ÇEVRE - 26 Nisan 2025 Cumartesi 12:23

Konya Fide’de yeni sezon satışları başladı

A
A
A
Konya Fide’de yeni sezon satışları başladı

Konya’nın ilk ve tek sebze fidesi üretim tesisi olan Konya Fide, yeni sezon satışlarına başladı. Tesiste incelemelerde bulunan Konya’nın merkez Meram İlçe Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, "Bu tesislerde üretilen ve cazip fiyatlarla sunulan fidelerle kazanan üreticimiz, çiftçimizdir. Tüm üreticilerimize ve hobi amaçlı fide diken hemşehrilerimize bol ve bereketli bir sezon diliyorum" dedi.


2019 yılında Meram Belediyesi öncülüğünde kurulan ve Konya’nın ilk ve tek sebze fidesi üretim tesisi olan Konya Fide, yeni sezon satışlarına başladı. Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, yeni sezonun başlaması dolayısıyla tesiste incelemelerde bulundu.



"Tüm üreticilerimize bol ve bereketli bir sezon diliyorum"


Üretim ve satış alanlarını denetleyen Başkan Kavuş, yetkililerden çalışmalar hakkında bilgi aldı. İncelemelerinin ardından açıklamalarda bulunan Başkan Kavuş, baharın gelmesiyle birlikte fide dikim sezonunun başladığını belirterek, tüm üreticilere ve hobi amaçlı fide diken hemşehrilerine bol ve bereketli bir sezon diledi. Konya Fide’nin geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da üreticilerin birinci adresi olacağına işaret eden Başkan Kavuş, tesisin aynı anda 2,5 milyon, tüm sezon boyunca da 12 milyon fide üretim kapasitesiyle, Konya’nın yıllık yüz milyonluk fide ihtiyacının yüzde onundan fazlasını karşılayacak güçte olduğunu hatırlattı.



"Konya Fide kaliteden fiyata kadar her yönüyle, üreticilere fırsatlar sunan bir tesis"


Konya Fide’nin, sadece çiftçiler için değil, hobi amaçlı üretim yapanlar için de önemli bir yatırım olduğunu söyleyen Başkan Kavuş, "Fidelerimiz Konya’nın havasında, toprağında, hastalıktan uzak, ari ve hibrit tohumlarla üretiliyor. Nakliye maliyetlerini düşürüyor, fide kayıplarını önlüyor ve üreticimize büyük avantajlar sağlıyor. Geçtiğimiz yıllarda gördüğümüz ilgi bizi çok memnun etmişti, bu sezon da hemşehrilerimizin birinci tercihi olmayı sürdüreceğimize inanıyorum. Gösterdikleri ilgi için hemşehrilerimize teşekkür ediyor, ilgilerine layık olmak adına en iyi ürünü en ucuza verebilmenin çalışmasını sergiliyoruz" şeklinde konuştu.



"Fide satışları her yıl olduğu gibi bu yıl da dört ayrı noktada gerçekleştirilecek"


Konya Fide’nin, hem yerel üreticinin yükünü hafiflettiğini hem de tarımsal üretime güçlü bir katkı sunduğunu da belirten Başkan Mustafa Kavuş, "Fiyatlarımızı piyasa rekabeti için değil, üreticimize destek olabilmek adına belirliyoruz. Vatandaşlarımızın ve çiftçilerimizin memnuniyeti, bizim için her şeyden önemli. Tesiste fide satışları başladı ancak vatandaşlarımız 28 Nisan Pazartesi gününden itibaren şehrin farklı bölgelerinde oluşturulacak satış noktalarından da fide temin edebilecekler. Tesisin kendisi ile birlikte Harmancık Kapalı Pazar Alanı, Saraçoğlu Caddesi üzeri ve Karatay Ziraat Odası da satış noktaları olarak sezon boyunca hizmet verecek. Bu sayede vatandaşlar fidelerine daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilecek" şeklinde konuştu.


Konya Fide’ye alışveriş için gelen vatandaşlar da hem fide kalitesinden hem de uygun fiyatlardan oldukça memnun olduklarını belirterek, Başkan Mustafa Kavuş ve Meram Belediyesine hizmetleri için teşekkür ettiler.



Konya Fide’de yeni sezon satışları başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.