DÜNYA - 31 Mart 2012 Cumartesi 15:27

AYSAL YÖNETİMİ İBRA EDİLDİ

A
A
A
AYSAL YÖNETİMİ İBRA EDİLDİ

Galatasaray Kulübü`nün Ünal Aysal başkanlığındaki yönetim kurulu mali ve idari yönden ibra edildi.
Harbiye`deki Lütfi Kırdar Kongre Merkezi`nde gerçekleştiren Galatasaray Kulübü 2011 Yılı Olağan Mali Kongre`de Ünal Aysal başkanlığındaki yönetim kurulu kongreye katılan üyelerin çoğunluğunun oylarını alarak ibra edildi.
İbra edilmesinin ardından kürsüye gelerek bir konuşma yapan Aysal, Genel Kurul üyelerine teşekkür ederek, "Saygıdeğer genel kurul üyeleri bize bir kere daha güveninizi belirttiniz. Bu güveni hak etmek için elimizden geleni yaptık yapacağız. Galatasaray siz uyurken bile çalışıyor. Bize olan güveninizi boşa çıkartmayacağız. Bu konuda müsterih olun" dedi.
Bu arada Denetleme Kurulu oy birliği ile ibra edilirken, Tenis ve Satranç şubelerinin açılması oy birliği ile kabul edildi. Sarı-kırmızılı kulübün Mecidiyeköy`deki arazisi üzerinde yönetim kurulunun her türlü tasarrufu yapabilmesine imkan sağlayan oylama sonucunda da oy çokluğu ile yönetim kuruluna yetki verildi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Uludağ Elektrik, abonelerine tüketim sınırı bilgilendirmesi yaptı 2025’te yürürlüğe girecek yeni tüketim limiti ile birlikte yüksek elektrik tüketimi yapan aboneler farklı bir fiyatlandırma sistemine tabi tutulacak. Uludağ Elektrik, geçiş sürecinde müşterilerini bilgilendirerek, tarife uygulama dönemi ve her bir müşteri grubu için tüketim sınırına dikkat çekiyor. Şirket, ilgili kapsama giren müşterilerinin detaylı bilgi alabilecekleri fiziki işlem merkezlerini ve dijital kanalları aktif olarak kullanıyor. 1 Şubat 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak yeni tüketim düzenlemesi ile birlikte yıllık tüketimi belirli bir limiti aşan abonelerin elektrik faturaları, Son Kaynak Tedarik Tarifesi (SKTT) üzerinden ücretlendirilecek. Mesken aboneleri için bu limit yıllık 5.000 kWh, ticarethane ve sanayi aboneleri içinse yıllık 15.000 kWh olarak belirlendi. Bu limitleri aşan kullanıcılar Son Kaynak Tedarik Tarifesine dahil olurken Uludağ Elektrik, müşterilerine ikili anlaşmalar kapsamında avantajlı fiyatlarla enerji alabilme imkanı sunuyor. Şirketin sunduğu avantajlı tarifeler, müşterilerin enerji maliyetlerini yönetmesine yardımcı oluyor. Uygun fiyatlar için ikili anlaşma yapmak daha avantajlı olacak Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) kararıyla, Son Kaynak Tedarik Tarifesi kapsamında yer alacak kullanıcıların yıllık elektrik tüketim limitleri yeniden belirlendi. Bu yeni düzenleme, meskenlerde aylık yaklaşık 417 kWh üzeri tüketim yapan, ticarethane ve sanayi tüketicilerinde ise aylık 1.250 kWh sınırını geçen aboneleri kapsıyor ve Türkiye’deki yaklaşık 1.2 milyon mesken abonesinin bu durumdan etkilenmesi bekleniyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kullanıcıların bu durumu, takvim yılı içerisindeki toplam tüketimlerini göz önünde bulundurarak dikkate alması ve enerji planlamalarını buna göre yapması. Belirlenen tüketim limitini aşarak Son Kaynak Tedarik Tarifesi olarak belirtilen tarife grubuna dahil olan abonelerin faturaları ise, piyasa fiyatları üzerinden hesaplanacak. Bu tarife kapsamındaki abonelerin ikili anlaşmalar yaparak, daha avantajlı fiyatlarla enerji temin etmeleri ise mümkün. Bu noktada Uludağ Elektrik müşterilerine ikili anlaşmalar kapsamında daha avantajlı fiyatlarla enerji temin etme imkanı sunuyor. Şirket, yıllık elektrik tüketim limitlerini aşan müşterilerine gerekli bilgilendirmeyi yapıyor ve avantajlı tarifelerden yararlanmalarını sağlıyor. Tüketim takibi faturalardan yapılabiliyor Bu tarife kapsamına dahil olup olmadığını merak eden müşteriler, aylık tüketim takibini faturalarından yapabiliyor, nihai tüketim miktarını öğrenmek için elektrik şirketlerine başvurabiliyorlar. Belirlenen tüketim miktarını aşan müşterilere ise Son Kaynak Tedarik Tarifesi kapsamında SMS bilgilendirmesi de ayrıca iletiliyor.
