EKONOMİ - 08 Nisan 2025 Salı 16:25

İzmir’den ‘dijital göçebelere’ davet

A
A
A
İzmir’den ‘dijital göçebelere’ davet

İzmir’de gerçekleştirilen Turizmde Yeni Çağ: Dijital Göçebelik Bilgilendirme Toplantısı’nda, dijital göçebeleri kente çekmek için atılması gereken adımlar konuşuldu.


İzmir iş dünyası, dünya genelinde sayıları 40 milyonu aşan dijital göçebeleri kente çekmek için kolları sıvadı. Turizmde Yeni Çağ: Dijital Göçebelik Bilgilendirme Toplantısı, İzmir Ticaret Odası ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplantıda; Tayland’dan Portekiz’e, Arjantin’den Endonezya’ya kadar pek çok ülkenin ekonomisine katkılar sunan dijital göçebelerin rotalarına İzmir’in de eklenmesi için atılması gereken adımlar, kentin paydaşları tarafından görüşüldü.



"Büyük markalar ofislerden, plazalardan çıktı"


Toplantının açılış konuşmasını yapan ve hızla gelişen teknoloji ile tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin iş yapma biçimlerini kökünden değiştirdiğini belirten İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş, "Pandemi bittikten sonra pek çok büyük marka, büyük ofislerden, plazalardan çıkıp, kafe, sahil ve keyifli ortak çalışma alanlarında faaliyet göstermeye başladı. Evden çalışma sürecinde, çalışanların bir kısmı iklim olarak daha elverişli ülkelere gitmeyi tercih etti. Böylece, ‘dijital göçebelik’ konsepti küresel ölçekte hızla yaygınlaştı" dedi.



"Çalışma planı kılavuz olacak"


Türkiye’de dijital göçebelik hareketinin, 2024 yılında uygulanmaya başlanan Dijital Göçebelik vizesi ile hızla büyüdüğüne dikkat çeken Özkardeş, "Özellikle İstanbul, Antalya, Bodrum gibi şehirler ön plana çıkarken, İzmir’in de potansiyeli oldukça dikkat çekiyor. Kentimizin, kültürel ve tarihi zenginlikleri, yaşam kalitesi ve geniş sosyal imkanları ile dijital göçebeler için yeni bir merkez olabileceği kanaatindeyiz. İzmir Ticaret Odası Başkanımız Mahmut Özgener ve yönetim kurulumuz yenilikçi bakış açısıyla dijital göçebelik konusunu çok önemsiyor. Bunun için, pek çok platformda da ifade ettiğimiz gibi ‘ortak akıl’ ve ‘kurumlar arası işbirliği’ ile hareket etmek önem arz ediyor. Kentimizdeki tüm paydaşların katkılarıyla hazırlanacak bir çalışma planının hedefimize hızla ulaşmamız konusunda bizlere kılavuz olacağına inanıyoruz" diye konuştu.



Diğer sektörlerle bağlantısı konuşuldu


Toplantının İzmir Ticaret Odası Meclis Üyesi Alp Avni Yelkenbiçer moderatörlüğünde gerçekleşen ‘İzmir’in Dijital Göçebe Merkezi Olma Yolundaki Adımları’ başlıklı oturumunda; İzmir Ticaret Odası Meclis Üyeleri Adnan Bozbay ve Kıvanç Meriç, 48. Sigortacılık Grubu Meslek Komitesi Başkanı Zeynep Şebnem Korkut ile 43. Konaklama Grubu Meslek Komitesi Üyesi Gökçe Kesikciler Buğday panelist olarak yer aldı. Panelde dijital göçebelik kavramı ve sektörlerle bağlantısı konuşuldu. Bu çerçevede sektör temsilcileri, konunun İzmir özelinde geliştirilebilmesi için önerilerde bulundu.



Dijital göçebe vizesi hakkında bilgi verildi


T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Pazarlama ve İletişim Şube Müdürü Ufuk Kafalı, hali hazırda Türkiye’ye geçerli olan dijital göçebe vizesiyle ilgili bilgilendirme sunumu gerçekleştirdi. Sunumda, vizeye başvuran göçebelerin demografik özellikleri ile ilgili veriler yer aldı.



İzmir’in avantajları masaya yatırıldı


İzmir Ticaret Odası Etkinlikler, Fuarlar ve Turizm Müdürlüğü Turizm Hizmetleri Görevlisi Burçin Tekşal ise dijital göçebelerin tarihçesi ve 21. Yüzyıl ülke karşılaştırmaları ile konu hakkında farkındalık sunumu gerçekleştirdi. Dijital göçebelerin tercih ettiği şehirlere göre İzmir’in sahip olduğu avantajlar mercek altına alındı.


Toplantıya, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İzmir Büyükşehir Belediyesi temsilcileri katıldı.



İzmir’den ‘dijital göçebelere’ davet

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.