SPOR - 06 Mart 2024 Çarşamba 18:10

Muşspor yönetiminden büyük değişiklik: Yeni hedefler belirlendi

A
A
A
Muşspor yönetiminden büyük değişiklik: Yeni hedefler belirlendi

Muşspor Futbol Şube Sorumlusu Kürşat Duymuş ve Teknik Direktör Ercüment Coşkundere, basın toplantısı düzenleyerek takımın geleceği hakkında önemli açıklamalarda bulundu.


Geçtiğimiz hafta sonu Çatalcaspor’a mağlup olan Muşspor’da teknik direktör Kadir Kar’ın istifasının ardından hızlı bir değişim süreci yaşandı. Kar’ın istifasının ardından hiç zaman kaybetmeden yeni hoca arayışına geçen Muşspor yönetimi bu kapsamda ilk olarak takıma Futbol Şube Sorumlusu olarak Muş’un futboldaki efsanelerinden Kürşat Duymuş’u getirdi. Duymuş’un futbolun başına geçmesiyle birlikte UEFA Pro Lisans’a sahip olan Teknik Direktör Ercüment Coşkundere ile anlaşma sağlandı. Muşspor Futbol Şube Sorumlusu Kürşat Duymuş ve Teknik Direktör Ercüment Coşkundere, basın toplantısı düzenleyerek kalan 7 haftada ellerinden gelenin en iyisini yaparak Muşspor’u 2. Lig’e çıkartmak istediklerini söylediler.


Yeni teknik heyetin liderliğinde takımın başarılı bir performans sergileyeceğine olan inancını dile getiren Futbol Şube Sorumlusu Kürşat Duymuş, taraftarları takımlarına destek olmalarına davet ederek, “Son maçtan sonra bazı gelişmeler yaşandı. Başkanımızın teklifi üzerine burada futboldan sorumlu tam yetkili başkan yardımcısı olarak göreve başladım. Başkanımız Nevzat Kaya bizi bu göreve layık gördü. Burası tabi benim şehrim, memleketim olmasından dolayı da ayrı bir anlam ifade ediyor. Biz de Nevzat Başkanımızla istişarelerde bulunduktan sonra çok zaman kaybetmeden maça yaklaşan zaman içerisinde bir karar vermemiz gerekiyordu. Bu işle alakalı da üst liglerde çalışmış, bilgisi, becerisi, deneyimine çok güvendiğimiz bir kişi ve çok takdir ettiğimiz Muşsporumuzu da ayağa kaldırabilecek potansiyeli fazlasıyla onda gördüğümüz için Ercüment hocamızla görüşüp anlaştık. Ercüment hocamız bugün Muş’a geldi. İnşallah bundan sonra teknik anlamda hocam her şeyi gerekli şekilde yapacaktır. Gerek başkanımız, gerekse ben, hocama çok güzel bir çalışma alanı bırakarak hep birlikte ele ele vereceğiz. Bu sadece bir iki kişinin yapacağı iş değil. Birlik olduğumuz zaman her şey daha güzel olacak. İnşallah hocamızla beraber çok güzel günler yaşayacağımızı ümit ediyorum. Her iki taraf için de inşallah hayırlı olur” dedi.



"Buraya geldiğimiz için mutluyuz"


Basın toplantısında soruları cevaplayan Teknik Direktör Ercüment Coşkundere ise, “Buraya geldik ve inşallah Muşspor’un bir üst lige çıkması için katkılarımız olacak. Buraya geldiğimiz için de mutluyuz. Kürşat’ın buraya futboldan sorumlu başkan yardımcısı olması, Nevzat Başkanın da konuyla ilgili kendisine yetkiyi vermesi ve görüşmeler sonucunda Muşspor’la anlaştık. Kadroyu biliyoruz, ligi biliyoruz, bulunduğu yeri de biliyoruz, fikstürü biliyoruz, kalan süreyi biliyoruz. Bütün bunların doğrultusunda öncelikli hedefimiz var. 7 maç çok uzun bir maraton değil ama hayat farklı, neler olacağı belli olmaz. Öncelikli hedefimiz 2. Lig. Play-off için doğru bir periyodumuz var. 2 maç oynayacağız sonra 15 günlük bir ara var. Bu arada hem takıma fiziksel hem taktiksel anlamda bütünlüğü için bir mini kamp gibi düşüneceğiz ve sonunda inşallah öyle ya da böyle Muşspor’u 2. Lig’e çıkartmak için elimizden geleni yapacağız” ifadelerini kullandı.



