GÜNDEM
Helikopter kazasında hayatını kaybeden ATT Selçuk Saykal’ın son görüntüleri 23 Aralık 2024 Pazartesi - 00:18:07 Muğla’da meydana gelen ambulans helikopter kazasında hayatını kaybeden ATT Personeli Selçuk Saykal’ın geçtiğimiz yıl yaptığı bir röportajda görevin zorluklarından bahsederken hava şartlarındaki değişkenliğe dikkat çektiği görüntüleri ortaya çıktı. Muğla’nın Menteşe ilçesinde bugün sabah saatlerinde Sağlık Bakanlığı’na ait ambulans helikopter, kalkış sırasında Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin en üst katına çarptı. Çarpma sonucu hasar alan helikopter binanın yanındaki boş alana düştü. Antalya’ya gelmek üzere havalandığı sırada düşen ambulans helikopterde bulunan Pilot Tamer Gönül, Pilot Bayram Çiçek, Dr. Cengiz Coşkun ve ATT Selçuk Saykal hayatını kaybetti. "Aldığımız eğitimler her türlü müdahaleyi yapabilmeye imkan veriyor" Saykal’ın geçtiğimiz yıl 24 Haziran tarihinde İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinde hizmet veren ambulans helikopterlerin çalışmalarıyla ilgili hazırlanan haberde İhlas Haber Ajansı’na (İHA) verdiği röportajda 10 yıldır ambulans helikopterde ATT olarak görev yaptığını söylemişti. Saykal’ın ekip arkadaşlarıyla birlikte göreve çıkışları, hastaya müdahale ve hava ambulansına alınmasının görüntülere yansıdığı haberde Saykal, röportajında görevin zorlukları sorulduğunda hava şartlarına dikkati çekmişti. Aldıkları eğitimin her şartta görevlerinin yapabilmesine imkan sağladığını anlatan Saykal, "Hava durumu ortada olunca kötü veya iyi değerlendiremediğimiz zaman çıkmak durumunda kaldığımız vakalar oluyor, yılların tecrübesi ile hastalarımıza müdahale ediyoruz. Hastalar ya da hasta yakınlarında hava korkusu yaşayanları ikna etmeye çalışıyoruz, bilinci açık hastalarımıza helikoptere binmeden bilgi veriyoruz, burada ses olduğu için biraz zorlanıyoruz. Onun dışında çok zorluk yaşamıyoruz. Kalp krizi ya da trafik kazası yapan travmalı hastalarda havada müdahale etmemiz gereken durumlar oluyor, onlara müdahalemizi yapıyoruz. Kalbi durup hayata döndürdüğümüz çok sayıda hasta oldu. Her türlü ekipmanımız var. Aldığımız eğitimler de her türlü müdahaleyi yapmamıza imkan veriyor. Hastalarımıza en iyi şekilde müdahale ediyoruz ” ifadelerini kullanmıştı.
Siirt’te müteahhitler sorunlarını masaya yatırdı
21 Aralık 2024 Cumartesi - 17:32 Siirt’te müteahhitler sorunlarını masaya yatırdı Siirt Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde bir araya gelen Siirtli müteahhitler, sorunlarını ele aldı. Siirt Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Vekili Fuat Özgür Çalapkulu, inşaat sektöründe faaliyet gösteren müteahhitlerle bir araya gelerek sektördeki sorunları dinledi. Toplantıda, artan inşaat maliyetleri, beton ve kalıp fiyatlarındaki yükseliş, işçi ücretlerindeki artış gibi konular ele alındı. Başkan Vekili Çalapkulu, müteahhitlerin yaşadığı zorluklara dikkat çekerek, çözüm üretme noktasında Ticaret ve Sanayi Odası olarak destek vereceklerini ifade etti. Çalapkulu, “Müteahhitlerimiz, Siirt’in ekonomik ve sosyal kalkınmasında önemli bir role sahiptir. Sorunlarınızı biliyoruz ve bu sorunların çözümü için sizlerle birlikte çalışmaya hazırız” dedi. Toplantıda, müteahhitlerin sektör içindeki zorlukları dile getirmesi ve dayanışma içinde hareket etme gerekliliği vurgulandı. Söz alan müteahhitler, inşaat sektöründe artan maliyetlerin kendilerini zor durumda bıraktığını belirtti. Müteahhitler, beton ve kalıp fiyatlarındaki artışların denetlenmesi gerektiğini ifade ederek, "Betoncular birleşmiş, kalıpçılar birleşmiş. Asgari ücret arttığında bu maliyetler direkt bize yansıyor. Türkiye’nin en pahalı betonunu alıyoruz. Artık biz de birlik olmalıyız" ifadelerini kullandı. Müteahhitler, betonculara veya kalıpçılara karşı olmadıklarını, ancak sektör içindeki diyalogun artırılması gerektiğini kaydetti. Birlikte hareket ederek Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile görüşmek ve sorunlara kalıcı çözümler bulmak istediklerini vurguladı.
