YEREL HABERLER - 16 Nisan 2012 Pazartesi 18:05

AK PARTİLİ ÖZLEM YEMİŞÇİ 4+4+4 SİSTEMİNİ DEОERLENDİRDİ

A
A
A
AK PARTİLİ ÖZLEM YEMİŞÇİ 4+4+4 SİSTEMİNİ DEОERLENDİRDİ

Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) Tekirdağ Milletvekili Özlem Yemişçi 4+4+4 eğitim sistemi ile zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarıldığını söyledi. Yemişçi zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması bugünün temel sorunlarından olan işsizliği azaltacağını ve nitelikli meslek öğrencilerini arttıracağını belirtti.
Düzenlenen kanunun kamuoyunda imam hatipliler kanunu olarak anıldığını ancak sadece imam hatiplileri değil katsayı engelline takılmış tüm meslek dallarını içerdiğini belirten Özlem Yemişçi: ``2023 yılı hedeflerini yakalamamız için en önemli aracın eğitim olduğunu düşünüyoruz. Eğitim ve öğretim hizmetlerinde temel hedefimiz, kız erkek ayrımı yapmadan herkesi eğitmek, rekabet içinde geliştirmek ve onları hayata hazırlamaktır. Bu amaçla toplumumuzdaki her bireyi yapabileceği işlerde değerlendirerek ve üretime dahil ederek uluslararası rekabet gücümüzü en üst noktaya taşımalıyız`` dedi.
``ZORUNLU EОİTİM 12 YIL OLUYOR``
Yemişçi sözlerini şöyle sürdürdü: ``Bu zamana kadar sürdürülen 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim, bireyleri özgürleştirmeyen, tercih ve hedef değiştirmeye fırsat vermeyen, seçme hakkı tanımayan, farklılıklara imkan veremeyen ve farklı seçenekler sunmayan yapısı ile çağdaş dünyaya inat müesses nizamın devamını öngören bir yapıdır. Dünya geneline baktığımızda 197 ülkenin içinde sadece İrlanda`da 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitimin uygulandığını ve 130 ülkede ise zorunlu eğitim süresinin 9-14 yıl arasında olduğunu görüyoruz. AB üyesi ülkelerde 2020 yılına kadar nüfusun yüzde 90`ının en az lise mezunu olma hedefi öngörülmüştür. Ülkemizde ise toplam nüfusumuzun sadece yüzde 28`i lise mezunu olarak görülüyor. Tüm bunlar dikkate alındığında ve en önemlisi gelişmiş ülkelerden geri kalmamak adına ülkemizdeki zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması için geç bile kaldığımız söylenebilir.``
Bu bağlamda öngörülen 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin de bilgiler veren Yemişçi: ``İlk 4 yıl ilkokul olacak. Bu bölümde öğrencilerin çevreye duyarlılıklarını artıracak, becerilerini geliştirecek, sosyalleşmelerini sağlayacak ve temel yaşam kurallarını öğrenecekleri zorunlu eğitim kademesi olarak tasarlanmıştır. İkinci kademe 4 yıl ortaokul olarak anılacak bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma amaçlı seçmeli derslerin alınacağı zorunlu bir kademe olarak tasarlanmıştır. Üçüncü kademe ise 4 yıl lise. Genel, mesleki ve teknik olarak bilgiye erişim, bilgiyi kullanma, hayata ve bir üst öğrenim olan üniversite eğitimine hazırlanmak amacıyla zorunlu eğitimin üçüncü kademesi olarak tasarlanmıştır. 4+4+4`ün özellikle ikinci kademesinde, yani ortaokullarda, öğrencilerin daha özgür bir birey olarak sivil toplum ve demokratik devlet anlayışı gereğince eğitim süreçlerinde özgür ve karar değiştirme hakkına sahip olmalarına fırsat verilmektedir. Eğitim sisteminin önemi kadar, öğrencilerin sistem içerisindeki programlarda ne şekilde ve hangi tercih değişikliği yapabilecekleri de en az o kadar önemlidir. Yeni düzenleme ile 4 yıllık ilköğretim, ortaokul ve liseler bağımsız (fiziksel olarak) oluşturulabileceği gibi ilkokullar ile ortaokulların bir arada ya da ortaokulların liselerle birlikte oluşturulmasına da fırsat verilmektedir. Ortaokullar, program bütünlüğü korunacak şekilde, üst öğretim programlarının bütününe yönelik olarak fazla sayıda seçeneği barındırıp, lise öğrenim sürecinde yer alan programların tercih edilmesine fırsat verecek esneklikte tasarlanacaktır. Yine dünya geneline baktığımızda temel dersler dışında bireylerin tercih, gelişim ve yeteneklerine uygun seçmeli derslerden oluşan seçimlik ders programları uygulandığını görüyoruz`` şeklinde konuştu.
