EKONOMİ - 31 Ekim 2024 Perşembe 15:15

Alpine A290, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak

A
A
A
Alpine A290, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak

MAİS A.Ş., Alpine A290 modelini 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor.



Alpine’in tamamen elektrikli Dream Garage serisinin ilk modeli olan A290, kompakt ve çevik tasarımı, yüksek performansı ve konforu ile dikkat çekiyor. MAİS A.Ş., Alpine A290 modelini 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “OYAK’ın da girişimi ve destekleriyle önümüzdeki yılın ilk yarısında Türkiye’deki hedef kitlesi ile buluşturmayı planladığımız Alpine A290 modelimiz için çalışmalarımız devam ediyor. Alpine’in ruhunu pistten caddelere taşıyacak bu yeni kompakt elektrikli model ile hem Türkiye’de hem de dünyada Alpine’in hedef kitlesine yepyeni genç ve dinamik bireyler katacağımıza inanıyorum” dedi.



Yapılan açıklamaya göre; Alpine A290, 4 metreden kısa olan küçük bir şehir otomobili olmasına rağmen, sahip olduğu gövde orantılarıyla özel bir görünüm sergiliyor. AmpR Small platformu, Antony Villain liderliğindeki Alpine tasarım ekibinin modele özel bir temel kazandırmasını mümkün kılarken, iz genişliğinin 60 mm artırılması bu etkiyi daha da güçlendirdi. Uzunluğu 3.990 mm, genişliği 1.820 mm, yüksekliği 1.520 mm ve aks mesafesi 2.530 mm olan A290 kompakt boyutlara sahip bir araç olarak öne çıkıyor.



Araç hakkında şu bilgiler paylaşıldı:


"A290, Jean Rédélé geleneğine bağlılığını sürdüren bir tasarıma sahip. Alpine’in tüm modellerinde bulunan dört farlı ön cephe, benzersiz ışık imzasıyla uzak mesafeden bile tanınabilirken, ralli otomobillerini anımsatan X şeklindeki desenler dikkat çekiyor.



Geniş çamurluklar, gövde rengi kenarlara sahip yan marşpiyeler, alüminyum veya belirli versiyonlarda standart olarak anodize mavi tavan kenarları ve diğer birçok detay; A290’ın dış tasarımına özel bir ifade kazandırıyor. Ön kısımda Alpine yazısı yer alırken; özel spor tamponda tipik bir kar tanesi motifi bulunuyor.



A290’ın gövde tasarım sürecinin her aşamasında, elektrikli menzili en üst düzeye çıkartmak üzere aerodinamik faktörler göz önünde bulunduruldu. Maksimum verim elde etmek için geniş yan marşpiyeler, difüzör, kanatçıklar ve arka aydınlatmaların şeklinin yanı sıra tampondaki hava girişleri de özel olarak tasarlandı.



Alpine A290, yeni Alpine Vision Mavi de dâhil olmak üzere dört gövde rengi içeriyor. Ayrıca Deep Siyah, Nival Beyaz ve Matt Tornado Grisi renklerinde de sunuluyor.



İç tasarım


Araç, 5 koltuklu ve 5 kapılı A290, 326 litrelik bir bagaja sahip kompakt sınıf bir otomobil olarak öne çıkıyor. Kokpit, Deep Mavi seçeneğiyle Alpine dünyasına özgü sportif bir görünüm sergiliyor. Nappa deri ile kaplı üç kollu spor direksiyon simidi, A290’ın sportif karakterini vurgulamak ve ele daha iyi oturmasını sağlamak üzere kalın bir şekilde tasarlandı. Direksiyon simidinin solunda şarj için rejenerasyon seviyesini ayarlayan RCH döner düğme, sağında çeşitli sürüş modları ve kırmızı OV sollama düğmesi ile Formula 1 dünyasından ilham alan birkaç özel düğme içeriyor. Direksiyon; sürüş yardımcıları, telefon, sesli asistan ve gösterge ekranı modu için kontrollere ek olarak özel bir ses kumandası modülü de içeriyor.



