ASAYİŞ - 04 Ocak 2025 Cumartesi 15:29

Giresun Olimpik Yüzme Havuzu ve Spor Salonu’nda zehirlenme şüphesiyle hastaneye başvuranların sayısı 71’e yükseldi

A
A
A
Giresun Olimpik Yüzme Havuzu ve Spor Salonu’nda zehirlenme şüphesiyle hastaneye başvuranların sayısı 71’e yükseldi

Giresun Olimpik Yüzme Havuzu ve Spor Salonu’nda çoğu öğrenci olmak üzere sabah saatlerinde zehirlenme şüphesi ile hastaneye başvuranların sayısı 71’e yükselirken, tedavi alında bulunan öğrenciler yaşadıkları o anları anlattı.


Giresun merkezde bulunan Olimpik Yüzme Havuzu ve Spor Salonu’nda bugün sabah saatlerinde henüz nedeni belirlenemeyen zehirlenme vakaları yaşanmaya başlandı. Havuzdan çıkan öğrencilerin baygınlık geçirmesi ve mide bulantısı şikayetleri yaşandı. 112 ihbar üzerine olay yerine, sağlık ve polis ekipleri sevk edilerek havuz tahliye edildi. Havuzda zehirlenme şüphesiyle hastaneye sevk edilenlerin sayısı ise 34’den 71’e yükseldi. 65 çocuk Giresun Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesine, 6 yetişkin kişi de Prof. Dr. A. İlhan Özdemir Devlet Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı.


Giresun Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinde tedavi gören çocukları AK Parti Giresun Milletvekili Ali Temür ve Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse ziyaret ederek "Geçmiş olsun" dileklerini iletti.



Başkan Fuat Köse: “Sevincimiz can kaybı yaşanmaması”


Yetkililerden bilgi alarak çocukları ve ailelerini ziyaret eden Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse, “İlimizde sabah saatlerinde üzücü bir olay yaşanarak havuzda bulunan çocuklarımız ve velileri zehirlenme şüphesiyle hastanelere kaldırıldı. Sevindiren tarafı ise hepsinin sağlık durumlarının iyi olması. Çocuklarımızın tedavilerinin ardından kısa sürede taburcu olarak sporlarına devam etmeleridir” dedi.


Tedavileri devam eden çocuklar ise havuzdan çıktıktan sonra baygınlık geçirdiklerini ve mide bulantısı yaşadıklarını ifade ettiler.


Öte yandan yetkililer tarafından havuzda henüz kaynağı belirlenemeyen karbonmonoksit gazının zehirlenmelere neden olduğu belirtilerek Sağlık, emniyet, itfaiye ve AFAD birimlerinin koordineli bir şekilde olayın sebebini araştırdığı kaydedildi.



