Son Dakika
|
Şanlıurfa’da MİT destekli göçmen kaçakçılığı operasyonu: 9 gözaltı
İsrail, 2 Hizbullah komutanının öldürüldüğünü açıkladı
Kahramanmaraş’ta orman yangını
Amsterdam'da 281 Filistin destekçisi gözaltına alındı
Haraç alamadıkları iş yerlerini kurşunladı, polis kıskıvrak yakaladı
İBB hakkında usulsüz harcama iddialarına ilişkin soruşturma!
Yenikapı metro istasyonunda yürüyen merdiven yandı, büyük panik yaşandı
Antalya’da İranlı 3 kardeş yaşadıkları evde ölü bulundu
Galatasaraylı futbolcu Batshuayi’ye dolandırıcı şoku
İstanbul’da yasa dışı bahis reklamı operasyonunda Erbil ve Ortaç hakkında tutuklama talebi reddedildi
Abone
Gündem
Politika
Ekonomi
Dünya
Asayiş
Spor
Video
Yerel
Belgesel
Daha
Fotogaleri
Aktüel
Sağlık
Çevre
Magazin
Kültür Sanat
Eğitim
Teknoloji
Hava Durumu
Tüm Haberler
Tüm Manşetler
RSS
Abone
Gündem
Politika
Ekonomi
Dünya
Asayiş
Spor
Video
Yerel
Belgesel
Daha
Fotogaleri
Aktüel
Sağlık
Çevre
Magazin
Kültür Sanat
Eğitim
Teknoloji
Hava Durumu
Tüm Haberler
Tüm Manşetler
RSS
Whatsapp
İHA Kurumsal
EN
Khartoum’s Humanitarian Crisis Deepens Amid Ongoing Conflict
Şanlıurfa’da MİT destekli göçmen kaçakçılığı operasyonu: 9 gözaltı
İsrail, 2 Hizbullah komutanının öldürüldüğünü açıkladı
İstanbul'da motosikletlere dadanan 7 kişilik çete çökertildi
Kahramanmaraş’ta orman yangını
Çin Seddi değil Türk seddi, keşfedilmeyi bekliyor
Amsterdam'da 281 Filistin destekçisi gözaltına alındı
Markette müşteri ile çalışan arasında kavga çıktı
İstanbul Boğazı çift yönlü gemi trafiğine kapatıldı
Trump, ABD Dışişleri Bakanlığı için Florida Senatörü Marco Rubio’yu aday gösterdi
EĞİTİM
Selçuk Üniversitesi ile Milli Eğitim Müdürlüğü arasında 3 protokol imzalandı
14 Kasım 2024 Perşembe - 13:41:34
Selçuk Üniversitesi ile Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında iş birliği protokolü imzalandı. Üniversitenin bilimsel altyapısını ilk ve ortaöğretim öğrencilerine açan protokol ile siber suçlar ve akran zorbalığı gibi konularla ilgili eğitimler de verilecek. İş birliği protokolünün imzalarını, Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz ve Konya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit attı. Kurumlar arası iş birliğinin hem öğrenciler hem de akademisyenler için büyük önem taşıdığını ifade eden Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz, “Öğrencilerimizin geleceğe hazırlanması, bölümleriyle ilgili sektörel bilgi ve birikime sahip olmaları, edindikleri teorik bilgiyi uygulamaya dönüştürebilmeleri için teknik ve fiziki altyapımızı her geçen gün daha da güçlendiriyoruz. Hayata geçirdiğimiz projelerle, imzaladığımız protokollerle ülkemizin sosyal ve kültürel olarak gelişimine ve toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamayı hedefliyoruz” diye konuştu. Hukuk Fakültesinin yürütücülüğünü üslendiği protokol, bünyesinde “adalet” alanı bulunan üç liselerde uygulanacak. Okullarda 1 yıl süresince öğretim üyeleri tarafından akran zorbalığı, siber suçlar, internetin doğru kullanımı ve hukuki yükümlülükler başta olmak üzere güncel konularda seminerler verilecek. Ayrıca kütüphane söyleşileri, kariyer günleri ve hukuk kliniği uygulamaları yapılacak. Hukuk Fakültesi bünyesindeki öğrenci toplulukları da öğretim elemanları denetiminde lise öğrencileri için uygulamalı duruşma simülasyonları gerçekleştirecek. Liselerde uygulamalı ve teorik dersler vereceklerini belirten Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Berrin Akbulut, “Amacımız, toplumun ve medyanın gündeminde olan birçok konuda çocuklarımıza ihtiyaç duyacakları doğru hukuki bilgileri vermek, yanlış bilinen hususların doğrusunu anlatmak, evlatlarımızı akran zorbalığından internet kullanımına kadar birçok konuda akademisyenlerimiz aracılığıyla bilinçlendirmek” dedi. Hemşirelik Fakültesi tarafından yürütülecek protokol ile de öğrenci, öğretmen ve ailelere yönelik eğitim programlarının yapılması, okul aile iletişiminin güçlendirilmesi, fakülte öğrencilerinin örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yapacakları uygulamalar ile mesleki gelişmelerine katkı sağlanması amaçlanıyor. Selçuklu Bilim ve Sanat Merkezindeki öğrencilere yönelik hazırlanan protokol ise özel yetenekli öğrencilerin Üniversitede AR-GE faaliyetlerine katılmasını, bilimsel ve sanatsal düşünce ve davranışlarla estetik değerleri birleştiren, üreten, problem çözen ve değerlerine sahip çıkan bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlanmasını amaçlıyor.
14 Kasım 2024 Perşembe - 13:38
Milli Eğitim Bakanlığı ile NEÜ arasında iş birliği protokolü
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ) arasında "Konya’daki tarihi eğitim yapıları envanter çalışmalarına yönelik iş birliği yapılmasına ilişkin protokol imzalandı. MEB İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğünde düzenlenen protokolün imza törenine NEÜ Rektörü Prof. Dr. Cem Zorlu, MEB İnşaat ve Emlak Genel Müdürü Özcan Duman ile MEB İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğü Ar-Ge ve Projeler Daire Başkanı Ahmet Tarık Çakır katıldı. Protokol, NEÜ Rektörü Prof. Dr. Cem Zorlu ve MEB İnşaat ve Emlak Genel Müdürü Özcan Duman tarafından imzalandı. Protokol kapsamında; NEÜ Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü yürütücülüğünde Konya merkez ve ilçelerinde yer alan 14 tarihi eğitim yapısının arşiv ve belgeleme çalışmaları gerçekleştirilecek.
