GÜNDEM - 14 Mart 2023 Salı 11:23

Kerevitaş’tan ekonomiye büyük katkı: 2022 yılı ihracatını ikiye katladı

A
A
A
Kerevitaş’tan ekonomiye büyük katkı: 2022 yılı ihracatını ikiye katladı

Dondurulmuş gıda, konserve ve margarin sektörlerinde Türkiye’de pazar lideri olan Kerevitaş, 2022 yılında konsolide cirosunu yüzde 153 artışla 12,3 milyar TL’ye yükseltti. Kerevitaş yurt dışı pazar payını da büyüterek ihracatını yüzde 111 ile rekor bir düzeyde artırdı.

Türkiye’de taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş, 2022 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Buna göre Kerevitaş, geçen yıl konsolide cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 153 oranında artırarak 12,3 milyar TL’ye yükseltti. İhracat kapasitesiyle de dünya genelinde çeşitli pazarlarda liderliğini koruyan Kerevitaş, 2022’de ihracatını yüzde 111 oranında artırarak toplam 1,6 milyar TL’ye yükseltti. SuperFresh ve margarin kategorisinde beş kıtada 50’yi aşkın ülkeye yaptığı ihracatla bölgesel liderliklerini güçlendiren Kerevitaş, tüketici margarini kategorisinde 30 yılı aşkın süredir faaliyette bulunduğu Irak, Suriye ve Gürcistan pazarlarında “Ona” markasıyla; ev dışı tüketim sektöründe ise pastacılık kategorisinde Arnavutluk’ta, catering kategorisinde Irak, Romanya ve Kazakistan’da liderliğini korudu. Şirket, İstanbul İhracatçılar Birliği tarafından düzenlenen İhracat Birincileri 2022 Ödül Töreni’nde, “Dondurulmuş Ürünler Kategorisi’nde” gerçekleştirdiği satış tonajıyla birinci seçilerek, son üç yılın en başarılı ihracatçısı ödülünün de sahibi oldu.

“Tüm kategorilerde liderliklerimizi daha da güçlendirdik”

Kerevitaş’ın 2022 yılı finansal sonuçlarını değerlendirirken sözlerine 11 ili sarsan deprem felaketiyle ilgili üzüntülerini ifade ederek başlayan Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, bölgeye ilk etapta konserve ton balığı ve gıda ürünü ulaştırdıklarını, yaraların hızla sarılması için bu çalışmalara devam edeceklerini aktardı. Altınkılınç sözlerine şöyle devam etti: “2022 yılında sadece ülkemizde değil, ihracat ve yurt dışında da büyümemizi sürdürdük. Yenilikçi ürünlerimizin, yaygın satış ve dağıtım ağımızın bize kattığı güçle tüm kategorilerde liderliklerimizi daha da güçlendirdik. Bu büyümede ihracattaki başarılarımızın payını önemli buluyor, yenilikçi ürün ve markalarımızla önümüzdeki dönem de liderliğimizi devam ettirmeyi hedefliyoruz.”

Markalar birbirinden önemli başarılara imza attı

Dondurulmuş gıda ve konserve sektörünün lider markası SuperFresh, 2022 yılında portföyüne yenilikçi marka duruşunu destekleyecek 19 ürün ilave ederek yeni bir soluk getirdi. Kategoride bir ilki gerçekleştirdiği ‘Refika Birgül ile SuperFresh Bi’ Yolculuk’ iletişim kampanyasıyla 50 yıla yakın uzmanlığı üzerinden dondurulmuş gıdanın tarladan tabaklara ulaşan yolculuğunu tüketicilere anlattı. Sektöre yön veren SuperFresh, yüzde 50 ciro pazar payıyla açık ara liderliğini korudu.