"Önümüzde 7 maç ve biz 21 puana talibiz"


Kalan 21 puanın tamamını almak istediklerini ifade eden Coşkundere, “Biz ön bölge baskılı oynamayı seviyoruz. Her gittiğim takımda ön bölge baskısı yaparak oynuyorduk ama elimizdeki oyuncu grubu, oynayacağımız rakibe göre sistemimiz değişir. Elimizdeki potansiyelden iş çıkartmak için buradayız. Şu anda elimizde bir oyuncu grubu var ve bu oyuncu grubu üzerinden biz bir şey yapacağız. Dokunuşlarımız olacak. Önümüzde sıkıntılı 2 maçımız var. Düşmeye oynayan takımlarla oynayacağız. Bu 2 maçı geçip 15 günlük süreçte en doğru iş çıkacak. Ama birinci öncelik bu maçları geçmek. Yani kaybedilmiş bir maç var, demorolize bir durum var. Moralleri yükseltmek için de yukarı çıkartmak gerekiyor. Önümüzde 7 maç ve biz 21 puana talibiz. Bizim her zaman hedefimiz bu. Eğer istediğimiz sonuçları alırsak 2. Lig için şansımız daha da yüksek olur” şeklinde konuştu.



Muşspor yönetiminden büyük değişiklik: Yeni hedefler belirlendi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Şanlıurfa Trendyol 1. Lig: Şanlıurfaspor: 1 - Fatih Karagümrük: 3 Trendyol 1. Lig’in 6. haftasında Şanlıurfaspor sahasında karşılaştığı Fatih Karagümrük’e 3-1 yenildi. Maçtan Dakikalar 1. dakikada Şanlıurfasporlu futbolculardan topu kapan Daniel Johnson’un ceza sahasına girmeden uzaktan vuruşu az farkla üstten auta çıktı. 3. dakikada ceza sahası içine doğru kullanılan taç açısında topu önünde bulan Stefan Ashkovski’nin yakın mesafeden üst üste vuruşlarında defans ve kaleci Emre gole izin vermedi. 26. dakikada Malle’nin sol kanattan çizgiye paralel gönderdiği topa dokunan Kayode, takımını öne geçirdi. 1-0 29. dakikada topla birlikte ceza sahasına giren Adnan Uğur’un dar açıdan kaleye gönderdiği topa uzanan Tokotaev, dokunmasına rağmen gole engel olamadı. 1-1 35. dakikada, ceza sahasının sol tarafında topla buluşan Wesley’in sert ve düzgün vuruşunda top kalecinin sağından filelere gitti ama yan hakem ofsayt bayrağını kaldırdığı için gol geçersiz sayıldı. 43. dakikada, Mehmet Coşkun’un ceza sahası dışında kaleyi karşıdan gören bir noktadan sert vurduğu top üstten auta çıktı. 51. dakikada, Malle’nin sol kanatta topu alan Çağatay Kurukalıp’ın ayağına yaptığı müdahale sonrası hakem kırmızı kartını gösterdi. Tavsiye üzerine pozisyonu VAR’da incelemeye giden hakem, kırmızı kart kararından vazgeçmedi ve Şanlıurfaspor 10 kişi kaldı. 67. dakikada ceza sahasının sağ köşesinde serbest vuruş kazanan Fatih Karagümrük’te topun başına Lamkel geçti. Lamkel’in vuruşunda top az farkla auta çıktı. 72. dakikada Yiğit Efe Demir’in pasında ceza sahası dışında topla buluşan Göktan Gürpüz’ün sert şutunda top filelerle buluştu. 1-2 79. dakikada ceza sahası içerisinde kaleciyle karşı karşıya kalan Wesley, topu geriye çekerek savunma oyuncularını da çalımladı. Göktan Gürpüz’le paslaşan Wesley düzgün vuruşla topu filelere gönderdi. 1-3 Hakemler: Ömer Tolga Güldibi, Abdülhamit Söyler, Haydar Avcı Şanlıurfaspor: Tokotaev, Mboula, Mehmet Coşkun (Nafican Yardımcı dk. 81), Miraç Acer, Stefan Ashkovski (Fatih Eren dk. 55), Muhammed Gönülaçar, Hasan Hüseyin Acar (Forsell dk. 90), Amar Begic (Hakan Erçelik dk. 81), Burak Can Çamoğlu, Malle, Kayode (Furkan Şamil Çetin dk. 81) Yedekler: Abdulkadir Sürgen, Atakan Aybastı, Cuma Menize, Ahmet Gökbayrak, Mehmet Yüksel Teknik Direktör: Erkan Sözeri Fatih Karagümrük: Emre Bilgin, Djilobodji, Yiğit Efe Demir, Çağatay Kurukalıp, Berkay Tolga Dabanlı (Atakan Rıdvan Çankaya dk.83), Marius Tresor Doh (Flavio Paoletti dk. 68) , Muhammed Mert (Adnan Uğur dk. 19), Daniel Johnson (Göktan Gürpüz dk. 68) Joao Camacho (Nicola Dovedan dk.82), Wesley, Lamkel Yedekler: Furkan Bekleviç, Emir Tintiş, Anıl Yiğit Çınar, Ahmet Sivri, Baran Demiroğlu Teknik Direktör: Şenol Can Goller: Kayode (dk. 26) (Şanlıurfaspor), Adnan Uğur (dk. 29), Göktan Gürpüz (dk. 72), Wesley (dk. 79) (Fatih Karagümrük) Kırmızı kart: Malle (dk. 51) (Şanlıurfaspor) Sarı Kartlar: Amar Begiç, Burak Can Çamoğlu, Mboula, Muhammed Gönülaçar (Şanlıurfaspor), Djilobodji, Marius Tresor Doh, Göktan Gürpüz (Fatih Karagümrük)
