EKONOMİ - 19 Ocak 2023 Perşembe 14:35

Türkiye'de bir kullanıcı YouTube’da günde ortalama 45 dakika zaman geçiriyor

A
A
A
Türkiye'de bir kullanıcı YouTube’da günde ortalama 45 dakika zaman geçiriyor

2021 yılında Türkiye’de bir kişi ortalama günde 45 dakika zaman video paylaşım platformu Youtube’da zaman geçirdi.

Bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics tarafından YouTube Türkiye Etki Raporu hazırlandı. Rapora göre dünya çapında 2 milyardan fazla insanın ortak platformu haline gelen YouTube, Türkiye’de 45 binden fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdamı destekliyor. Platformun, 2021 yılında Türkiye ekonomisine 2 milyar katkı sağladığı bilgisi verildi. Ayrıca rapora göre Türkiye’de bir kişi günde ortalama 45 dakika youtube’da zaman geçirdi.

İçerik üreticilerinin yüzde 72'si, YouTube'un yeterince temsil edilmeyen sesler için bir platform oluşturduğunu söylüyor. Kadın içerik üreticilerin yüzde 82'si, video paylaşım platformunun tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. Üretici girişimcilerin yüzde 73'ü, video paylaşım platformunda kendilerini ait hissettikleri ve kendilerini tanımladıkları bir yer bulduklarını söylüyor. İçerik üreticilerin yüzde 65'i, video paylaşım platformunda keşfettikleri yön verme güçlerini kullanarak olumlu bir toplumsal etki oluşturmak istediklerini söylüyor.

İşletmeler video paylaşım platformu ile birlikte büyüyor

Video paylaşım platformu, işletmelerin yurt içinde ve yurt dışında daha fazla müşteriyle bağlantı kurmalarına, erişimlerini artırmalarına ve gelir elde etmelerine yardımcı oluyor.

Video paylaşım platformunda bir kanalı olan işletmelerin yüzde 65'i, müşteri tabanlarını büyütmede platformun önemli bir rol oynadığını söylüyor. Video paylaşım platformu kullanan KOBİ'lerin yüzde 71'i, platformun işletmelerini büyütmek için hayati öneme sahip olduğunu belirtiyor. Video paylaşım platformu kullanan KOBİ'lerin yüzde 81'i, Covid-19 pandemisi döneminde platformu kullanmalarının, kuruluşlarının sürece uyum sağlamasına yardımcı olduğunu söylüyor ve platformun bu döneminde işletmelerini ayakta tutmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. Video paylaşım platformunda reklam yayınlayan KOBİ'lerin yüzde 83'ü, platform reklamlarının satışlarını artırmalarına yardımcı olduğunu söylüyor. Video paylaşım platformunu kullanan KOBİ'lerin yüzde 79'u, platformun çalışanlarına eğitim vermek için uygun maliyetli bir seçenek olduğunu düşünüyor.

Kültür ihracatını teşvik ediyor

Platform, Türkiye kültürünün çeşitliliğini ve zenginliğini 2 milyardan fazla küresel izleyiciye anında aktararak içerik üreticilerini dünyayla buluşturuyor. Türkiye'deki üretici girişimcilere işlerini ulusal ve uluslararası alanda yeni kitlelere ulaştırmaları için bir yol sunan platform, pek çok farklı sektöre yeni hedef kitle ve yeni gelir kapısı oluşturmayı başarıyor.

Üretici girişimcilerin yüzde 68'i, video paylaşım platformunun içeriklerini başka türlü erişemeyecekleri uluslararası kitlelere aktarmalarına yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Girişimcilerin yüzde 84'ü, Video paylaşım platformunu küresel ölçekte tanınmak için önemli bir platform olduğunu düşünüyor. Bir video paylaşım platformu kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin yüzde 82'si, platformun dünya çapında yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. Video paylaşım platformu kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin 78'i, YouTube'un yeni sanatçılar veya müzikte çığır açma konusunda kritik öneme sahip olduğu konusunda hemfikir. Medya ve müzik şirketlerinin yüzde 60'ı, YouTube'un sektöre yeni yeteneklerin girişini artırdığını düşünüyor. Tüm dünyada 2 milyardan fazla insan aradığı bilgiye ulaşıyor.