Spor pedallar ve ayak desteği, A290’ın sportif sürüş pozisyonunun ergonomisini tamamlıyor. Sürücüye doğru eğimli 10,1 inç orta ekran ve fiziksel klima kontrolleri; sürücünün gözlerini yoldan ayırmadan kontrol edebilmesini sağlayacak ergonomiyle tasarlandı. Döşemeler, çevre dostu malzemelerden üretildi. İlk donanım seviyesinde koltuklar, silika grisi kontrast dikişlerle kombinlenmiş yüzde 100 geri dönüştürülmüş koyu mavi kumaş ile kaplanırken; ön konsol, orta konsolun yanları ve kapı panelleri gözenekli kumaşla kaplandı. Sırtlığın üst bölümüne ise elektrikli ok şeklinde bir A logosu yerleştirildi. GT Premium ve GTS versiyonlarında koltuklar, ön konsol ve kapı panelleri Deep Mavi ve Eevee Gri renk Nappa deri ile kaplandı. Deri koltuk başlıklarına Alpine kabartması, koltuk sırtlığının ortasına ise A290 logosu işlendi.



Platform ve dinamik özellikler


Aracın, 220 HP’ye kadar gücü, 300 Nm torku ve 1.479 kg ağırlığı bulunuyor. Aracın 0-100 km/s hızlanma süresi ise 6,4 saniye. 3,99 metre uzunluğundaki bu 5 kapılı, 5 kişilik şehir otomobili; konfor ve pratiklik özelliklerini koruyor. 326 litrelik bagaj hacmi ve 10,20 metre dönüş çapı ile günlük kullanım kolaylığı sağlıyor. Tamamen alüminyum tasarımı ve batarya boyutu seçimi, ağırlığı son derece rekabetçi bir değer olan 1.479 kg’da tutmaya yardımcı oluyor. Düşük ağırlık merkezi A290’ın gövde salınımlarını sınırlıyor. Çok kollu arka süspansiyon, tekerlek konumunun hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlıyor.



A290’ın 26 sürüş destek sistemi (ADAS); geri manevrada otomatik acil durum freni, acil durum şerit düzeltmesi, güvenli yolcu çıkışı ve sürücünün dikkatini izleme özelliklerini içeriyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan yeni My Safety Switch düğmesi, sürücünün ADAS ayar tercihlerini tek bir hareketle seçmesini sağlıyor. Ayrıca dur-kalk işlevine sahip adaptif hız sabitleme ve iki tekerlekli araçları sollamaya izin veren şeritten çıkma sistemi de A290’da standart özellikler olarak bulunuyor.



Güç-aktarma sistemleri


Versiyona bağlı olarak Alpine A290’ın motoru, GT ve GT Premium versiyonlarında 180 HP, GT Performance ve GTS’de ise 220 HP olmak üzere iki farklı güç seviyesine sahip. Kademeli hızlanma pedalı tepkisi, elektromotorunun yüksek güç ve tork seviyelerine rağmen A290’ı kontrolü kolay bir spor otomobile dönüşmesini sağlamak için ayarlandı. A290’ın geliştirme mühendisleri, çekiş gücünü en üst düzeye çıkarmak amacıyla fren müdahalesine ek olarak; optimum tork dağılımını hassas bir şekilde ayarlamayı mümkün kılan tork yönetim sistemi Alpine Torque Technology’yi geliştirdi.



Elektrikli otomobillerde doğal motor gürültüsü olmadığından, sürüşe eşlik edecek ve güç aktarma sistemindeki stres hakkında doğrudan bilgi sağlayacak bir geri bildirim ses sisteminin oluşturulması, hissi artırmaya ve sürüş deneyimini iyileştirmeye yardımcı oluyor. Akustik uzmanları ve müzisyenlerle çalışan Alpine ekipleri, motorun ürettiği seslere dayanarak farklı frekans ve yoğunluklarda iki farklı Alpine Sürüş Sesi tonu oluşturdu. Bu sesler, A290 için özel olarak tasarlanan Devialet ses sistemi aracılığıyla yayılıyor. İlk ses olan Alternatif Ses, günlük kullanım için tasarlanan hafif, sportif bir ton sunuyor. İkinci ses olan Alpine Sesi, A290’a uygun bir sportif ses deseni ile sürüş aşamalarını yapılandırmaya yardımcı oluyor. Her iki Alpine Sürüş Sesi de sürüş modlarından bağımsız olarak çalışıyor ve devre dışı bırakılabiliyor. Ayrıca yayaları elektrikli bir aracın gelişine karşı uyarmak için 30 km/s hıza kadar zorunlu olan akustik araç uyarı sistemi veya AVAS da yine Alpine sesiyle tasarlandı.