Giresun Olimpik Yüzme Havuzu ve Spor Salonu’nda zehirlenme şüphesiyle hastaneye başvuranların sayısı 71’e yükseldi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Devletin sıcak eli Mustafakemalpaşa’yı sardı Geçtiğimiz Ağustos ayında göreve başlayan Mustafakemalpaşa Kaymakamı Mehmet Okur, ‘Vatandaş Buluşmaları’ çerçevesinde mahalle ziyaretlerini aralıksız sürdürürken, kısa sürede her yaştan insana kulak vererek devletin sıcak eli ve gülen yüzü oldu. Haftanın iki gününü, özellikle kırsalda yaşayan vatandaşlara ayıran Kaymakam Okur, kurum müdürleri ve muhtarlarında katıldığı geniş kapsamlı programlar düzenleyerek mahallelerin sorunlarının tespit edilmesine ve çözümüne ilişkin kurumlar arasındaki koordinasyona öncülük ediyor. Okur, geçtiğimiz Aralık ayında başladığı ziyaretlerinde bu zaman kadar 20 mahalleyi gezerken, son olarak yeni yılın ilk haftasında Tatkavaklı ve Ocaklı sakinleri ile buluştu. “Var gücümüzle çalışıyoruz” Vatandaşların ihtiyaç ve taleplerini dinleyerek, ilgili kurumlara iletilen sorunların yakından takibini yapan Kaymakam Mehmet Okur, “Bizler vatandaşlarımıza en iyi kamu hizmetini sunmak, talepleri karşılamak, eksiklikleri gidermek için görevimizin başındayız. Gayemiz Mustafakemalpaşa genelinde her bir vatandaşımızın imkânlar ölçüsünde en iyi yaşam standartlarına sahip olmasıdır. Bu doğrultuda insanımıza hizmet etmek için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. Mustafakemalpaşa’da görevdeki 5. ayını dolduran Kaymakam Mehmet Okur, ‘Vatandaş Buluşmaları’ programı ile sorunların çözümüneyönelik seferberlik başattı. Son bir ay içinde Yeşilova, Tepecik, Koşuboğazı, Çeltikçi, Ayaz, Karaoğlan, Yalıntaş, Sünlük, Demireli, Söğütalan, Ormankadı, Ovazatlı, Güllüce, Paşalar, Alpagut, Devecikonağı, Çaltlıbük ve Kestelek’e çıkarma yapan Okur, 2025 yılının ilk haftasında da Tatkavaklı ve Ocaklı mahallerinde vatandaşlarla buluştu. Okur’un heyetinde, birçok kurumun müdürü ve temsilcisi yer aldı. Vatandaş sordu, kurum müdürleri cevapladı İlk ziyaretini, 6 bine yaklaşan nüfusuyla Mustafakemalpaşa’nın en büyük 5. mahallesi olan Tatkavaklı’ya yapan Okur, Muhtar Mehmet Orak’tanbilgiler aldı. Mahalle sakinlerinin de söz alarak, istek ve şikâyetlerini dile getirdikleri toplantıda başta altyapı olmak üzere mesire alanı, deprem tatbikatı, rampa ve kantar sorunları, mera ıslahı, imar planları, mevsimlik işçiler ve tarımsal sulamada ani yaşanan elektik kesintilerinin üreticilere yüklediği maliyetler ile hastaneye ulaşımın sağlandığı mahalle içi altgeçitlerin aydınlatılması gündeme geldi. İlgili kurum temsilcilerinin, çözüm eksenli görüşlerini vatandaşlara anlattıkları buluşmada, özellikle Devlet Hastanesi önünde kazalara engel olunması için trafik düzenlemesi, halk otobüsü ve taksi duraklarının da yerlerinin değiştirtilmesi talep edildi. Günün ikinci ziyareti için daha sonra Ocaklı’ya geçen Kaymakam Mehmet Okur ve beraberindeki heyete, Muhtar Ali Kemal Aydın tarafından mahalle hakkında bilgilendirmede bulunuldu. BUSKİ’nin hizmet alanı ve yeni yerleşim yerlerine ilişkin sorunların ele alındığı toplantıda Ocaklı sakinleri, toplulaştırma sonrası tarımsal yaşanan su sıkıntılarına dikkat çekti. ‘İnsan odaklı kamu hizmeti’ vurgusu Tüm ziyaretlerinde sorunları ve önerileri not alan Kaymakam Mehmet Okur, kurumlar arasında kurulacak güçlü bir koordinasyonla sıkıntılara neşter vurmak için çaba sarf ettiklerini kaydetti. Her görüş ve önerinin kendileri için değerli olduğunu belirten Okur; “Mülki idare amiri olarak her zaman vatandaşlarımızın yanındayız. Kapımız herkese açık. Vatandaş memnuniyetini esas alan bir anlayışla Mustafakemalpaşa’da insan odaklı kamu hizmetlerinin sunulmasına önem veriyoruz. Verimli geçen toplantılardaki esas gayemizde bu. Her mahallemizin kendine özgü sorunları olduğu gibi ayrı sıkıntılarda mevcut. Tüm kurum müdürlerimiz belli bir plan ve program doğrultusunda çalışacak, bizlerde bunların takipçisi olacağız. Acil sorunların çözümü içinde bizzat devrede olacağız Toplantılarımızı her hafta gerçekleştirmeye özen göstererek devletimizin sunduğu kaynakları vatandaşlarımıza ulaştıracağız ”diye konuştu. Bağları güçlendiren yaklaşım Vatandaşın, devleti yanında hissetmesinin önemine vurgu yapan Okur; “Vatandaşlarımızın kendisini huzur ve güven içinde hissetmesini temin etmek, ihtiyaçlarını zamanında giderebilmek ve devletimizin şefkatini, hoşgörüsünü ve adaletini hissettirmek en önemli vazifemizdir” dedi. Toplantılara ilgi gösteren mahalle sakinleri de, çözüm odaklı anlayışı ve vatandaş ile devlet arasındaki bağları güçlendiren yaklaşımı ile takdir kazanan Kaymakam Mehmet Okur’a teşekkür etti.
