Sektörde, dünyadaki toplu taşıma araçları arasında öncü marka olarak gösterilen Karsan, Avrupa ve Kuzey Amerika’dan sonra Japonya Pazarı’na da girecek. Otomotiv ülkesi olarak bilinen Japonya pazarına Nisan 2023’de Altech firmasıyla gerçekleştirdiği iş birliği anlaşmasının ardından giriş yapan Karsan, E-JEST modelinin Japonya lansmanını gerçekleştirdi.
Türk Büyükelçiliği’nde düzenlenen törene Japon basınından geniş çaplı bir katılım gerçekleşirken müşterilerin yoğun ilgisi de dikkat çekti. Karsan, Japonya pazarına giriş yaparak aynı zamanda Japonya’nın ilk Avrupalı elektrikli otobüs markası oldu. 6 metrelik elektrikli minibüs E-JEST’in tanıtım toplantısına, Türkiye’nin Tokyo Büyükelçisi Korkut Güngen, Karsan CEO’su Okan Baş, ALTECH Ceo’su Toshishige Ikeya ve çok sayıda davetli katıldı. Toplantıya Japonya ve Türkiye Medyası temsilcileri de yoğun ilgi gösterdi.
210 Kilometreye kadar menzil, 4 saatte şarj
Düzenlen toplantıda açılış konuşmalarının yanı sıra elektrikli minibüs Karsan E-JEST’in teknik özelliklerinin anlatıldığı bir de tanıtım filmi yayınlandı. Yayınlanan filmde, elektrikli minibüsün 210 kilometreye kadar menzile sahip olduğundan ve 4 saat gibi kısa sürede şarj olduğu bilgilerine yer verildi. Öte yandan araçta, BMW’nin 135 kW’lik elektrik motoru da bulunuyor. Toplantı sonrası kurdele kesim töreni düzenlendi.
Türkiye’nin Tokyo Büyükelçisi Korkut Güngen Karsan markasını Japonya'da görmekten büyük memnuniyet duyduğunu dile getirerek, “Japonya bir otomotiv devi. Bir otomotiv devine Karsan şirketimizin girişimiyle ciddi gayreti ile minibüsünü satmaya başlayacak. Bu benim için öncelikle bir Türk vatandaşı olarak gurur verici. Tabii büyükelçi olarak böyle bir etkinliğe destek olmak bizleri çok çok memnun ediyor” dedi.
Karsan CEO’su Okan Baş toplantı sonrası yaptığı değerlendirmede markalarının toplu ulaşımda elektrikli dönüşümde öncü olma vizyonlarının olduğunu kaydederek, “Mobilitenin geleceğinde bir adım önde olma vizyonumuzun bir örneğini burada yaşıyoruz. Japonya bize uzak bir yer ancak duygusal olarak çok yakın iki ülkeyiz. Japonya otomotiv cenneti. Dünyanın en büyük markaları burada doğdu. Japonya’ya dışarıdan bir markanın gelmesi bugüne kadar zor oldu. Onu da biliyoruz. Japonya’ya elektrikli toplu ulaşım anlamında bir Avrupa markası gelmedi, biz ilk olacağız. Bu da bize büyük gurur veriyor. Karsan’ın dünya çapında bir marka olması yolunda Japonya’daki bu lansman elektrikli Jest’in lansmanı bizim için çok değerli” diye konuştu.
Okan Baş, Japonya’da iyi bir distribütörleri olduğunu işaret ederek, “Japonya’daki insanlar daha bir temkinli yanaşıyor bu konulara. Ama onlar da bizim bu aracımıza, E-JEST’e çok güveniyorlar. e-JEST 3 yıl üst üste Avrupa’da segmentinin lideri oldu. Japonya’nın geleceğinde de önemli yer tutacağını düşünüyorlar. Bizi de heyecanlandırıyor bu durum. Hep beraber iyi şeyler yapacağız ilk adımı da burada büyükelçiliğimizde kendi yerimizde yapmış olduk. Bir otomotiv Türk markasının Japonya’da lansman yapması ilk Avrupalı marka olarak otobüs dünyasında tanıtım yapması bizi gururlandırıyor. Takım olarak çok heyecanlıyız” şeklinde konuştu.
Gelecek yıl 100 araç teslim edilecek
Önümüzdeki yıl 100 aracın Japonya'da olacağını belirten Baş, “Japonlar çok dikkatlidirler. Temkinlidirler. Buna rağmen ilk 100 adet çok önemli bir adet. Aracımız hazır burada da ilk örneğini görüyoruz. Seri üretime hazır hale getiriyoruz. Japon şartlarına uygun bir şekilde aracımız hazır vaziyette. Sağdan direksiyonlu olması zaman aldı. Japonya ilk sağdan direksiyonlu araç ürettiğimiz pazarımız. Bundan sonra sağdan direksiyonlu pazarlara adım atma yönünde de iyi bir başlangıç oldu” dedi.
Murat Delice