ÇEVRE - 15 Aralık 2017 Cuma 17:48

Malatya İtfaiyesi’den yangın tatbikatı

A
A
A
Malatya İtfaiyesi’den yangın tatbikatı

Malatya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı tarafından Malatya Ticaret Borsası personeline yangın eğitimi verilerek, tatbikat yaptırıldı.

Malatya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı tarafından Malatya Ticaret Borsası personeline yangın eğitimi verilerek, tatbikat yaptırıldı.


Malatya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı Eğitim Amiri Seyfullah Soylu, yangın anında neler yapılması gerektiği konusunda personele bilgiler verdi.


Yangın eğitiminde konuşan Soylu, “Arkadaşlar önce evinizde bir yangın çıktığı zaman elektrik ve doğalgazı kapatarak çıkmamız gerekiyor. Yangını görüyorsak hemen müdahale etmemiz gerekiyor. Yangın sündürme tüpü varsa müdahale etmemiz lazım. Yangın büyüyorsa hemen itfaiye dairesini aramanız lazım. Yangın karşısında panik olmamız gerekiyor. Hemen önemli evraklarınızı kurtarmanız lazım. Yangını daha önce gören vatandaşlarımız evlerinde yangın sündürme tüpünü kullanıyor. Evinizde yemek yaparken tava yanıyorsa neler yapmamız gerekiyor, bunu bilmeniz lazım. Tavaya kesinlilikle su ile müdahale etmememiz gerekiyor. Eğer tava yanıyorsa üzeri yanmayacak bir şeyle kapatmamız gerekiyor. Evden çıkarken doğalgaz ve elektrikleri kapatarak çıkmamız lazım” dedi.


“Yangın söndürme cihazının bakımı yapılmalıdır”


Yangın söndürme cihazlarıyla ilgili bilgi veren Soylu, “İlk kontrol edilecek bölüm basınç ibresidir. Yangın söndürme cihazında basınç durumunu gösteren ibre bulunmaktadır. Basınç ibresi yeşil rengin üzerinde ise cihaz herhangi bir yangın durumunda kullanılabilir durumdadır. Basınç ibresi sağ taraftaki kırmızıya geçmişse yangını söndürmeyecektir. Anlaşmalı firma hemen aranmalı ve bakıma gönderilmelidir. İkinci kontrol edilmesi gereken bölüm sarı renkte görülen mühürlü güvenlik piminin açılmamış olmasıdır. Açık olan pimler zamanla basınç kaçağı yaratacağından bir müddet sonra ihtiyaç duyulduğunda yangını söndüremeyecektir. Açık olan pimler görüldüğünde anlaşmalı firma ile irtibata geçerek yangın söndürme cihazının bakımı yapılmalıdır. Üçüncü kontrol edilecek bölüm anlaşmalı firma tarafından yangın söndürme cihazının alt tarafı veya yan tarafına yapıştırılan kontrol etiketidir. Etiketin üzerinde dolum tarihi ve son kullanma tarihi belirtilmektedir. İlk dolum tarihi ile bitim tarihi arasında 6 ayda bir yapılan kontrol bandrolü yine burada bulunur. Tarihi biten yangın söndürme cihazlarını tutanakla birlikte bağlı olduğu kurum veya kuruluşa bilgi vermek zorundadır” şeklinde konuştu.


Daha sonra Ticaret Borsası bahçesinde yangın tatbikatı yapıldı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.