ASAYİŞ - 01 Mart 2024 Cuma 09:25

Garanti kapsamındaki telefonun onarımı için ücret istenince Tüketici Hakem Heyetine başvurdu

A
A
A

Apple marka telefonundaki arızanın garanti kapsamında giderilmesini isteyen avukat Enes Malik Saran, yetkili servis tarafından kendisinden ücret talep edilince Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.

Apple marka telefonundaki arızanın garanti kapsamında giderilmesini isteyen avukat Enes Malik Saran, yetkili servis tarafından kendisinden ücret talep edilince Tüketici Hakem Heyetine başvurdu. Heyetin “ücretsiz onarılsın” kararını yerine getirmeyen Apple hakkında icra takibi başlatıldı. İcra memurları ile yetkili servise giden Saran'ın telefonu onarılırken, konuya ilişkin açıklama yapan Saran'ın avukatı A. Üsame Ceran, “En nihayetinde icra emrine uymak zorunda kaldılar. Bu yabancı sermaye teknoloji şirketlerinin Türkiye'yi üçüncü dünya ülkesi görmesi sonucudur. Vatandaşlara önerimiz; hiçbir şekilde hukuk yoluna gitmekten çekinmesinler, sonuna kadar takip etsinler” dedi.

Apple marka telefonundaki arızanın garanti kapsamında giderilmesini isteyen avukat Enes Malik Saran, yetkili servise gittiğinde kendisinden yaklaşık 12 bin TL ücret talep edildi. Ürününün garanti kapsamında olduğunu ve kullanıcı hatası olmadığını belirten Saran'ın talebine rağmen telefon ücretsiz olarak tamir edilmedi. Bunun üzerine Saran, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu.

Tüketici Hakem Heyeti “Ücretsiz onarılsın”

Şişli İlçe Tüketici Hakem Heyeti karar tutanağında Enes Malik Saran'ın dilekçesine yer verdi. Dilekçede, Enes Malik Saran'ın 2021 yılında satın aldığı Apple marka İPhone 13 pro model telefonunun hoparlöründe ses sıkıntıları olması sebebiyle Apple yetkili servislerinden birine telefonu teslim ettiği ancak cihazın garantisi devam etmesine rağmen yetkili servis tarafından yaklaşık 12 bin TL onarım ücreti talep edildiği belirtildi. Saran dilekçede, “Telefonumun garantisinin 2023 yılına kadar devam etmesi ve telefonda bulunan arızanın kullanıcı hatasından kaynaklanmaması sebebiyle arızanın onarımının garanti kapsamında ücretsiz olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Telefonun şikayet edilen firma tarafından ücretsiz olarak onarılmasına karar verilmesini talep ederim” ifadelerini kullandı.
Şişli İlçe Tüketici Hakem Heyeti, başvuru sahibinin talebinin kabulüne ve ürünün ücretsiz olarak onarılmasına karar verdi. Heyet, bu kararın yerine getirilmemesi halinde ise icra yoluyla yerine getirileceğini belirtti.

Apple mağazasına icra memurları ile gidildi

Kararın yerine getirilmemesi nedeniyle icra ile telefonun tamir edilmesi yoluna gidildi. Apple mağazasında İstanbul 19. İcra Müdürlüğü tarafından düzenlenen haciz tutanağında, alacaklı Enes Malik Saran, borçlu ise Apple Teknoloji Şirketi olarak belirtildi. Tutanakta, Şişli İlçe Tüketici Hakem Heyeti'nin 10 Ocak 2024 tarihli kararı gereğince ücretsiz onarım işlemi için adrese gelindiği, mağaza müdürüne geliş sebebinin anlatıldığı kaydedildi. Telefon icra yolu ile garanti kapsamında ücretsiz şekilde yapıldı.

