GÜNDEM - 01 Ocak 2025 Çarşamba 15:43

Esenyurt Belediyesi’nden vatandaşlara dekoratif ahşap boyama kursu

A
A
A
Esenyurt Belediyesi’nden vatandaşlara dekoratif ahşap boyama kursu

Esenyurt Belediyesi’nin “Dekoratif Ahşap Boyama Kursu” kadınlar tarafından büyük ilgi görüyor. Eğitimlere katılarak moral bulan kursiyerler, ürettikleri el emeği ürünler ile de aile bütçesine önemli katkı sağlıyor.


Esenyurt Belediyesi, kadınların kaliteli ve verimli vakit geçirmelerini sağlamak amacıyla farklı alanlarda kurs programları açmaya devam ediyor. Bu çerçevede belediyenin Kültür Merkezlerinde düzenlediği “Dekoratif Ahşap Boyama Kursu”, kadınlar tarafından yoğun ilgi görüyor. Alanında uzman eğitmenler tarafından verilen kursta kadınlar ahşap üzerine işledikleri desenleri boyayarak birbirinden güzel eserler ortaya koyuyor. Haftanın 5 günü devam eden eğitimlere katılan kadınlar bir yandan stres atarken, diğer yandan ürettikleri el emeği ürünleri sergilerde satarak aile ekonomisine önemli katkı sağlıyor.


Kursiyerler, bu imkânı sunan Esenyurt Belediyesi’ne teşekkür ederken, belediye yetkilileri ise el sanatları kurslarının aralıksız devam edeceğini belirtiyor.



“Atmıyoruz yeniliyoruz”


Dekoratif el sanatları öğretmeni Neslihan Yıldırım Kara, kursiyeriyle hem öğrendiklerini hem de keyifli vakit geçirdiklerini ifade ederek şöyle konuştu; “Kursiyerlerimize öncelikle teknik eğitim vererek başlıyoruz. Derslerde ortalama 22 ila 25 farklı teknik öğretiyoruz. Ardından kursiyerler, öğrendikleri tekniklerle istedikleri ürünleri boyayarak kullanıma hazır hale getiriyorlar. Biz sadece ham ahşap boyamıyoruz; aynı zamanda dönüşüm mobilyası, bakır, cam gibi malzemeleri de işliyoruz. Evimizde kullanmadığımız eşyalar, hatta bazen çöpe atılmış bir sehpa bile boyanarak tekrar kullanıma kazandırılıyor. Dönüşüm sloganımızı ise; "atmıyoruz, yeniliyoruz" olarak belirledik. Kursiyerlerimiz burada hem keyifli vakit geçiriyor hem de yeni arkadaşlıklar ediniyor. Ayrıca kursiyerlerimiz yaptıkları ürünleri sergilerimizde satışa sunarak aile bütçesine katkıda bulunuyorlar. Eğer siz de keyifli vakit geçirmek istiyorsanız, kurslarımıza online kayıt yaparak derslerimize katılabilirsiniz.”



“Çıkın çıkın gelin!”


Kursiyer Sibel Sezen ise birbirinden güzel el emeği ürünler ürettiklerini ifade ederek şöyle konuştu; “Hocamız çok özverili, her şeyi öğretmeye çalışan ve elinden geldiğince bize yardımcı olan harika bir insan. Buraya ilk başladığımda hiçbir şey bilmiyordum, ancak şimdi tüm teknikleri biliyorum. Sergilerde ürünlerimiz yer alıyor, satışlarımızı yapıyoruz. İleride inşallah işimize yönelik bir yer açma fırsatımız olur ve işimizi daha da ileriye taşıyabiliriz. Arkadaşlarımızla burada çok güzel sohbetler ediyoruz ve dostluklar kuruyoruz. Polyester, ham ahşap gibi malzemeler üzerinde çalışmalar yapıyoruz. Geri dönüşüm projeleri de yapıyoruz. Evdeki eski objelerimizi geri dönüştürüyor, onları süslüyoruz. Yaptığımız ürünler, el emeği olduğu için çok değerli. Satışa sunduğumuzda, onlar bizim çocuklarımız gibi oluyor, onları satmak bile istemiyoruz. O kadar çok ürünümüz birikiyor ki, bazen nereye koyacağımızı bilemiyoruz. Ayrıca, bu el yapımı ürünler dostlarımıza verebileceğimiz en güzel hediye oluyor ve onlar da gerçekten çok beğeniyor. Son olarak, "Çıkın, çıkın gelin!" diyorum. Gelin, burada birlikte zaman geçirelim ve harika işler yapalım.”



