EĞİTİM - 05 Mart 2021 Cuma 12:13

Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesinden eğitim ve öğretime destek

A
A
A
Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesinden eğitim ve öğretime destek

Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesine yönelik dijital arşivleme sisteminin uluslararası üst veri standartları çerçevesinde geliştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen “Dijital Arşiv Projesi” farklı alanlarda fayda sağlıyor.

Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesine yönelik dijital arşivleme sisteminin uluslararası üst veri standartları çerçevesinde geliştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen “Dijital Arşiv Projesi” farklı alanlarda fayda sağlıyor. Bu kapsamda dijital arşivlemesi tamamlanan karikatürler eğitim-öğretime destek malzemesi olarak kullanılacak.


Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) tarafından gerçekleştirilen proje, etkin arşivleme sistemi, eser adı ve kodunun girilerek kolayca bulunabilmesi, hangi karikatürün hangi sanatçıya ait olduğunun öğrenilmesi kolaylıklarıyla eğitim ve öğretim için de dileyen akademisyenlerin kullanımına sunulacak.



Dijital arşiv eğitim ve öğretime destek malzemesi olacak


Hem karikatür tutkunlarına hem de eğitim ve öğretime başarılı bir uygulama sunan projenin yürütücülüğünü Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mesut Kurulgan yaparken, proje ekibinde araştırmacı olarak Öğr. Gör Halime Yörü, Öğr. Gör. Hayriye Çetintaş ve Dilek Meriç yer aldı. Prof. Dr. Kurulgan proje ile ilgili şunları söyledi: “Sisteme şu ana kadar 5 binden fazla karikatür yüklendi. Dijital Arşiv Projesi sayesinde bundan sonra Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi bünyesinde bulunan sanat eserlerine kolayca erişim sağlanabilecek. Yapılan düzenlemelerle kurulan sistemde karikatürler, tıpkı kitap ya da makale gibi tanımlayıcı üst veri/kataloglama işlemlerinin yapılmasına imkân tanıyarak eğitim ve öğretim alanına da büyük katkı sunacak. Ayrıca projenin bir diğer ayağı olan ve arşiv programı ile bütünleşik çalışan 3 Boyutlu Sanal Müze yazılımı da tamamlandı. Bu yazılım, dokunmatik bilgisayar ekran ile sanal gezinti yapılmasına olanak sağlıyor.”



Tamamen yerli ve milli bir proje


Eğitim ve öğretime destek malzemesi olarak da kullanılacak olan Dijital Arşiv Projesi, tamamen yerli ve milli bir proje olarak dikkat çekiyor. Projenin geliştirilmesinde tamamen yerli kaynaklar kullanılması, projeyi güncelleme ve geliştirme açısından da olanaklı hale getiriyor. Dijital Arşiv Projesi bir Ar-Ge projesi olması sebebi ile Anadolu Üniversitesinin Ar-Ge konusundaki farkındalığı arttırma ve yeni projeler geliştirmeye yönlendirme amacı da taşıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Kayseri’de 2025 yılında hırsızlık yüzde 39.6 azaldı Kayseri’de 2025 yılında ‘hırsızlık’ olaylarında yüzde 39.6 oranında düşüş sağlanarak, olayların yüzde 85.6’sı aydınlatıldı. Çalışmalarda, 4 milyon 420 bin TL’lik çalıntı malzeme sahiplerine teslim edildi. Kayseri İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Hırsızlık ve Yankesicilik Büro Amirliği ekipler tarafından 2025 yılı içerisinde yapılan çalışmalar sonucu, kentte meydana gelen ‘hırsızlık’ olayları yüzde 39.6 oranında azaldı. Bahse konu ’hırsızlık’ olaylarının yüzde 85.6’sı aydınlatıldı. Kayseri’de gerçekleşen ‘evden hırsızlık’ olaylarında yüzde 47.5 düşüş sağlanarak, olayların yüzde 82.4’ü aydınlatılırken, ‘otodan hırsızlık’ konusunda yapılan çalışmalarda, yüzde 48.9 oranında düşüş sağlanıp, olayların yüzde 89.4’ü aydınlatıldı. Bir başka konu olan ‘motosiklet hırsızlık’ olaylarında yüzde 48.8 düşüş sağlanarak, olayların tamamı aydınlatıldı. Ekipler tarafından ‘işyerinden hırsızlık’ konusunda ise yüzde 12.3 düşüş sağlanırken, olayların yüzde 96.4’ü gün yüzüne çıkarıldı. Yapılan operasyonlarda yakalanan şüphelilerden; 141’i adli kontrol şartıyla serbest kalırken, 177’si de sevk edildikleri adli makamlarca tutuklandı. Öte yandan, yakalanan şüphelilerden toplam 4 milyon 420 bin TL değerinde altın, ziynet eşyası, para, cep telefonu, bisiklet, elektrikli bisiklet, scooter ve muhtelif eşyalar ele geçirilerek, sahiplerine teslim edildi.