14 Kasım 2024 Perşembe - 12:21
Bakan Tekin: “Eğitim bütçemiz 2 trilyon 186 milyar 575 milyon 227 bin lira olarak belirlenmiştir”
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Bakanlığımız, YÖK, ÖSYM, Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı, üniversiteler ve diğer bakanlıklara ayrılan kaynaklarla birlikte eğitim bütçemiz, 2 trilyon 186 milyar 575 milyon 227 bin lira olarak belirlenmiştir” dedi. Bakan Yusuf Tekin, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında toplanan TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Bakanlık ve bakanlık kuruluşlarına dair uygulamalar ve yeni hedefler hakkında komisyon üyelerine sunum yaptı. MEB olarak Türkiye’nin, Türkiye Yüzyılı vizyonu hedeflerine ulaşmada sorumluluk almak ve katkı vermek için yüksek bir motivasyonlar çalıştıklarını ifade eden Tekin, “Bunun gerçekleşmesi şüphesiz ülke olarak tüm kurumlarımızın ve vatandaşlarımızın sürece dâhil olmasıyla mümkün olabilecektir. Bunun için başlattığımız eğitim seferberliğine toplumun tamamının katkısını almak önceliğimizdir. Bu vizyon çerçevesinde yüklendiğimiz sorumluluklara omuz vermek isteyen başta siyasetçilerimiz olmak üzere velilerimizi, vatandaşlarımızı, hayırseverlerimizi, belediyelerimizi ve diğer paydaşlarımızı çocuklarımızın geleceğini güzelleştirecek bu hikâyenin bir parçası olmaya davet ediyoruz” dedi. “Eğitim bütçemiz 2 trilyon 186 milyar 575 milyon 227 bin lira olarak belirlenmiştir” Bakanlığın 2002 yılında merkezi yönetim bütçesinden en büyük payı alan dördüncü kurum olduğunu ve 2003’ten bu yana en büyük payı alan kurum olduğunu hatırlatan Tekin, “Bakanlığımız, YÖK, ÖSYM, Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı, üniversiteler ve diğer bakanlıklara ayrılan kaynaklarla birlikte eğitim bütçemiz, 2 trilyon 186 milyar 575 milyon 227 bin lira olarak belirlenmiştir. Bu rakam 2025 yılı merkezi yönetim bütçesinin yüzde 14,84’ünü oluşturmaktadır” diye konuştu. Örgün eğitimde 2002-2003 eğitim öğretim yılında 367 bin 145 derslikte eğitim verildiğini kaydeden Tekin, bu sayının 2024-2025 eğitim öğretim yılında 734 bin 913 dersliğe çıktığını kaydetti. Resmi okullarda görev yapan öğretmen sayısına da değinen Bakan Tekin, 2002-2023 eğitim öğretim yılında 515 bin 253 öğretmenin görev yaptığını belirtirken, günümüzde halihazırda bu sayının 1 milyon 23 bine 553 olduğunun altını çizdi. Ayrıca Bakan Tekin, halihazırda görevinin başında olan öğretmenlerin yüzde 80’ninin AK Parti hükümetleri döneminde atandığını dile getirdi. Tekin, yapılan yatırımlar sayesinde derslik başına düşen öğrenci sayısında da iyileşme olduğuna dikkati çekerek, “2002-2003 eğitim öğretim yılında ilköğretimde 36, ortaöğretimde 30 olan derslik başına düşen öğrenci sayısı, 2024 2025 eğitim-öğretim yılında ilköğretimde 23, ortaöğretimde 22’ye düşmüştür. Aynı şekilde, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı 2002-2003 eğitim öğretim yılında ilköğretimde 28, ortaöğretimde 18 iken 2024-2025 eğitim öğretim yılında ilkokulda 18, ortaokulda 14, ortaöğretimde ise 12 olmuştur” şeklinde konuştu. Eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için sosyal yardım hizmetlerinin kararlı, kapsamlı ve birbirini destekleyecek şekilde verildiğini bildiren Tekin, “2023-2024 eğitim öğretim yılında, öğrenci taşıma uygulaması ile toplam 1 milyon 146 bin 213 öğrenciye taşıma ve 1 milyon 29 bin 250 öğrenciye ücretsiz öğle yemeği hizmeti verilmiştir. Bu kapsamda, taşıma hizmeti ve ücretsiz öğle yemeği hizmeti giderleri için toplam 24 milyar 942 milyon 612 bin 302 lira harcama yapılmıştır” ifadelerine yer verdi. Eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek amacıyla 2003-2004 eğitim öğretim yılından itibaren ders kitaplarının öğrencilere ücretsiz olarak dağıtıldığını söyleyen Bakan Tekin, bu çerçevede bugüne kadar toplam 4 milyar 430 milyon ders kitabının ücretsiz olarak öğrencilere ulaştırıldığının altını çizdi. Okullaşma oranları Okullaşma oranlarına ait güncel verileri de paylaşan Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Okul öncesi eğitim 5 yaş grubunda okullaşma oranı 2002-2003 eğitim öğretim yılında yüzde 11,7 iken 2023-2024 eğitim öğretim yılında ise yüzde 84,26’ya yükselmiştir. İlköğretimde okullaşma oranı 2002-2003 eğitim öğretim yılında yüzde 90,98 iken 2023-2024 eğitim-öğretim yılında ise yüzde 95,65’e yükselmiştir. Ortaöğretimde okullaşma oranı 2002-2003 eğitim öğretim yılında yüzde 50,57 iken 2023-2024 eğitim-öğretim yılında ise yüzde 87,97’ye yükselmiştir. Uluslararası karşılaştırmalarda kolaylık sağlamak amacıyla, eğitim kademesinden bağımsız olarak yaş gruplarına göre okullaşma oranlarına bakıldığında, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında 5 yaş grubunda yüzde 86,24, 6-9 yaş grubunda yüzde 98,61, 10-13 yaş grubunda yüzde 98,32 ve 14-17 yaş grubunda yüzde 91,25 oranlarına ulaşılmıştır.” “Türkiye’de 6-14 yaş aralığında okullaşma oranı yüzde 98,8 ile OECD ortalamasının üzerindedir” Bakanlık olarak yapılan çalışmaların uluslararası raporlardaki yansımalarının da Türkiye adına memnuniyet verici olduğu kaydeden Tekin, “OECD tarafından 2024 yılında yayımlanan ‘Bir Bakışta Eğitim’ raporunda, OECD genelinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokulda 14, ortaokul ve ortaöğretimde ise 13 olarak gerçekleşmiştir. Bu verilere