Teknoloji


Direksiyonun arkasındaki 10,25 inç gösterge ekranı ve sürücüye dönük 10,1 inç merkezi bilgi-eğlence ekranı, özel grafikleri, arayüzleri ve işlevleriyle A290’ın atmosferine katkıda bulunuyor. Bu dijital deneyim, A290 kokpitinin sportif şıklığına uygun görsel temalarla da yansıtılıyor. Hız göstergesinin alt kısmındaki sürüş modu simgesinin görsel teması seçilen sürüş moduna bağlı; Normal, Spor, Eko ve Kişisel olarak değişebiliyor.



Elektrikli rota planlama işleviyle Google Haritalar GPS navigasyon ve Google Asistan sesli asistan tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunuluyor. Çok sayıda uygulama Google Play içeriği olarak sunuluyor. Android Auto ve Apple CarPlay üzerinden akıllı telefonlar entegre sisteme kablolu veya kablosuz olarak bağlanabiliyor. Alpine Telemetrik fonksiyonu, Canlı Veriler, Koçluk ve Yarış olmak üzere A290’a dayalı üç ana hizmet kategorisine erişim sağlıyor.



Batarya ve şarj


Alpine A290, standart olarak yaklaşık 380 km’ye kadar WLTP menzili sağlayan 52 kWsa batarya ile sunuluyor. A290’ın 100 kW DC hızlı şarj sistemi ile batarya, yüzde 15’ten yüzde 80 şarja 30 dakikada ulaşabilirken, 15 dakika şarj ile de 150 km’ye kadar WLTP menzil sağlıyor. AC şarj noktasında entegre 11 kW şarj cihazı ile bataryanın yüzde 10’dan yüzde 80’e ulaşması için 3 saat 20 dakika şarj etmek, yüzde 50’den yüzde 80’e ulaşması için 1 saat 20 dakika şarj etmek ve 70 km WLTP menzile ulaşması için ise 1 saat şarj etmek yeterli oluyor. Şarj cihazı, V2L (araçtan cihaza) işlevine olanak sağlayan çift yönlü kullanım özelliğini de içeriyor. Bunun yanı sıra V2G (araçtan şebekeye) ile de uyumlu."