Garanti kapsamındaki telefonun onarımı için ücret istenince Tüketici Hakem Heyetine başvurdu

“Bu yabancı sermaye teknoloji şirketlerinin Türkiye'yi üçüncü dünya ülkesi görmesi sonucudur”

Konuyla ilişkin açıklama yapan Enes Malik Saran'ın avukatı A. Üsame Ceran, “2021 yılının Aralık ayında müvekkilim Apple'dan bir cihaz alıyor ve bu cihaz 2023 yılında bir arıza geçiriyor. Cihazda ses arızası oluşuyor. Daha sonra Apple teknik servisi ile iletişime geçiliyor. Müvekkilime bu cihazı ücret ödemeden onarmayız deniliyor ve 12 bin TL'lik bir maliyet çıkarılıyor fakat cihazın garantisi var. Bir kullanım hatası iddia ediyorlar ama altını doldurabildikleri bir gerekçe öne süremiyorlar. 2023 yılının Ekim ayında müvekkilim adına Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuruyoruz. 2024 yılının Ocak ayında karar çıkartıyoruz. Kararda kullanıcı hatası iddiasının boş olduğu ve bu sebeple ücretsiz onarılması gerektiği belirtiliyor. Bu doğrultuda Apple ile tekrar iletişime geçiyoruz. Apple bizi oyalıyor. Biz Apple'ın kararı yerine getirmeyeceğini anladıktan sonra bizi mağdur edemezler dedik. Zaten avukatlık mesleği icra ediyoruz. Kamu yararı da olduğunu düşündüğümüz için böyle bir yola girdik. İcra takibi başlattık. Ödeme emri tebliğ edildi. Yedi gün içinde bu ödeme emrini yerine getirmeleri gerekiyor aksi taktirde yedi gün sonunda takip kesinleşiyor. Biz 7 gün içinde herhangi bir geri dönüş alamadık. Bu bizi gerçekten şaşırttı. Telefonu teslim ettik ve orada çok şaşırdılar. İlk defa başlarına geliyormuş. Bize normal müşteri muamelesi yaptılar. Bu bir icra emridir, yerine gelmesi gerekiyor. Orada çok güzel ağırlandığımızı da söyleyemem. En nihayetinde icra emrine uymak zorunda kaldılar. Bu yabancı sermaye teknoloji şirketlerinin Türkiye'yi üçüncü dünya ülkesi görmesi sonucudur. Türkiye aslında bu şirketlerin büyük cirolar yaptığı ülkelerden biri. Fakat verilen hizmet çok kötü ve en nihayetinde telefonumuzu ücretsiz bir şekilde onardı. Vatandaşlara önerimiz; hiçbir şekilde hukuk yoluna gitmekten çekinmesinler, sonuna kadar takip etsinler. Tüketici hakem heyetleri başvuru yolları ücretsiz. E-Devlet üzerinden başvuru yapılabiliyor. Başvuru yapsınlar, kararı alsınlar, icra takibi yapsınlar. Hukuk yolundan sapmadan bu şirketlere vatandaşın hakkını aradığını ve bu ülkede insanların hiçbir şekilde üçüncü sınıf dünya ülkesi muamelesi görmeyeceğini göstersinler” ifadelerini kullandı. 