Balıkesir Balıkesir itfaiyesi yangınlara karşı artık daha güçlü Balıkesir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, yaz sezonunda yaşanabilecek yangın ihtimallerine karşı şimdiden hazırlıklara başladı. 2025 yangın sezonu öncesi dağıtılmak üzere itfaiye statüsünde kullanılmak üzere 30 çok maksatlı kırsal alan yangın römork temini sağlandı. Bu kapsamda yangınlara müdahale hızını artıracak olan römorkların toplam sayısı 833’e yükseltildi. Yangın ihtimallerine karşı düzenli tatbikatlarını yaparak, teknik ekipmanlarını artıran Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İtfaiye Daire Başkanlığı, 2025 yangın sezonu öncesi dağıtılacak 30 adet çok maksatlı kırsal alan yangın römorkunun teminini gerçekleştirdi. Merkez itfaiye istasyonlarına uzak mesafelerde bulunan kırsal mahallelerdeki orman, arazi ve ev yangınlarına acil müdahale edilmesini sağlayacak olan itfaiye römorklarının mahallelere teslimi yaz aylarına doğru başlayacak. Römork sayısı 833’e çıkarıldı Kırsal mahallelerde anız yangınları başta olmak üzere yangın ihtimallerine karşı itfaiye tarafından çeşitli önlemler alınıyor. Yaz sezonunda oluşabilecek orman ve kırsal arazi yangınlarını önlemek ve yakın istasyonlardan müdahaleye zaman kazandırmak amacıyla itfaiye bünyesindeki modern ve gelişmiş ekipmanların sayısı artırılıyor. Bu kapsamda kırsal mahallelerde bulunan 803 römork sayısı 833’e yükseltiliyor. Yangınlara müdahale hızını artıracak olan römorklar aynı zamanda etkinliklerde su tankeri, yol sulama, su depoları ve helikopter yangın havuzlarının doldurulmasında da çok maksatlı olarak kullanılacak. Gönüllü itfaiye eğitimleriyle halk bilinçlenecek Balıkesir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı grup amirlikleri tarafından yangına karşı yaklaşım ve müdahale konusunda halka düzenli eğitimler verilecek. Kırsal mahallelerde çıkabilecek yangınlara karşı vatandaşları bilinçlendirmeyi hedefleyen itfaiye, aynı zamanda gönüllü itfaiye eğitimleri ile halkın daha duyarlılığını artırmayı da amaçlıyor.