Alpine A290, 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Çorum Başkan Aşgın, kültür merkezindeki gençlerle buluştu Çorum Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın “Gençler Başkanıyla Buluşuyor” projesi kapsamında Çorum Belediyesi Gençlik Merkezi’nde eğitim alan öğrenciler ve öğretmenlerle bir araya geldi. Buhara Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantıya Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, Belediye Başkan Yardımcısı İsmail Yağbat, Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü Mustafa Yaşar’ın yanı sıra öğrenciler ve Gençlik Merkezlerinde görev yapan öğretmenler katıldı. Öğrencilere yönelik bir konuşma yapan Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, kendi hayatından da örnekler vererek öğrencilerden kendilerine mutlaka bir hedef belirlemelerini istedi. Kendisinin bir eğitimci olduğunu hatırlatan Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın “Binlerce öğrenci ile tanıştım. Bunların içerisinde hedefleri olmayanlar maalesef bir şey yapamadılar. Ama hedefini önceden belirleyenler hedeflerine doğru yol aldılar” dedi. Gençlik Merkezine her sene olduğundan daha fazla önem gösterdiklerini kaydeden Başkan Aşgın, "Bu sene raporlar alacağız ve mutlaka başarı istiyoruz. Kursiyerimiz başlarken nasıl başladı, son evrede ne noktadasınız bunları göreceğiz. Devletimizin, milletimizin ihtiyacı olan gençleri en donanımlı şekilde nasıl yetiştirebiliriz onun gayreti içerisindeyiz. En iyi üniversiteyi nasıl kazandırırız. Sizlerin somut hedeflerinizin olması lazım. Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgarın faydası olmaz. Siz hedeflerinizi net olarak belirleyin. Bizler sizlere her zaman destek veririz. Siz yeter ki çalışın, hayal edin ve başarmayı isteyin. Ben bu sene özellikle merkezlerimizde eğitim gören öğrencilerin yakın takipçisi olacağım. Yapılan belirleme sınavlarının sonuçlarına bakacağım. Sadece ders çalışarak netice alabilmeniz mümkün olmayacaktır. Sizlerden isteğim bol bol soru çözün. Ne kadar çok soru çözerseniz o kadar başarılı olursunuz. Çözemediğiniz sorularda da mutlaka öğretmenlerinize sorun. Onlar sizlere yardımcı olacaklardır. Çok iyi bir öğretmen kadromuz var. Ben öğretmenlerimize de verdikleri desteklerden dolayı çok teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın konuşmasının ardından öğrencilerden başarı sözü aldı. Aşgın toplantı sonunda öğrencilerle birlikte toplu fotoğraf çektirirken hep birlikte Yusuf Dikeç pozu verdiler. Başkan Aşgın öğrencilerden gelen selfie teklifini de geri çevirmedi.
Bursa Bursaspor stadının ismi değişti Bursaspor futbol takımının maçlarını oynadığı stadyumun yeni ismi, Atatürk Spor Kompleksi Matlı Stadyumu oldu. Bursaspor Kulübü’nün futbol maçlarını oynadığı stadyumun isim sponsoru değişti. Yapılan anlaşma sonucu stadyumun yeni ismi, Atatürk Spor Kompleksi Matlı Stadyumu olarak belirlendi. Özlüce İbrahim Yazıcı Tesisleri’nde düzenlenen toplantıya, Bursaspor Başkanı Enes Çelik, Matlı Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı ve basın mensupları katıldı. Stadyum isminin 1,5 yıllığına 40 milyon TL bedelle Atatürk Spor Kompleksi Matlı Stadyumu olarak değiştiğini söyleyen Enes Çelik, "Bursaspor bugün 29 bin 370 kombine bilet satışıyla profesyonel liglerde en fazla kombine bilet satan ilk 3 kulüpten biri olurken, ilk saha seyirci doluluk oranında ise lider konumdadır. Verdiğim röportajlarda şehir inandığı zaman hangi ligde olduğunuzun bir önemi yok demiştim. Şimdi kentte oluşan birlik ve beraberlikle bunun karşılığını da tüm camia olarak almaya başladık. Bursa’ya ve Türkiye için önemli olan firma, kurum ve iş insanlarımızı yanımızda görmek bizlere bugünün yanı sıra gelecek adına da güven veriyor. Bursaspor’un yeniden eski günlerine kavuşması yönünde attığımız adımlar çerçevesinde bugün yine çok önemli bir anlaşma imza atacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz" şeklinde konuştu. Matlı Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı ise anlaşmayla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "85 