Ankara Bakan Uraloğlu: "Küresel ölçekli çalkantılar, yakın bölgemizde yaşanan çatışmalar Türkiye’nin önemini tüm dünyaya bir kez daha göstermiştir" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Günümüzde gerçekleşen küresel ölçekli çalkantılar, yakın bölgemizde yaşanan çatışmalar ve sonrasında ortaya çıkan demografik hareketlilikte Türkiye’nin önemini tüm dünyaya bir kez daha göstermiştir. Türkiye, Avrupa’yı Asya’ya bağlayan Avrasya kuşağında merkezi bir duruma gelmiş, politik, güvenlik ve ekonomik açılardan büyük bir rol ve önem kazanmıştır” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Birliği Müktesebatına Uyum Sürecinde Türkiye’nin Ulaştırma Mevzuatının Analizi (ATLAS) Projesi’nin kapanış töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Bu çalışma, Avrupa Birliği ile ulaştırma alanındaki münasebetlerimizi ilerletme noktasındaki samimiyetimizin bir göstergesidir. Aynı samimiyeti Avrupa Birliği’nden de beklediğimizi ve yüksek düzeyli diyaloglar ile bu alanda ilerleme kaydetmeyi arzuladığımızı belirtmek isterim” dedi. Bakan Uraloğlu, daha müreffeh bir Avrupa için ulaştırma alanında Türkiye ve Avrupa’nın iş birliğinde gerçekleştirilebilecek çalışmalara dikkat çekerek, “Uluslararası taşımacılığın geliştirilebilmesi için karşılaştığımız darboğazları giderecek alternatif güzergahları birlikte hayata geçirebiliriz. Ülkemizin jeo-stratejik konumunun bize pek çok fırsat sunduğunu görüyoruz” ifadelerini kullandı. Uraloğlu, Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasındaki doğu-batı koridorunda doğal bir köprü olduğu gibi Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey-güney koridorlarının da tam ortasında bulunduğunu belirterek, “Ayrıca tarihi İpek Yolu’nun devamı olarak büyük öneme sahip olan Orta Koridor hattının kilit ve Avrupa’nın başlangıç noktası olarak çok etkili bir konumdadır. Günümüzde gerçekleşen küresel ölçekli çalkantılar, yakın bölgemizde yaşanan çatışmalar ve sonrasında ortaya çıkan demografik hareketlilikte Türkiye’nin önemini tüm dünyaya bir kez daha göstermiştir. Türkiye, Avrupa’yı Asya’ya bağlayan Avrasya kuşağında merkezî bir duruma gelmiş, politik, güvenlik ve ekonomik açılardan büyük bir rol ve önem kazanmıştır” dedi. “Türkiye ve AB arasında ticaret hacmi 2023 yılında 210,3 milyar dolar olarak gerçekleşti” Uraloğlu, Türkiye’nin Avrupa için önemli bir ticari ortak olduğunun altını çizerek, “31 Aralık 1995 tarihinde Gümrük Birliği’nin ihdas edilmesi ile birlikte Türkiye ve AB arasında büyük bir ivme kazanan ticaret hacmi 2023 yılında 210,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Avrupa İstatistik Ofisi’nin (Eurostat) uluslararası ticaret verilerine göre de AB ülkelerine en fazla ihracat gerçekleştiren ülkeler sıralamasında Türkiye 6’ncı sırada yer aldı. Tüm bu kapsamlardan bakıldığında Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerin derinliği ve iş birliklerinin önemi gün gibi ortadır. Bu noktada az öncede belirttiğim üzere uluslararası taşımacılık hususlarında karşılaştığımız darboğazları çözmek için birlikte çalışmalıyız” diye konuştu. “2002 yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 277 milyar dolar üzerinde yatırım gerçekleştirdik” Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 2053 vizyonu doğrultusunda Asya, Avrupa ve Afrika arasında artan uluslararası yük taşımacılığından mümkün olan en yüksek payı almak için çalıştıklarını ifade ederek, “Uluslararası ulaştırma koridorlarının kesişim noktasında bulunan ülkemizin lojistik bir merkez haline gelmesi için altyapımıza büyük yatırımlar yapıyor, rekabet gücümüzü her geçen gün artırıyoruz. 