Video paylaşım platformu kullanan ebeveynlerin yüzde 83'ü, platformun (veya 13 yaşından küçük çocuklar için YouTube Kids'in) çocuklarının öğrenmesine yardımcı olduğunu kabul ediyor. YouTube'u kullanan öğretmenlerin yüzde 80'i, platformun öğrencilerin eğitimine yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 93'ü video paylaşım platformunu bilgi ve birikim edinmek için kullandığını bildiriyor. Kullanıcıların yüzde 85'i, platformun Covid-19 pandemisi döneminde ihtiyaç anında güvenilir bilgilere erişim sağlayarak yardımcı olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 71'i, video paylaşım platformu öğrenmek ve kendini geliştirmek için herkese eşit fırsatlar sağladığını söylüyor.

“Türkiye’deki içerik üreticileri dünyanın dört bir yanından izleyicilerin yaşamını zenginleştiriyor”

Video paylaşım platformunun üreten girişimcilerin seslerini dünyaya duyurarak, onların içeriklerinden elde edilen geliri doğrudan onlarla paylaşan tek açık platform olduğunu belirten YouTube Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Pedro Pina, “Bugün yayınladığımız rapor, Türkiye’nin her yerinden YouTube içerik üreticilerinin tam da bunu başardığını gösteriyor. Ülkenin her yerinde kendi kurdukları işletmeler üzerinden, Türk kültürünü dünya çapındaki 2 milyar izleyiciyle paylaşıyorlar. Biz Türkiye’nin başarılı içerik üretici topluluğunu bekleyen yeni gelişmeler için de büyük heyecan duyuyoruz. Şubat ayından itibaren video paylaşım platformunda, Türkiye'deki içerik üreticilerinin YouTube Shorts'taki üreticiliklerinden gelir elde etmeleri için daha da fazla yol sunacak. İçerik üreticileri ve Türkiye’nin her yerinden binlerce kullanıcı, şimdiden dünyanın dört bir yanından izleyicilerin yaşamını zenginleştiriyor. Ancak ben bunun onlar için henüz bir başlangıç olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu.

''Türkiye’de kullanıcıların yüzde 93'ü video paylaşım platformunu bilgi ve birikim edinmek için kullanıyor’’