milyondan fazla kişiyi besleyen bir şirketin bir başka örneği daha olmayan altyapısını oluşturuyoruz. Kültürümüze, geleneklerimize ve bu eşsiz topraklarda var olan değerlerimize sahip çıkmaya çalışıyoruz. Bursa, bu ülkenin göz bebeği bir şehirdir. Şehrimizi daha da ileriye taşımak ve gelecek nesillerin daha sağlıklı bireyler olarak yetişmesini sağlamak amacıyla var gücümüzle çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bursaspor Kulübü’nün zengin geçmişi, dünü bugünü ve gelecekte elde edeceği başarılara ortak olmak bizim için büyük bir mutluluk kaynağı. Spor kulübümüzü hep beraber başarılı günlerine döndürmek için var gücümüz ile çalışacağız. Bu iş birliğinin yalnızca kulübe değil, Bursa’nın spor ekosistemine de önemli katkılar sunmasını hedefliyoruz" dedi.
İstanbul İstanbul Adliyesi’ndeki terör saldırısına ilişkin örgütün sözde gençlik sorumlusu hakim karşısında İstanbul Adalet Sarayı’ndaki polis noktasına düzenlenen silahlı terör saldırısına ilişkin DHKP-C terör örgütünün sözde gençlik sorumlusu olduğu iddia edilen sanık hakim karşısına çıktı. Çağlayan’da bulunan İstanbul Adalet Sarayı’nın C kapısındaki polis kontrol noktasına 6 Şubat’ta DHKP-C silahlı terör örgütü tarafından silahlı saldırı düzenlenmiş, saldırıyı gerçekleştiren teröristler Emrah Yayla ve Pınar Birkoç etkisiz hale getirilirken olay sonrası 1 vatandaş hayatını kaybetmiş ve 3’ü polis 6 kişi yaralanmıştı. Saldırıya ilişkin tespit edilen 19 sanığın ayrı ayrı yargılandığı davalar çerçevesinde, örgütün sözde gençlik sorumlusu olduğu iddia edilen Ulaş İnci’nin ‘silahlı terör örgütüne üye olmak’ suçundan 7 yıl 6 aydan 15 yıla kadar hapis talebiyle yargılanmasına başlandı. İstanbul 26. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmada tutuklu sanık Ulaş İnci ve avukatı hazır bulundu. ‘’Hakkımdaki iddialardan uzaktan yakından ilgim, alakam yoktur’’ Duruşmada savunma yapan Ulaş İnci, olay günü nişanlısı ile öğlen iki sularında gözaltına alındığını belirterek, "6 Şubat 2024 tarihinde öğlen iki sularında nişanlım ve arkadaşımla beraber Çağlayan’da yaşanan silahlı saldırıyla ilgili gözaltına alındım. Savcılıkta sorulan soruları yanıtladım. Benimle beraber 10 kişi daha tutukluydu. Üyelik şüphesi ve Anayasal düzeni ortadan kaldırma şüphesiyle suçlanıyorum. Pek çok haktan yoksun bırakıldım. Tutukluluğumun ilk altı ayında psikolojik şiddet maruz kaldım. Tutukluluğumun altıncı ayında hakkımda hazırlanan iddianameyi basından öğrendim. Hakkımdaki iddialardan uzaktan yakından ilgim, alakam yoktur" dedi. "Pınar Birkoç ile bir nişan merasiminde bir araya gelip, toplu fotoğraf çekilmiştik’’ Savunmasına devam eden sanık İnci, "Pınar Birkoç ile bir nişan merasiminde bir araya gelip, toplu fotoğraf çekilmiştik. Bu nişanda çok kısa kaldım ve Pınar Birkoç’u orada fark etmedim. Herhangi bir örgütsel tavır sergilemiyorum. Bu durumla nitelendirilmeyi protesto ediyorum. Hakkımda iddiada bulunan tanıkları tanımıyorum ve tüm beyanları yalan. Tahliyemi talep ediyorum’’ ifadelerini kullandı. "Bir gençlik yapılanmasından bahsedildi, gençlik yapılanmasında olmamı söyledi’’ Ardından mahkemeye Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla bağlanan gizli tanık da, "Ulaş ile 2017 yılında İstanbul’a yeni geldiğim dönem tanıştık. Örgütün gençlik çalışmalarında yer alıyordu. Daha sonra operasyonlarla Ulaş’la ikimizi gözaltına aldılar. Sonra ben kendisini görmedim. Tahliye olduğumda ise tekrar görüştük ve o görüşmede bir gençlik yapılanmasından bahsedildi. Para alışverişleriyle ilgili bize bilgiler veriyorlardı. Biz, kafe gibi bir yerde buluştuk. Bana örgütün çalışmalara başlayacağını ve gençlik yapılanmasında olmamı söyledi. 2022 Nisan ayına kadar görev aldım. 2022 Nisan’da örgütten ayrıldım’’ şeklinde konuştu. Duruşmada savunma yapan sanık avukatı, müvekkilinin üzerine atılı suçlamaları kabul etmediğini belirterek tahliyesini talep etti. Ara kararını açıklayan mahkeme, sanık Ulaş İnci’nin tutukluluk halinin devamına ve eksik hususların giderilmesine hükmederek duruşmayı erteledi.