Bursa’da ulaşım filosu büyüyor, hizmet ağı güçleniyor
21 Aralık 2024 Cumartesi - 17:13 Bursa’da ulaşım filosu büyüyor, hizmet ağı güçleniyor Bursa Büyükşehir Belediyesi, Mimar Sinan Otobüs Garajı’ını yenilenen yüzüyle hizmete açtı. 14 yeni minibüs, 2 körüklü otobüs ve çift katlı yeni otobüsü BURULAŞ bünyesine de katan Büyükşehir Belediyesi, ‘Gezici Şoför Eğitim Programı’nı da başlatarak hem şoförlerin kendilerini geliştirebilmesini hem de yolculara daha kaliteli hizmet sunulmasını sağlayacak. Bursa’da daha güvenli, erişilebilir ve daha konforlu bir ulaşım ağı kurma hedefiyle projeler geliştiren Bursa Büyükşehir Belediyesi, BURULAŞ’ın çalışmalarıyla Mimar Sinan Otobüs Garajı’nı hizmete aldı. Günlük 170 aracın yıkanabildiği, 200 otobüsün akaryakıt ikmali yapıldığı ve 30 arıza onarımının gerçekleştirildiği modern garaj, daha geniş kapasiteyle hizmete sunuldu. 2 kanal ile 60 araca hizmet veren otobüs garajı, artan talep doğrultusunda 5 kanala çıkartıldı ve 206 aracın park edebilmesi sağlandı. Ayrıca 14 yeni minibüs, 2 körüklü otobüs ve çift katlı yeni bir otobüs BURULAŞ filosuna katılarak hizmet kalitesi de artırıldı. Öte yandan BURULAŞ tarafından başlatılan ‘Gezici Şoför Eğitim Programı’na start verildi. Verilen eğitimlerle engelli bireylere yönelik hassasiyet, stres ve öfke kontrolü, müşteri memnuniyeti, ilk yardım ve güvenli sürüş teknikleri gibi pek çok önemli konuda şoförlerin kendilerini geliştirmelerine imkan sağlanacak. Mimar Sinan Otobüs Garajı’nda düzenlenen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in yanı sıra Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ergül Halisçelik, BESOB Başkanı Fahrettin Bilgit, Genel Sekreter Yardımcıları Mehmet Emin Direkçi ve Mehmet Tözün Bingöl, Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli, daire başkanları, oda başkanları ve çok sayıda esnaf katıldı. “Toplu ulaşım araçlarını tercih etsinler” Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BURULAŞ’ın kendisini yenilemeye ve güçlendirmeye devam ettiğini söyledi. Her zaman daha güvenli, daha temiz, daha konforlu bir ulaşım ağı kurmayı hedeflediklerini dile getiren Başkan Bozbey, Mimar Sinan Otobüs Garajı’nın kapasitesi yüzde 70 artırılarak hizmete alındığını belirtti. Bu tesisin benzerini ihtiyaç durumunda kentin batısına ve kuzeyine de yapacaklarını anlatan Başkan Bozbey, “Bu sayede hem şoför arkadaşlarımız hem de vatandaşlarımız rahat edecek. Ayrıca bugün 14 yeni minibüs, 2 körüklü otobüs ve çift katlı yeni otobüsümüzü araç filomuza katmış olduk. Bu araçlar, Bursa’mızda daha kaliteli ve sürdürülebilir ulaşım sağlamamıza destek olacak. Bursalılardan isteğimiz, bireysel araçlar yerine toplu ulaşım araçlarını daha fazla tercih etsinler. Ana yoldan geçen her 100 araçtan 60’ının içerisinde bir kişi bulunuyor. Bunu azaltabilirsek trafikte rahatlama olacaktır” dedi. “Kenti her yönüyle doğuda ve batıda eşitleyeceğiz” İlave hatlar, projeleri devam eden raylı sistemler, kavşak düzenlemeleri ve yeni yollarla Bursa’daki trafiği rahatlamayı hedeflediklerini anlatan Başkan Bozbey, “Bunu Bursalılar için düşünüyoruz. Daha önce yapılan hataların yapılmaması bizim en büyük sorumluluğumuzdur. Kenti bir yere yönlendirmeyeceğiz. Trafik akışını bir yere yığmadan azaltmayı düşünüyoruz. Kenti her yönüyle doğuda ve batıda eşitleyeceğiz. İnsanların, ihtiyaçlarını kendi bölgelerinde gidermesini sağlarsak ulaşım sorunu azalacaktır” dedi. “Bursa’mızı daha güzel yarınlara taşıyacağız” Önemsedikleri bir diğer konunun da ‘Gezici şoför eğitim programı’ olduğunu belirten Başkan Bozbey, “Eğitim programıyla yolcular için daha güvenli ve daha kaliteli hizmet sunulmuş olacak. Bursa’mız, her geçen gün büyüyor ve gelişiyor. Bu büyümenin en önemli ayaklarından biri de modern ve güvenilir bir ulaşım ağıdır. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak ulaşımda kaliteyi artırmak, yolcularımızın konforunu sağlamak ve kentimize değer katmak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Hep birlikte Bursa’mızı daha güzel yarınlara taşıyacağız” dedi. Konuşmaların ardından Otomotiv Satış Müdürü Adem Ali Metin’e plaket takdimi yapıldı. Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli tarafından Başkan Mustafa Bozbey’e temsili anahtar teslim edildi.