2002 yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 277 milyar dolar üzerinde yatırım gerçekleştirdik” şeklinde konuştu. “Orta Koridor ve BTK Demir İpek Yolu üzerinden yük trenleri Çin’den Türkiye’ye 12 günde, Çin’den Avrupa’ya ise 18 günde ulaşıyor” Bakü-Tiflis-Kars demiryolu ve Marmaray gibi dev yatırım projeleriyle Asya-Avrupa arasında Orta Koridor üzerinden kesintisiz taşımacılık yapılabilmesini öncelediklerini ifade eden Uraloğlu, “İzlemiş olduğumuz proaktif politikalarla dünya demiryolu taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olan ülkemiz; BTK demiryolu hattının hizmete girmesi ile Çin-Avrupa arasındaki demiryolu yük trafiğinde Orta Koridor’un etkin olarak kullanılması olanağını sağlamıştır. Orta Koridor ve BTK Demir İpek Yolu üzerinden yük trenleri Çin’den Türkiye’ye 12 günde, Çin’den Avrupa’ya ise 18 günde ulaşıyor. Bununla birlikte inşa halinde olan Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattı ile Avrupa yakasındaki taşıma kapasitesi ve hızını da artırıyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden yeni bir demir yolu hattı inşası ve Kars-Divriği demiryolu güzergahının iyileştirilmesi yatırımları ile de Anadolu’daki kapasite artışlarını daha da arttıracağız. Ayrıca Orta Koridor üzerinde Türkiye’yi Azerbaycan’a ve oradan da Orta Asya’ya bağlayacak yeni bir demiryolu bağlantısı olan Kars-Dilucu-Nahçıvan Demiryolu Projesi’nin çalışmalarına devam ediyoruz. Yalnızca doğu-batı güzergahında değil, aynı zamanda kuzey-güney aksında da bağlantılarımızı güçlendirecek önemli projelerin hayata geçirilmesinde öncü rol oynuyoruz. Kalkınma Yolu olarak adlandırdığımız bu yeni güzergâh sayesinde Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa’ya ve Orta Asya’ya bağlamayı hedefliyoruz” dedi. “Yük taşımacılığında demiryolunun payını 2053 yılına kadar yüzde 5’ten yüzde 22’ye çıkarmayı hedefliyoruz” Sadece Türkiye’nin refahını değil bölgedeki komşu ülkelerin ve ticari ilişkilerin en güçlü olduğu AB ülkeleri ve vatandaşlarının refahına da önem verdiklerini söyleyen Uraloğlu, “Özellikle Türkiye-AB mali işbirliğimizin en önemli göstergelerinden biri olan Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı, kısa adıyla IPA vesilesiyle AB kurumlarıyla birlikte birçok önemli projeyi hayata geçiriyor ve karşılıklı deneyimlerimizi paylaşıyoruz. Geldiğimiz noktada ülkemizin de temel önceliklerinden biri olan çevre dostu bir ulaştırma sisteminin tesis edilmesi ve yeşil dönüşümün hızlandırılması için projeler geliştiriyoruz. Avrupa Birliği’nin iklim değişikliği ve çevre kirliliği ile mücadele kapsamında yürüttüğü politikaları yakından takip ediyor ve destekliyoruz. Özellikle sera gazı salınımının azaltılmasıyla çevre dostu bir taşımacılığın sağlanması konusunda demiryolu taşımacılığının önemli bir yere sahip olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda AB’nin karayollarında yapılan yük taşımacılığının yüzde 75’inin demiryolu ve iç su taşımacılığına kaydırılması hedefine uygun olarak bizler de yük taşımacılığında demiryolunun payını 2053 yılına kadar yüzde 5’ten yüzde 22’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu anlayışla ulaştırmadan kaynaklanan