GÜNDEM - 30 Temmuz 2024 Salı 15:16

Mevsimlik tarım işçileri fındık hasadı için Ordu’da

A
A
A
Mevsimlik tarım işçileri fındık hasadı için Ordu’da

Fındık toplayarak ekmek paralarını kazanmak üzere Doğu ve Güneydoğu illerinden Ordu’ya gelen mevsimlik tarım işçileri, alanlarda çadırlarını kurmaya başladı.


Ordu’da, fındık hasadının başlamasına sayılı günler kala mevsimlik tarım işçileri de şehre gelmeye başladı. Doğu ve Güneydoğu illerinden yavaş yavaş Ordu’ya gelmeye başlayan çok sayıda tarım işçisi, Ordu Valiliği tarafından hazırlanan konaklama alanlarından biri olan Turnasuyu mevkisindeki alana çadırlarını kurdu. Şimdiye kadar bin 133 işçinin alana geldiği öğrenildi.



“Ailecek geldik”


Şanlıurfa ilinden fındık hasadı için Ordu’ya gelen Şehmuz Türegen, “Fındık toplamak için ailecek buraya geldik. Ben Şanlıurfa’da asgari ücret ile çalışıyorum, 8 kişi yaşıyoruz. Hayat şartlarından dolayı ailecek geldik ve elimize toplu para geçmesi için geldik. 6 kişi çalışacak, 2 kişi çadırda kalacak. Bir ay, 40 gün boyunca burada çalışacağız, paramızı aldıktan sonra memleketimize döneceğiz. Daha önce hiç gelmedim ama inşallah alışırız” dedi.


Mahmut Dağ isimli fındık işçisi, 25 kişilik ekip ile birlikte fındık hasadı için Ordu’ya geldiklerini, sezonun ardından memleketlerine döneceklerini belirtti.


Şanlıurfa’dan gelen Mehmet Demir, fındık hasadı bitene kadar Ordu’da kalacaklarını ifade ederek, “Fındık hasadını bitirince memlekete döneceğiz” şeklinde konuştu.



İlk hasat resmi olarak 5 Ağustos tarihinde başlayacak


Öte yandan Ordu’da bu yıl fındık hasadı, sahil kesimlerinde 5 Ağustos, orta kesimde 10, yüksek kesimde ise 17 Ağustos tarihinde başlayacak.



