DÜNYA - 23 Mart 2011 Çarşamba 10:56

Schindler'in Listesi 3 milyon dolara satılık

A
A
A
Schindler'in Listesi 3 milyon dolara satılık

2. Dünya Savaşı sırasında 1200'e yakın Yahudi'yi ölümden kurtaran Oskar Schindler'in listelerinden birinin kopyasına sahip olan New York'lu bir tüccar, "kurtuluş listesini" internetten 3 milyon dolara satışa çıkardı.

2. Dünya Savaşı sırasında 1200’e yakın Yahudi’yi ölümden kurtaran Oskar Schindler’in listelerinden birinin kopyasına sahip olan New York’lu bir tüccar, “kurtuluş listesini” internetten 3 milyon dolara satışa çıkardı. Ancak Schindler’in mirasçılarından Arjantinli Erika Rosenberg, “Böylesine önemli tarihi bir belge müzede saklanmalı. Değeri parayla ölçülmemeli” diyerek satışa tepki gösterdi.

New York’lu koleksiyoncu ve tüccar Gary J. Zimet ise bu liste sayesinde milyoner olmanın hayalini kuruyor. 2008 yılında bulunan “Schindler’in listesi”nin 14 sayfasında 801 erkeğin adı yazıyor. 5 sayfada yazılan 297 kadın işçinin adının ise listenin bu kopyasında eksik olduğu belirtildi.

1974 yılında ölen Alman işadamı Oskar Schindler, 2. Dünya Savaşı’nda, Polonya’da ve günümüzün Çek Cumhuriyeti’nde bulunan emaye ve mühimmat fabrikalarında, çalıştırma yoluyla 1.200’e yakın Yahudi’yi soykırımdan kurtarmıştı. Habertürk

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun Başkan Doğan: “Her zaman vatandaşlarımızın yanında olmayı sürdürüyoruz” Samsun Büyükşehir Belediyesi ile vatandaşlar arasında iletişim köprüsü olan 153 Çözüm Merkezi, 5 ayda 403 bin 303 çağrıya yanıt verdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Hemşehrilerimizi de sürece dahil ederek taleplere anında müdahale ediyoruz” dedi. Kent yönetiminde ortak akıl ilkesiyle çalışmalarını sürdüren Samsun Büyükşehir Belediyesi, 153 Çözüm Merkezi ile her zaman vatandaşların yanında yer alarak tüm talep ve önerilere hızlı bir şekilde müdahale ediyor. Samsun Büyükşehir Belediyesi Çözüm Merkezi, vatandaşlardan gelen talepleri alarak ilgili birimlere aktarıyor ve vatandaşlardan gelen sorunlar kısa sürede çözüme kavuşturuluyor. Çözüm merkezi, son 5 ayda 403 bin 303 çağrıya yanıt verdi. Çeşitli konularda bilgi almak, talep ve önerilerini iletmek veya SAMAIR, Odak Samsun Turizm Otobüslerine rezervasyon yaptırmak için 153 Çözüm Merkezi’ni 5 ayda 403 bin 303 kişi aradı. Rezervasyon işlemlerinin yanı sıra gelen diğer çağrılar neticesinde 116 bin kişinin sorunu ekipler tarafından çözüme kavuşturuldu. Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, “Biz dinleyen ve anlayan bir anlayışla yola çıkmış bulunuyoruz. Katılımcı ve çoğulcu yönetim anlayışını çok önemsiyoruz. Bu noktada 153 Çözüm Merkezi’miz önemli bir sorumluluğu üstleniyor. Belediyemizin tüm hizmetlerini tek bir numara üzerinde toplayan 153 Çözüm Merkezi, 7/24 anlayışıyla hizmet veriyor. Burası bizim hemşehrilerimizle buluşma noktamız. Onların talepleri, sorunları bizim için önemli ve biz onlara çare olmak için çalışıyor, hep yanlarında olmayı sürdürüyoruz. 153 Çözüm Merkezi’miz ortak akıl ilkesiyle yönetim anlayışımıza da katkı sağlıyor. Hemşehrilerimizi de sürece dahil ederek her sorunlara anında müdahale ediyoruz” diye konuştu.