SAĞLIK - 18 Aralık 2024 Çarşamba 10:02

Ankara-Tahran Arasında Sağlık Turizminde güçlü işbirliği başlıyor

A
A
A
Ankara-Tahran Arasında Sağlık Turizminde güçlü işbirliği başlıyor

Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay, İran Büyükelçiliği’nde gerçekleştirilen toplantıda sağlık yatırımları ve ortak projeler için iş birliği mesajı verdi.


Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Genel Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay, İran İslam Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği’ni ziyaret ederek Büyükelçi Muhammed Hassan Habibullahzadeh ile bir araya geldi. Ziyarette iki ülke arasında sağlık turizmi alanında iş birliği yapılmasına yönelik görüşmeler gerçekleştirildi.


Prof. Dr. Aysun Bay, Türkiye’nin sağlık turizmi potansiyelini vurgulayarak, güçlü sağlık altyapısı, uzman kadroları ve doğal güzellikleriyle Türkiye’nin, alternatif tıp, termal kaplıcalar, karaciğer nakli, kanser tedavisi ve cerrahi müdahaleler gibi alanlarda uluslararası sağlık turizminde önde gelen bir ülke olduğunu belirtti. Bay, Türkiye’nin tıbbi aromatik bitkiler konusunda da önemli çalışmaları bulunduğunu ifade ederek, İran ile bu alanda iş birliği yapabileceklerini dile getirdi.


Bay, İran’da yetişen bitkisel ürünlerin ülke ekonomisine katkı sağlaması amacıyla değerlendirilmesi ve bu ürünlerin Türkiye ile diğer ülkelere ihraç edilmesi konusunda federasyon üyesi şirketlerin girişimlerde bulunmaya hazır olduğunu söyledi. Ayrıca, İran’dan Türkiye’ye gelecek hastalara güvenli, sağlıklı ve kaliteli hizmetler sunabileceklerini belirtti.


Toplantıda, İran Devleti’nin sağlık politikalarını desteklemek amacıyla sağlık yatırımları, hastane ve kliniklerin kurulması gibi projelerde Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu olarak iş birliği yapmaya hazır olduklarını ifade eden Bay, “Türkiye ile İran arasındaki ilişkilerimiz, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan döneminde en üst seviyelere çıkmıştır. Federasyonumuz, bu gelişmeleri büyük bir memnuniyetle karşılamaktadır.” dedi.


Büyükelçi Muhammed Hassan Habibullahzadeh, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, Türkiye ile İran arasındaki tarihi bağlara dikkat çekti. Sağlık turizmi alanında Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu ile iş birliği yapmaya hazır olduklarını belirten Habibullahzadeh, iki ülkenin bu alandaki ilişkilerinin güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı.


Toplantıda, İran Büyükelçiliği diplomatları tarafından İran’ın sağlık sistemi, sağlık yatırımları ve sağlık turizmi hakkında bilgiler verildi. Ayrıca, iki ülke arasında sağlık turizmi alanında iş birliği yapılması için ortak çalışmalar yürütülmesi kararı alındı ve bu konuda fikir alışverişinde bulunuldu.



Ankara-Tahran Arasında Sağlık Turizminde güçlü işbirliği başlıyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Komagene’ye İhracat Öncüsü Ödülü Yörpaş Yöresel Yiyecekler grubunda faaliyet gösteren Komagene Çiğ Köfte, ‘İhracatın Öncüleri Ödül Töreni’nde ‘Diğer Gıda Müstahzarları Kategorisi’nde ‘Altın Ödüle’ layık görüldü. Komagene Çiğ Köfte, İstanbul İhracatçı Birliği (İİB) ve İstanbul Hububat Bakliyat Mamülleri Birliği’nin (İHBİR) düzenlediği ‘İhracatın Öncüleri Ödül Töreni’nde ‘Diğer Gıda Müstahzarları Kategorisi’nde ‘Altın Ödüle’ layık görüldü. Ödülü şirket adına Komagene Yönetim Kurulu Başkanvekili Mevlüt Ceyhun Tekdemir aldı. Törende konuşan Mevlüt Ceyhun Tekdemir, markalarının 3 bin 200 şubesiyle Türkiye’nin 1 numaralı franchise markası olduğunu, başta Avrupa ve ABD olmak üzere dünyanın birçok noktasına çiğ köfte ihraç ettiklerini söyledi. “Çiğ köfte artık global bir lezzet” Tekdemir, “Komagene’nin ihracatta böyle bir sıçrama yapması; hem çiğ köfte sektörünün uluslararası arenada kabul gördüğünü gösteriyor hem de Türk markalarının global pazarda yükselen değerini kanıtlıyor. Mesela Avrupa’da dönerden sonra en çok bilinen ve tercih edilen lezzet çiğ köftemiz. Öyle ki lezzetiyle çiğ köftemiz Avrupa damaklarını fethetmeye devam ediyor” dedi. Markalarının bu başarısının, hem yerel lezzetlerin dünyaya tanıtılmasında hem de ekonomik büyümeye katkıda önemli bir adım olduğunu vugulayan Tekdemir, “Marka olarak, geleneksel Türk lezzetlerini modern yorumlarla dünya mutfağına kazandırmayı misyon edindik. İhracattaki bu başarı, yalnızca bizim değil, aynı zamanda Türkiye’nin global gastronomi arenasındaki yükselişinin bir göstergesi. Bu gururu tüm Türkiye ile paylaşıyoruz” şeklinde konuştu. Yerli üretici ile güçlü iş birliği Marka olarak, yalnızca lezzet değil, aynı zamanda değer üretmeyi de hedeflediklerini vurgulayan Tekdemir, şunları söyledi: “Yerel üreticilerimizden temin ettiğimiz ürünlerle hem kaliteyi garantiliyor hem de Türk tarımını destekliyoruz. Bu iş modelimizle, tüketicilerimizin sofrasına sadece lezzet değil, aynı zamanda emeğin ve dayanışmanın gücünü taşıyoruz. Türkiye’nin dört bir yanındaki çiftçilerle el ele veren markamız, geleneksel lezzetleri dünya sofralarına taşırken yerel ekonomiyi ve kültürü de güçlendirmeye devam ediyoruz.” Komagene’nin girişimcilik hayali kuran bireyler için geliştirdiği mikro iş modeli ile yeni bir fırsatlar sunduğunu, ‘düşük yatırım maliyetleri ve yüksek kazanç potansiyeli’ ile hem küçük çaplı işletmelere hem de bireysel girişimcilere iş sahibi olmanın kapılarını araladığını belirten Tekdemir, ayrıca bin kişilik kadroyla, 3 bin 200 bayi ve bu bayilerde çalışanlarla yaklaşık 15 bine yakın da istihdam oluşturduklarını vurguladı.