Mevsimlik tarım işçileri fındık hasadı için Ordu’da

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul UEFA Avrupa Ligi: Beşiktaş: 1 - Maccabi Tel Aviv: 3 (Maç sonucu) UEFA Avrupa Ligi’nin 5. haftasında Beşiktaş, Macaristan’ın Debrecen şehrindeki Nagyerdei Stadı’nda İsrail ekibi Maccabi Tel Aviv’e 3-1 mağlup oldu. Maçtan dakikalar (İkinci yarı) 53. dakikada ceza yayı üzerinden Weslley Patati’nin yerden şutunda kaleci Mert topu kornere çeldi. 55. dakikada ceza yayına yakın bir noktadan Salih’in sert şutunda top üstten dışarı çıktı. 70. dakikada Semih’in şutunda Lamkin topa elle müdahale edince hakem Sozza penaltı noktasını gösterdi. 71. dakikada beyaz noktanın başına geçen Immobile’nin şutunda kaleci Mishpati gole izin vermedi. 80. dakikada ceza sahası sol çaprazdan Turgeman’ın şutunda kaleci Mert’ten dönen topu Weslley Patati ağlara gönderdi. 1-3 Hakemler: Simone Sozza, Alberto Tegoni, Giovanni Baccini Beşiktaş: Mert, Svensson, Paulista (Emirhan Topçu dk. 20), Uduokhai (Tayyip Talha Sanuç dk. 46), Masuaku (Mustafa Hekimoğlu dk. 83), Gedson, Joao Mario (Salih Uçan dk. 46), Rashica (Cher Ndour dk. 46), Rafa Silva, Semih, Immobile Yedekler: Ersin Destanoğlu, Onur Bulut, Emrecan Terzi, Al-Musrati, Bakhtiyor Zaynutdinov, Jean Onana, Can Keleş Teknik Direktör: Giovanni van Bronckhorst Maccabi Tel Aviv: Mishpati, Lemkin, Stojic, Shlomo (Asante dk. 90+2), Jehezkel (Nachmias dk. 67), Peretz (Sissokho dk. 67), Overeem, Kanichowsky, Davida, Weslley Patati (Henry Addo dk. 86), Turgeman (Elad Madmon dk. 86) Yedekler: Simon Sluga, Roy Revivo, Eran Zahavi, Yonas Malede, Ido Shahar, Avishay Cohen, Hisham Layous Teknik Direktör: Zarko Lazetic Goller: Rafa Silva (dk. 38) (Beşiktaş), Kanichowsky (dk. 23), Dor Peretz (dk. 45+3), Weslley Patati (dk. 80) (Maccabi Tel Aviv) Sarı kart: Masuaku, Fernandes, Mustafa Hekimoğlu (Beşiktaş), Stojic, Overeem (Maccabi Tel Aviv)
Düzce Öğretmenlerin geleceği şekillendiren rolü Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından 24 Kasım Öğretmenler Günü anısına düzenlenen İnsan Ruhunda İz Bırakanlar: Öğretmenlerin Geleceği Şekillendiren Rolü başlıklı panel Cumhuriyet Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Panele; Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koç, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Aslıhan Kuyumcu Vardar ve Dr. Öğretim Üyesi Hakan Sarıtiken, öğretim üyeleri ile çok sayıda öğrenci katılım sağladı. Dekan Mustafa Koç; eğitimin, toplumların gelişmesinde ve bireylerin geleceğe sağlam adımlarla ilerlemesinde en temel yapı taşı olduğunu belirterek öğretmenlik mesleğinin geleceği şekillendiren rolüne dair yapılacak olan konuşma ve tartışmaların yol gösterici olacağını ve eğitim anlayışının geliştirilmesine katkı sağlayacağını söyledi. Prof. Dr. Süleyman Göksoy, Öğretmenlik Mesleğinin Geleceği başlıklı konuşmasında öğretmenliğin, tarihi kökenlerinin oldukça derin ve mühim olduğu bir meslek olduğunu dile getirerek toplumların kalkınması, bireylerin gelişimi ve ülkemizin geleceğini şekillendirmede en büyük paya sahip öğretmenlik mesleğinin eğitim kalitesi, öğretmenlerin toplumsal rolü ve eğitim sisteminin dönüşümüyle doğrudan ilişkili olduğunu ifade etti. Teknoloji kullanımının artışıyla birlikte; yapay zeka, uzaktan eğitim ve dijital araçların kullanımının da yaygınlaştığına işaret eden Göksoy, öğretmenlerin yalnızca derse girerek bilgi vermenin yanı sıra bu bilgiyi analiz etme ve üretime dönüştürülmesi hususunda rehberlik etmesi gerektiğinin altını çizdi. Cumhuriyetten Günümüze Öğretmenlik Mesleği başlığında panelin diğer konuşmasını gerçekleştiren Doç. Dr. Taner Atmaca, Cumhuriyetimizin kuruluşundan bu yana öğretmenlik mesleğinin nasıl bir evrim geçirdiğini, toplumsal rolünün değişimini ve geleceğe dair sorumluklarını detaylandırdı. Cumhuriyetten bu yana her dönemde öğretmenlerin toplumsal sorumluluğu ve insanlık değerlerine olan katkısının önemini vurgulayan Taner Atmaca, Ülkemizin çağdaş bir toplum olma yolundaki en önemli yapı taşının öğretmenlik mesleği olacağını dile getirdi. Panelin bir diğer konuşmacısı Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Osman Aktan ise; “Bireysel Farklılıklarda Öğretmenin Tutumu ve Rolü” başlığı altında her öğrencinin farklı bir birey olarak görülmesi ve onun özel ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulması gerektiğine dikkat çekerek konuşmasına başladı. Bireysel farkındalığın yalnızca akademik başarıda değil, duygusal ve sosyal anlamda da gelişmesi gerektiğini söyleyen Doç. Dr. Osman Aktan; öğretmenlerin, öğrencilerinin duygusal zekalarını ve özgüvenlerini geliştirirken onları sadece bilgiyi öğrenmeye değil, aynı zamanda kendilerini tanımaya ve başkalarıyla da sağlıklı ilişkiler kurmaya da teşvik etmesi gerektiğini söyledi. Panelin son konuşmasını gerçekleştiren Doç. Dr. Abdi Güngör; öğretmenlerin öğrencilerin ruh sağlığı üzerindeki etkilerini anlattığı konuşmasında, öğrencilerin ruhsal sağlıklarının korunmasında öğretmenlere çok büyük pay düştüğünü söyledi. Öğretmenlerin sadece bilginin aktarılmasında değil, öğrencilerin duygusal gelişimine de rehberlik etmesi, onları güçlü, sağlıklı ve güvenli bireyler olarak yetiştirmesi gerektiğini açıkladı.