EKONOMİ - 07 Mayıs 2020 Perşembe 15:29

KOBİ’lere dijital dünyada hayatta kalma kılavuzu

A
A
A
KOBİ’lere dijital dünyada hayatta kalma kılavuzu

Markakod’un CEO’su Ahmet Göker, KOBİ'ler için dijital dünyada hayatta kalma konusunda açıklamalarda bulundu.

Günlük alışkanlıklara ve iş hayatına dair birçok değişikliği beraberinde getiren koronavirüs süreci ve sonrasında yapılacak iletişim çalışmaları, her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Dijital alanda KOBİ’lerin sahip olması gereken varlıklar ve çalışmalar ise bu yeni dönemde artık bir gereklilik değil, zorunluluk. Yazılım, tasarım, sosyal medya, dijital pazarlama ve sadakat uygulamaları konularında markalara hizmet veren Markakod’un CEO’su Ahmet Göker, kritik salgın dönemi ve sonrasında dijital dünyada KOBİ’lerin mutlaka atması gereken adımları paylaştı.

''Çevrimiçi varlıkların önemi artıyor''
Çevrimiçi varlıkların önemine değinen Ahmet Göker, ''Karantina sürecinin getirdiği yaşam süreci dolayısıyla şimdiye kadar olmadığından çok daha fazla insan çevrimiçi durumda.Bu durumu fırsata çevirmek için KOBİ’lerin online varlıklarını geliştirmeleri, mümkünse küçük bütçelerle yenilemeler ve düzenlemeler yapmaları önemli pazarlama fırsatları sunuyor. KOBİ’lerin müşterileriyle buluştuğu ilk alanlardan biri olan web sitelerinin yanı sıra mobil aplikasyon, blog, Youtube kanalı gibi mevcut online varlıklara küçük de olsa yatırımlar yapmalarının bilinirlik, satış ve gelir artırışını beraberinde getireceği unutulmamalıdır'' dedi.

''Dijital itibar KOBİ’ler için de öncelik''
Göker, sözlerine şöyle devam etti: ''İtibar yönetimi sadece büyük markalar için değildir. Küçük ve orta boy işletmeler, daha iyi hizmet vermek için müşterilerinin onlar hakkında ne düşündüklerini ne söylediklerini bilmeli ve yazılan tüm yorumları mutlaka takip etmelidirler. Dijital dünyada işletmeye ait itibarın doğru yönetimi için dijital PR’a ya da diğer bir deyişle dijital halkla ilişkilere yatırım yapılmalıdır. Ayrıca dijital dünyada olumsuz görüş bildiren müşterilerle iletişim kurulmalı ve mevcut sorunlarına çözüm sunulmalıdır''.

Müşteriye ulaşılacak dijital araçlara değinen Göker, ''KOBİ’ler içinde müşteriye ulaştıracak dijital araçlardan biri de Google Benim İşletmem (Google My Business) hizmetidir. Google üzerinden kolayca ulaşılabilecek bu hizmet, KOBİ’lere ait bilgileri Google üzerinden kullanıcılarına ücretsiz olarak sunuyor. Bu hizmeti kullanmak için bir gmail e-posta hesabınız sahip olmanız yeterli'' şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Rize Çayeli Bakır’dan Çayeli Fen Lisesi’ne eğitim desteği Çayeli Bakır İşletmeleri’nin desteği ile Çayeli Fen Lisesi’nde kurulan yenilikçi sınıf ve bilgisayar sınıfı ile yenilenen spor salonu düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılış törenine Çayeli Belediye Başkanı İsmail Hakkı Çiftçi, Madenli Belediye Başkanı Mustafa Çalışkan, Büyükköy Belediye Başkanı Hamza Saruhan, Rize İl Milli Eğitim Müdürü H. İbrahim Akmeşe, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Törende konuşan Rize İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Akmeşe, kamu-özel sektör iş birliğiyle hayata geçirilen bu tür projelerin eğitim altyapısının güçlendirilmesi açısından çok kıymetli olduğuna dikkat çekerek, Çayeli Bakır’ın eğitime sunduğu katkıdan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Açılışta konuşan Çayeli Bakır Genel Müdür Yardımcısı Ali Can ise şirketin eğitime ve spora verdiği desteğin, gençlerin dijital çağa uyum sağlaması ve sağlıklı bir yaşam kültürü edinmesi açısından kritik rol oynadığını vurguladı. Can, konuşmasında "Bilgisayar ve Yenilikçi sınıfı ve yenilenen Spor Salonumuz, gençlerimizin dijital çağa uyum sağlamaları ve sağlıklı bir yaşam kültürü edinmeleri için güçlü birer adım. Bizler, bu topraklarda yetişen her gencin potansiyeline inanıyor ve onların geleceğine yatırım yapmayı görev biliyoruz. Eğitimde teknolojiye erişim, gençlerimizin hayallerini gerçeğe dönüştürmelerine imkân tanırken; spor ise disiplin, dayanışma, azim ve hızlı düşünme gibi değerleri hayatlarına katıyor. Çayeli Bakır olarak, gençlerimizin eğitimine katkı sunmayı sürdüreceğiz" ifadelerine yer verdi.
İstanbul Sultangazi’de D Caddesi zeminaltı otopark, hizmet tesisi, park ve aile sağlığı merkezi birçok ihtiyaca çözüm oldu Sultangazi Belediyesi’nin bu yıl hizmete açtığı 50. Yıl Mahallesi D Caddesi Zeminaltı Otopark, Hizmet Tesisi, Park ve Aile Sağlığı Merkezi, mahallelilerin birçok ihtiyacına çözüm oldu. Otopark, bölgenin park yükünü önemli ölçüde alırken oyun grupları da minik ziyaretçilerin uğrak noktası oldu. İlçeyi önemli projelerle buluşturan Sultangazi Belediyesi, trafik sirkülasyonunun yoğun olduğu noktalardan biri olan 50.Yıl Mahallesi’nde inşa ettiği hizmet tesisini bu yılbaşında hizmete açmıştı. 50. Yıl Mahallesi D Caddesi Otopark, Yeşil Alan, Hizmet Tesisi ve ASM bölgedeki önemli bir boşluğu da doldurdu. Vatandaşlar 3 katlı yeraltı otoparkına güvenli bir şekilde araçlarını bırakırken aynı zamanda sokak aralarındaki park yükünü de hafifletmiş oldu. Yeşil alanlar ile oturma grupları, basketbol sahası ve çocuk oyun grupları ziyaretçilerin akınına uğruyor. Gençler spor yapmanın keyfine varırken, minikler gönüllerince eğleniyor. Anne- babalar da rahat bir nefes alıyor. Ayrıca tesiste yer alan aile sağlık merkezi ve çok amaçlı salon ilçe sakinlerine hizmet veriyor. Belediyecilik çözüm demek Sultangazi Belediye Başkanı Abdurrahman Dursun; "Mahalle Tesislerimiz gerçekten bizim en önemli hizmetlerimizden birisi. Çünkü burada bir yaşam oluşturuyoruz, farklılık katıyoruz. 7’den 77’ye herkese hitap eden özellikleriyle vatandaşımızın tek bir çatı altında birçok ihtiyacını giderebilmesine imkan sağlıyoruz. Bu nokta trafik sirkülasyonunun yoğun olduğu ve mahalle aralarında araç park sorununun yaşandığı bir noktaydı. Tesiste yer alan yaklaşık 300 araçlık kapasiteli otoparkımızla bölgemizin önemli bir sorunumuzu daha çözüme kavuşturmuş olduk" dedi.