havaalanına ulaşacak" dedi. Yozgat’ın doğusuna, batısına baktık ve havaalanlarına 100 kilometrenin üzerinde olduğunu gördük. Bu ne anlama geldiğini Yozgatlılar çok iyi bilir. Bunu size Meclis Başkanımız anlatsın" dedi.
"Bugüne kadar ne dediysek hep sözümüzün arkasında olduk" diyen Yıldırım, "Söz verdik yaptık, söz vermediğimiz hiçbir işi de yapmadık. Söz verip unutanlardan asla olmadık. AK Parti’nin farkı da budur. Onun için sizler 9 yıl içerisinde üç kez üst üste, ’Durmak yok, yola devam’ dediniz, gücümüze güç kattınız. Bu güçle sizlere hizmet etmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Türkiye’de çağrı merkezlerinin önemli istihdam alanları olduğunu vurgulayan Yıldırım, "200 kişinin istihdam edileceği Yozgat çağrı merkezini açıyoruz. Bu çağrı merkezleri artık son zamanlarda çok önemli iş alanları haline geldi. Diyarbakır’da, Bingöl’de, Bitlis’te var. Özellikle Anadolu’ya bunları yaymayı hedefliyoruz. Çünkü oralarda daha fazla genç işsiz var. Amacımız işsizliği, özellikle genç işsizliği azaltmak. Bunu da Anadolu’dan başlamak için teşvik edildik. Çağrı merkezinde çalışanların vergi yükünü
azalttık. Bu çağrı merkezleri için yatırım yapanlara, özellikle Anadolu’da yatırım yapanlara teşvik vermeye devam edeceğiz. Türkiye bu anlamda çok daha yol alması gereken bir ülkedir. 2 bin kişiye bir sandalye, bir çağrı karşılama düşüyor. Halbuki Batı’daki ülkelerde 100-200 kişiye bir çağrı düşüyor. Bizim bunu 10 kat daha artırma şansımız var, en az yarım milyon gencimize iş verme şansımız var. Bunun için el ele vereceğiz. Kamu kuruluşlarıyla özel şirketlerimizle hatta yurt dışından başka ülkelerden çağrı
karşılamak suretiyle bu alanda yatırımlarımızı bundan sonra da artırarak devam ettireceğiz. Çağrı merkezimiz Yozgat’rımıza hayırlı olsun" ifadelerini kullandı.
Bakan Yıldırım, açılıştan sonra gelen çağrılara cevap verdi. Hattaki kişilere önce çağrı merkezi çalışanı olduğunu söyleyen Yıldırım, daha sonra kendisini tanıttı.