Balıkesir En çok kazayı 25 yaş altı sürücüler yapıyor Marmara Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkanı Ali Rıza Coşkun, 25 yaş altındaki yeni ehliyet alan genç sürücülerin trafik kazalarına daha çok karıştığını belirtti. Marmara Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Bölge Toplantısı Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde gerçekleştirildi. Milli Eğitim Bakanlığı Cunda Uygulama Oteli’ndeki toplantıda yeni yılda yapılacak çalışmaların yanı sıra ülke genelinde artan trafik kazaları ve sürücü kurslarının içinde bulunduğu ekonomik problemlerinin çözümüne ilişkin konular masaya yatırıldı. Toplantı öncesi konuşan Marmara Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkanı Ali Rıza Coşkun, Ayvalık’ta gerçekleştirdikleri bölgesel toplantıdan duyduğu memnuniyeti ifade etti. Türkiye’deki trafik kazalarının 2022 yılına nazaran 2023 yılında yüzde 25.2 oranında arttığını kaydeden Başkan Coşkun, "Tabii bunun birçok sebebi var. Bunlardan en önemlisi toplumun bilinçlendirilmesi adına eğitimdir. Bunların yanı sıra denetim ve yaptırımlar da etkenlerdendir" dedi. Son yıllarda özellikle motosiklet kazalarının sayısında ciddi bir yükselişin olduğuna işaret eden Coşkun, "Bu konuda bizim çektiğimiz sıkıntı şudur; motosiklet eğitimlerini yapabileceğimiz alanlar ne yazık ki yok. Biz özellikle belediyelerimizden motosiklet eğitimi verebileceğimiz alanların tahsis edilmesini istiyoruz. Biz bu eğitimleri okul bahçelerinde vermeye çalışıyoruz. Bana göre, son yıllarda motosiklet kazalarının artmasının önemli nedenlerinden biri de bu durumdur" diye konuştu. B sınıfı ehliyetler için trafikte 16 saat eğitim verdiklerini aktaran Coşkun, "Tabii ki bu eğitimler arttırılabilir çünkü şu anda yeni yönetmelik güzergâh sayısını ikiye çıkarttı. Bizim de her iki güzergâhta eğitimler vermemiz lazım. Eğitimlerin arttırılması elbette fayda sağlar" dedi. Stajyer sürücüler için sınav istedi 25 yaş altındaki yeni ehliyet alan genç sürücülerin trafik kazalarına daha çok karıştığını belirten Ali Rıza Coşkun, "Bizim stajyer olarak tanımladığımız bu sürücülerimizin üst yaş gruptaki sürücülere kıyasla daha fazla kaza yaptıklarını görüyoruz. Stajyer sürücülerin, stajyerliklerinin kaldırılması Avrupa ülkelerinde 2 veya 3 yıl süren eğitimler gibi kaç saat araç kullandıkları, kaç kilometre yol aldıklarını dikkate alınarak uygulanıyor. Ama ne yazık ki ülkemizde, stajyer sürücü araç kullansa da kullanmasa da 2 yılda stajyerliği sona eriyor. Bu yüzden biz, stajyer sürücülerimizin de bu iki yıllık süre zarfında da bir eğitim daha almasını talep ediyoruz çünkü bu eğitimlerin kazaları mutlaka azaltacağına inanıyoruz" ifadelerini kullandı. Sürücü kurslarında eğitim verdikleri araçları 10 yılda bir yenilemek zorunda olduklarını hatırlatan Başkan Coşkun, "Türkiye’de yaklaşık 4 bin 500 sürücü kursu var. Yani biz toplamda yaklaşık 30 bin adet araçla eğitim veriyoruz. Biz zaman zaman Milli Eğitim Bakanlığımızın yaptığı sınavlarda hiçbir ücret almadan görevlendiriyoruz. Devletimize kendi araçlarımızı ve eğitimcilerimizi veriyoruz ama maalesef devletimizden bir ÖTV indirimi bile alamıyoruz. Biz de, tıpkı taksicilerimize verildiği gibi eğitim araçlarımız için devletimizden ÖTV indirimi yapılmasını talep ediyoruz. Sektörümüzün bu indirime gerçekten çok ihtiyacı var" diye konuştu. "Ruhsat harçlarının sürücü kurslarından alınmamasını talep ediyoruz" Türkiye Sürücü Kursları Konfederasyonu Genel Başkanı Nusret Türker ise ruhsat harçlarının yüksekliğinden yakınarak, "Şu anda özel eğitim kurumlarında; özel okullardan sonra sadece sürücü kurslarından ruhsat harcı alınmaktadır. Ruhsat harçları her yıl 31 Aralık itibarıyla değişmektedir. Bu yıl 37 bin 500 TL olan ruhsat harcı, yüzde 44 yenileme oranıyla 1 Ocak’tan itibaren 50 bin TL seviyesine gelecektir. Devletimiz bu harçları sadece sürücü kurslarından almaktadır. Bu harçlar bizden üç kademeli olarak alınıyor. Nüfusu 100 bine kadar olan yerlerde şu an itibarıyla 12 bin 500 TL, nüfusu 200 bin ila 500 bin olan yerlerde 25 bin TL, nüfusu 500 binden fazla olan büyükşehirlerde ise 28 bin 500 TL alınıyor. 2025 yılında bu rakam büyükşehirlerde 50 bin TL civarında olacak. Bu ruhsat harçlarının sürücü kurslarından alınmamasını talep ediyoruz" diye konuştu.