Yaş meyve sebze ve narenciyede ihracat artışının sürmesi yüzleri güldürdü. Yaş meyve sebze ve narenciye ihracatında 2011 yılının 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 11, değerde ise yüzde 7’lik artış olduğu bildirildi.
Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, yazılı bir açıklama yaparak ihracat rakamlarını değerlendirdi. Yaş meyve sebze ve narenciyede ihracat artışının devam ettiğini belirten Kaçmaz, 2011 yılının ilk 11 ayı sonunda özellikle narenciye ihracatında görülen artışın sektörde memnuniyetle karşılandığını kaydetti. Yaş meyve sebze ve narenciye ihracatında 2011 yılının ilk 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 11, değerde ise yüzde 7’lik artış gerçekleştiğini ifade eden Kaçmaz, gruplar içerisinde narenciye ihracatının ise miktarda yüzde 24, değerde yüzde 29 arttığına işaret etti. Kaçmaz, bu dönemde 823 milyon 919 bin 579 dolar narenciye ihracatı gerçekleştiğini, taze sebze ve meyve ihracatı ile birlikte toplam ihracat rakamının 1 milyar 988 milyon 878 bin 795 dolara yükseldiğini dile getirdi.
Yaş meyve sebze ve narenciyede 2011 yılı Kasım ihracat verilerini de açıklayan Kaçmaz, Kasım’da bir önceki yılın aynı ayına göre miktarda yüzde 23, değerde yüzde 15’lik artış meydana geldiği bilgisini verdi. Gruplar içerisinde ise ihracatın miktarda narenciyede yüzde 15, taze sebzede yüzde 22, taze meyvede yüzde 59 artış gösterdiğine dikkat çeken Kaçmaz, 2011 Kasım ayında bütün gruplarda artış olduğunun altını çizdi. Kemal Kaçmaz, 417 milyon 944 bin 57 kg yaş meyve sebze ihracatı karşılığında da 279 milyon 48 bin 955 dolar döviz girdisi sağlandığını belirtti.
Kasım ayı içinde gerçekleşen ihracattaki artışın, sektörün 2012 yılı hedeflerine ulaşacağının da göstergesi olduğunu vurgulayan Kaçmaz, “Sektörümüzün tüm paydaşlarının yoğun bir şekilde çalışması, Uzakdoğu’ya ihracatı geliştirme komitesinin çalışmalarının somut olarak neticelenerek geçtiğimiz sezonda Japonya’ya greyfurt ihracatının başlaması ve Narenciye Tanıtım Grubu’nun hedef ülkelerde yapmış olduğu başarılı faaliyetler narenciye ihracatının artmasına vesile olmuştur” dedi.
Yaş meyve sebze ihracatçı birliklerinin, 2023 yılı stratejik hedefine ulaşmak için sektör kurulunun koordinasyonunda çalışmalarını yoğun şekilde sürdürdüğünü aktaran Kaçmaz, “Özellikle 2012 yılının şubat ayında Almanya/Berlin’de gerçekleşecek olan dünyanın en önde gelen yaş meyve sebze fuarına (Fruit Logistica) ülkemizin partner ülke olarak iştirak edecek olması, ülkemizin ve ürünlerimizin tanınırlığını artıracak, Türk yaş meyve sebzesinin dünya pazarlarında daha çok yer edinmesine sebep olacaktır. Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak ana hedefimiz; emek yoğun bir sektör olan yaş meyve sebzenin, üreticisinin ve ihracatçısının emeğinin karşılığını alması için dünya yaş meyve sebze pazarında ülkemizi yaş meyve sebze ihracatçısı ülkeler arasında hak ettiği yere getirmektir” ifadelerini kullandı.