Esenyurt Belediyesi’nden vatandaşlara dekoratif ahşap boyama kursu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Derby’nin yenilikçi projesine üç ödül Süper Lig’in en heyecanlı şampiyonluk dönemine özel ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesi, Kristal Elma, MMA Smarties ve İstanbul Marketing Awards’dan üç ödülle döndü. Hedef kitlesiyle kurduğu güçlü bağlara büyük önem veren Derby, Süper Lig’in en heyecanlı şampiyonluk döneminde teknoloji kullanımıyla marka bilinirliğini artırarak futbolseverlerle etkileşime geçmeyi hedefledi. Bu amaçla ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesini hayata geçiren Derby, Reklamcılar Derneği tarafından verilen Kristal Elma Reklam Ödüllerinin Medya kategorisindeki ‘TV Kullanımı’ dalında üçüncülüğü kazandı ve ‘Bronz Elma’ ödülünün sahibi oldu. Derby ayrıca izleyici katılımını artıran kişiselleştirilmiş içeriklerle başarılı reklam sonuçları sağlayan projesiyle, MMA Smarties Türkiye’nin, ‘Teknoloji Pazarlaması’ kategorisindeki ‘Bağlantılı TV’ dalında ‘Bronz Ödül’ kazandı. Bir başka ödül de İstanbul Marketing Awards’tan ‘Derby’nin Ekran Füzyonu: Tam Ekran, Tam Aksiyon’ projesine bir başka ödül de İstanbul Marketing Awards’tan geldi. Derby, pazarlama sürecinin bütüncül şekilde değerlendirildiği yarışmanın Dijital ve Teknoloji kategorisinde, orjinal ve inovatif yönüyle katkı sunan markalar arasında ipi göğüsleyerek ‘Yaratıcı Dijital Mecra Kullanımı’ ödülüne layık görüldü.
Ankara Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: "933 bin balon yolcusu ile tüm zamanların yolcu rekoru kırıldı" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının balon turizmi açısından oldukça verimli bir yıl olduğunu belirterek, 933 bin balon yolcusu ile tüm zamanların yolcu rekorunun kırıldığını duyurdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılı sıcak hava balon istatistiklerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) bünyesinde verilen güvenli uçuşa yönelik eğitimler sayesinde Türkiye’nin sıcak hava balon turizminde gerek trafik hacmi gerekse uçulan gün sayısı bakımından dünyada en üst sıralarda bulunduğunu ifade etti. “933 bin yerli-yabancı yolcu ile tüm zamanların balon yolcu sayısı rekoru kırıldı” 2024 yılının sıcak hava balonu turizmi açısından oldukça verimli bir yıl olduğunu aktaran Bakan Uraloğlu, “Kapadokya, Pamukkale, Soğanlı, Çat, Ihlara, Şanlıurfa Göbeklitepe, Afyonkarahisar ve Antalya olmak üzere toplam 8 bölgede 43 bin balon uçuşu gerçekleştirildi. Bu uçuşlarda 933 bin yerli-yabancı yolcu ile tüm zamanların balon yolcu sayısı rekoru kırıldı. Balon yolcusu sayısı ise 2023 yılına göre yüzde 25 artış gösterdi” diye konuştu. Türkiye’de SHGM tarafından yetkilendirilen 71 sıcak hava balon işletmesi bulunduğunu kaydeden Uraloğlu, 6 onaylı kurum aracılığıyla sektöre yönelik eğitimlerin verildiğini söyledi. Uraloğlu, yapılan uçuşların yüzde 80’den fazlasının Kapadokya bölgesinde gerçekleştiğini de ifade ederek, “Türkiye’nin yükselen turizm yıldızı sıcak hava balonu işletmeciliği her yıl büyümeye devam ediyor. Bakanlık olarak da bu alanda her türlü desteği verdik. 2011 yılından bu yana Türkiye genelinde gerçekleştirilen 290 bin uçuşta 5 milyon 617 bin yerli ve yabancı balon yolcusu Türkiye’nin eşsiz doğasını izleme fırsatı buldu” dedi.