GENEL - 28 Nisan 2021 Çarşamba 13:58

Sağlık çalışanları talepleri için rektörlüğe yürüdü

A
A
A
Sağlık çalışanları talepleri için rektörlüğe yürüdü

Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası(Sağlık-İş) Samsun Şubesi üyeleri taleplerinin karşılanması için rektörlüğe yürüyüş düzenledi.

Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası(Sağlık-İş) Samsun Şubesi üyeleri taleplerinin karşılanması için rektörlüğe yürüyüş düzenledi.


Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde (OMÜ) görevli sağlık çalışanları, 3 yıldır zam ve enflasyon farkı alamadıkları ve maaşlarının diğer kurumlarda çalışan personellerden düşük olduğunu belirterek yürüyüş düzenledi. Sağlıkçılar, Tıp Fakültesi Dekanlığı önünden ellerindeki döviz ve pankartlarla sloganlar eşliğinde rektörlük binasına kadar yürüdü.


Yürüyüşün sonunda konuşma yapan Sağlık-İş Samsun Şube Başkanı İrfan Kalyoncu, “Bizler çok zor durumdayız. Evimize giderken 1 ekmek daha fazla alabilecek miyiz diye düşünüyoruz. Salgında da 20 gün kapatıldık. 20 gün sonra burada her gün beraber oluruz. Her gün yürürüz ama buna meal vermeden, hakkımızı verin. Hakkımız olanı istiyor, başka bir şey istemiyoruz. Biz 3 yıldır hiçbir zam ve enflasyon farkı almadan hayat sürmeye çalıştık. Sizin döner sermayenize daha fazla katkı sağlamak için sabahların köründen akşamların karanlığına kadar çalıştık. Biz, 10 ya da 9 bin TL istemiyoruz. İstersek işyerine ve işçilere ihanet etmiş oluruz. Biz en az 4 bin 500 TL seviyesinde arkadaşlarımızın cebine para girsin. İnsanca yaşayalım istiyoruz” dedi.