Melike İnal - Volkan Kayalar

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir Genç hafız 2 yıllık eğitim sürecini 6 ayda tamamladı Eskişehir’de yaşayan ve 2 yıl süren hafızlık eğitimini 6 ay gibi bir sürede tamamlamayı başaran 20 yaşındaki Cansu Güngör, “Yoğun olarak çalıştım, sadece yemek için ara veriyordum. Hiçbir şekilde telefonla, tabletle falan uğraşmadım” dedi. Odunpazarı İlçesi Çamlıca Mahallesi’nde bulunan bir Kur’an-ı Kerim kursunda eğitim alan 20 yaşındaki Cansu Güngör, yaşıtlarına göre büyük bir başarı elde etti. Aldığı eğitimle birlikte yoğun bir çalışma temposu içine giren Güngör, 2 yıl kadar süren hafızlık eğitimini, 6 ay gibi bir sürede tamamladı. Genç yaşta hafızlık eğitimini tamamlamasıyla dikkat çeken Cansu Güngör, takdir topladı. Eğitmeni ve müftülük temsilcileri tarafından genç hafıza, umre hediye edildi. “Sadece yemek için ara veriyordum” Yoğun bir tempoyla çalıştığını ve sadece yemek yemek için ara verdiğini belirten Cansu Güngör, “Hafızlık eğitimini 6 ayda tamamlamak için çok uğraşmam gerekti, yoğun olarak çalıştım. Mesela, sadece yemek için ara veriyordum. Onun haricinde hiçbir şekilde telefonla, tabletle falan uğraşmadım. Yani sürekli ders yapıyorum, başka hiçbir şeyle uğraşmıyorum. Tabii ki onur verici bir şey, ben de çok mutlu oldum. Başta böyle olacağını düşünmüyorum, ama çok şükür, bu sürede bitirebildim. Hem kendi çalışma azmim, hem ailemin desteği, hem de hocamın emekleriyle, gayretleriyle ve gösterdiği sabırla bu sürede bitirdim. Tebrik edenler, şaşıranlar oluyor. Bu kadar kısa sürede bitmesinden dolayı tebrik ettiler. Çok şaşırıp, ’Nasıl bu kadar kısa sürede bitirdin?’ diyerek nasıl çalıştığımı soranlar oldu” dedi. “Gayret göstererek 2 yıllık bir süreci yaklaşık 6 ay içerisinde bitirdi” Öğrencisinin yoğun çaba sonucunda 2 yıllık süreci 6 ayda tamamladığını belirten eğitmen Hamide Arslan ise şu ifadeleri kullandı: “Hafızlık hazırlık sürecimiz 1 yıl, hafızlık ise 2 yıldır. Yani toplam 3 yıl sürüyor. Cansu kızımız, olağanüstü bir gayret göstererek 2 yıllık bir süreci yaklaşık 6 ay içerisinde bitirmiş bulunmaktadır. Hafızlık sabır, azim, kararlılık ve her şeyden öte fedakarlık isteyen bir süreçtir. Cansu kızımızda da bunların hepsi mevcuttu. Her şeyden öte, ahlakı beni çok etkiledi. Beni hiçbir zaman kırmadı, istenilen sayfaları denilen süreçte yapıp getirdi.”
Kayseri Başkan Özdoğan: "Regaip Kandili’nin manevi atmosferini hep birlikte paylaştık" Hacılar Belediye Başkanı Bilal Özdoğan; Regaip Kandili münasebetiyle Hacılar Camiikebir’de düzenlenen programda ilçe sakinleriyle bir araya geldi. Başkan Özdoğan; “Regaip Kandili, birlik ve beraberliğimizi pekiştiren, gönüllerimizi manevi huzurla dolduran mübarek bir gecedir. İlçemizde böyle anlamlı bir gecenin manevi atmosferini hep birlikte paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi. Hacılar İlçe Müftülüğü tarafından organize edilen programda; Kur’an-ı Kerim tilaveti, ilahi konseri ve İlçe Müftüsü Cihan Yıldız’ın yaptığı sohbetle maneviyatın yoğun olduğu bir atmosfer yaşandı. Program sonunda, Hacılar Belediyesi tarafından katılımcılara helva ve süt ikramı yapıldı. Belediye Başkanı Bilal Özdoğan; “Bu mübarek gecede halkımızla birlikte olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Birlikte okunan dualar ve paylaşılan bu manevi anlar, bizlere huzur ve kardeşlik duygularını yeniden hatırlatıyor. Emeği geçen tüm hocalarımıza ve belediyemizin özverili çalışanlarına teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. Regaip Kandili’nin dayanışma ve kardeşlik bağlarını güçlendiren özel bir zaman dilimi olduğunu vurgulayan Başkan Özdoğan; "Hacılar Belediyesi olarak, halkımızın manevi değerlerini yaşamasına vesile olacak programlara destek vermeye devam edeceğiz. Kandiller, paylaşmanın, birlikteliğin ve dualarla arınmanın en güzel vesilelerinden biridir. Bu anlamlı gecenin ilçemize, ülkemize ve İslam alemine hayırlar getirmesini temenni ediyorum” dedi. Başkan Özdoğan, halkın büyük ilgi gösterdiği programın ardından vatandaşlarla sohbet ederek kandillerini tebrik etti.