Sistemin getireceği en önemli yeniliklerden birisinin de ders seçme hakkı olacağını belirten Özlem Yemişçi: ``Ortaokullarda yani ikinci 4 yıllık kademelerde Türkçe, matematik, fen, sosyal bilgiler ve yabancı dil gibi temel dersler dışında seçimlik dersler ile lise eğitimi için altyapı oluşturulacaktır. Bundan sonra isteyen her öğrenci veya velisi Kuran-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin Hayatı derslerini de seçmeli olarak alabilecek. Eğer öğrenci gelecekte İmam Hatip Lisesi okumak istiyorsa bu program için gerekli olan seçmeli dersleri alabilecek ya da sosyal bilimler programına devam etmeyi istiyorsa yine seçmeli derslerden sosyal bilimler derslerini seçme hakkına sahip olacaktır. 4+4+4 ile matematik, spor ya da güzel sanatlar yeteneği olan çocuklar çok erkenden tespit edilebilecek ve yönlendirilebilecektir. Ortaokullardaki temel dersler dışındaki seçimlik dersleri öğrencinin veya ebeveynin isteğine ve tercihine bağlı olarak alabilme esnekliği getiriyoruz. Tercih devletin değil bireyin olacaktır. Böylece devlet bireylerin demokratik hak ve taleplerine sınırlama getirmeyecek, aksine sağlanan esneklik ile bu hak ve taleplerine cevap verecektir. Öğrencilere diplomaları ise mecburi eğitim-öğretimin tamamlandığı lise bitiminde verilecektir`` dedi.
Yeni eğitim sistemi ile çocuklarımızın zulmü olan katsayı sorunu da ortadan kalkıyor diyen Yemişçi: ``Yıllardır tüm toplumun büyük bir kesimini derinden yaralayan birçok gencin geleceğini olumsuz yönde etkileyen ideolojik amaçla yapılmış olan katsayı zulmü bu kanunla sona ermiştir. Artık mezun olunan okula bakılmaksızın isteyen herkes istediği üniversiteyi seçebilecek, kendi bölümünden farklı bölüm seçtiği için okul puanı düşmeyecek. Böylece yıllardır meslek okullarında okuyan yavrularımızın çektiği sıkıntı kaldırılmış olacak`` diye konuştu.
Kanun yayımlandığında okumakta olan orta kademelilere ne olacağı konusunda da bilgiler veren Yemişçi: ``Bu kanunun yayımı tarihinde ilköğretim kurumlarının 5,6,7 ve 8. sınıflarında eğitim görenlerin eğitimlerini bu kurumlarda tamamlaması kararlaştırıldı. Bu maddenin uygulanmasıyla ilgili usul ve esasların Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, gerektiğinde ilgili düzenlemelerin bakanlık tarafından il, ilçe ve okul bazında yapılması öngörülüyor. 4+4+4 ile okula başlama yaşında da değişikliğe gidildi. Yapılan değişiklikle ilköğretim çağı 6-13 olarak belirlendi ve 5 yaşını doldurmuş, 6 yaşına girmiş çocuklarımızın ilköğretime başlamalarına fırsat verildi. Yine dünya geneline baktığımızda 197 ülkeden 126`sında ilkokula başlama yaşının 6 olduğunu görüyoruz. Okul öncesindeki politika ve stratejimiz aynı kararlılıkla devam edecek ve okul öncesinde 2016 yılına kadar yüzde 100 okullaşma hedefimiz olacaktır. Kaldı ki dünyanın hiçbir ülkesinde okul öncesi eğitim zorunlu eğitim kapsamında değildir. Okul öncesi eğitim bugün olduğu gibi devlet okullarında ücretsiz ve özel okullarda verilmeye devam edecektir. Yapılan tüm bu değişiklik ve yeniliklerle, yeteneklerine göre eğitilmiş çocuklarımız, gençlerimiz her alanda rekabet gücümüzü artıracak, ülkenin geleceğini aydınlatacaktır. Hükümetimiz, ülkemizin geleceği açısından zor olanı seçmektedir. Biz inanıyoruz ki bu ülkenin çocukları ve gençleri çok daha iyisine layıktır. Onların aklına, becerilerine güveniyoruz. Biz onlarla, elbirliğiyle bu ülkenin geleceğini şekillendireceğiz`` diyerek konuşmasını tamamladı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gümüşhane Gümüşhane’de Gençlik Politika Belgesi Çalıştayı gerçekleştirildi Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın 81 ilde düzenlediği "Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı", Gümüşhane’de geniş katılımla gerçekleşti. Gümüşhane Üniversitesi Dr. Mustafa Çalık Kongre Merkezi’nde düzenlenen çalıştayda gençler, ‘Afet Yönetimi ve Dayanıklılık’, ’Bilim ve Teknoloji’, ‘Çevre ve İklim’ konuları başta olmak üzere 11 farklı başlıkta fikirlerini beyan ederek, gençlik politika belgesinin oluşumuna katkı sağladı. Gençlerin ihtiyaçlarına yönelik politikaların geliştirilmesi ve topluma aktif katılımlarının artırılmasına yönelik yapılacak