Rektörlük binasının önündeki basın açıklamasının ardından slogan atan grup, sessizce dağılıp tekrar görevlerinin başına döndü.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türkiye-Japonya diplomatik ilişkilerinin 100. yılına özel sergi Türkiye-Japonya diplomatik ilişkilerinin 100. yılı vesilesi ile "WABİ-SABİ-Lotus 5 Grubu Japon Sanat Sergisi” ismiyle bir sergi düzenlendi. Japon Sanat Merkezi tarafından, Japonya Araştırmaları Derneği’nin iş birliği ve Japonya İstanbul Başkonsolosluğunun destekleri Türkiye-Japonya diplomatik ilişkilerinin 100. yılı vesilesi bir sanat sergisi düzenlendi. Beyoğlu Belediyesi 6. Daire Sanat Galerisinde "WABİ-SABİ-Lotus 5 Grubu Japon Sanat Sergisi” ismiyle düzenlenen sergi, 6-22 Aralık 2024 tarihleri arasında ziyaretçilere açık olacak. Sergi, Japon Sanat Merkezi kurucularından Erdal Küçükyalçın ve eşi Aynur Küçükyalçın’ın önderliğindeki açılış programına Japonya Araştırmaları Derneği Başkanı Prof. Dr. Selçuk Esenbel, Brezilya, Moldova ve Lübnan Başkonsolosları, serginin onur konuğu olarak Yoshinori Moriwaki katıldı. Sergiyi düzenleyen isimlerden Erdal Küçükyalçın sergiyle ilgili 1 yıl önceden beri hazırlık yaptıklarını söyleyerek, “Sergimiz Wabi-Sabi konsepti ile açıldı. Wabi-Sabi Türkçede “geçicilik” ve “natamamlık” anlamına geliyor. Bu kavram Japon estetik duygusunu en iyi yansıtan 2 kelimeden oluşuyor. Eserler için 2 önemli sanat dalından beslendim bunlar, ’mürekkep resmi’ ve ’kaligrafi’. Halkımızdan burayı ziyaret etmelerini ve Japon sanatını daha yakından tanımaya çalışmalarını rica ediyoruz. Sergide 50 adet öğrencinin toplam 50 eseri sergileniyor. Ülkemizde yepyeni bir sanat akımının doğmakta olduğunu müjdelemek istiyorum. Bu sergi de bunun işaret fişeği” şeklinde konuştu. Aynur Küçükyalçın ise sergiyle ilgili olarak, “Türkiye-Japonya ilişkilerinin 100. yılı dolayısıyla bu sene bir sürü etkinlik yapılıyor. Biz de Japon Sanat Merkezi olarak 10. yılımızı kutluyoruz. Belli bir çalışma saatini aşan öğrencilere “hanko” isminde bir mühür verdiklerini ve resimlerini onunla imzaladıklarını söyleyen Küçükyalçın, böylece artık tek başına resim yapmaya hak kazandıklarını ifade etti. Küçükyalçın, “Doğal boya ve doğal malzeme kullanıyoruz. Çünkü uzun süre dayanabiliyor, renkleri bozulmadan kalabiliyor. Konseptin iyi oturduğunu düşünüyoruz. Japon resminin hemen her tekniğini kullandık. Burada bunu sergiliyoruz" şeklinde konuştu. Sergide konuşmacıların da söz almaları sonrası gelen katılımcılar sergilenen eserler arasında dolaşarak incelemelerde bulundu.
Trabzon Şenol Güneş: "Başımız eğik ayrıldık, bunu beklemiyorduk" Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş, Kasımpaşa maçının ardından yaptığı açıklamada, sonuçtan memnun olmadığını belirterek, "Hangi kelimeyi kullansak karşılığını doldurmuyor. Başımız eğik ayrıldık, bunu beklemiyorduk" dedi. Trabzonspor, Trendyol Süper Lig’in 15. haftasında sahasında Kasımpaşa ile 2-2 berabere kaldı. Maçın ardından düzenlenen basın toplantısında Teknik Direktör Şenol Güneş açıklamalarda bulundu. Sonuçtan memnun olmadığını dile getiren Güneş, "Hangi kelimeyi kullansak karşılığını doldurmuyor. Başımız eğik ayrıldık, bunu beklemiyorduk" diye konuştu. Maçın genel değerlendirmesini de yapan Güneş, "Sahaya çıktığımızda duruş olarak doğruyduk. Ancak yavaş tempoda oynadığımız için bu durum rakibin işine geldi. Yediğimiz gol tamamen bizim hatamızdı. 2-1 öne geçtikten sonra beraberlik geldi ve yerleşik savunmada sıkıntı yaşadık. Buna rağmen 2-1’den sonra iyiydik ve pozisyonlar bulduk. Oyunun geneline baktığımızda artıları olan bir maçtı ama sonuç istediğimiz gibi olmadı. Rakibe uzak kalmamız onların iştahını artırdı” ifadelerini kullandı. Güneş, ideal kadro sıkıntısı yaşadıklarını belirterek, "İdeal bir kadro yakalayamadık. Trabzonspor bu kadrosuyla daha iyi oynayacağı seviyeye gelecek. Üzüleceğiz ama tekrar ayağa kalkmak için bunun üzerine koymamız gerektiğini oyuncularla paylaştım. Oyuncuya ve seyirciye keyif vermeyen bir maç oldu" diyerek sözlerini tamamladı.
