Gazikent Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Okutmanı Selçuk Bilgin, yaklaşan üniversite sınavı dolayısı ile sınava girecek öğrencilere yönelik ders çalışma teknikleri konusunda bilgiler verdi.
Öğrencilerin, ders çalışma yollarını bilmemeleri ya da bu konuda yanlış alışkanlıklara sahip olmalarının okul başarılarının düşük olmasının nedenlerinden birisi olduğunu belirten Bilgin, "Hiç kuşkusuz başarılı olabilmek için öncelikle başarıyı istemek gerekir, nedeniniz yoksa hedefiniz de yoktur. Etkili öğrenmenin ön koşulu, öncelikle öğrencilerin zamanını planlamayı öğrenmesidir. Birçok öğrenci, zamanını planlayamadığı için başarısızlık yaşar. Yanlış çalışma alışkanlıkları ve zamanı planlayamama, öğrenme güçlüğüne ve başarısız olma kaygısına neden olabilir. Oysa öğrenciler bilgi eksikliklerini belirleme, çalışma alışkanlıklarını keşfetme ve zamanı planlama becerilerini kullanarak güçlüklerin üstesinden gelebildiklerini gördükçe, yeterlilik ve kendine güven duyguları da artmaktadır. Öğrenmenin temelinde yer alan verimli ders çalışma alışkanlıklarının kazanılmasıyla öğrencilerin okulla ilgili olumlu tutumlar geliştirdikleri görülür" dedi.
Öğrencinin çeşitli gelişim düzeylerinde kendisinden beklenen görevleri başarıyla gerçekleştirebilmesi için ders çalışmayla ilgili becerilere de gereksinimi olduğunu kaydeden Bilgin, öğrenmenin ön şartları olduğunu, bu ön şartların uyanıklık, motivasyon, istek, dikkat, aktif katılım ve geri bildirim olduğunu belirtti. Ders çalışırken öğrenmenin bu ön şartlarını gerçekleştirdiği ölçüde öğrencilerin başarılı olacağını belirten Okutman Bilgin, "Öğrenciler arasındaki bazı çalışma davranışları öğrenmenin ön şartları ile uyuşmaz. Bu nedenle bazı öğrenciler öğrenmeye ayırdığı zaman ölçüsünde başarılı olamamakta, eğitim ve öğretim hayatından kopmakta ve başarısızlığa sürüklenmektedirler. Bu nedenle hatalı gidişin farkına varmak ve hayatımızda var olan yanlış koşulların yerine, işimize yarayan yeni koşullar oluşturmamız gerekmektedir" diye konuştu.
Bilgin, ders çalışma ortamlarının önemli olduğunu, öğrencilerin ders çalışırken içinde bulundukları imkanlara göre, çalışma ortamının mümkün olduğunca sade ve düzenli, fiziksel olarak rahat edebilecekleri bir ortam olmasına, çalışma ortamında dikkati dağıtacak poster, ses ve diğer uyarıcıların mümkün olduğunca az olmasının verimliliği artıracağını söyledi.
Bilgin, öğrencilerin ders çalışmalarından yeterince verim alabilmek için dengeli ve düzenli beslenmeleri, özellikle sabah kahvaltılarını düzenli ve yeterli kalori alacak şekilde yapmalarını ve uyku düzenlerine dikkat ederek günlük ortalama 8 saat uyumaları gerektiğini ifade etti.