çalışmalar konuşularak, Gençlik ve Spor Bakanlığına sunulmak üzere sonuç raporu hazırlandı. “Gençlerin fikirleriyle ülkemiz geleceğe endişe etmeden bakacaktır” Gümüşhane Valisi Aydın Baruş, çalıştayda Türkiye’nin dünya ölçeğindeki önemli konumuna vurgu yaparak, “Türkiye bugün dünya ölçeğinde oluşturmuş olduğu politikalarla gerek bölgesinde gerekse de uluslararası alanda her geçen gün daha iyi duruma gelen ve sözü dinlenen bir ülke konumuna geldi. Bu nedenle geleceğe dair atacağımız adımları sağlıklı oluşturmak ve gençliğe dönük politikaları isabetli bir şekilde belirlemek zorundayız. Bunun için de gençlere ilişkin politikaları belirlerken de gençliğimizin düşüncelerini, fikrini, taleplerini öğrenmek, ülkenin geleceğine ilişkin vizyonlarını ortaya koymak çok büyük önem taşıyor. Düzenlenecek olan bu çalıştay Gümüşhane gençliğinin Türkiye’nin geleceğine ve uluslararası konumundaki yerine ilişkin düşünceleri almak ve Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından gençliğe yönelik yapılacak çalışmalarda değerlendirilmek üzere çok güzel sonuçlar ortaya çıkaracak, buna yürekten inanıyorum. İnşallah sizlerin düşünceleri, fikirleri ve hayalleri sayesinde Türkiye’miz, Gümüşhane’miz geleceğe endişe etmeden ve büyük bir umutla bakacaktır. Sizlere güveniyoruz, umudumuz sizlersiniz” dedi. “Gençlik Politika Belgemiz gençlerin sesini daha güçlü şekilde duyuracak” Türkiye için daha güçlü bir gelecek inşa etmenin gençlerin değerli fikirlerinden geçtiğinin altını çizen Gençlik ve Spor İl Müdürü Mücahit Atalay ise, “Yaşadığımız dünyanın çok hızlı bir değişim ve dönüşüm içinde olduğuna hep birlikte şahit oluyoruz. Bilgi çağında yaşıyoruz, bilgiye ulaşmak artık bir tık ötemizde. Bugün hep birlikte geleceğimize ışık tutacak önemli bir adım atıyoruz. Gençlik Politika Belgemiz gençlerin sesini daha güçlü bir şekilde duyurmayı, ihtiyaçlarını daha iyi anlamayı ve beklentilerine yanıt verecek politikalar geliştirmeyi amaçlıyor. Bu belge sadece bir yol haritası değil, aynı zamanda gençlerimizin potansiyellerini gerçekleştirmeleri için bir davet, bir destek sözüdür. Eğitimden istihdama, sosyal hayattan teknolojiye kadar her alanda gençlerimizi merkeze alarak hazırlanmış bir vizyonu ortaya koyuyor. Gelin bu belgeyi sadece bir başlangıç olarak görüp hep birlikte daha güçlü bir gelecek inşa edelim. Sizlerin enerjisi, fikirleri ve katkılarıyla bu hedefleri gerçeğe dönüştüreceğimize en kalbi duygularımızla inanıyoruz” diye konuştu.
Gaziantep HKÜ’lü akademisyenler Kariyer Günleri’nde gençlerle buluştu Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ), her bölümden bir akademisyenin katılımıyla Erdem Koleji’nin düzenlediği “Kariyer Günleri” etkinliğinde öğrencilerle bir araya gelerek meslek seçimi ve gelecek planlamaları konusunda rehberlik etti. Erdem Koleji’nin düzenlediği “Kariyer Günleri” etkinliği hakkında değerlendirmede bulunan, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Türkay Dereli, gençlerin kariyer planlaması yaparken doğru bilgiye ulaşmalarının ve kendilerini tanımalarının önemine vurgu yaptı. Dereli, "Gençlerimizin hayallerine ulaşmaları için onlara rehberlik etmeyi, tecrübelerimizi paylaşmayı bir sorumluluk olarak görüyoruz. Kariyer günleri gibi etkinlikler, öğrencilerimizin geleceğine ışık tutmak açısından son derece değerlidir. Hasan Kalyoncu Üniversitesi olarak, Erdem Koleji öğrencileriyle bir araya gelmekten büyük mutluluk duyuyoruz" dedi. Kariyer planlamada dikkate alınması gereken psikolojik ve sosyolojik faktörlere değinen HKÜ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Ayaz ise, “Kariyer planlamasında yetenek, ilgi ve kişilik özellikleri gibi bireysel faktörlerin yanı sıra aile, sosyo-ekonomik düzey ve toplumsal etkilerin de göz önünde bulundurulması büyük önem taşıyor. Bunun yanında, kariyer bilgi kaynaklarının doğru seçilmesi, güncel ve güvenilir bilgilere ulaşılması da kariyer yolculuğunda gençlere rehberlik edebilir” ifadelerini kullandı. İki gün süren etkinlik kapsamında öğrencilerle buluşan akademisyenler, üniversite yaşamı, mesleklerin geleceği ve kariyer fırsatları hakkında bilgi vererek öğrencilerin sorularını yanıtladı.