İstanbul Bakan Uraloğlu: “Sarıyer-Kilyos Tüneli, karayollarında tünel açma makinesi TBM’in ilk kez kullanıldığı projedir” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin karayollarında tünel açma makinesi TBM’nin ilk kez kullanıldığı proje olduğunu kaydederek, “Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye’deki en büyük 3. TBM’dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM Makinası Hizmete Başlatma Töreni’ne katıldı. Burada konuşan Bakan Uraloğlu, “Türkiye’nin coğrafyası, zengin bir çeşitliliğe sahip olsa da ağırlıklı olarak dağlık arazilerin olması inşaat sektörü için hem bir zorluk hem de yenilikçi çözümlerin geliştirilmesini zorunlu kılan bir durumdur. Dağlık bölgelerde inşaat yapmak, düz arazilere kıyasla daha yüksek maliyetli ve zaman alıcı bir süreçtir. Zemin etütlerinin daha detaylı yapılması, patlatma ve kazı işlerinin daha titizlikle yürütülmesi, ayrıca ulaşımın zor olması gibi faktörler, projelerin maliyetini artırmaktadır ancak Türkiye’nin büyüyen ekonomisi ve gelişen şehirleşme, bu zorluklara rağmen inşaat faaliyetlerinin devam etmesini gerektirmektedir. Bu noktada, tünellerin TBM yani Tünel Açma Makinaları ile mekanik olarak kazılması yönteminin önemi daha da artmaktadır. TBM, özellikle yerleşim yerlerinde uzun tünellerin kazılmasında kullanılan son derede etkili bir teknolojidir” diye konuştu. “Ülkemiz coğrafyası, pek çok mühendislik harikasına ev sahipliği yapmaktadır” Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projelerin üstün mühendislik teknikleriyle Türkiye’nin sembol projeleri arasına katıldığını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Bilindiği üzere dün Dünya Mühendisler Günü’ydü. Bu vesileyle ülkemizin yarınlarını şekillendiren tüm meslektaşlarımın mühendisler gününü tekrardan kutluyorum. Mühendislerimiz, bilimsel bilgiyi pratik çözümlere dönüştürerek insanlığın yaşam kalitesini artıran, teknolojik gelişmeleri hayata geçiren ve dünyayı dönüştüren kişilerdir. Bakın, ülkemizin topografik yapısı, özellikle ulaşım ve altyapı projelerinde ciddi zorluklar oluştururken, aynı zamansa mühendislik alanında da önemli bir deneyim zemini sunmaktadır. Ülkemiz coğrafyası, pek çok mühendislik harikasına ev sahipliği yapmaktadır. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde AK Parti Hükümetlerimiz döneminde; Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projelerimiz üstün mühendislik teknikleriyle ülkemizin sembol projeleri arasına katıldı. Yine 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip 1915 Çanakkale Köprümüz bir başka mühendislik harikasıdır. 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü Türk mühendislerimizin baş yapıtlarındandır. Tutma ve itme sürme çelik ortotropik kutu kesitli olarak dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olan Bitlis Çayı Viyadüğü bizim mühendislerimizin tasarım eseridir. İlklerin ve enlerin projesi Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattımız, yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her şeyi Türk teknik ve mühendisliğinin ürünüdür. Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın 3’üncü en uzun çift tüp karayolu tüneli olan Zigana Tüneli’nde, Türkiye’yi Kafkaslar’a bağlayan Pirinkayalar Tüneli’nde, Rize’mizin 70 yıllık hayali Salarha Tüneli’nde yine Türk mühendislerimizin ve işçilerimizin çok büyük azmi ve emeği var. Özetle burada anlatmak istediğim ülkemizin zorlu coğrafyası bizleri yenilikçi ve büyük projelerle inşaat alanında geliştirdi ve bugün müteahhitlik firmalarımızın hem yurt içi hem de yurt dışında inşa ettiği yapılar, ülkemizi dünyada mühendislik ihraç eder seviyeye yükseltti” dedi. “Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür” Sarıyer Kilyos Tüneli’nde TBM kazısının başlatılmasıyla yeni bir eşiği daha atladıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Az önce söylediğim bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli’nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul’un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır. Tünelimizin yapım çalışmalarına da 2022 yılı Mayıs ayı içerisinde başladık. Yaklaşık 7 km uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında çift tüplü yani toplamda 14 km olarak inşa edilen projemizin toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 8,2 kilometredir. Sarıyer Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp KMO Uskumruköy Modern Dönel Kavşağı’nda son bulan projemiz kapsamında Sarıyer Kavşağı ve Kilyos Kavşağı