göre ortaöğretim düzeyinde OECD ortalamasına ulaştığımız görülmektedir. Türkiye’nin okullaşma oranında göstermiş olduğu dikkat çekici artışda yine aynı raporda vurgulanmaktadır. Türkiye’de 6-14 yaş aralığında okullaşma oranı yüzde 98,8 ile OECD ortalamasının (yüzde 98,4) üzerinde olduğu görülmektedir. Bu göstergeler, ülkemizde eğitime yapılan yatırımların etkilerinin görülmeye başladığının ispatı niteliğindedir” dedi. Bakan Tekin, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında da bilgiler vererek, “Bu model, Atatürk’ün 1921 yılında toplanan Maarif Kongresi’nde ifade ettiği gibi, ‘kemali dikkat ve itina ile işlenip çizilmiş bir millî terbiye programı vücuda getirmeye’ yönelik olup, ‘dehayı millîyemizin inkişafı için’ ihtiyaç duyduğumuz, ‘seciye-i millîye ve tarihiyemizle mütenasip bir kültür’ oluşturma amacına uygun matuf bir model olacaktır” ifadelerini kullandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde ihtiyaç analizi başlatıldığını söyleyen Tekin, analiz çerçevesinde kurulan komisyonlarla mevcut programların değerlendirildiğini; öğretmenlerin süreçte karşılaştıkları zorluklar, mevcut öğretim programlarına dair eksiklikler ve ihtiyaçlar hakkında kapsamlı bir veri toplama çalışmasının yapıldığını kaydetti. Tekin ayrıca 81 ilden öğrenci görüşlerinin alındığını ve yapılan anket çalışmasıyla öğrencilerin beklentilerinin ve ihtiyaçlarının tespit edildiğini belirtti. Uygulamaya konulan müfredatla sadece akademik başarıya odaklanmayan, yetkin ve erdemli insan olmayı önceleyen bir öğrenci profili tanımlandığını aktaran Tekin, “Yetkin ve erdemli bir öğrencinin ancak çok yönlü bir gelişim ile yetişebileceği anlayışıyla hazırlanan müfredatta, öğrencilerin hem kendileri hem de toplum için daha sağlıklı, dengeli bireyler olarak gelişmeleri, geniş bir bilgi ve düşünme yelpazesi kazanmaları hedeflenmiştir” diye konuştu. “Yükseköğretim kurumunda 7,4 milyon öğrenci öğrenim görüyor” Tekin, 208 yükseköğretim kurumunda 7,4 milyon öğrencinin öğrenim gördüğünü söyleyerek, şu bilgileri paylaştı: “1984 yılında 20 bin 333 olan toplam öğretim elemanı sayısı 2024 yılında 184 bin 167’ye yükselmiştir. Öğretim üyesi sayısında da benzer bir durum söz konusudur. 1984 yılında 6 bin 826 olan öğretim üyesi sayısı 2024 yılında 106 bin 495’e yükselmiştir. Öğretim üyelerinin toplam öğretim elemanları içindeki payı ise 1984 yılında yüzde 33,57 iken 2024 yılında yüzde 57,83’e yükselmiştir. Toplam öğretim elemanlarının yüzde 46,64’ü (85 bin 897) kadın, yüzde 53.36’sı (98 bin 270) ise erkektir. 2003 yılında kadın öğretim elemanı sayısı, toplam öğretim elemanı sayısının yüzde 37’i iken bugün bu oran yüzde 46’ya yükselmiştir. Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrenci sayısının 2013’te 43 bin 251 olduğunu dile getiren Tekin, bu sayının 2024 eylül ayı itibarıyla 354 bine ulaştığını bildirdi. Bütçe detayları Bakan Tekin, 1 trilyon 30 milyar 744 milyon 599 bin TL’si personel giderleri, 131 milyar 441 milyon 299 bin TL’si sosyal güvenlik kurumuna devlet primi giderleri, 116 milyar 553 milyon 46 bin TL’si mal ve hizmet alım giderlerinde kullanılmak üzere cari harcamalar, 31 milyar 275 milyon 568 bin TL’si devlet parasız yatılı öğrencileri, burslar ile diğer cari transferler, 141 milyar 254 milyon 495 bin TL’si sermaye giderleri ve 446 milyon 533 bin TL’si sermaye transferleri olmak üzere Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine 1 trilyon 451 milyar 715 milyon 540 bin liranın 2025 yılında eğitim alanında gerçekleştirilecek faaliyetler için tahsis edildiğini belirtti. Tekin, sözlerine şöyle devam etti: “2025 yılında 1 trilyon 451 milyar 715 milyon 540 bin TL tahsis edilen Millî Eğitim Bakanlığı bütçesi kapsamında; engellilerin toplumsal hayata katılımı ve özel eğitim programına 84 milyar 557 milyon 289 bin lira, hayat boyu öğrenme programına 35 milyar 737 milyon 840 bin lira, ölçme, seçme ve yerleştirme programına 759 milyon 742 bin lira, ortaöğretim programına 426 milyar 177 milyon 76 bin TL, temel eğitim programına 758 milyar 815 milyon 499 bin lira, uluslararası eğitim iş birlikleri ve yurt dışı eğitim programına 13 milyar 363 milyon 432 bin lira, yönetim ve destek programına 132 milyar 304 milyon 662 bin lira ödenek ayrılmıştır. Bununla birlikte; 488 milyar 485 milyon 230 bin lirası Yükseköğretim Kurulu, Yükseköğretim Kalite Kurulu ve üniversitelerin bütçesi, 5 milyar 822 milyon 457 bin lirası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı bütçesi, 181 milyar 667 milyon lirası Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü bütçesi, 27 milyar 546 milyon 348 bin lirası ilköğretim öğrencilerinin ücretsiz ders kitabı giderleri, taşımalı ilköğretim/ortaöğretim uygulaması kapsamında öğle yemeği giderleri ve özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin taşıma giderleri için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılacak ödenek, 1 milyar 731 milyon 652 bin lirası okullarda kullanılacak kömür alımları için Hazine ve Maliye Bakanlığı Bütçesinde tefrik edilen ödenek, 29 milyar 607 milyon lirası aday ve çıraklara ödenecek devlet katkısı için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bütçesinde tefrik edilen ödenek olmak üzere toplam eğitim bütçemiz (ÖSYM dahil) 2 trilyon 186 milyar 575 milyon 227 bin lira olarak öngörülmüştür.”