İstanbul Başkan Alper Yeğin: “Sevdamız Sancaktepe için hizmet etmeye devam edeceğiz” Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, 9 aylık görev süresi boyunca ilçenin acil ihtiyacı olan hizmetleri hayata geçirdiklerini belirterek, “Sevdamız Sancaktepe için hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi. Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, 15 yıl önce ilçe statüsüne geçtiklerini 220 bin nüfustan bugün 550 bin nüfusa ulaştıklarını belirtti. Başkan Yeğin ilçenin İstanbul’un arazi konumu bakımından büyüme potansiyeli en fazla olan ilçelerden birisi olduğunu belirtti. “Tüm kurumların iş birliği ile trafik sorununu çözeceğiz” İlçenin en büyük probleminin trafik olduğunu ve bunun çözümü için çalıştıklarını belirten Başkan Yeğin, “Burada birçok kurumla iş birliği içinde olmamız lazım. Büyükşehir Belediyemiz, Emniyet Müdürlüğümüz, Kaymakamlığımız, Valiliğimiz, İçişleri ve özellikle Ulaştırma Bakanlığımız, Karayolları Genel Müdürlüğümüz bir sürü kurumlarında iş birliğiyle, ulaşımla ilgili sorunlarımızı çözme noktasında gayret gösteriyoruz. Çok ciddi tespitler yaptık. Sonuçta bu projeleri gerçekleştirmek bir defa çok kolay değil. Bir zamana ihtiyacınız var. Şu an Büyükşehir Belediye’mizin özellikle trafiğin yoğun olduğu noktalarla ilgili çok ciddi ölçümleri var. Teknik ölçümler yapılıyor. Tespitlerimiz var. Özellikle hangi saatlerde, hangi noktalarda trafik yoğun bir şekilde süreklilik gösteriyor bunlarla ilgili olarak Büyükşehir Belediyemiz ile önemli tespitlerde bulunduk. Çok kısa sürede çözümler gerçekleştireceğiz. Tabii sadece yollar yaparak ulaşımı rahatlatamıyorsunuz. Toplu taşıma önemli. Toplu taşıma ile ilgili çok önemli çözümler ürettik. Bu kısa, dokuz aylık süre içerisinde yine Büyükşehir Belediye’mize bağlı İETT, 10 yeni hattı ilçemize kazandırdı. 16 Mart itibariyle Çekmeköy-Sancaktepe-Üsküdar metrosu hayata geçti. Bu hat şu ana kadar 3 milyon civarında yolcu tarafından kullanıldı. Metro hattının açılması ile birlikte buraya entegre hatların getirilmesi gerekiyordu. Mahallelerden, ara caddelerden, ana noktalara, metro istasyonlarına yeni on yeni hat ilave ettik” şeklinde konuştu. “Halkın sesine kulak veriyoruz” Görev süresi boyunca ilçenin acil ihtiyacı olan hizmetleri hayata geçirdiklerinin altını çizen Başkan Yeğin, “İlçemizde 19 mahalle var. Göreve geldikten sonra 19 mahallemizde de mahalle toplantıları gerçekleştirdik. Toplantılarımıza o bölgenin kanaat önderleri, sivil toplum derneklerinin temsilcileri, mahalle muhtarlarımızı ve vatandaşlarımızı davet ediyoruz, herkesin görüşünü alıyoruz. Yaz mevsimi boyunca açık alanlarda yaptığımı mahalle buluşmalarına binlerce insanımız katıldı. 3-4 saat süren toplantılarda vatandaşlarımızdan, muhtarlarımızdan ne talep geldiyse biz bunları hayata geçirdik” dedi. Yerel yöneticilerin seçimden seçime değil her zaman vatandaşın yanında olması gerektiğini vurgulayan Başkan Yeğin, klasik belediyecilik dışında insan odaklı hizmet sunduklarını belirterek, “9 ayda 35 projenin temelini attık. Yakın zamanda bu eserler Sancaktepe halkına hizmet vermeye başlayacak. Bu hizmetler sokakta vatandaşlardan aldığımız taleplerde oluşmaktadır. Örneğin kısa süre içinde 3 mahalle evimizi hizmete açacağız. Bu mahalle evlerinde ramazan ayı boyunca her gün iftarlar verilecek, mahalle toplantıları olacak, vatandaşlarımız nişan, kına, düğün gibi etkinliklerini gönül rahatlığı ile bu mahalle evlerinde yapacak. Bunun yanında İlçe sağlık Müdürlüğü Kaymakamlık ve Valiliğimiz ile yaptığımız protokol gereği 3 aile sağlığı merkezini yapıp teslim edeceğiz. Belediyemize ait bir poliklinik yaptık. 