ASAYİŞ - 14 Kasım 2020 Cumartesi 12:20

İnşaattan düşerek hayatını kaybetti

A
A
A
İnşaattan düşerek hayatını kaybetti

Trabzon'un Vakfıkebir ilçesinde bir kişi inşaattan düşerek hayatını kaybetti.

Alınan bilgiye göre, Vakfıkebir ilçesinde bir inşaatta işçi olarak çalışan Mesut Tarhan (26) çalıştığı binadan düşerek ağır yaralandı. Çevredekiler tarafından Vakfıkebir Devlet Hastanesi'ne kaldırılan evli ve 2 çocuk babası Tarhan, burada yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti. Mesut Tarhan'ın cenazesi bugün Trabzon’un Şalpazarı ilçesine bağlı Sayvançatak mahallesinde kılınacak cenaze namazının ardından son yolculuğuna uğurlanacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Hürkuş Test Pilotu Murat Özpala öğrencilere ilham verdi Türkiye’nin ilk deneyimsel test pilotu Murat Özpala, Yaşar Üniversitesinde öğrencilerle buluşarak onlara ilham verdi. Pilotluk hayali 5 yaşındayken başlayan Murat Özpala, 2013 yılında adını Vecihi Hürkuş’tan alan Türkiye’nin ilk temel eğitim uçağı Hürkuş’un test pilotluğunu yaparak gerçekleştirdiği hayalini anlattı. TUSAŞ Eğitim Uçakları Baş Uçuş Test Pilotluğu Şefi ve Hürkuş Test Pilotu Murat Özpala, ilk Türk uçak üreticisi Vecihi Hürkuş’tan ilham alan ve TUSAŞ tarafından üretilen Hürkuş temel eğitim uçağının çalışmalarına katkı sağladı. Babasının kendisine 5 yaşındayken aldığı oyuncak uçak sayesinde pilot olma hayaliyle büyüyen Özpala, 29 Ağustos 2013’te Hürkuş’u ilk kez havalandırmanın gururunu yaşadı. O günü anlatan Özpala, “İlk uçuşu tamamladıktan sonra Vecihi Hürkuş’un kızı Gönül Hürkuş bana çiçek getirdi. ‘Allah beni bugünü göreyim diye yaşattı, artık babama kavuşabilirim’ dedi. Bu çok kıymetli bir şey. O gün benim için unutulmaz bir gündü” dedi. “Hürkuş’un arkasında müthiş bir hikaye var” Türk Hava Kuvvetleri’nin akrobasi timi Solotürk’ün eğitmenliğini yaparak birçok pilot yetiştiren Türkiye’nin ilk Murat Özpala, “Hürkuş bize çok şey öğretti. Ürettiği güç itibariyle Hürkuş ciddi anlamda yüksek performanslı bir uçak. Birçok jet muadiliyle yarışır. 2006 yılında ben Hürkuş’u ilk uçuran kişi olmak istediğimi söylemiştim. Sonrasında ayda iki, üç defa Ankara’ya TUSAŞ’a gidip uçak projesinin çalışmalarına destek oluyordum. O zamandan beri mücadele verdim. Kağıt üzerinde bir çizim bile olmayan Hürkuş’u 7 yıl sonra ben uçurdum. O uçuşu yaparken hissettiklerimi anlatacak kelime bulamıyorum. Herhangi bir uçak deyip geçmeyin, arkasında müthiş bir hikaye var” şeklinde konuştu. Hayalini gerçekleştirdi Pilot olmayı çok küçük yaşlardan beri istediğini söyleyen Özpala, “Üsteğmen olan dayım bizim eve bir bayram tebriği göndermişti. Gönderdiği fotoğrafta 308 numaralı bir F4 uçağının önünde duruyordu. 10 yaşında o fotoğrafı görür görmez, ‘Ben de dayım gibi o uçağı uçuracağım’ dedim ve kendime hedef koydum. 15 sene sonra 1996’da 308 numaralı aynı uçak ve aynı filoda teğmen rütbesiyle aynı fotoğrafı çektirdim ve dayıma gönderdim. Geriye dönüp baktığımda ‘Vay be’ dedirtiyor” diye konuştu. “İstediğiniz şeyleri önce zihninizde oluşturun" Yaşar Üniversitesinde gençlere önerilerde bulunan Özpala, şunları söyledi: “Rol modellere, tecrübelere, hataları görmeye ihtiyacınız var. Bütün hayatları yaşayamazsınız, bütün kitapları okuyamazsınız. Hayat sınırlı, zamanımız ve imkanlarımız sınırlı. Akıllıca davranıp o sınırlılıklar içinde bir şeyleri, sınırsız hayal edebilme kabiliyetinizle önce zihninizde oluşturun. Zihninizde bir vizyon olarak belirlemediğiniz, hayalini kurmadığınız bir şeye nasıl kavuşabilirsiniz ki? Atatürk benim bir numaralı rol modelim. İyi ki de böyle bir rol modelim var. Çok istemek, kafaya koymak ve kafaya koyduktan sonra da hayatınıza bu hayale dönük çeki düzen vermek gerekiyor. Ben hayallerimi kitaplarla zenginleştirdim. Bize hayal kurdurabilecek şeyler büyüklerimizin anlattığı hikayeler ve kitaplardı.”