14 Kasım 2024 Perşembe - 12:14
MEB, ebeveynlere "Maarif Modeli" okulları açıyor
Milli Eğitim Bakanlığınca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde ebeveyn rolünün önemine vurgu yapmak ve ailelerin eğitim süreçlerine daha fazla dâhil olmasını sağlamak amacıyla "Maarif Modeli Ebeveyn Okulu" kursları açılacak. Yeni müfredatla getirilen ve öğrenciyi akademik, zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" modeli kapsamında ebeveynlere de eğitim verilecek. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, çocukların bütüncül gelişiminde ailenin en önemli etkenlerden biri olduğunu gösteren araştırma sonuçlarından hareketle halk eğitimi merkezlerindeki "Aile Okulları" kapsamına Maarif Modeli Ebeveyn Okulu kurs programını da dâhil etti. Öğrenci velilerinin katılabileceği kursların programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", "Türk sosyal hayatında aile", "ailece nitelikli zaman", "ailede kültürel zenginlik", "çocuğun başarısında aile", "sosyal etkinliklere katılımın ve çevre bilincinin aile ve çocuk üzerindeki etkisi", "hane içi dijital eğitim" ve "akran ve arkadaşlık ilişkileri" olmak üzere 8 konudan oluşuyor. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı halk eğitimi merkezlerinde, yüz yüze uygulanacak ve ücretsiz düzenlenecek kurslar; 32 ders saati olarak planlandı. Kurslar, Maarif Modeli formatörleri tarafından verilecek. Velilere çocukları ile yapabilecekleri etkinlikler hazırlandı Kurslar için alan uzmanlarınca çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal iyi olma durumunu ve sosyal yönlerini geliştirecek; doğal ortamda, aileleriyle, arkadaşlarıyla uyum içinde nitelikli zaman geçirmelerini sağlayacak oyun ve etkinlikler hazırlandı. Velilerin öneri niteliğindeki bu etkinlikleri kursun ardından çocuklarıyla da gerçekleştirmesi beklenecek. Kurslarda, Millî Eğitim Bakanlığınca okul ile aile iş birliğini güçlendirmek amacıyla çekilen "Ailem" dizisinden de bölümler izletilecek. Kurslara katılmak isteyen tüm öğrenci velileri, "e-yaygin.meb.gov.tr" üzerinden ya da şahsen başvuru yapabilecek. Beceriler çerçevesine yönelik veli rolleri anlatılacak "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" konulu derslerde modelin felsefesi hakkında bilgiler aktarılacak, yeni öğretim programlarının beceriler çerçevesine yönelik yapısı ile velilerin rolü anlatılacak. Ayrıca modelin eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan yaşanabilir çevrede, aile ve toplum ile huzurlu insana ulaşmayı amaçlayan yapısı aktarılacak. Kurslarda, çocuğun akademik başarıları ve sosyal ve duygusal becerilerden oluşan bütüncül gelişiminde ailenin rolüne ilişkin bilgiler de aktarılacak. Modelin uygulanmasında veliye düşen görev ve sorumluluklar detaylandırılacak. "Türk sosyal hayatında aile" dersleri "Türk sosyal hayatında aile" başlıklı derslerde ise toplumsal bir kurum olarak aile, tarihsel süreçte Türk aile yapısı, Türk aile yapısındaki değişim ve dönüşüm, Türk aile yapısının karşılaştığı güncel sorunlar, mahalle kültürü ve komşuluk ilişkileri aktarılacak. Çocukla nitelikli zaman geçirmenin önemi vurgulanacak "Ailece nitelikli zaman" başlıklı derslerde de çocukla nitelikli zaman geçirmek, oyunun aile içi iletişimdeki yeri, oyunun çocuk gelişimine etkisi ile oyun ve etkinlikler anlatılacak. "Ailede kültürel zenginlik" başlıklı derslerde de kitap okuma alışkanlığı kazandırmada, çocukların kültürel ve sanatsal yönlerini güçlendirmede ailenin görev ve sorumlulukları ile kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılımın önemine ilişkin içerikler sunulacak. Çocuğun başarısında ailenin önemine vurgu "Çocuğun başarısında aile" başlıklı derslerde rol model olarak aile tiplerine vurgu yapılacak, "sosyal ekinliklere katılımın ve çevre bilincinin aile ve çocuk üzerindeki etkisi" başlıklı derslerdeki başlıklar ise örneklerle anlatılacak. Dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkisi ele alınacak Kurslarda, dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkisine vurgu yapmak üzere "hane içi dijital eğitim" başlıklı ayrı bir program oluşturuldu. Bu kapsamda, ailelere bilinçli ve güvenli teknoloji kullanımındaki rolleri anlatılacak. Dijital ortamların çocuklar üzerindeki etkileri ile dijital bağımlılık ve bağımlılığı önleme yollarına ilişkin bilgiler verilecek. Akran ve arkadaşlık ilişkileri de anlatılacak "Akran ve arkadaşlık ilişkileri" konulu derslerde de akran gruplarının olumlu ve olumsuz işlevleri, akran ilişkilerini iyileştirme ve geliştirme yolları ile özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların velilerine yönelik eğitimler verilecek.