Google Türkiye Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Kuzey basın toplantısında etki analizi raporuyla ilgili şu açıklamalarda bulunarak, “Her gün milyonlarca kullanıcının ziyaret ettiği video paylaşım platformu, Türkiye ekonomisine ve sosyo kültürel hayatına birçok katkı sağlıyor. Burada video paylaşım platformunun sağladığı katkı sadece içerik üreticileriyle de sınırlı kalmıyor. İçerik üreticilerinin çalışanlarının yanı sıra tedarik zincirlerinde yer alan, gelirlerinin önemli bir kısmını içerik üreticilerden elde eden işletmeler ve serbest çalışanlar da bu ekosisteme dahil edildiğinde oldukça geniş bir etki alanından bahsediyoruz. Raporda gerçekleştirilen sınıflandırmalar, video paylaşım platformunun doğrudan ve dolaylı olarak küresel bir ekosistem oluşturduğunu ve 2021 yılında bu ekosistemin Türkiye ekonomisine toplamda 2 milyar TL’den fazla katkıda bulunduğunu ve 45 binden fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdamı desteklediğini gösteriyor. Raporun çıktıları arasında beni en çok heyecanlandıran verilerden biri de kadın içerik üreticilerle ilgili. Kadın içerik üreticilerin yüzde 82'si, YouTube'un tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. 10 Kadından 8’i bu bilgiyi vermiş. Kadınların sesinin duyulması, kendilerini özgürce ifade edebilmeleri anlamında video paylaşım platformunun hayatlarımızdaki önemini çok güzel vurgulayan bir çıktı. Bir diğer önemli çıktı da kullanıcıların bilgi ve birikim edinme noktasında Google’ın kapısını ne kadar sık çaldığıyla ilgili. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 93'ü video paylaşım platformunu bilgi ve birikim edinmek için kullandığını bildiriyor. Eminim bu hepimizin hayatında deneyimlediği önemli bir etki” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kocaeli Körfez’de amatör spor kulüplerine 2 milyon 375 bin TL’lik destek Körfez Belediyesi, ilçede bulunan amatör spor kulüplerine verdiği desteği bu sene de devam ettirdi. Toplamda 2 milyon 375 bin TL’lik nakdi destek sağlandı. Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt, ilçede bulunan amatör spor kulübü başkan, yönetici ve teknik heyetleri ile bir araya geldi. Açılışta konuşan Körfez Belediyesi Gençlik ve Spor Müdürü Ali Osman Baş, ilçede 6 bin lisanslı sporcu olduğunun altını çizerek, bu sayının artması, sporun tabana daha da fazla yayılması için Başkan Şener Söğüt’ün destekleriyle çalışmaları sürdüreceklerini belirtti. KASKF Başkanı Murat Aydın da konuşmasında, "Bu destek kulüplerimize olduğu kadar çocuklarımıza da yapılıyor. Kulüplerin sportif anlamda var olabilmesi, eğitimleri devam etmesi için önemli bir destek. Başkanımız Şener Söğüt’e bu anlamda büyük teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı. "Toplam 2 milyon 375 bin TL’lik destek sunacağız" Başkan Şener Söğüt ise desteklerin devam edeceğini belirterek, "Bu yıl toplam 2 milyon 375 bin TL’lik bir destek sunacağız. Bugüne kadar verdiğimiz nakdi destek de 6 milyon TL’ye yakın bir rakam. Tabii bunun dışında tesis, ulaşım, çamaşırhane desteğimiz de oluyor. Elimizden geldiği kadar kulüplerimizin yanındayız. Tesis noktasında ilçemizin eksikleri var. Bu noktada da çalışmalarımız sürüyor. En büyük eksiklerden birisi kuşkusuz seyirci kapasiteli bir spor salonu. İnşallah yeni yılla beraber ihalesini gerçekleştireceğiz" şeklinde konuştu. Körfez Kaymakamı Uğur Kalkar ise "Kulüplerimizi ve faaliyetlerini yakından takip ediyorum. Zaman zaman da bir araya gelerek istişarelerde bulunuyoruz. İlçemiz lisanslı sporcu sayısı bakımından da gerçekten iyi bir noktada. Bu tür desteklerle de daha da yukarıya çıkacağına eminim. Bu anlamda Belediye Başkanımıza desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum" dedi.
