EĞİTİM - 11 Kasım 2024 Pazartesi 15:16

ÜNİDES sonuçları açıklandı: MSKÜ Topluluğu hibe almaya hak kazandı

A
A
A
ÜNİDES sonuçları açıklandı: MSKÜ Topluluğu hibe almaya hak kazandı

MSKÜ Uluslararası İlişkiler ve Stratejik Araştırmalar Topluluğu (UISAT), ÜNİDES kapsamında açıklanan 1.dönem başvuru sonuçlarına göre hibe almaya hak kazandı.


Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında 1.dönem başvuru sonuçları açıklandı.


Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ) Uluslararası İlişkiler ve Stratejik Araştırmalar Topluluğu (UISAT), destek almaya hak kazanan 104 proje arasında yer aldı.


“Öğrenci Topluluklarına Yönelik Çatışma Çözümü Eğitimi” isimli proje, teorik ve en az %60 uygulamalı bir eğitim içeriğine sahip olacak. 3 haftada ve haftada 2 kez, maksimum 4 saat olacak program, Topluluk Akademik Koordinatörü Prof. Dr. Füsun Özerdem, Topluluk Başkanı ve Proje Koordinatörü Utku Yıldız ve Topluluk üyeleri tarafından sunulacak.


MSKÜ sınav takvimi nedeniyle planlanan eğitimler 25 Kasım-13 Aralık 2024 tarihleri arasında düzenlenecek. Ayrıca etkili iletişim konusunda da uzmanlar tarafından eğitimler verilecek.


ÜNİDES nedir?


Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, gençlerin kişisel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen önemli bir programı hayata geçiriyor. Üniversite öğrencileri için büyük bir fırsat sunan Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES), üniversiteler mevzuatlarına uygun olarak onaylanmış öğrenci topluluklarının proje ve fikirlerinin geliştirilmesine yönelik 20-100 bin TL arasında destek sağlayacak. MSKÜ Uluslararası İlişkiler ve Stratejik Araştırmalar Topluluğu’nun kazandığı hibe ise 50 bin TL.