Çok Okunan Kategori Haberleri
1
13 Kasım 2024 Çarşamba- 11:21
ÖSYM 2025 Yılı Sınav Takvimi'ni açıkladı
2
13 Kasım 2024 Çarşamba- 13:14
Yurtiçi Kargo’dan çocuklara boyama kitabı
3
24 Ekim 2017 Salı- 20:40
e-Devlet üzerinden karne notları nasıl öğrenilir? | e Okul Giriş | e Okul not sorgulama
4
13 Kasım 2024 Çarşamba- 16:48
Çanakkale’de 101 anne üniversite öğrencileri için ev yemekleri hazırladı
5
18 Temmuz 2022 Pazartesi- 10:16
Meslek lisesi mezunları üniversite tercihlerinde avantajlı
01 Kasım 2024 Cuma - 09:42
ESOGÜ’de temel ve uzman arabuluculuk eğitimleri devam ediyor
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Hukuk Fakültesi’nde adalet sistemine katkı vermek amacıyla Adalet Bakanlığı’ndan gerekli izinler alınarak 2023 yılında başlatılan arabuluculuk eğitimleri sürüyor. ESOGÜ Hukuk Fakültesi 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı sonunda ilk mezunlarını verecek olmanın heyecanıyla, öğrencilerini geleceğe en iyi şekilde hazırlamak için tüm motivasyonu ile çalışıyor. Yetkin ve donanımlı bir fakülte olarak öğrenci yetiştirmenin yanı sıra ESOGÜ Hukuk Fakültesi, adalet sistemine katkı vermek amacıyla Adalet Bakanlığı’ndan gerekli izinleri alarak 2023 yılında arabuluculuk eğitimleri vermeye başlamıştı. Eskişehir başta olmak üzere Bilecik, Kütahya ve İzmir’de temel arabuluculuk ve uzman arabuluculuk eğitimlerini başarıyla tamamlayarak 494 kişiye sertifika veren ESOGÜ Hukuk Fakültesi, ayrıca 20 Ekim 2024 tarihinde arabuluculuk yenileme ve uzman arabuluculuk eğitimlerine başladı. Ayrıca arabuluculuk yenileme eğitimini başarıyla tamamlayan 46 kişiye sertifikaları verildi. Fakülteden yapılan açıklamada, akademik faaliyetlerin yanı sıra yeni eğitim planlamalarının da devam ettiği belirtildi.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:40
Anneler ve çocuklar birlikte resim yaptı
Şehit Nevzat Kaya İlkokulu’nda düzenlenen etkinlikte anneler ve çocuklar birlikte resim yaptı. Şehit Nevzat Kaya İlkokulu 3. sınıf öğrencileri, anneleriyle birlikte okul bahçesinde resim yapmanın mutluluğunu yaşadı. Sınıf öğretmenlerinin daveti üzerine okula gelen veliler, çocuklarıyla birlikte derse katılarak onların heyecanına ortak oldu. Etkinlik boyunca anneler ve çocuklar, hayal güçlerini kullanarak birbirinden renkli resimler çizdiler. Bu keyifli anlar, öğrencilerin sanatsal gelişimine katkı sağlarken aileler için de unutulmaz bir deneyim sundu.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:39
Genç tasarımcılardan hayata dokunan projeler
Her yıl düzenlenen Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğrenci Projeleri Sergisi’nde 2023-2024 akademik yılında tasarlanan projelerden bir seçki sunuldu. Selçuk Yaşar Kampüsü fuaye alanında gerçekleşen sergide son sınıf öğrencilerinin firma işbirliğiyle yürüttükleri yat tasarımı, soğutucu ürünler, elektrikli küçük ev aletleri, pop-up mağaza vb. ürünleri sergilendi. Aynı zamanda, üçüncü sınıf öğrencilerinin ev tipi spor aletleri, kişisel sağlık için küçük ev aletleri, oyun parkları vb. ürünleri sergide yer aldı. İkinci sınıf öğrencilerinin ise taşınabilir bluetooth hoparlör, dönüştürücülü ve taşınabilir şarj üniteli uzatma kablosu, okul öncesi çocuklar için ahşap ve hareketli oyun nesneleri ve ahşap katlanabilir sandalye projeleri sergilendi. Ödüllü projeler Sergilenen projelerden ikisi tasarım yarışmalarında ödül almaya hak kazandı. Buse Kızılkaya, Canan Oktay, Elifsu Celep tarafından hazırlanan “Nüvenest / İncir Arılarının Çoğalmasını Destekleyen Ürün Hizmet Sistemi” projesi Rönesans Holding tarafından düzenlenen “Sürdürülebilir Geleceği Tasarla Yarışması”nın ürün tasarımı kategorisinde Birincilik Ödülü almaya hak kazandı. Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ozan ve Yarı Zamanlı Öğr. Gör. Egemen Tamcı yürütücülüğünde gerçekleşen proje, Nüvenest incir arılarının çoğalmasını destekleyen bir ürün hizmet sistemi tasarımı olma özelliği taşıyor. İncir ağacı ve incir arıları ortaklığının devamlılığını sağlamak ve gıda atığını değerlendirmek yoluyla ekosistemin korunmasının yanı sıra, proje yerel çiftçilere ve kadınlara ekonomik fayda sunmayı hedefliyor. Diğer ödül alan tasarım ise Berke Kayranlı, Seçil Karaorman ve Mustafa Yiğit Aksu tarafından tasarlanan, Cycle Seat / Bisikletçiler için katlanabilir sandalye tasarımı. Dr. Öğr. Üyesi Sevi Merter, Yarı Zamanlı Öğr.Gör. Burçin Özkır Aşıcı ve Nermin Sena Özger’in danışmanlığında yürütülen proje, 4. Ezber Bozan Mobilya Tasarım Yarışması’nda birincilik ödülüne layık görüldü. Pop-Up mağaza Ayrıca sergide, 4.sınıf stüdyo projesi Türk Kahvesi Kültürünü Yansıtan Pop-up Mağaza Tasarımı Projesi ilgi çeken projelerden biri oldu. Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım 4. sınıf öğrencileri, Türk kahvesi kültürünü modern tüketici beklentilerine yanıt veren bir yaklaşımla ele alan tasarımlar ortaya koydular. Hem iç hem de dış mekânlarda konumlandırılabilecek, kurulumu kolay ve taşınabilir pop-up mağazalar olarak ele alınan tasarımları geliştiren öğrenciler, sadece kahve satış noktası olmanın ötesine geçerek, Türk kahvesinin sembolü haline gelmiş ritüelleri ve kahve kültürünü yaşatan mekânlar oluşturmayı hedeflediler. Projenin danışmanlığını ise; Dr. Öğr. Üyesi Selen Devrim Ülkebaş Tüzen, Yarı Zamanlı Öğr.Gör. Sıdıka Ece Güçer, Yarı Zamanlı Öğr.Gör. Sabri Mert Arık ve Araş. Gör. Açelya Küçükkurt yürüttü. Yine CEMER Kent Ekipmanları işbirliği ile Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ozan Avcı ve Yarı Zamanlı Öğr. Gör. Egemen Tamcı danışmanlığında yürütülen 3.sınıf stüdyo projesi olarak öğrenciler park ekipmanı tasarladı. Proje, 2-5 veya 5-12 yaş aralığındaki çocukların fiziksel gelişimlerinin yanı sıra sosyal, bilişsel, duygusal gelişimlerine destek olacak, farklı oyun türlerine elverişli bir park- oyun ekipmanı olması özelliği ile beğeni topladı.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:36
Özalp’ta eğitim değerlendirme toplantısı yapıldı
Van Valiliği tarafından koordine edilen eğitim projeleri ile ilgili eğitim değerlendirme toplantısı Özalp’ta gerçekleştirildi. Özalp Gençlik Merkezi Konferans Salonunda Vali Yardımcısı İbrahim Gültekin başkanlığında yapılan toplantıya Özalp Kaymakamı Rahmi Bulut, İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, Valilik proje koordinatörleri, Özalp İlçe Milli Eğitim Müdürü Zeki Gülmez’in katılımıyla eğitim değerlendirme toplantısı yapıldı. Toplantıda eğitim öğretim konularıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Van Vali Yardımcısı Gültekin, her konunun temelinde yer alan eğitim ve öğretimin hayati öneme haiz olduğunu söyledi. Eğitimcilerin nesillerin yetiştirilmesi gibi çok önemli bir misyonun sorumluluğunu taşıdığını söyleyen Gültekin, bu bilinçle görev yapması gerektiğini belirterek “Okul müdürlerimiz okullarına hakim olmalı. Okulla ilgili bütün konularla ilgili iğneden ipliğe bütün detayları bilmeli. Öğretmenlerini ve öğrencilerini çok iyi tanımalıdır. Önemsenmek istiyorsanız önemseyin. Saygı duyulmasını istiyorsanız saygı duyun. Sevilmek istiyorsanız sevin. Bunlar hayatın bütününde geçerli olan evrensel değerlerdir. Okulların aile ortamına dönüşmesi, ahenkli ve başarılı bir gidişat sağlanması için idareci, öğretmen, öğrenci ve veliler arasında sevgi ve saygıya dayalı bir iletişim, ciddi ve disiplinli bir çalışma anlayışı hakim olmalıdır" dedi. Kurulan sağlıklı iletişimin öğrencinin gelişimine ivme kazandıracağına dikkat çeken Gültekin, idarecilerin bunu başarmak için öğrencileri ve ailelerini evlerinde ziyaret etmeleri tavsiyesinde bulundu. Programda bir konuşma yapan Özalp Kaymakamı Rahmi Bulut, “Görevimizi özenle, özveriyle, sevgi katarak yapalım. Çocuklarımızı milli ve manevi değerlerimizle barışık, hayal gücünü kullanan, bilime, öğrenmeye önem veren, yılmadan sabırla çalışmaya ve ülkemizin geleceği için üretmeye yatkın nesiller olarak yetiştirelim. Bu bizim her şeyden önce vicdani sorumluluğumuz vatan borcumuzdur. İdarecilerimiz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimize güveniyoruz. İnşallah bu güvene layık bir hizmeti hep birlikte ortaya koyacağız. Eğitim sezonunda hepinize başarı ve kolaylıklar diliyorum” dedi. Okulların fiziki donatım ve temizliği, taşımalı okulların sorunları, uygulanacak projeler ve sosyal etkinlikler, öğrenci servis taşımacılığı ile ilgili tedbirler ile yeni müfredatın tanıtımıyla ilgili bilgilendirmelerin yapıldığı toplantı çeşitli konularda yapılan görüş alışverişinden sonra sona erdi.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:34
Muğla’da basın mensuplarına ilk yardım eğitimi verildi
Muğla’da Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Bölge Müdürlüğü tarafından basın mensuplarına ‘İlk Yardım ile hayata tutunun’ mottosuyla düzenlenen ilk yardım eğitimi başarıyla tamamlandı. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Muğla Bölge Müdürlüğü’nün öncülüğünde, Muğla İl Sağlık Müdürlüğü’nün destekleri, Muğla Gazeteciler Cemiyeti ve Muğla Büyükşehir Gazeteciler Cemiyeti işbirliği ile düzenlenen ‘İlk Yardım Eğitimi ve Sertifikalandırma Programı’ Bölge Müdürlüğü’nün salonunda 13 basın mensubunun katılımı ile gerçekleşti. 2 gün süren kurs Muğla İl Sağlık Müdürlüğü personelleri tarafından verildi. İlk Yardım kursunda; ‘Genel İlk Yardım Bilgileri, Hasta ve Yaralının ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi, Temel Yaşam Desteği, Kanamalarda İlk Yardım, Yaralanmalarda İlk Yardım, Yanık, Donma ve Sıcak Çarpmasında İlk Yardım, Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda İlk Yardım, Bilinç Bozukluklarında İlk Yardım, Zehirlenmelerde İlk Yardım, Hayvan Isırmalarında İlk Yardım, Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım, Boğulmalarda İlk Yardım, Hasta Yaralı Taşıma Teknikleri’ gibi konular anlatıldı. Teorik ve uygulamalı eğitimin sonunda sınav yapıldı. Kursu başarıyla tamamlayan katılımcılara Sağlık Bakanlığı onaylı ‘İlk Yardım Sertifikası’ verilecek.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:24