Türkiye margarin sektörünün açık ara pazar lideri olan Kerevitaş Yağ İş Birimi ise, yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi markalarıyla 2022 yılını yüzde 63,2 oranındaki güçlü ciro payıyla tamamladı. Bizim Yağ, stratejik iş birlikleri ve yeni nesil dijital iletişimiyle Türkiye'de FMCG Gıda kategorisinde birinciliğini güçlendirerek 421 bin takipçiye ulaştı ve kendi rekorunu kırdı. Türkiye’de bir ilk olan, içinde yağ, salça, soğan, sarımsak ve baharatların yer aldığı; yemeklere keyif ve lezzet katan Ülker Bizim Yemek Bazı iki çeşidiyle raflarda yerini aldı. Domates salçalı ve pestolu çeşitleriyle ürün “hepsi bir arada” konseptinde tüketiciyle buluştu. Kategorinin hem ürün hem de iletişim anlamında en yenilikçi markası olan Teremyağ ise, 2022’de hedef kitlenin yoğun vakit geçirdiği ve erişimi en yüksek dijital mecra olan Instagram’da lezzet odaklı ve ayrışan içerik stratejisi ile FMCG Gıda kategorisinin en çok takip edilen üçüncü markası oldu.

Kerevitaş’tan ekonomiye büyük katkı: 2022 yılı ihracatını ikiye katladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Helikopter kazasında hayatını kaybeden ATT Selçuk Saykal’ın son görüntüleri Muğla’da meydana gelen ambulans helikopter kazasında hayatını kaybeden ATT Personeli Selçuk Saykal’ın geçtiğimiz yıl yaptığı bir röportajda görevin zorluklarından bahsederken hava şartlarındaki değişkenliğe dikkat çektiği görüntüleri ortaya çıktı. Muğla’nın Menteşe ilçesinde bugün sabah saatlerinde Sağlık Bakanlığı’na ait ambulans helikopter, kalkış sırasında Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin en üst katına çarptı. Çarpma sonucu hasar alan helikopter binanın yanındaki boş alana düştü. Antalya’ya gelmek üzere havalandığı sırada düşen ambulans helikopterde bulunan Pilot Tamer Gönül, Pilot Bayram Çiçek, Dr. Cengiz Coşkun ve ATT Selçuk Saykal hayatını kaybetti. "Aldığımız eğitimler her türlü müdahaleyi yapabilmeye imkan veriyor" Saykal’ın geçtiğimiz yıl 24 Haziran tarihinde İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinde hizmet veren ambulans helikopterlerin çalışmalarıyla ilgili hazırlanan haberde İhlas Haber Ajansı’na (İHA) verdiği röportajda 10 yıldır ambulans helikopterde ATT olarak görev yaptığını söylemişti. Saykal’ın ekip arkadaşlarıyla birlikte göreve çıkışları, hastaya müdahale ve hava ambulansına alınmasının görüntülere yansıdığı haberde Saykal, röportajında görevin zorlukları sorulduğunda hava şartlarına dikkati çekmişti. Aldıkları eğitimin her şartta görevlerinin yapabilmesine imkan sağladığını anlatan Saykal, "Hava durumu ortada olunca kötü veya iyi değerlendiremediğimiz zaman çıkmak durumunda kaldığımız vakalar oluyor, yılların tecrübesi ile hastalarımıza müdahale ediyoruz. Hastalar ya da hasta yakınlarında hava korkusu yaşayanları ikna etmeye çalışıyoruz, bilinci açık hastalarımıza helikoptere binmeden bilgi veriyoruz, burada ses olduğu için biraz zorlanıyoruz. Onun dışında çok zorluk yaşamıyoruz. Kalp krizi ya da trafik kazası yapan travmalı hastalarda havada müdahale etmemiz gereken durumlar oluyor, onlara müdahalemizi yapıyoruz. Kalbi durup hayata döndürdüğümüz çok sayıda hasta oldu. Her türlü ekipmanımız var. Aldığımız eğitimler de her türlü müdahaleyi yapmamıza imkan veriyor. Hastalarımıza en iyi şekilde müdahale ediyoruz ” ifadelerini kullanmıştı.