ÜNİDES sonuçları açıklandı: MSKÜ Topluluğu hibe almaya hak kazandı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Merkez Bankası faizi 47,5’e indirdi Merkez Bankası, faizi 250 baz puan indirerek yüzde 47,5 seviyesine düşürdü. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) yılın son faiz kararını açıkladı. Para Politikası Kurulu (Kurul), politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranının yüzde 50’den yüzde 47,5’e indirilmesine karar verdi. Karar metninde şu ifadelere yer verildi: ’’Para Politikası Kurulu (Kurul), politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranının yüzde 50’den yüzde 47,5’e indirilmesine karar vermiştir. Kurul ayrıca, operasyonel çerçevede değişikliğe giderek, Merkez Bankası gecelik vadede borçlanma ve borç verme oranlarının bir hafta vadeli repo ihale faiz oranına kıyasla -/+ 150 baz puanlık bir marj ile belirlenmesine karar vermiştir. Enflasyonun ana eğilimi kasım ayında yataya yakın seyretmiştir. Öncü veriler aralık ayında ana eğilimde düşüşe işaret etmektedir. Son çeyreğe ilişkin göstergeler yurt içi talebin yavaşlamayı sürdürerek enflasyondaki düşüşü destekleyici seviyelerde bulunduğunu göstermektedir. Temel mal enflasyonu düşük seyretmeye devam ederken, hizmet enflasyonundaki iyileşme belirginleşmektedir. İşlenmemiş gıda enflasyonu önceki iki aydaki yüksek seyrin ardından aralık ayında ılımlı görünmektedir. Enflasyon beklentileri ve fiyatlama davranışları iyileşme eğilimi sergilemekle birlikte, dezenflasyon süreci açısından risk unsuru olmaya devam etmektedir. Para politikasındaki kararlı duruş; yurt içi talepte dengelenme, Türk lirasında reel değerlenme ve enflasyon beklentilerinde düzelme vasıtası ile aylık enflasyonun ana eğilimini düşürmekte ve dezenflasyon sürecini güçlendirmektedir. Maliye politikasının artan eşgüdümü de bu sürece önemli katkı sağlayacaktır. Aylık enflasyonun ana eğiliminde belirgin ve kalıcı bir düşüş sağlanana ve enflasyon beklentileri öngörülen tahmin aralığına yakınsayana kadar sıkı para politikası duruşu sürdürülecektir. Bu doğrultuda, politika faizinin seviyesi, enflasyon gerçekleşmeleri ve beklentileri göz önünde bulundurularak öngörülen dezenflasyon sürecinin gerektirdiği sıkılığı sağlayacak şekilde belirlenecektir. Kurul, kararlarını enflasyon görünümü odaklı, ihtiyatlı ve toplantı bazlı bir yaklaşımla alacaktır. Enflasyonda belirgin ve kalıcı bir bozulma öngörülmesi durumunda para politikası araçları etkili şekilde kullanılacaktır. Kredi ve mevduat piyasalarında öngörülenin dışında gelişmeler olması durumunda parasal aktarım mekanizması ilave makroihtiyati adımlarla desteklenecektir. Likidite koşulları muhtemel gelişmeler göz önünde bulundurularak yakından izlenmektedir. Sterilizasyon araçları etkili şekilde kullanılmaya devam edilecektir. Kurul, politika kararlarını parasal sıkılaştırmanın gecikmeli etkilerini de dikkate alarak, enflasyonun ana eğilimini geriletecek ve enflasyonu orta vadede yüzde 5 hedefine ulaştıracak parasal ve finansal koşulları sağlayacak şekilde belirleyecektir. Enflasyon ve enflasyonun ana eğilimine ilişkin göstergeler yakından takip edilecek ve Kurul, fiyat istikrarı temel amacı doğrultusunda elindeki tüm araçları kararlılıkla kullanacaktır. Kurul, kararlarını öngörülebilir, veri odaklı ve şeffaf bir çerçevede alacaktır.’’
Ankara Eğitim Gücü Sen Balıkesir’deki servis kazası için Teftiş Kuruluna başvuruda bulundu Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası (Eğitim Gücü Sen) Genel Başkanı Oğuz Özat, Balıkesir’deki okul servis kazasıyla ilgili şartname ve ihale ile servis noktasında suistimaller olup olmadığının araştırılması için Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kuruluna başvuruda bulunduklarını açıkladı. Eğitim Gücü Sen Genel Başkanı Özat, Balıkesir’deki okul servis kazasıyla ilgili yaptığı açıklamada, “Balıkesir’de meydana gelen ve öğrencilerimizin de içinde bulunduğu servis kazasını derin bir üzüntüyle öğrenmiş bulunuyoruz. Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın böylesi trajik bir olayla karşı karşıya kalması hepimizi derinden yaralamıştır. Yaşanan üzücü trafik kazasına bir okul servis otobüsü karıştı ve birçok öğrenci hayatını kaybetti, pek çok öğrenci de yaralandı. İlk gelen bilgiler oldukça endişe verici olup, kazanın detayları hakkında bazı ciddi iddialar ortaya atılmıştır. İlgili servis otobüsünün kaçak olduğu ve şartnameye aykırı olarak iki farklı okulun öğrencilerini taşıdığı tespit edilmiştir. Bu nedenle hız yaptığı, okul servis yönetmeliği ve şartnameye uygun koltuk, kemer ve diğer güvenlik ekipmanlarının bulunmadığı belirlenmiştir. Bu eksiklikler maalesef bu kadar çok çocuk ölümüne ve yaralanmasına neden olmuştur. Ayrıca şoförün farklı bir kişi olduğu, plakanın ve otobüsün ihalede gösterilen araç olmadığı tespit edilmiştir. İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile ilgili okul müdürlüğünün bu duruma göz yumduğu iddiaları tarafımıza ulaşmıştır. Teyitli bilgilerimiz mevcut olup, bu iddiaları il başkanlığımız araştırmaktadır. Mağdur öğrenci ailelerine bize ulaştıkları takdirde gerekli avukat ve hukuki destek sendikamız tarafından ücretsiz olarak verilecektir. Kazanın ilgili şartname ve ihale ile servis noktasında suistimaller olup olmadığının araştırılması için Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kuruluna başvuruda bulunduk. Vefat eden çocuklarımızın ailelerine Allah’tan rahmet diliyorum. Yaralanan çocuklarımıza acil şifalar diliyorum” dedi.
İstanbul Buon Odore, yeni kurumsal kimliğini 2025 Vizyon Buluşması’nda tanıttı Ev parfümü markası Buon Odore, Afyonkarahisar’da 2025 Vizyon Buluşması’nda yeni kurumsal kimliğini tanıttı. Afyonkarahisar’da gerçekleştirilen ve 35 bayinin katıldığı 2025 Vizyon Buluşması’nda, Buon Odore’nin yeni kurumsal kimliği tanıtıldı. Toplantıda ayrıca markanın yeni ürünleri de ilk kez görücüye çıktı. Öte yandan yetkililer tarafından markanın gelecek vizyonu ve hedefleri de toplantıda paylaşıldı. Zarif ve modern tasarımıyla dikkat çeken markanın yeni logosu toplantıda tanıtıldı. ’Bu’O’ kısaltması ve seçilen font, markanın sofistike ve zamansız çizgisini vurguluyor. Buon Odore Yönetim Kurulu Başkanı Elif Çelik, yaptığı açıklamada, yeni kurumsal kimliğin marka imajını güçlendirerek hedef kitle nezdinde daha güçlü bir algı oluşturmayı hedeflediklerini belirtti. Elif Çelik, "Bu’O Lüks Ev Parfümü, yeni kurumsal kimliğinin yanı sıra, yenilenen ürün ambalajları ve etiketleriyle de dikkat çekiyor" dedi. Toplantıda ayrıca, Yönetim Danışmanı İsmail Karasu tarafından çalışan verimliliği üzerine bir seminer verildi. Deimos Creative’in Ajans Başkanı Burak Türkyılmaz ise, yeni kurumsal kimliğin oluşum süreci ve marka stratejisine etkisi hakkında bilgi verdi. Marka, yeni kurumsal kimliğinin yanı sıra, yenilenen ürün ambalajları ve etiketleriyle de dikkat çekti. Marka, satış sonrası hizmetlerde de iyileştirmeler yaparak müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı hedefliyor.