Vali Aktaş öğretmen ve öğrencilerle bir araya geldi
Uşak Valisi Naci Aktaş, Halit Ziya Uşaklıgil Ortaokulu ve Mehmet Emin Hoşgör Ortaokulunu ziyaret etti. Uşak Valisi Naci Aktaş, okul ziyaretleri kapsamında Halit Ziya Uşaklıgil Ortaokulu ve Mehmet Emin Hoşgör Ortaokulunu ziyaret ederek öğretmen ve öğrencilerle bir araya geldi. İlk olarak Halit Ziya Uşaklıgil Ortaokulunu ziyaret eden Vali Aktaş, sınıfları gezerek öğrencilerle sohbet etti ve hatıra fotoğrafı çektirdi. Daha sonra öğretmenler ile bir araya gelen Vali Aktaş, okulun tarihi yapısıyla ve eğitim öğretim faaliyetleri ile ilgili bilgi alarak öğretmenlerle sohbet etti. Ardından Mehmet Emin Hoşgör Ortaokuluna geçen Vali Aktaş, 6. ve 8. sınıf öğrencileriyle bir araya gelerek öğrencilere kitap dağıttı, öğrencilerin LGS sınavına yönelik çalışmaları hakkında bilgi aldı. Vali Aktaş, Okul Müdürü Zeynep Öztürk Uğur’dan eğitim öğretim faaliyetleri hakkında bilgi aldı, öğretmenlerle sohbet etti. Eğitimde hayırseverlerin desteğinin önemine değinen Vali Aktaş, okulun yapımındaki desteklerinden dolayı iş insanı Selami Hoşgör ve ilimizde eğitime katkıda bulunan tüm hayırseverlere teşekkür etti. Öte yandan ziyaretleri sırasında Naci Aktaş’ı, Vali Yardımcısı Önder Can ve İl Milli Eğitim Müdürü Halil Yücel eşlik etti.
01 Kasım 2024 Cuma - 09:08
Jandarmanın ’Trafik Dedektifleri’ Projesi eğitimleri devam ediyor
Kayseri İl Jandarma Komutanlığı ekiplerince Trafik Dedektifleri Projesi çerçevesinde ortaokul ve lise öğrencilerine eğitim verildi. Trafik Dedektifleri Projesi kapsamında; Kayseri İl Jandarma Komutanlığı Trafik Şube Müdürlüğü tarafından Himmetdede Atatürk İlkokulu ve Ortaokulu ile P. Er Kemal Ergen Çok Programlı Anadolu Lisesinde eğitim verildi. Toplamda 210 öğrenciye ekipler; trafik bilincini oluşturmak amacıyla, ’Karşıdan Karşıya Geçme Kuralları’, ’Işık Kuralları’, ’Emniyet Kemerinin Önemi’, ’Karayolu Üzerinde Yayaların Doğru Hareket Tarzı’, ’Yaya ve Okul Geçidi Kullanımının Önemi’ ve diğer genel trafik kuralları ile ilgili konularda uygulamalı trafik güvenliği eğitimi verildi. Eğitim sonunda öğrencilere Jandarma Çocuk Dergisi ve jandarma boyama kitabı dağıtıldı.
31 Ekim 2024 Perşembe - 18:48
Tunceli’de, “En İyi Narkotik Polisi, Anne” programı
Tunceli Valiliği koordinesinde En iyi Narkotik Polisi, Anne” programı gerçekleştirildi. Tunceli Valiliği koordinesinde İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı tarafından “En iyi Narkotik Polisi, Anne” programı gerçekleştirildi. İl Kültür Merkezi Konferans Salonu’nda düzenlenen programa Vali Bülent Tekbıyıkoğlu, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Bülent Baykal, Belediye Başkan Yardımcısı Ümit Kaya, Emniyet Müdürü Hakan Duman, kurum amirleri, siyasi parti ve sivil toplum örgütü temsilcileri, öğretmenler ile vatandaşlar katıldı. Programın açılışında konuşan Vali Bülent Tekbıyıkoğlu, madde bağımlılığıyla mücadele konusunda devlet kurumlarının yanında başta aile ve öğretmenler olmak üzere toplumun her kesimine önemli sorumluluklar düştüğünü söyledi. Narkotik madde arama köpeği Luna’nın saklanan uyuşturucuyu bulması salondan büyük alkış alırken, programda “En iyi Narkotik Polisi, Anne” projesi hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu. Program, Vali Bülent Tekbıyıkoğlu ile katılımcıların bilgilendirme amacıyla açılan stantları ziyaretinin ardından sona erdi.
31 Ekim 2024 Perşembe - 16:35
Sincanlı gençlerden Başkan Ercan’a sevgi seli
Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan Sincan Layika Akbilek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, Sincan Layika Akbilek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Okul bahçesinde kurulan masalarda öğrencilerle sohbet gerçekleştiren Başkan Ercan, gençlerin merak ettiği tüm soruları yanıtladı. Gençlerin hayallerinden ilham aldığını ifade eden Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, “Zihni berrak, kalpleri temiz, yüzleri güleç gençlerimiz bizim en büyük sevinç ve iftihar kaynağımız. İyi ki varsınız” diye konuştu. Öğrenciler bu ziyaretlerin motivasyonlarını artırmada önemli rol oynadığını vurgulayarak Başkan Ercan’a teşekkür etti. Okul bahçesinde gerçekleşen samimi sohbetin ardından öğrenciler Başkan Ercan’la hatıra fotoğrafı çektirdi.