6 katlı olan bu poliklinik sayesinde toplu sünnet etkinliğini ortadan kaldırdık. Çünkü buranın 1 katı tamamen sünnet merkezi olarak hizmet veriyor. Başvuruda bulunan vatandaşlarımızın çocuklarını sünnetlerini bu poliklinikte yapıyoruz. Şu ana kadar 300 çocuğumuzu sünnet ettirdik. Bunların yanında birçok spor merkezi, park, kütüphane, camii inşaatlarını hızlar yürütüyoruz. İlçemize değer katacak tüm hizmetleri görev süremiz boyunca Sancaktepe halkının hizmetine sunacağız” dedi. Sancaktepe’de tapusuz mülk kalmayacak İlçede tapu ve mülkiyet sorununu çözme hususunda çalışmalarının sürdüğünü belirten Başkan Yeğin şu ana kadar 200 hak sahibinin tapularına kavuştuklarını belirterek, “Amacımız tapu sorunu çözüme kavuşturup gündemimizden çıkarmaktır. Şu ana kadar 200 ailenin tapu sorununu çözüme kavuşturduk. Tapu dağıtımları önümüzdeki günlerde de devam edecek. Sancaktepe’de tapusuz mülk kalmayacak. Sancaktepe’de ikamet eden her komşumuz kendi tapulu mülklerinde oturmuş olacak” şeklinde konuştu.
Muğla İkizköy’de içme suyu hatları yenileniyor MUSKİ Genel Müdürlüğü Muğla’nın Milas İlçesi İkizköy Mahallesi’nin en önemli sorunlarından birini ortadan kaldırıyor. Başlatılan proje ile bölgede sürekli arızalanan içme suyu hatlarını yenileme çalışmasına başlandı. Muhtar Nejla Işık, İkizköy bu zaman kadar birçok şeyden mahrum kalmış bir yer. Bu hizmet bizim için en güzel en önemli adımdı” dedi. Muğla Büyükşehir Belediyesi MUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından Milas’ın İkizköy Mahallesinde içme suyu hat yenileme çalışması başlatıldı. Çalışma ile birlikte bölgede arızalardan kaynaklı olarak yaşanan su kesintilerinin önüne geçilmesi planlanıyor. 5 bin metre hat yenileniyor Milas’ın İkizköy Mahallesi’nde içme suyu hatlarının kullanım ömrünü tamamlamış olması nedeniyle sık sık arızalar yaşanıyordu. Bu arızalardan dolayı bölgede tamirat süresi boyunca kesintiler yaşanmakta ayrıca su kaybı meydana gelmekteydi. Bu nedenle Mahalle Muhtarı Nejla Işık’ın Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’a konu ile ilgili şikayetlerini dile getirmesi üzerine bölgede hemen çalışma başladı. Proje kapsamında sık sık arızalanan hattın 5 bin metrelik kısmının yenilenmesi için çalışma başlatıldı. Çalışmanın yaklaşık 2 bin metrelik kısmı tamamlandı. Muhtar Nejla Işık, “Çok önemli bir sorunumuz ortadan kalkıyor” Muhtar Nejla Işık Mahallelerinin bu zamana kadar birçok şeyden mahrum kaldığını ve en önemli adımın içme suyu problemini ortadan kaldıracak olan bu proje olduğunu söyledi. Işık, “Bölgemizde bu yaz çok sancılı geçti. Kavakdibi dediğimiz mevkii, burada Karadağ mevkiimizin üzerinde bir depomuz var o deponun altında ve köy içinde sürekli patlaklar oluşuyordu. Günde 10 - 15 defa ihbarda bulunuyorduk. Bunları MUSKİ ekipleri tamir ediyordu ancak yine patlıyordu. Bu nedenle de su kesintileri yaşanıyordu. MUSKİ Genel Müdürümüz ve Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras ile görüştük. Görüşmelerimiz sonucu işlemimiz başladı. İkizköy bu zaman kadar birçok şeyden mahrum kalmış bir yer. Bu hizmet bizim için en güzel en önemli adımdı” diye konuştu. MUSKİ Genel Müdürü Şengül; “İkizköy’ün sorununu kalıcı olarak çözüyoruz” İkizköy’de ciddi su problemi olduğunu ve bunu hayata geçirdikleri proje ile ortadan kaldıracaklarını söyleyen MUSKİ Genel Müdürü Yılmaz Şengül, “Hatlarda sık sık arızalara yaşanıyor. Aynı hat üzerinde 10 metrede 3 arıza yaşanan yerler var. Bu nedenle mahallede hem ciddi su kayıpları yaşanıyor hem de uzun süreli kesintilerle vatandaşlar mağduriyet yaşıyordu. Biz de başkanımız Ahmet Aras’ın talimatıyla 5 bin metre yeni bir şebeke hattı imalatı ile beraber iletim hattı da yapıyoruz. Bunu en modern, 100 yıl ömürlü duktil borularla yapıyoruz. İkizköy’ün sorununu kalıcı olarak çözmek ve vatandaşlarımıza kesintisiz su sağlamak amacıyla başlattığımız çalışmalarımızı en kısa sürede tamamlamayı amaçlıyoruz. İnşallah bu köy 100 yıl burada kalacak ve bu suyu kana kana içecek sayın köylülerimiz” dedi.