EKONOMİ - 18 Aralık 2024 Çarşamba 10:08

Türkiye genelinde Kasım ayında 153 bin 14 konut satıldı

A
A
A
Türkiye genelinde Kasım ayında 153 bin 14 konut satıldı

Türkiye genelinde konut satışları Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 63,6 oranında artarak 153 bin 14 oldu.



Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı Konut Satış İstatistikleri’ni paylaştı. Buna göre, Türkiye genelinde konut satışları Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 63,6 oranında artarak 153 bin 14 oldu. Konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 26 bin 320 ile İstanbul, 14 bin 916 ile Ankara ve 8 bin 583 ile İzmir olurken, en az olduğu iller sırasıyla 89 ile Bayburt, 99 ile Tunceli ve 121 ile Hakkari olarak gerçekleşti.


Konut satışları Ocak-Kasım döneminde yüzde 16,4 arttı


Konut satışları Ocak-Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16,4 oranında artarak 1 milyon 265 bin 388 olarak gerçekleşti.


İpotekli konut satışları 21 bin 804 olarak gerçekleşti


Türkiye genelinde ipotekli konut satışları Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 315,7 oranında artarak 21 bin 804 oldu. Toplam konut satışları içinde ipotekli satışların payı yüzde 14,2 olarak gerçekleşti. Ocak-Kasım döneminde gerçekleşen ipotekli konut satışları ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21,3 oranında azalarak 135 bin 209 oldu.


Kasım ayında 5 bin 213; Ocak-Kasım döneminde ise 32 bin 82 ipotekli konut satışı, ilk el olarak gerçekleşti.


Diğer satış türleri sonucunda 131 bin 210 konut el değiştirdi


Türkiye genelinde diğer konut satışları Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 48,6 oranında artarak 131 bin 210 oldu. Toplam konut satışları içinde diğer satışların payı yüzde 85,8 olarak gerçekleşti. Ocak-Kasım döneminde gerçekleşen diğer konut satışları ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,4 oranında artarak 1 milyon 130 bin 179 oldu.


İlk el konut satış sayısı 49 bin 274 olarak gerçekleşti


Türkiye genelinde ilk el konut satış sayısı Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 61,7 oranında artarak 49 bin 274 oldu. Toplam konut satışları içinde ilk el konut satışının payı yüzde 32,2 oldu. İlk el konut satışları Ocak-Kasım döneminde ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24,2 oranında artarak 407 bin 832 olarak gerçekleşti.


İkinci el konut satışlarında 103 bin 740 konut el değiştirdi


Türkiye genelinde ikinci el konut satış sayısı Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 64,6 oranında artarak 103 bin 740 oldu. Toplam konut satışları içinde ikinci el konut satışının payı yüzde 67,8 oldu. İkinci el konut satışları Ocak-Kasım döneminde ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13,0 oranında artarak 857 bin 556 olarak gerçekleşti.


Yabancılara Kasım ayında 2 bin 151 konut satışı gerçekleşti


Yabancılara yapılan konut satışları Kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,2 oranında azalarak 2 bin 151 oldu. Kasım ayında toplam konut satışları içinde yabancılara yapılan konut satışının payı yüzde 1,4 olarak gerçekleşti. Yabancılara yapılan konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 780 ile İstanbul, 752 ile Antalya ve 191 ile Mersin oldu.


Yabancılara yapılan konut satışları Ocak-Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 35,1 oranında azalarak 21 bin 363 oldu.


Ülke uyruklarına göre en çok konut satışı Rusya Federasyonu vatandaşlarına yapıldı