31 Ekim 2024 Perşembe - 16:11
Başkan Taban’dan öğrencilere müjde
İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, öğrencilerden gelen yoğun talep üzerine Yeni Kent Meydanı ve Yaşam Alanı projesi içerisinde bulunan Nöbetçi Kitaphanenin Pazar günleri de açık olacağını duyurdu. İnegöl Belediyesi’nin gençlerin yeni ve farklı mekanlar talebi üzerine geliştirdiği ve ilkini 2020 yılında şehre kazandırdığı Nöbetçi Kitaphaneler, gençlerin uğrak noktası haline geldi. Bugün 5 ayrı noktada bulunan Nöbetçi Kitaphanelere son olarak şehrin yeni Yaşam Alanı ve Kent Meydanında oluşturulan merkez eklenmişti. 2 katlı bir yapı olarak hazırlanan ve her yaşa hitap eden 5’inci Nöbetçi Kitaphane, yine gençlerin yoğun talepleri üzerine artık Pazar günleri de açık olacak. İçerisinde 20 bin kitap, bilgisayar alanları, grup ders çalışma alanları, akademik çalışma alanları ve ders çalışma bölümleriyle toplamda 240 öğrenci kapasitesine sahip olan merkez, Pazar günleri 12.00 ila 20.00 arasında hizmet verecek. Belediye Başkanı Alper Taban, gençlerin talebi üzerine bugün sosyal medya hesabından paylaştığı videoyla Yeni Yaşam Alanı ve Kent Meydanı içerisinde bulunan kitaphanenin Pazar günleri de açık olacağını duyurdu. Konuya ilişkin konuşan Başkan Taban, “Gençlerim fikirleri, talep ve önerileri bizim için çok kıymetli. Kitaphanenin Pazar günleri açık olması noktasında da ciddi bir talep vardı. Yaptığımız değerlendirmede Pazar günleri 12.00 ile 20.00 arasında açık olmasına karar verdik. 03 Kasım Pazar günü itibariyle kitaphanemiz Pazar günleri de açık olacak” dedi.
31 Ekim 2024 Perşembe - 16:08
İhlas Koleji’ne ‘Honourable Mention’ ödülü
BAUMUN Advanced Model Birleşmiş Milletler Konferansına katılan İhlas Koleji öğrencileri, gösterdikleri performans ve başarıyla ödüle layık görüldü. İhlas Koleji, bu yıl ilk kez düzenlenen BAUMUN Advanced’24 Model Birleşmiş Milletler Konferansı etkinliğinde (1st Bahçeşehir University Advanced Model United Nations Turkey) 18 öğrencisiyle temsil edildi. Özel İhlas Anadolu ve Fen Lisesi öğrencilerinin delegasyon olarak yer aldığı “Welcome Back To Bosphorus (Boğaziçi’ne Tekrar Hoş geldiniz)" başlığıyla üç gün süren konferans, yaklaşık 400 öğrencinin katılımı ile gerçekleşti. Konferansa katılan İhlas Koleji öğrencilerinden Melike Kurtuluş NATO komitesinde Fransa delegesi olarak, Ahmet Selim Arslancan H-SPECPOL komitesinde Malezya delegesi olarak, Efsa Köse ECtHR komitesinde jüri olarak ve Ömer Eymen Yavuz IOC komitesinde Almanya delegesi olarak göstermiş oldukları performanslarla ‘Honourable Mention’ ödülünü kazandılar. İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hakkı Okur konferansta İhlas Kolejini temsil eden ve ödül kazanan öğrencilerini ve danışman öğretmenleri Ömer Yavuz’u tebrik etti. Okur yaptığı açıklamada, İhlas Koleji öğrencilerinin global sorunların tartışıldığı uluslararası platformlarda daha yoğun bir şekilde yer almaya devam edeceğini söyledi. Bu organizasyonlara katılımın önemine dikkat çeken Okur, “Öğrencilerimizi uluslararası etkinliklere hazırlamak için yeni kulüpler oluşturduk. Bu kulüplerde öğrencilerimiz EYP, MUN, GlobalSchools, Eco-Schools, TEDed gibi organizasyonlarla işbirliği halinde çalışmalar yapıyorlar. İngilizce olarak yapılan bu çalışmalarda ödül kazanan öğrencilerimiz, İhlas Koleji olarak yabancı dil eğitimine verdiğimiz önemin bir göstergesidir. Onların başarılarından dolayı mutluluk duyuyor ve genç nesil olarak evrensel sorunlar karşısında çok önemli aşamalar kaydettiklerini düşünüyoruz. Amacımız yerel bir duruşla evrensel bakış açısına sahip öğrenciler yetiştirmek” dedi.
31 Ekim 2024 Perşembe - 15:50
Muğla’da ortak yazılı sınavlar gerçekleştirildi
Türkiye genelinde eşzamanlı yapılan ortak yazılı sınav uygulaması Muğla’da da gerçekleştirilirken, Muğla Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’ni ziyaret eden İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, sınav sürecini yerinde inceledi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun olarak ortak yazılı sınav uygulamasını başlattı. Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sınıf düzeyleri artırılarak planlanan ortak yazılı sınavların ilki, 30-31 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildi. Türkiye genelinde eş zamanlı yapılan sınavların ilki, 6. sınıf Türkçe ve 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde yapıldı. 6. sınıf Türkçe sınavında 7, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı sınavında ise 8 açık uçlu soru yer aldı. Ertesi gün 6. ve 10. sınıf matematik sınavları da yine açık uçlu sorularla yapıldı ve tüm sınavlar saat 09.40’da başlayıp 10.20’de sona erdi. 6’ıncı sınıf matematik sınavı için ülke genelinde ortak bir puanlama uygulanacak olup, geçerli mazereti bulunan öğrenciler için telafi sınavları 8 Kasım 2024 tarihinde yapılacak. Sınav sonuçları ’ortakyazilisinav’ sitesi üzerinden açıklanacak ve sonuçlar e-Okul sistemine işlenecek. Sınavlara katılamayan öğrencilerin bilgileri de sistemde güncellenecek. Muğla İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay ise Muğla Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’ni ziyaret ederek sınav sürecini yerinde inceledi. Ziyaret sırasında öğretmenlerle görüş alışverişinde bulunan Çay, eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha verimli hale getirilmesi ve velilerin sürece aktif katılımının önemine dikkat çekti.
Daha Fazla Yükle
GERİ BİLDİRİM
Geliştirme sürecine katkıda bulunmak için lütfen sitede karşılaştığınız hataları bize bildirin.
Gönder