EKONOMİ - 29 Aralık 2023 Cuma 16:38

2023 yılının alışveriş trendleri belli oldu

A
A
A
2023 yılının alışveriş trendleri belli oldu

Hepsiburada, 2023 yılında platformu üzerinden verilen siparişleri inceleyerek tüketici eğilimlerini açıkladı.


Hepsiburada, 2023 yılında platformu üzerinden verilen siparişleri inceleyerek tüketici eğilimlerini açıkladı. Verilere göre 2023 yılında, en çok temel tüketim ve gıda, sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, küçük ev aletleri ve ev-yaşam kategorisinden alışveriş yapıldı. E-ticaret alışverişlerinin en fazla gerçekleştiği İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından 2023 yılında alışverişe en yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana oldu. En yoğun alışveriş Pazartesi ve Salı günleri gerçekleşirken, tüketiciler alışverişlerini özellikle akşam saatlerinde, 21:00 ile 22:00 arasında yapmayı tercih etti ve indirim dönemi olan Kasım ayı ve okula dönüş dönemini kampanyalarını içeren Eylül ve Ekim aylarında e-ticarete en yoğun ilgiyi gösterdi.


Teknoloji ürünlerinde tercihler belli oldu


Kullanıcıların 2023 yılında en çok satın aldığı cep telefonu markaları arasında Apple, Samsung ve Xiaomi ön plana çıktı. Taşınabilir bilgisayarlar ise cep telefonlarının ardından en çok tercih edilen teknolojik ürünler arasında yer aldı. Müşteriler taşınabilir bilgisayar markaları arasından en çok Lenovo, Asus, Huawei ve HP markalarına ilgi gösterdi. Cep telefonu aksesuarlarında ise 2023 yılında bluetooth kulaklıklar ve akıllı saatler öne çıktı.


2023 yılının en sevilen moda ürünleri


2023 yılında giyim kategorisinde müşteriler, tişört, kazak, pantolon, gömlek ve sweatshirtleri daha çok tercih etti. Ayakkabı ve çanta kategorisinde müşteriler botlara yoğun ilgi gösterdi. Ayakkabıların yanı sıra çocuk ayakkabıları ve terlikler en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı. Kol saatleri müşteriler tarafından ilgi görürken, güneş gözlüklerinde birçok marka ön plana çıktı.


Ev dekorasyonu ve ev eşyaları alışveriş trendleri


Bu yıl evlere en çok satın alınan ürünler arasında bardak ve fincanlar yer aldı. Ev tekstili ve dekorasyon kategorisinde yastık, battaniye ve nevresim takımları öne çıktı. Mum ve ev kokularının yanı sıra havlular da öne çıkan ürünler oldu. Dekorasyon kategorisinde dolap, ofis koltuğu ve bilgisayar masaları da 2023 yılında alışverişlerde tercih edilen ürünler oldu.


Kişisel bakım ve kozmetikte öne çıkanlar


Kişisel bakım ve kozmetik ürünleri kategorisinde de müşterilerin favori ürünleri belirlendi. Dünyaca ünlü markaların şampuanları tercih edilirken, yüz bakımı kategorisinde cilt bakım serumları öne çıktı. Güneş koruma ürünleri ise en çok tercih edilenlerden oldu. Vücut bakımı kategorisinde yüz maskeleri satın alınırken, kozmetik ürünler arasında rujlar öne çıktı. Elektrikli diş fırçaları da müşteriler tarafından yoğun ilgi gördü.


Küçük ev aletleri ve beyaz eşya favorileri


Küçük ev aletlerinde fritözler en çok alınan ürünlerden olurken, bu sene kahve makineleri, buharlı ütüler, saç ve sakal düzeltme makineleri de ön plana çıktı. Türk kahvesi makinelerine de ilgi artarken, tercih edilirken, smoothie hazırlamak isteyenlerin tercihi ise blender oldu. Etkili temizlik performanslarıyla dikkat çeken robot süpürgeleri çok satanlar arasında yer alırken, mikrodalga fırınlar da ön plana çıktı.


Beyaz eşyalar arasında en çok bulaşık ve çamaşır makineleri satın alındı. Bu sene evlere en çok satın alınan bir diğer ürün de kurutma makineleri oldu. Bu sene mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcakları sebebiyle en çok satın alınan ürünler arasında klima ve vantilatörler de yer aldı.


Temel tüketimde en çok ıslak mendil satıldı


Müşteriler yılın ilk altı ayında temel tüketim ve gıda kategorisinde en çok ilgiyi ıslak mendillere, bebek bezine ve tuvalet kağıdına gösterdi. Temizlik malzemelerinde ise sıvı deterjan, yumuşatıcı ve bulaşık deterjanları tüketiciler tarafından tercih edildi. Market kategorisinde ise bisküvi ve kekler öne çıkarken, çikolata ve gofretler kullanıcılar tarafından en çok tüketilen ürünler arasında yer aldı.