Kasım ayında ülke uyruklarına göre en fazla konut satışı sırasıyla 421 ile Rusya Federasyonu, 200 ile İran ve 160 ile Ukrayna vatandaşlarına yapıldı.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Van Yeni aile hekimliği yönetmeliği halk sağlığına katkı sağlayacak Van’da görev yapan aile hekimleri, Sağlık Bakanlığı tarafından yürürlüğe giren yeni Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği’ni değerlendirdi. 30 Ekim 2024 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemelerle, Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği’nde önemli değişiklikler yapıldı. Van’ın İpekyolu ilçesinde görevli aile hekimleri, yeni yönetmeliğin özellikle kronik hastalık tarama ve izlemleriyle, akılcı ilaç kullanımına yönelik düzenlemeler içerdiğini belirterek, halk sağlığına önemli katkılar sunabileceğini ifade ettiler. "Akılcı ilaç kullanımı konusunda önemli maddeler içeriyor" Halilağa Aile Sağlığı Merkezi’nde aile hekimi olarak çalışan Yunus Emre Korkmaz, yönetmeliğin aile hekimlerinin çalışma süreçlerini desteklediğini belirtti. Dr. Korkmaz, "Yönetmelik, aile hekimleri olarak bizlere kronik hastalıkların tarama ve takip süreçlerinde yol gösteriyor. Bunun yanı sıra akılcı ilaç kullanımı konusunda da önemli maddeler içeriyor. Ne yazık ki ülkemizde gereksiz ilaç kullanımı yaygın. Halbuki doğru hastada, doğru sürede, doğru ilacı kullanmak halk sağlığı açısından çok önemli. Bu yönetmelik, bizlerin bu hedeflere ulaşabilmesi için bir rehber niteliği taşıyor. Daha önce uygulamaya çalıştığımız bu ilkeler, yönetmelik ile birlikte teşvik edici bir boyut kazandı" dedi. Kronik hastalıkların yaygınlığına dikkat çeken Korkmaz, “Ülkemizde 20 milyonun üzerinde kronik hastalığa sahip birey var. Biz aile hekimleri olarak uzun zamandır kronik hastalık tarama ve takiplerini yapıyorduk. Yeni yönetmelik, bu konuya Bakanlığımızın da ne kadar önem verdiğini bir kez daha ortaya koydu. Kasım ayından itibaren hem bizlere hem de halka yönelik bilgilendirme süreçleri başladı. Yönetmelik kapsamında belirli hususları yerine getirdiğimiz takdirde maaşlarda pozitif bir dönüşüm sağlanıyor" diye konuştu. İpekyolu 6 Nolu Aile Sağlığı Merkezi’nde görev yapan Aile Hekimi Engin Alçiçek ise yeni yönetmeliğin getirdiği teşvikleri anlattı. Yönetmelik çerçevesinde yapılan düzenlemelerin aile hekimlerinin performansını olumlu yönde etkilediğini dile getiren Alçiçek, “Yeni yönetmelik, aile hekimlerinin gerçekleştirdiği işlemlere bağlı olarak hak ediş oranlarını artırdı. Ayrıca Hastalık Yönetim Platformu üzerinden yapılan tarama katkı sayılarına göre pozitif performans artışı sağlanıyor" şeklinde konuştu.
Ankara Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı, Ankara’da gerçekleştirildi Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen ’Gençlik Politika Belgesi Vizyon Çalıştayı’, gençlerin politika geliştirme süreçlerine doğrudan katkı sağlamak amacıyla Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Öğrenci kulüpleri, akademisyenler, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarından temsilciler, gençlik politikalarına yön vermek amacıyla bir araya geldi. Türkiye’nin 81 ilinde düzenlenen çalıştaylar kapsamında Ankara’da gerçekleştirilen önemli etkinliğe, Gençlik ve Spor Bakan Yardımcısı Enes Eminoğlu, ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Yozgatlıgil, Gençlik Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Enes Efendioğlu ve bakanlık yetkilileri katıldı. 1000 gencin aktif katılımı ile 11 farklı başlıkta grup çalışmaları gerçekleştirildi. Bu katılımcılar, hedefler ve somut eylem önerileri geliştirerek, ülkemizin gençlik politikalarının şekillenmesine katkıda bulundu. Yoğun ilgi ve verimli tartışmalar, gençlerin politika süreçlerinde ne denli etkin bir rol üstlendiklerini bir kez daha ortaya koydu. 