İstanbul Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Belediyesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığı ile gerçekleşen "Gaziosmanpaşa İlçesi Çocuk ve Ergen Eğitim-Gelişim Merkezi Uygulama Modeli: Genom-ist" projesi, Gaziosmanpaşa'da hayata geçti. Projenin amacı; çocuk ve ergenlerin riskli davranışlarının öngörülmesi ile ilerleyen zamanlarda potansiyel olarak toplum kurallarına uymakta zorluk çekmelerinin önlenmesinin sağlanmasıdır.
Proje iki temel saha çalışması ve bir matematiksel modele dayalı çalışan yazılım adımını içeriyor. Aile, fiziksel etkiler veya eğitim ortamının olumsuz etkilerinden dolayı çocuklarda oluşan riskli davranışlar sebebiyle projede ilk olarak bu davranışların tespiti ve analizi yapılıyor.
Tespit ve analizin ardından riskli davranışı olan 9-17 yaş aralığındaki gençlere yönelik atölye çalışmaları yapılıyor. Beden Gelişimi Destekleyici Atölye Çalışmaları (Jonglörlük, Okçuluk, Beden Perküsyon, Geri Dönüştürürüm Müziğimi Yaparım) ve Sosyal Gelişimi Destekleyen Atölye Çalışmaları (Peyzaj, Kuklamı Yapıyorum Hikâyemi Yazıyorum) gibi çalışmalarla çocukların topluma faydalı bir birey olabilmeleri için, çocuğun içindeki ”pozitif ben”i ortaya çıkartmasında yol göstermeyi hedefleyen psikoterapi çalışmalarıyla süreç kapsamlı biçimde sonlanıyor. Proje, riskli davranışlara sahip çocukların yapmak istediği her şeyi açığa çıkarmak, içindekini bastırmak değil, onu tamamen açığa çıkararak o riskli davranışları yok etmeyi öngörüyor.
Eğitim gören çocukları Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta da ziyaret etti. Usta, hayallerden vazgeçmemek gerektiğini dile getirerek gençlere inançlarını kaybetmemelerini söyledi. Projede çocuklar hem eğleniyor hem de öğreniyor. Örneğin, Geri Dönüştürürüm Müziğimi Yaparım atölye çalışmasında gençler, geri dönüşüm malzemelerini çalgı aleti gibi kullanarak adeta bir orkestra oluşturuyor. Bu çalışma, gençlerde hem bir müzik kulağı oluşturuyor hem de onların beden gelişimlerine yardımcı oluyor. Proje yıl sonuna kadar devam edecek.