emisyonların azaltılması hedefindeki kararlılığımızı ortaya koyan Türkiye’nin Net Sıfır Emisyon Hedefi: Ulaştırma Yol Haritası projemizi de geçtiğimiz haftalarda başlattık. Bu vesileyle bugüne dek sürdürdüğümüz bu güçlü iş birliğinin IPA III döneminde de artarak devam edeceğine olan inancımı ifade etmek istiyorum” diye konuştu. “ATLAS Projesi’nin ulaştırma mevzuatını bütün yönleriyle kapsayan ilk çalışma olması nedeniyle özel bir öneme sahip olduğunu düşünüyorum” Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin AB’ye üyelik sürecinde birçok fasılda siyasi engellerle karşılaşılsa dahi AB ile teknik iş birliğini en üst düzeyde sürdürdüklerini ifade ederek, “Özellikle ulaştırma alanındaki iş birliği ve ilişkilerimizin siyasi etkilerden uzak bir şekilde sürdürülmesinin karşılıklı çıkarlarımız açısından her iki tarafa da kazanç sağlayacağına inanıyorum. Aday ülke olarak ulaştırma altyapımızın geliştirilmesi için çalışırken AB ile hukuki anlamda gerekli uyumlaştırmanın sağlanmasına da önem veriyoruz. Tüm bu gayretlerin sonucunda emniyet, güvenlik, çevre ve sosyal konularda çağın gerektirdiği bir düzeyi yakaladığımızı düşünüyorum. Mevzuat uyumu konusunda bugüne dek Bakanlık olarak birçok projeyi hayata geçirdik. Ancak ATLAS Projesi’nin ulaştırma mevzuatını bütün yönleriyle kapsayan ilk çalışma olması nedeniyle özel bir öneme sahip olduğunu düşünüyorum. Avrupa Komisyonu tarafından yayımlanan Türkiye raporunda da büyük bir önem atfedilen projemizin mevzuat uyumu anlamında tüm sektörlerimize önemli katkılar sunacağına inanıyorum. Sektörümüzün AB müktesebatına uyum noktasında önde olduğu alanları daha da ileriye taşımasını, farklılıklarımızın bulunduğu alanlarda ise önceliklerimizi gözeten bir yaklaşımla AB’ye uyum sağlanması yönünde gayret göstermelerini temenni ediyorum” ifadelerini kullandı. “Sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ilkeleri doğrultusunda ELIT adını verdiğimiz mevzuat bilgi sistemini de hayata geçirdik” Gelecek dönemde mevzuat uyumuna yönelik atılabilecek adımları içeren bir Mevzuat Uyum Stratejisi ve Eylem Planı da oluşturduklarını da belirten Uraloğlu, “Proje kapsamında ayrıca sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ilkeleri doğrultusunda ELIT adını verdiğimiz bir mevzuat bilgi sistemini de hayata geçirdik. Bu sayede tüm ulaştırma mevzuatına tek bir kaynaktan erişim sağlayabilecek ve AB’ye uyum durumumuzu dijital ortamda güncel bir şekilde takip edebileceğiz. AB’ye tam üyelik perspektifiyle hazırlanan raporlar kapsamında önümüzdeki dönemde belirli öncelikleri gözeterek hangi iyileştirmeleri yapabileceğimiz üzerinde çalışacağız” dedi. ATLAS Projesi’nin tam anlamıyla başarıya ulaşabilmesi ve sürdürülebilir sonuçlar ortaya koyulabilmesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ilgili tüm birimlerinin katılımıyla her bir sektör için özel çalışma grupları kurarak sonuçların takipçisi ve destekçisi olacaklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Türkiye’nin Avrupa Birliği ile birlikte stratejik bakış açısıyla planlayacağı ve somut çıktıları ile hayata geçirebileceği tüm yeni projelere açık olduğunu özellikle belirtmek istiyorum. Unutmamalıyız ki, ulaştırma alanındaki iyileşmeler sadece ulaştırma sektörünün hedeflerine değil, toplumlarımızın sanayi, enerji, ve turizm gibi birçok alandaki hedeflerine ulaşmada önemli yer tutuyor. Bu sebeple ulaştırma alanında sağlayacağımız iş birlikleri pek çok alanda refah düzeyinin ileriye taşınmasına katkı sağlayacaktır. Bu noktada AB ile eskisinden daha etkin ve yapıcı bir iş birliğini hayata geçirmek için gerekli her türlü adımı atmaya hazırız.”