GENEL - 20 Mart 2012 Salı 09:32

TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİNDEKİ DÖNER SERMAYE SORUNU

A
A
A
TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİNDEKİ DÖNER SERMAYE SORUNU

Döner sermayeli hastane çalışanlarının ek ödemeleri vergiye tabiyken, döner sermayesiz kurum çalışanlarının ek ödemelerinin vergiye tabi olmadığı belirtildi.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Farabi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Tevfik Özlü, Üniversitelerin Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezleri’nde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu veya 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu’na göre çalışmakta olan personelin, diğer kurum ve kuruluşlarda istihdam edilen personel gibi 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin EK 9 maddesinden yararlanması ve maddenin 8. paragrafına istinaden, bu giderlerin döner sermaye değil, merkezi yönetim bütçesinden ödenmesi veya döner sermayeden yapılan ek ödemelerin de vergiden muaf tutulması gerektiğini söyledi. Söz konusu haksızlığın bu şekilde giderileceğine kaydeden Özlü, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin EK 9. Maddesi’nin son fıkrası gereğince uygulamanın bu şekilde yeniden düzenlenmesini bekliyoruz. Aksi durum, performasa dayalı ödemenin mantığına aykırıdır. Çünkü, uygulamada personele üretime katkılarına ve performanslarına göre değil, hepsine sabit bir taban üzerinden ödeme yapılmaktadır. Bu durum, çalışanlarımızın demoralize olmasına ve döner sermaye işletmeciliğinin başarısı için esas olan motivasyonun yitirilmesine neden olmaktadır. ‘Ben ekstradan gayret göstermeden de zaten bu kadar taban ek ödeme alıyorum, öyle ise niye kendimi zorlayayım?’ yaklaşımını beslemektedir. Üniversite çalışanları, döner sermayeli birimlerde çalışmaktan kaçınmaktadır” dedi.
Bilindiği gibi 666 sayılı “Kamu Görevlilerinin Mali Haklarının Düzenlenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve KHK’lerde Değişiklik Yapılmasına Dair KHK’nin 1. maddesi ile 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye “EK Madde 9” eklenmiş ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3. maddesi yürürlükten kaldırılmıştı. Buna göre aynı veya benzer kadro ve görevlerde bulunan personel arasındaki ücret dengesinin sağlanması amaçlanmış ve bu maddeye göre yapılan ek ödeme damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi tutulmamıştı. Maddenin 8. fıkrası ile merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde istihdam edilen personele, bu madde uyarınca yapılan ek ödemenin tamamını veya bir kısmını teşkilat yapısı esas alınarak merkezi yönetim bütçesinden veya döner sermayesi bulunan kurumlar için döner sermaye bütçesinden yaptırmaya Maliye Bakanlığı’nın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu’na yetki verilmişti.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Iğdır Iğdır’da hava kirliliği alarm veriyor Hava kirliliği oranının hem yaz hem de kış mevsiminde ulusal sınır değerlerinin üzerinde olduğu Iğdır’da hava kirliliği alarm vermeye devam ediyor. Hava kirliliğinde Avrupa’da birinci sırada yer alan Iğdır’da kış ayı ile birlikte artan hava kirliliği yeniden alarm veriyor. Iğdır’da hava kirliliğinde coğrafi konum, rüzgâr erozyonu, Ermenistan’daki Metzamor Nükleer Santrali, kalitesiz kömür tüketimi, egzoz salınımları kirliliğin başlıca sebepleri arasında yer alıyor. Ayrıca Iğdır’da ölümlerin başında yine kirli hava yer alıyor. Iğdırlı vatandaşlar şehir genelinde doğal gazın yaygınlaştırılmasını istiyor. Bazı vatandaşlar da hava kirliliğine neden olan kişilere para cezası, yeri geldiğinde hapis cezası verilmesini istiyor. Iğdır’da alınan verilere göre ölçülen parametrelerden PM10 (Partikül madde) değerlerinin hem yaz mevsiminde hem de kış mevsiminde ulusal sınır değerlerin üzerinde olduğu ortaya çıktı. Dünyada meme kanseri ile hava kirliliği arasındaki ilişkiye işaret eden bilim adamları araştırmaların sayısının giderek arttığına dikkat çekti. Iğdır’da esnaf olan Ekrem Eray şehirde zehirli bir hava soluduklarını belirterek, “Iğdır’da hava kirliliği sorununu biz Iğdırlılar hepimiz yaşıyoruz. Zaten son yıllarda da hastalıklar özellikle kanser çok arttı. Sobalarda çıkan kömür dumanlarına bir çözüm bulunmalı ki bu sorun bitsin.” dedi. Şehirdeki sis bulutları dron ile görüntülendi .