Şehzadeler Belediyesi’nden yaşlı ve engelli vatandaşlara evde temizlik hizmeti
21 Aralık 2024 Cumartesi - 16:49 Şehzadeler Belediyesi’nden yaşlı ve engelli vatandaşlara evde temizlik hizmeti Şehzadeler Belediyesi, 65 yaş üstü, engelli ve tek başına yaşayan vatandaşlara evde temizlik ve küçük tamirat hizmeti sunuyor. Proje, ihtiyaç sahiplerini tespit ederek her ay düzenli ziyaretlerle büyümeye devam edecek. Şehzadeler Belediyesi, sosyal sorumluluk projelerine bir yenisini ekledi. İlçede yaşayan ihtiyaç sahibi yaşlı ve engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmak amacıyla başlatılan “Evde Temizlik Hizmeti” kapsamında, ekipler öncelikli olarak 65 yaş üstü, engelli ve yalnız yaşayan bireylerin kapısını çalıyor. Proje kapsamında, vatandaşların evlerine düzenli ziyaretler gerçekleştiriliyor. Temizlik hizmeti dışında, ufak çaplı tamirat işleri de ekipler tarafından tamamlanıyor. Ancak evinde temizlik yapabilecek bir yakını bulunan kişilere bu hizmet sunulmuyor. Belediye ekipleri, mevcut tespit listesindeki ihtiyaç sahiplerini ziyaret etmenin yanı sıra yeni ihtiyaç sahiplerini de belirleyerek projeyi genişletmeyi hedefliyor. Bu şekilde, daha fazla vatandaşa ulaşılması amaçlanıyor. Ekipler, her bir aileyi 1 aylık periyotlarla düzenli olarak ziyaret edecek. Şehzadeler Belediyesi, proje ile yaşlı ve engelli bireylerin hayat kalitesini artırmayı, onların kendilerini daha güvende hissetmesini sağlamayı amaçlıyor. Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay, proje ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Yaşlılarımız ve engelli vatandaşlarımız bizim baş tacımız. Onların yaşamını kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarını karşılamak adına tüm imkânlarımızı seferber ediyoruz. Bu proje, hem gönüllere dokunacak hem de sosyal belediyecilik anlayışımızı daha ileriye taşıyacaktır. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımıza ulaşmak için çalışmalarımızı genişleterek sürdüreceğiz”
Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 16:42 Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 20 Aralık’ta 743 bin 596 kişiye hizmet vererek günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptığı yazılı açıklamada, Marmaray’ın 20 Aralık’ta 743 bin 596 kişiye hizmet vererek günlük yolcu rekoru kırdığını açıkladı. Uraloğlu, Marmaray’ın yolcu sayısının her geçen gün katlanarak artmaya devam ettiğini belirterek, "24 Şubat 2024 tarihinde 737 bin 981 yolcuyla kırılan rekorun ardından gelen bu yeni rekor, hattın ne kadar doğru bir yatırım olduğunu bir kez daha ortaya koydu" dedi. "Bugün itibarıyla 196 milyon yolcumuza hizmet verdik" Marmaray’ın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 29 Ekim 2013’te vatandaşın hizmetine sunulduğunu hatırlatan Uraloğlu, "Açıldığı günden itibaren 1 milyar 226 milyon yolcuya hizmet veren hattımız ile vatandaşlarımız Sirkeci ve Üsküdar arasını 4 dakika gibi kısa bir sürede hava koşullarından etkilenmeden geçebiliyor. Gurur projelerimizden Marmaray muadillerine göre 60,46 metre derinliği ile dünyanın en derin batırma tüp tüneli ile iki kıtayı birbirine bağlıyor" ifadelerine yer verdi. "2024 yılında 196 milyon yolcumuza hizmet verdik" Marmaray’ın bir günde ortalama 600 bin vatandaşa hizmet verdiğini belirten Uraloğlu, "2024 yılında bugün itibarıyla 196 milyon yolcumuza hizmet verdik. Vatandaşlarımızın Marmaray’a olan yoğun ilgisi bizlere büyük bir mutluluk ve gurur veriyor. Marmaray, asrın projesi ünvanını koruyarak İstanbul’un ulaşımına nefes aldırmaya devam ediyor" açıklamasında bulundu.
Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 16:32 Bakan Uraloğlu, Marmaray’ın günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 20 Aralık’ta 743 bin 596 kişiye hizmet vererek günlük yolcu rekoru kırdığını bildirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Marmaray’ın 20 Aralık’ta 743 bin 596 kişiye hizmet vererek günlük yolcu rekoru kırdığını açıkladı. Uraloğlu, Marmaray’ın yolcu sayısının her geçen gün katlanarak artmaya devam ettiğini belirterek, “24 Şubat 2024 tarihinde 737 bin 981 yolcuyla kırılan rekorun ardından gelen bu yeni rekor, hattın ne kadar doğru bir yatırım olduğunu bir kez daha ortaya koydu” dedi. "Bugün itibariyle 196 milyon yolcumuza hizmet verdik" Marmaray’ın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 29 Ekim 2013’te vatandaşın hizmetine sunulduğunu hatırlatan Uraloğlu, “Açıldığı günden itibaren 1 milyar 226 milyon yolcuya hizmet veren hattımız ile vatandaşlarımız Sirkeci ve Üsküdar arasını 4 dakika gibi kısa bir sürede hava koşullarından etkilenmeden geçebiliyor. Gurur projelerimizden Marmaray muadillerine göre 60,46 metre derinliği ile dünyanın en derin batırma tüp tüneli ile iki kıtayı birbirine bağlıyor” ifadelerine yer verdi. "2024 yılında 196 milyon yolcumuza hizmet verdik" Uraloğlu, Marmaray’ın bir günde ortalama 600 bin vatandaşa hizmet verdiğini belirterek, “2024 yılında bugün itibariyle 196 milyon yolcumuza hizmet verdik. Vatandaşlarımızın Marmaray’a olan yoğun ilgisi bizlere büyük bir mutluluk ve gurur veriyor. Marmaray, asrın projesi ünvanını koruyarak İstanbul’un ulaşımına nefes aldırmaya devam ediyor” açıklamasında bulundu.
YESAŞ’ın sağlıklı şartları tescillendi
21 Aralık 2024 Cumartesi - 16:11 YESAŞ’ın sağlıklı şartları tescillendi Yenişehir Belediyesi’nin iştiraki olan Yenişehir Ekmek Sanayi A.Ş.’de (YESAŞ), İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan denetim sonucu herhangi bir olumsuz durum olmadığı tescillendi. Son günlerde sosyal medyada paylaşılan eski görüntülerle Yenişehir’in ortak değeri YESAŞ’ın kurumsal kimliğine, Yenişehir Belediyesi’ne ve ilçe halkına zarar verilmek istenmişti. Görüntülerin ardından 18 Aralık 2024 tarihinde YESAŞ’ın üretim merkezine denetim yapan İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, herhangi bir olumsuz durumla karşılaşılmadığına dair rapor hazırladı. “Alnımızın akıyla çıktık” Yapılan denetimden tertemiz çıktıklarını ifade eden YESAŞ Müdürü Koray Aydın, “YESAŞ’ı devraldığımızdan beri büyük yatırımlar yapıyoruz. Halkımıza kaliteli ve sağlıklı ekmeği sunmak için adeta gece-gündüz çalıştık ve fabrikamızın çağın şartlarına uygun olarak yeniledik. Yaptığımız yatırımlarla ürün yelpazesini genişlettik, ekmek üretim kapasitesini artırdık. Yapılan denetimden de alnımızın akıyla tertemiz çıktık. Halkımız emin olsun ki YESAŞ, sağlıklı, hijyenik şartlarda üretilmiş, kaliteli ekmeği sunmaya devam edecektir” dedi. “Yalan ve iftiraya boyun eğmeyeceğiz” Yenişehir Belediye Başkanı Ercan Özel de, “Eski görüntüleri sosyal medyada paylaşarak, algı oluşturmaya çalışanlara karşı yapılan denetimden temiz çıkmamız herhalde en güzel cevap olmuştur. Bizler halkımıza her kulvarda ve her şartta hizmet etmek için çalışmaya devam edeceğiz. Yalan ve iftiralara boyun eğmeyeceğiz. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün denetiminden geçtik, tek bir olumsuzluğa bile rastlanmadı. YESAŞ’ı kötü olarak göstermek isteyenlerin iddialarının iftira ve asılsız olduğu bir kez daha ortaya çıkmış oldu” ifadelerini kullandı.