olmak üzere; toplam 2 adet farklı seviyeli kavşak, 198 metrelik 1 viyadük, 2 Aç-Kapa yapısı ve 1 menfez de bulunmaktadır. Tünelimizin yapımını en kısa sürede tamamlamak için hem Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu yani NATM ile delme patlatma şeklinde hem de bugün çalışmalarını başlatacağımız tünel açma makinası yani TBM yöntemlerini kullanıyoruz. Tünelimizin yüzde 38’i NATM ile yüzde 62’sinin ise TBM ile yapılmasını planladık. Tüneldeki kazı çalışmalarında bugüne kadar; sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metre yani yüzde 33 ilerleme sağladık. Tünelin kuzey portalında yani sol tüpte Sarıyer yönünde yaklaşık 2 kilometre içeride 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde, 75 metre uzunluğunda ve 3 bin 400 ton ağırlığında olan TBM parçalarının montajını yaptık. TBM kazıları sonucu çıkacak pasa malzemesinin tünel dışına nakliyesi için 1,2 metre genişlikte 7,2 kilometre uzunluğunda ve saatte 2 bin ton taşıma kapasitesine sahip konveyör bant sistemini de kurduk. Konuşmamın başında belirttiğim üzere Sarıyer-Kilyos Tüneli, Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda tünel açma makinesinin ilk kez kullanıldığı projedir. Bu makinamız İzmir Yüksel Hızlı Tren Hattı kapsamında Eşme ile Salihli ilçelerini bağlayan T-1 Tüneli ve tüm dünyanın tanıdığı Avrasya Tüneli’nde sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye’de kullanılan TBM’ler arasında en büyük 3. TBM olma özelliğine de sahiptir” ifadelerini kullandı. “Tamamlandığında ücretsiz olarak hizmete başlayacak” Mesafeyi 3 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indireceklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, “Tamamlandığında ücretsiz olarak hizmete başlayacak projemizle; Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan, Türkiye’nin taşımacılık alternatiflerini ve ticaret kapasitesini artıran Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinden erişimi kolaylaştıracaktır. Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve hemen akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri arasında hızlı ulaşım sağlanacaktır. İstanbul’un kuzeyinde yer alan; Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya gibi mahallelerde yaşayanlar tüneller üzerinden İstanbul’un merkez bölgelerine kolaylıkla erişebilecektir. Böylelikle şehrin kuzeyinde yaz turizmi faaliyetleri daha da canlanacaktır. En önemlisi ise muhtemel büyük afet durumlarında İstanbul’un tahliye yolu olarak kabul edilen Kuzey Marmara Otoyolu’na en hızlı erişim imkanı da tesis edilmiş olacaktır. Bu açından da bakıldığında Kuzey Marmara Otoyoluna entegrasyonu en hızlı ve güvenli şekilde sağlayacak Sarıyer-Kilyos Tüneli projemizin İstanbul için ne kadar önemli olduğu ortadadır. Projemiz sayesinde mevcut imar yollarına göre mesafeyi de 3 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indireceğiz. Böylece zamandan 1,7 milyar lira, akaryakıttan 400 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonu da 32 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Bu düşüncelerle Sarıyer-Kilyos Tünelimizin yapım çalışmalarını başarıyla yürüten ve projeyi bu aşamaya getiren işçisinden mühendisine tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum” diye konuştu. Bakan Uraloğlu programdan sonra tünelin içine gezdi. Dev TBM iş başı yaptı Sarıyer-Kilyos hattındaki ulaşım süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indirecek tüneli kazacak 13,65 metre çapındaki dev TBM iş başı yaptı. Toplam ağırlığı 3 bin 250 ton, toplam uzunluğu 90 metre olan dev TBM, Çin’den Türkiye’ye 9 bin 291 mil kat edilerek 90 günde getirildi. TBM’nin limandan nakliyesinde 109 araç kullanıldı. 13,65 metre çapındaki TBM, Türkiye’de şimdiye kadar çalışan yaklaşık aynı çaplardaki en büyük 3. TBM’dir. Dev makine, bu proje için özel olarak tasarlanan portal vinçle bir mağara yapısı içerisinde kurularak, dünya tünelcilik sektöründe sayılı operasyonlardan birine imza atıldı. 30 metre genişliği 27 metre yüksekliği ve 75 metre uzunluğu ile tünelcilik sektöründe Türkiye’de bugüne kadar yapılan en büyük yeraltı yapısı olan mağara mühendislik açısından eşsiz bir proje olarak dikkati çekiyor. Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinde toplam 850 kişi çalışıyor.