Yozgat Tazelenme Üniversitesi’nde eğlenerek bilgilerini tazeliyorlar Yozgat’ta ‘Tazelenme Üniversitesi’ öğrencileri, eğlenerek bilgilerini tazeliyorlar. Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde bulunan Tazelenme Üniversitesi’ne katılan 50 yaş üstü öğrencilerin bir bölümü gençliklerinde gerçekleştiremedikleri üniversite hayalini gerçekleştirirken, bir bölümü ise ilerleyen yaşlarında ikinci üniversite heyecanı yaşayıp bilgilerini güncelliyor. Haftada bir ders gören katılımcılar, akademik eğitimin yanı sıra yaşlarına uygun fiziksel aktiviteler de yapıyor. Prof. Dr. Ayşe Yeşim Göçmen’in ders saatinde ısınma ve egzersiz yapan öğrenciler, sonraki aşamada salsa dansının inceliklerini öğrendiler. Müzik eşliğinde dansa uygun adım atmayı ve el kol hareketlerini uygulayan öğrenciler, eğlenceli anlar yaşadı. Müziğin ritmine ayak uydurmaya çalışıp doğru dans hareketleri için birbirini uyaran öğrencilerin ders saatinde keyifli anlar yaşandı. Sorgun ilçesine bağlı Bahadın beldesinin Belediye Başkanı Sami Eroğlu da derse katılan öğrencileri ziyaret etti. Başkan Eroğlu, “Derse katıldık. Buradaki uygulamaların olduğu gibi Bahadın’da yapılması konusunda da hocalardan söz aldık. Ocak ayından itibaren aynı kursları ve dersleri Bahadın’da da yapacağız. Biz de belediye olarak bütün imkânlarımızı seferber edeceğiz. 50 yaşın üzerindeki öğrencilerimizin olması Bahadın için renkliliktir, farklılıktır, zenginliktir, bir kazanımdır. Biz bu gözle bakarız. Her türlü girişimi desteklediğimiz gibi kültürel ve sosyal etkinlikleri de destekliyoruz. Bu konuda da öğrencilerimizin yanındayız” şeklinde konuştu. Tazelenme Üniversitesi öğrencilerinden Yeter Şahin, “Tazelenme Üniversitesi’ne bu sene başladım. Amacım üniversite havasını koklamak. Sağlık yönünden önce kendime, sonra çevreme yardımcı olmak istiyorum. Yaşadığım olaylara karşı artık mukavemet gösterebiliyorum. Bana o yönden katkısı oldu” dedi. Tazelenme Üniversitesi ikinci sınıf öğrencisi Süleyman Ünalmış, genç nesille bir arada olmak için eğitime katıldığını ifade ederek, “Sağlıklı yaşlanma alanında bize temel bilgiler öğretiliyor. Türkiye’nin ekonomik, sosyal ve kültürel hayatına dair de eğitimler alıyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hocalarımız hiçbir beklenti olmaksızın bize yardımcı oluyor. Hayatımın bu çağında sağlıklı yaşlanmanın ne kadar önemli olduğunu öğrendim” ifadelerini kullandı. Şahsene Ünalmış Atakul ise, “Üniversiteye gidemediğim için buraya geldim. Bugün dönemimiz bitti. Yeni dönemde de devam edeceğiz. Değişik insanlarla tanışmak, farklılıkları birleştirmek ve bunu hayata katmak önemli. Her yaşta öğrenmek güzel. Salsa dersimiz çok keyifli bir ders. Sanki ileri yaştakilerin yapamayacağı bir şeymiş gibi algılanırken aslında yapabileceğimizi gördük” diyerek derslerin sosyal hayatına katkısından söz etti.
Mersin Öğrenciler itfaiyecilik mesleğini yakından tanıdı Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı’na bağlı ATA Eğitim Merkezi, Arslanköy İlköğretim Okulu öğrencilerini ağırladı. Çocuklar, itfaiye eğitim istasyonlarında hem eğlendi, hem de itfaiyecilik mesleğini yakından tanıdı. Arslanköy İlköğretim Okulu öğrencileri, İtfaiye Dairesi Başkanlığı’na bağlı ATA Eğitim Merkezi’ni ziyaret etti. İtfaiye eğitim istasyonlarında hem eğlenen hem de öğrenen çocuklar, gerçekleştirilen gezi sayesinde itfaiyecilik mesleğini yakından tanıma fırsatı da buldu. İlk olarak eğitim salonuna alınan öğrencilere temel yangın eğitimi verildi. Eğitim Şube personellerinden Tuğba Zorlu tarafından verilen eğitimde öğrencilere, itfaiyecilerin temel görevleri ve sorumlulukları hakkında bilgiler anlatıldı. Sinevizyon desteği ile öğretici video ve görseller eşliğinde gerçekleştirilen eğitimde, öğrencilere yangın anında neler yapmaları gerektiği üzerine hayat kurtarıcı bilgiler aktarıldı. Öğrenciler tatbikatla öğrendiklerini pekiştirdi Portatif yangın söndürücü tüpler hakkında da bilgiler verilen eğitimde, bir yangın durumunda sınıftan tahliye senaryosu uygulanarak öğrenciler, toplantı salonundan kontrollü bir şekilde dışarıdaki toplanma alanına alındı. Daha sonra bir araç yangını senaryosu üzerinde yangın söndürme tecrübesi yaşayan çocuklar, itfaiye aracına bindi ve lansdan su sıkarak yanan aracı söndürdü. Son olarak çocuk eğitim alanına alınan öğrenciler, itfaiyeci kostümü giydirilerek çocuk parkurunda eğlenceli anlar yaşadı. İtfaiye Eğitim Şube Müdürü Abdil Duru, ATA Eğitim Merkezi’nin Türkiye’de sadece 10 ilde bulunan eğitim merkezlerinden biri olduğunu söyledi. ATA Eğitim Merkezi’nin, eğitmen personeli ve hazırladığı eğitim programlarıyla Mersin’e akademik ve bilimsel bilgi ve donanımda itfaiyeci yetiştiren bir merkez olduğunu ifade etti.