Gıda ve içecek kategorisinde 2023 yılında müşterilerin en çok tercih ettiği ürün grubu ise kahveler oldu. Kahve kategorisini gazlı ve gazsız içecekler, helvalar, çikolata ezmeleri ve kuruyemişler takip etti.


Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Gençler Melikgazi’nin ‘akıl küplerini’ çok sevdi Melikgazi’de hizmet veren Akıl Küpü Kütüphaneleri’nden yaklaşık 60 bine yakın üyenin yaralandığını belirten Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu, kütüphanelerde özel okuma salonlarından ders çalışma alanlarına, bilgisayar odalarından mola köşelerine, kafeye kadar birçok imkânı gençlere sunduklarını hatırlattı. Melikgazi Belediyesi olarak gençlerin ihtiyaçlarını önemseyen ve bu yönde ilçeye 15 adet akıl küpü kütüphanesi kazandırdıklarını söyleyen Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Palancıoğlu; "Melikgazi’de eğitime ve gençlerimize büyük önem veriyoruz. Spor, kültür hem de eğitim anlamında elimizden gelen her şeyi yapmaya çalışıyoruz. Melikgazi’mize 22 adet okul, 15 adet kütüphane kazandırdık. Kütüphanelerimiz, hemen hemen her mevsimde büyük rağbet görüyor. Gençlerin ders çalışıp kitap okumalarına imkân sağlayan Akıl Küpü Kütüphanelerinde tek kişilik salonlar, çoklu çalışma ortamları, okuma salonları, bilgisayar odaları, mola köşeleri ve kafeteryalar yer alıyor. Öğrenciler yalnızca eğitim ve öğretim dönemlerinde değil ara tatillerde ve yaz tatillerinde de kütüphanelerimizi kullanıyor. Gençlerin nitelikli tesislerde bir arada ders çalışmasına ve kitap okumasına imkân tanıyan kütüphanelerimizden 60 bin üye yararlanıyor. İldem, TOKİ, Danışmentgazi, Köşk, Alparslan, Selçuklu, Kazım Karabekir, Tınaztepe, Şirintepe, Turan ve Belediye kültür merkezimizde bulunan kütüphanelerimizde büyük yoğunluk yaşanıyor. Kütüphanelerimiz sabah erken vakitlerde açılıp, akşam geç saatlere kadar açık kalıyor. Kütüphanelerdeki kaynaklardan fayda sağlayan öğrenciler, ayrıca buradaki bilgisayarlardan da internet üzerinden ders videoları izleyebiliyor, ödevlerini bilgisayar ortamında rahatlıkla yapıp çıktı alabiliyorlar. Gençlerimize kendi evlerinden rahat bir ortam sunarak onları önemsiyoruz. Özellikle butik projelerle mahallerin ihtiyaçlarını gidermeye çalıştık. Amacımız merkezde yoğunluk oluşmasını önleyip herkesin kendi mahallesinde hizmet almasını sağlamak. Akıl Küpü Kütüphanelerimizi gençlerimiz ve aileleri çok sevdiler. 15 adet akıl küpü sayısını inşallah yeni dönemde de artıracağız. Bu kapsamda mahallelere yeni akıl küpleri yapmaya, gençlerimizi sevindirmeye devam edeceğiz" dedi.
İstanbul İTO Başkanı Avdagiç: "Faiz indirimi beklentileri karşılayan bir hamle oldu” İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “TCMB’nin faiz indirim kararı ekonomide öngörülebilirliği güçlendiren, 2025’e girerken faiz planlamalarının düşüş yönünde yapılabilmesine yönelik beklentileri karşılayan bir hamle oldu. Fonlama maliyetlerinin yüksekliği yatırım ve ticaretin önünde engel” dedi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, yaptığı yazılı açıklamada TCMB Para Politikası Kurulu’nun, bir hafta vadeli repo ihale faiz oranını (politika faizi) 250 baz puan düşürerek yüzde 50’den yüzde 47,50’ye indirmesine ilişkin açıklama yaptı. “Seçici bir kredi mekanizması tesis edilmesi son derece önemli” Finansman koşullarının iyileşmesinin, yatırım ve üretime katkı verecek en önemli unsur olacağını kaydeden Şekib Avdagiç, şunları söyledi: “TCMB’nin faiz indirim kararı ekonomide öngörülebilirliği sağlayan, 2025’e girerken faiz planlamalarının düşüş yönünde yapılabilmesine yönelik beklentileri karşılayan bir hamle oldu. Fonlama maliyetlerinin yüksekliği yatırım ve ticaretin önünde engel. Bu süreçte finansmanı üretime ve yatırıma yönlendirecek seçici bir kredi mekanizması tesis edilmesi son derece önemli. 2025’te finansman koşulları; enflasyon, faiz ve kur kanalındaki gelişmelerin bütününe göre şekillenecek. İş dünyası olarak bu üçlü arasında bir denge kurulacağına eminiz.”