KÜLTÜR SANAT - 30 Haziran 2024 Pazar 11:02

Karadenizli şarkıcıdan ortalama hız tespit sistemine türkülü tepki

A
A
A
Karadenizli şarkıcıdan ortalama hız tespit sistemine türkülü tepki

Karadenizli şarkıcı Şerif Topal, Türkiye genelinde 1 Haziran’da uygulamaya konulan Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kapsamındaki ortalama hız tespit sistemine tepkisini yazdığı türkü ile dile getirdi.


Özellikle Giresun sınırları içinde 100 kilometrelik mesafede 7 ayrı noktaya kurulan ortalama hız takip tespit sistemi nedeniyle sürücülerin sık sık ceza aldığını ifade eden Topal, yazdığı türküde şu ifadeleri kullandı:


"Arabamız TOGG marka/Gazla bakalım gazla /Tatil biter yol bitmez/40 kilometre hızla


Radar cezalarını /Posta bize yolladı/ Amasya Merzifon’da/ Eşek bizi solladı."



"Yollar otoban, arabamız TOGG ama EDS’ler geçit vermiyor"


Sanatçı Topal, Karadeniz Sahil Yolu’nun standartlarının yükseltilip otobana dönüştürülmesine rağmen, radar uygulamalarının sürücülerin korkulu rüyası haline geldiğini savundu. Topal, “Ebetteki trafik kurallarına uyulmalı, hiç gitmemektense geç ulaşmak daha önemli ama trafik kazalarının çoğu süratli gitmekten değil, dikkatsiz ve kuralsız araba kullanmaktan kaynaklanıyor. Eskiden yollarımız bozuktu. İstanbul’dan memlekete 20 saatte geliyorduk. Şimdi yollar yapıldı, radar korkusundan yine 20 saatte geliniyor. Yani 100 kilometrelik bir mesafeye 7 EDS kurmak biraz abartılı olmuş. Dolaysıyla yollar yapıyoruz, şarkı sözünde olduğu gibi elektrikli TOGG arabaları yapıyoruz ama yollar radardan çileye dönüşüyor. Sonuçta biz sanatçıyız ve sanatçıların esin kaynağı toplumun gündemidir. Bu aralarda özellikle Karadenizli hemşehrilerimizin gündeminde radar olunca ben de böyle bir türkü yaptım. Sosyal medya platformlarında da hızla yayılarak büyük beğeni kazandı. Demek ki halkın isteğine sözcülük etmişiz" dedi.



Karadenizli şarkıcıdan ortalama hız tespit sistemine türkülü tepki

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Burulaş’ta dijital dönem başlıyor Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Burulaş, telefonla verdiği çağrı merkezi hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallarla vermeye hazırlanıyor. Günlük bin 500’e yakın birebir canlı görüşmenin gerçekleştiği Burulaş çağrı merkezi, dijital hale dönüşerek hizmetlerini vatandaşa daha hızlı bir şekilde sunacak. Bursa’da raylı sistem ve otobüslerle şehir içi, BUDO VE BBBUS ile de şehirler arası toplu taşıma hizmeti veren Burulaş, vatandaşa daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmak için dijital dönüşüme ayak uyduruyor. Yüzde 66’sı bilgi edinme, yüzde 16’sı şikayet ve öneri, yüzde 14’ü bilet satışı ve yüzde 3’ü taleplerden oluşan ve günde 1500 civarında birebir canlı görüşmenin gerçekleştirildiği Burulaş çağrı merkezi, hizmetlerinin yüzde 98’ini dijital kanallara taşımaya hazırlanıyor. Daha önce şehir dışında olan çağrı merkezi lokasyonu Bursa’ya taşınırken, Dijital Çağrı Merkezi uygulaması 8 Temmuz’da başlayacak. Bilet satışından ‘Otobüsün nerede?’ bilgisine, şikayet bildiriminden BursaRay sefer saatlerine kadar birçok konuda istek, talep, satın alma ve şikayetler online kanallar üzerinden yapabilecek. Türkiye’deki ilk örneklerden biri olacak olan uygulamayla, işlemler çok daha hızlı, kolay ve 24 saat erişilebilir hale gelecek. Çağrı Merkezini arayıp otobüsün veya trenin yerini, bilet fiyatını, sefer saatini öğrenmek isteyenler www.bursakart.com.tr, www.burulas.com.tr veya Bursakart mobil uygulamasını kullanarak bilgilere 24 saat ve anlık olarak ulaşabilecek. Şehirlerarası Budo veya Bbbus bileti satın almak isteyenler ise Budo ve Bbbus gişelerini, www.bus.burulas.com.tr, www.budo.burulas.com.tr web sitelerini, BUDO/BBBUS mobil uygulamasını kullanarak veya çevrimiçi platform üzerinden yine 24 saat işlemlerini hızlıca yapabilecek. Şikâyet, talep ve istekler ise www.burulas.com.tr üzerindeki şikayet öneri formu doldurularak, mail atarak veya sikayetvar.com üzerinden iletilebilecek. Temel ulaşım bilgilerine ise Burulaş web sitesindeki yapay zekâya sahip WhatsApp Chat botuyla yazışarak bir dakikanın bile altındaki bir sürede ulaşılacak. Dijital Çağrı Merkezi’ne bırakılan öneri veya şikayetler arasında sözlü ya da yazılı geri dönüş yapılması gereken noktalarda ise Burulaş çağrı merkezi personeli görev alacak. Başvuruların durumu yolculara cep telefonuna SMS veya WhatsApp kanalından bilgi metni olarak periyodik şekilde iletilecek. Dijitalleşmeyle yılda 9 milyon TL’ye yakın tasarruf sağlanması hedefleniyor.