11 başlık altında çözüm önerileri geliştirildi Çalıştay, iki ana oturumdan oluştu. Salon programında, katılımcılara politika sürecinin ve çalıştay yönteminin detayları aktarıldı. Açılış konuşmalarının ardından gençlerin görüşlerinin alındığı istişare oturumları düzenlendi. Programın ikinci bölümünde ise katılımcılar, 11 başlık altında grup çalışmalarına katılarak, gençlik politikaları için somut hedefler ve eylem önerileri geliştirdi. Görüşler elektronik formla da toplandı Atölye programlarına katılamayan gençler veya farklı bir şekilde katkı sunmak isteyenler için özel olarak hazırlanan elektronik formla da herkesin çalıştaya katkıda bulunması sağlandı. Çalıştay alanında paylaşılan form bağlantısı ve karekodlar ile gençler, görüşlerini kolaylıkla iletti. Gençler, geleceğin politikalarına yön veriyor Kayıt sürecinde herhangi bir seçim yapılmaksızın, formu dolduran herkesin bireysel veya bir kurum adına katılım sağladığı etkinlik, gençlerin politika yapım süreçlerine katılımında önemli bir adım olacak. Gençlerin söz sahibi olduğu bu çalıştaylar, ülkemizde gençlik politikalarının daha etkin ve kapsayıcı bir şekilde şekillenmesine imkan tanıyacak.
İstanbul Vodafone Business, Red Wi-Fi 3.0’ı işletmelerin kullanımına sunuyor Vodafone Business, Red Wi-Fi’la restoranlardan kafelere, otellerden mağazalara kadar her sektöre uygun esnek altyapısıyla, müşteri memnuniyetini artırmayı ve şirketlerin dijital dönüşümünü hızlandırmayı hedefliyor. Bugün hemen herkesin en önemli ihtiyaçlarından biri olan kablosuz ağ bağlantısı teknolojisi, kullanıcıların artan taleplerini karşılamak için ve onlara daha hızlı internet erişimi sunabilmek için hızla gelişmeye devam ediyor. Kablosuz ağ bağlantısı teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin son aşaması ise Wi-Fi 7. İşletmelerin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone Business, şirketlerin dijital dönüşümlerine destek olmayı sürdürürken Wi-Fi 7 desteğine sahip Red Wi-Fi 3.0’ı işletmelerin kullanımına sunuyor. Yapılan açıklamaya göre, Red Wi-Fi 3.0’ın farklı segmentlerteki paketleri, şirketlere sıcaklık ve konum haritası, kat içi alan yönetimi, Wi-Fi analitik raporları ve log’lama hizmeti gibi ihtiyaçların yanı sıra, portal üzerinden reklam ve anket hizmetleri, kullanım kontrol paneli oluşturabilme ve aboneye özel internet erişim planı gibi gereksinimlerine de cevap verebiliyor. Platformun internet altyapısı ve SMS hizmetleri sayesinde işletmeler Red Wi-Fi 3.0’ın sunduğu uçtan uca bağlantı deneyimini deneyimlerken; bu sayede gelişmiş analitik ve raporlama özellikleri sayesinde nokta atışı kampanyalar oluşturma fırsatının yanında, müşteri davranışlarını anlama ve kişiselleştirilmiş pazarlama stratejilerini geliştirme imkânı da elde ediyor. “Red Wi-Fi 3.0, önceki nesillere göre daha fazla hız imkânı sunuyor” Yeni bağlantı çözümleri hakkında bilgi veren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, “Yapılan araştırmalar, işletmelerin yüzde 62’sinde müşterilerin ücretsiz Wi-Fi sunulduğunda daha fazla zaman geçirdiğini belirtiyor. Ayrıca bu hizmeti kullanan müşterilerin yüzde 50’sinin ise harcamalarını artırdığı görülürken; şirketlerin yüzde 77’si de ücretsiz Wi-Fi’ın operasyonları için önemli veya çok önemli olduğunu ifade ediyor. Yine Wi-Fi pazarlama stratejileri kullanan işletmelerin yüzde 72’si bu yöntemlerin başarılı olduğunu vurguluyor ve yüzde 69’u da ayak trafiğini artırma hedeflerine bu sayede ulaştıklarını belirtiyor. Wi-Fi’ın günümüzde bu kadar yoğun ve çoklu kullanımı da yüksek kapasiteyle müşteriler açısından hızlı ve kesintisiz kullanımı beraberinde getiriyor. Red Wi-Fi 3.0’la biz de Aruba, Huawei ve diğer üreticilerin Access Point cihazlarıyla uyumluluğumuzun yanında Wi-Fi 7 desteğimizle beraber önceki nesillere göre daha fazla hıza imkân tanıyabiliyoruz. Müşterilerimizin kendi cihazlarını kullanarak portal hizmetine erişimi sağlayan bu hizmetimiz sayesinde ayrıca pazarlama faaliyetlerini destekleyen gelişmiş analitik ve raporlama özellikleri sayesinde işletmelere daha hedefli kampanyalar oluşturma fırsatı sunmuş oluyoruz” şeklinde konuştu. Yoğun veri akışı ihtiyaçları ve yüksek bant genişliğine kesin çözüm Açıklamaya göre, Wi-Fi 7 desteğiyle, özellikle işletmelerin yoğun veri akışı ihtiyaçlarını ve yüksek bant genişliği gereksinimlerini karşılayan ve yasalara uygun olarak log’lama hizmeti sunan Red Wi-Fi 3.0, büyük etkinlik alanları, oteller veya perakende mağazaları gibi yüksek kullanıcı yoğunluğuna sahip alanlarda kullanıcı deneyimini iyileştirerek avantaj imkânı tanıyor.